metoprolol

Hartritmestoornissen (111 meningen)
Hartklachten (21 meningen)

19-06-2020 | Man | 62
Hypertensie
Na een hartklep vervanging Is de dosis verhoogd naar 100 mg. Van wege tachycardie. Maar de werking bleek onvoldoende.

30-08-2019 | Man | 62
Boezemfibrilleren
Ik ben een 62-jarige man die wegens mijn eerste Boezemfibrileren (Januari 2017) 1 x daags (in de ochtend) 25 mg Metoprolol (Sandoz) voorgeschreven kreeg. Vanaf dag 1 totaal geen bijwerkingen. Niet moe, niet lusteloos, veel energie, geen maagklachten, slaap uitstekend, en heb zelfs geen koude handen en voeten. Topmiddel dus. Eind Juni 2019 kreeg ik na bijna 2 1/2 jaar weder[lees meer...]om Boezemfibrileren en toen direct in het Ziekenhuis een Electrische Cardioversie gehad en in 1 keer mijn Hartritme weer goed. Helaas afgelopen maandag (27/8) wederom Boezemfibrileren gehad en omdat ik toen niet nuchter was de dag erop wederom een elektrische Cardioversie gehad. Weer in 1 keer goed. Moest toen overstappen op advies Cardioloog naar 2 x daags 40 mg Sotalol. Na amper 2 dagen begon de ellende. Erg benauwd, hevige hartkloppingen en duizelig. Naar het Ziekenhuis vervoerd. Alles was gelukkig goed maar wel op advies van een, andere, Cardioloog weer teruggegaan naar 1 x daags 25 mg Metoprolol (vanaf donderdagochtend 29/8). En die dag al geen Sotalol meer. In paar uur alle klachten weer verdwenen en voel mij weer uitstekend. Sotalol is voor mij dus 1 grote baggerzooi en blijf dus "zweren" bij Metoprolol waar ik dus bijna 2 1/2 jaar geen enkele bijwerking van heb. Slik ook 2 x daags de Bloedverdunner Eliquis. Ook een Topmiddel, ook totaal geen bijwerkingen van. En het grote voordeel is dat je hier ook niet voor naar de Trombosedienst moet. Maar voor mij nooit meer een niet-selectieve betablokker als Sotalol. Maar een selectieve betablokker als Metorprol. Topmiddel zonder bijwerkingen.

20-11-2021 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Matig effectief. Verlaagd de hartslag en bloeddruk maar voorkomt geen hartritmestoornissen. Zelf oplossingen gevonden die enigszins helpen: ademhaling, rugslapen met vrij hard kussen (wel effectief) en bij aanval van HRS paar keer flink op de grond stampen. Ook helpt bij mij een rustige wandeling maken. Tips over hoe om te gaan met HRS zijn zeer welkom.

24-02-2020 | Man | 63
Boezemfibrilleren
Structurele vermoeidheid. In de ochtend al wakker worden met het gevoel niet fit te zijn. Wandelen gaat echter prima ook berg op. Gebruik dit middel na twee ablatios gevolgd op hart ritme stoornissen. Hartslag is prima, bloeddruk ook. Overig geen klachten.

16-01-2020 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Ik ben een 63-jarige man en slik al ruim een jaar 1 x daags (in de ochtend) 100 mg Metoprolol Sandoz i.v.m. in korte tijd 3 x Hartritmestoornissen gehad. Top middel. Geen Hartritmestoornissen gehad, geen enkele bijwerking (zelfs geen koude handen en/of voeten). Slaap prima, sport meermalen in de week, geen maag/darmklachten. Woog voordat ik dit gebruikte altijd rond de 88[lees meer...] kilo (ben 187). En na een jaar nog steeds. Dus gewichtstoename is het bekende "broodje aap" verhaal. Tevens is het ook complete onzin dat je van het merkloze (wat ik gebruik) Sandoz bijwerkingen krijg en van Selokeen niet. Ik heb nergens last van. Dus laat je niet gek maken door sommige reacties hier.

10-06-2019 | Man | 63
metoprolol (25mg)
Heb metoprolol 25 mg succinaat drie dagen genomen. Kreeg vrijwel direct enorme spierkrampen en spierstijfheid. Tevens hard oorsuizen. Slikte het medicijn tegen extra systoles en licht verhoogde bloeddruk. De derde dag afgebouwd naar 12,5 mg. Bijwerkingen toen iets minder maar nog steeds aanwezig. Ik stop met dit voor mij vreselijke middel. Bijwerkingen werden zo erg dat ik[lees meer...] naar de EH ben geweest.

10-06-2019 | Man | 63
metoprolol (25mg)
Medicijn drie dagen ingenomen. Bijwerkingen werden steeds erger. Zo erg dat ik naar de Eerste Hulp ben geweest. Nooit geen betablockers meer voor mij. Slikte metoprolol voor extra systoles en licht verhoogde bloeddruk.

01-04-2019 | Vrouw | 64
metoprolol (12,5mg)
Pieken van hoge bloeddruk blijven bestaan, nu een ander middel.

