metoprolol

02-06-2020 | Man | 73
metoprolol (50mg)

24-05-2020 | Man | 73
Angina pectoris
Voorgeschreven gekregen na een hartinfarct met daaropvolgende dotterbeurt met plaatsing van 2 stents. Had daarna veel last van hartoverslagen en dat verbeterde dankzij 12,5 mg metoprolol. Wel werd ik sneller moe en bij flinke inspanning leek het alsof ik tegen een grens aan liep. Gebruik het nu 4 jaar en die bijwerkingen zijn niet veranderd. Ik zal er mee moeten leven.

22-05-2020 | Man | 73
Angina pectoris
Op zich brengt het medicijn de hartslag flink naar beneden maar dat betekent meteen, dat je een zekere rem voelt bij flinke inspanning. Bovendien voel ik me regelmatig vermoeid. Vooral aan het begin van de dag. Op de bloeddruk heeft het weinig effect.

10-05-2021 | Man | 74
Hartritmestoornissen
jaren sotalol gebruikt en een jaar rytmonorm tussendoor nog eens verapromil nu aan de metoprolol van 25 mg bij mij werkt het het beste als ik de helft neem dan krijg ik weinig storingen en het is niet zo heftig als sotalol

24-08-2020 | Vrouw | 74
metoprolol (100mg)
Omdat ik zowel een te langzame hartslag,(waarvoor ik in 2007 een pacemaker kreeg) als aan boezem en atrium fibrileren lijdt moest ik in de loop der jaren helaas steeds hogere dosis metoprolol gaan gebruiken. Sinds mei van dit jaar ben ik van 150 mg per dag naar 200 mg per ochtend gegaan. Altijd kreeg ik metoprolol van het merk Sandoz. Met weinig bijwerkingen . sinds 2 weke[lees meer...]n kis dit veranderd in Mylan en sindsdien heb ik ik maagdarmklachten. Sandoz is even niet verkrijgbaar. Ook de gebruiksvriendelijkheid veranderde hierdoor. Van Sandoz kreeg ik de tabletjes per flacon, van Mijlan in lastige doordrukstrips. Vraag: Geeft Mylan i.d.d meer of andere bijwerkingen dan Sandoz?

13-11-2020 | Man | 75
Boezemfibrilleren
Na enige inspanning zoals klussen, (rustige) roeitraining, een dagwandeling van 15 km heb ik wel 2 of 3 dagen nodig om weer in mijn gewone doen te komen, heel vervelend, net of mijn lichaam zich niet kan herstellen met dit medicijn. Voor wie is dit herkenbaar?

25-05-2020 | Man | 76
metoprolol
Hartritmestoornissen
voorgeschreven na algemene screening op 70 jarige leeftijd en 24 uurs onderzoek met een kastje. Voor de inname in de ochtend voelde ik me goed na de inname ontstonden gedurende de dag steeds meer bijwerkingen. Ik raakte dan langzamerhand ook versuft en gedesorienteerd. Autorijden werd gevaarlijk en zelfs lopen en de straat oversteken werd riskant.

11-02-2020 | Man | 76
metoprolol (100mg)
Boezemfibrilleren
Door cardioloog overgezet van atenolol naar metoprolol wegen atriumflutter met hartritme van 130 en hoger. Door gebruik metoprolol is de hartslag wel naar beneden gegaan naar ca 110,maar is zeer onregelmatig. De flutter lijkt meer op fibrilleren, maar is wel constant aanwezig.

08-01-2020 | Man | 76
Boezemfibrilleren
het is een goed medicijn .alleen ik heb te maken met elk jaar gewicht toename

06-10-2019 | Man | 76
metoprolol (100)
Hartfalen
Na mijn hart operatie 30 jaar geleden, kreeg ik metoprolol voorgeschreven eerst 100mg en de laatste 5 jaar 150 mg. Omdat ik dagelijks een stuk of 30 verschillende medicijnen w.o. Amlodipine neem, kan ik niet zeggen of de diverse bijwerkingen van deze tabletten of van de 28 anderen komen. Ik heb er baat bij. Ik heb ook diabetes 2 vandaar de hoeveelheid tabletten

27-01-2020 | Man | 77
metoprolol (200mg)
Atriumfibrilleren

19-05-2019 | Man | 78
slechte ervaring.

13-02-2020 | Man | 79
metoprolol (50mg)
Hartinfarct
Ik heb dit medicijn 4 jaar geleden voorgeschreven gekregen. Ben er ontzettend kouwelijk van geworden. Nu heb ik al een aantal maanden last van rode vlekken en een opgezette hand. Naar de dermatoloog geweest en die gaat overleggen met de cardioloog om een andere Beta Blocker voor te schrijven. Hij kon geen verklaring geven voor de verdikte vingers. Het gevoel kouwelijk te z[lees meer...]ijn is wel bekend.

16-07-2019 | Vrouw | 81
metoprolol (25mg)
ik ben 81 jaar en gebruik 6 jaar metoprolol 25 mg. Heb soms last van prikkelhoest en een dikke tong die dan tegen de tanden schuurt, doet pijn. Hoort deze ook bij de ACE remmers? Daar voor gebruikte ik cloortalidon. Moest stoppen omdat mijn k te laag was

24-09-2021 | Vrouw | 87
metoprolol (200mg)