Ervaringen met Metoprolol

metoprolol

erectiestoornis gegeneraliseerde spierzwakte onderrug pijn vermoeidheid gebrek aan energie spierpijn spierpijn in benen en rug misselijkheid agressie acute hoofdpijn

Hoge bloeddruk (234 meningen)
Hartritmestoornissen (132 meningen)
Hartinfarct (42 meningen)
Hartklachten (24 meningen)
Angina pectoris (23 meningen)

30-04-2023 | Vrouw | 73
Hoge bloeddruk
bloeddruk met pieken weer hoog en extreem duizelig!

29-01-2023 | Vrouw | 73
bloeddruk wel wat lager

03-01-2023 | Vrouw | 73

16-08-2020 | Man | 73
Hoge bloeddruk
Zo'n 15 jaar terug al kreeg ik dit medicijn voorgeschreven vanwege verhoogde bloeddruk. Een jaar terug werd hart- ritmestoornis vastgesteld en waarvoor dit medicijn ook wordt voorgeschreven. Al sedert de inname ben ik chronisch moe. Heb dit diverse malen bij huisarts aangekaart maar volgens haar is dit inherent aan dit medicijn. Na bestudering van de bijsluiter blijkt verm[lees meer...]oeidheid de meest voorkomende bijwerking. Kennelijk weten huisartsen nauwelijks wat zij voorschrijven. Althans, informeren de patiënt niet.

13-07-2020 | Man | 73

10-05-2021 | Man | 74
Hartritmestoornissen
jaren sotalol gebruikt en een jaar rytmonorm tussendoor nog eens verapromil nu aan de metoprolol van 25 mg bij mij werkt het het beste als ik de helft neem dan krijg ik weinig storingen en het is niet zo heftig als sotalol

24-08-2020 | Vrouw | 74
metoprolol (100mg)
Omdat ik zowel een te langzame hartslag,(waarvoor ik in 2007 een pacemaker kreeg) als aan boezem en atrium fibrileren lijdt moest ik in de loop der jaren helaas steeds hogere dosis metoprolol gaan gebruiken. Sinds mei van dit jaar ben ik van 150 mg per dag naar 200 mg per ochtend gegaan. Altijd kreeg ik metoprolol van het merk Sandoz. Met weinig bijwerkingen . sinds 2 weke[lees meer...]n kis dit veranderd in Mylan en sindsdien heb ik ik maagdarmklachten. Sandoz is even niet verkrijgbaar. Ook de gebruiksvriendelijkheid veranderde hierdoor. Van Sandoz kreeg ik de tabletjes per flacon, van Mijlan in lastige doordrukstrips. Vraag: Geeft Mylan i.d.d meer of andere bijwerkingen dan Sandoz?

22-09-2022 | Man | 75
Hartinfarct

13-06-2022 | Man | 75

13-11-2020 | Man | 75
Boezemfibrilleren
Na enige inspanning zoals klussen, (rustige) roeitraining, een dagwandeling van 15 km heb ik wel 2 of 3 dagen nodig om weer in mijn gewone doen te komen, heel vervelend, net of mijn lichaam zich niet kan herstellen met dit medicijn. Voor wie is dit herkenbaar?

31-12-2023 | Vrouw | 77
Hartinfarct
Voelde me verschrikkelijk, nachtmerrie waar ik niet uit kon wan overdag. Zeer beangstigend en 'unheimisch'

10-07-2022 | Vrouw | 80
Hoge bloeddruk
De eerste jaren hielp het goed, later nifedipine er bij. Klachten waarschijnlijk door verandering leverancier. Bij SANDOZ erge hartritmestoornissen en overslagen, bang voor trombose. Wel 20 jaar gebruikt.

06-01-2022 | Man | 80

27-08-2022 | Man | 81
Angina pectoris
Na 15 jaar 2X dd sotalol 40 MG andere cardioloog: Sotalol is minder geschikt voor u, meteen stoppen: Ik sta te trillen en kan mijn mell 2 niet meer beheersen. Bloeddruk was aan de hoge kant nu perfect, hartslag veel hoger en cardioloog op vakantie

24-09-2021 | Vrouw | 87
metoprolol (200mg)
Na ingenomen na ongeveer 1 uur diaree

06-12-2021 | Vrouw | 97
Hartritmestoornissen
Sinds een week over van 2x 75 mg zonder retard naar 100 mg 1 x daags retard want bloeddruk was te laag. En hartslag eigenlijk ook (52) nu ben ik elke keer draaierig.Kun je van retard meer bijwerkingen hebben dan van niet retard?wie herkent dit