26-06-2021 | Man | 65
metoprolol (100mg)
Met dit medicijn kon ik gewoon alles doen! Totaal geen belemmeringen.

31-10-2020 | Man | 65
Hartritmestoornis
De hartritmestoornis werd verholpen maar de bijwerkingen werden ondragelijk.

03-04-2019 | Vrouw | 65
Hartritmestoornis
Ik kreeg het medikament voor het eerst toen ik (hoge bloeddruk) in 1982 zwanger wilde worden en het niet schadelijk voor de baby zou zijn. Daarna 100 mg jarenlang ingenomen wegens hoge bloeddruk. Met 56 jaar hartritme stoornis gekregen en het medikament in combinatie met een ander hartmiddel tot nu toe ingenomen. Chronisch depressief, sinds 1983 gewichtstoename, en alle [lees meer...]andere opgenoemde bijwerkingen. Nooit geweten dat dit veroorzaakt zou kunnen zijn door het medikament. Geen arts heeft mij ooit daarover geiïnformeerd, ik heb zoveel moeite met het vechten tegen de stemmingsstoornis en de gewichtstoename, dat ik eigenlijk liever aan hartfalen doodga, want dit is niet uit te houden. Zoveel vergooide jaren!

02-12-2019 | Vrouw | 66
Boezemfibrilleren
Slik nu 2 weken metoprolol, maar in plaats van een bloeddrukverlaging is het een flinke bloeddrukverhoging. En een polsslagverhoging. Heeft iemand ook deze ervaring? De cardioloog zegt dat het niet van de metoprolol kan komen maar het is begonnen vanaf de 1e pil.

27-06-2019 | Vrouw | 66
Hartritmestoornissen
Vrouw, 66 jaar. Woonachtig in Zweden waar de gezondheidszorg onder de maat is. In oktober 2018 in de auto en op weg naar Nederland sloeg mijn hart op hol. Ik dacht dat het snel afgelopen zou zijn met mij. Na een week Nederland, ik leefde nog steeds, terug naar Zweden en daar geprobeerd kontakt op te nemen met een arts. Dat lukt niet zomaar. 21 Nov. afspraak en doorverwezen[lees meer...] naar het ziekenhuis voor een holterapparaat. Deze kreeg i 6 januari 2019. Na 3 dagen terugbrengen. Op 6 april naar het ziekenhuis voor de inspanningstest. Resultaat o.a. veel ventriculaire extra slagen. Ik kreeg metoprolol voorgeschreven. De intensiteit van de slagen is wat minder maar verder doet het eigenlijk niet veel. Als ik in rust ben of in bed lig, breekt de hel los. Het lijkt wel alsof er elke avond een disco geopend wordt in mijn lijf en de bezoekers hard tegen de wanden aan trappen en schoppen. Ik heb verder geen last van bijwerkingen, maar merk ook niks van de positieve effecten die dit medicijn zouden moeten bewerkstelligen. Bloeddruk, die tijdens het artsenbezoek te hoog was, is hetzelfde als altijd (rond 117 en 77) die is met ongeveer 2 punten gezakt. Hartslag is zelfs hoger geworden van 71 naar 78. Ik vraag me af of ik met dit resultaat van die medicijnen de rest van mijn leven de aarde moet vervuilen met al die resten van die medicijnen die mijn lijf uitscheidt.

03-04-2020 | Man | 67
metoprolol (50mg)
Ik slik dit middel nu ruim 1 jaar. Bloeddruk is door dit middel wel aardig verlaagd. Was eerst 155/90 en nu (gemiddeld) 135/80. De bijwerkingen zijn echter heel vervelend. Dit betreft: vermoeidheid (in benen) en last van koude armen, rug en handen. Het meest vervelende is het ontstaan van een chronische loopneus. Ik loop de hele dag met zakdoeken in de aanslag, terwij[lees meer...]l ik niet echt verkouden ben. Vooral die loopneus belemmert mij ernstig in mijn dagelijk functioneren.

19-08-2019 | Man | 67
Hartritmestoornis
Door een herhaalde hartritmestoornis door de cardioloog Metoprolol 50 mg voorgeschreven gekregen sinds jongstleden november 2018, vanaf maart dit jaar, 100 mg. Door de aanhoudende ongewenste bijwerkingen wil ik hier van af en heb hierover nog overleg met de huisarts. Sinds het gebruik vorig jaar november, heb ik ook onvrijwillig gewichtsverlies ondervonden en wijt dit aa[lees meer...]n de versnelde bijwerking van mijn schildklieren. Ik wil het gebruik stoppen en eventueel andere medicatie (Verapamil) gebruiken.

06-05-2019 | Man | 67
metoprolol (50mg)
Medicijn werd door cardioloog voorgeschreven voor te hoge bloeddruk (145/90) en hartritme verstoringen (soms). Middel is wel effectief, want bloeddruk is nu gemiddeld 118/75. Tegen hartritme storingen werkt het niet echt. Bijwerkingen zijn zeer vervelend, vooral loopneus en tranende ogen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum