Ervaringen met Metoprolol

metoprolol

duizeligheid erectiestoornis emotioneel depressief gegeneraliseerde spierzwakte vermoeidheid koude sensatie kortademigheid agressie gebrek aan energie

Hoge bloeddruk (234 meningen)
Hartritmestoornissen (134 meningen)
Hartinfarct (42 meningen)
Hartklachten (24 meningen)
Angina pectoris (23 meningen)

22-03-2022 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
Dit medicijn gekregen tegen extrasystolen, vooral in de nacht bij platliggen. Helpt zeer goed, maar ben nu totaal uitgeput. Ik hoop dat dit voorbij gaat, want ik heb er wel baat bij. Heb ook de laagste dosering, 25 mg 2 keer per dag. Hart klopt nu lekker rustig, bloeddruk is nog nooit zo mooi geweest. Alleen die vermoeidheid......

27-02-2022 | Vrouw | 62
Hartklachten
deze medicijnen zijn goed voor je bloeddruk ,maar niet voor je lichaam ik ben na mijn hartstilstand en infarct ,10 kilo aangekomen en dat is ook niet gezond

06-12-2021 | Vrouw | 97
Hartritmestoornissen
Sinds een week over van 2x 75 mg zonder retard naar 100 mg 1 x daags retard want bloeddruk was te laag. En hartslag eigenlijk ook (52) nu ben ik elke keer draaierig.Kun je van retard meer bijwerkingen hebben dan van niet retard?wie herkent dit

20-11-2021 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Matig effectief. Verlaagd de hartslag en bloeddruk maar voorkomt geen hartritmestoornissen. Zelf oplossingen gevonden die enigszins helpen: ademhaling, rugslapen met vrij hard kussen (wel effectief) en bij aanval van HRS paar keer flink op de grond stampen. Ook helpt bij mij een rustige wandeling maken. Tips over hoe om te gaan met HRS zijn zeer welkom.

13-09-2021 | Vrouw | 19
Hartritmestoornissen
Ik slik nu ongeveer 2 jaar metroprolol . De laatste tijd begin ik steeds meer bijwerkingen te krijgen. Ik slik dr metroprolol omdat mijn hart ‘te snel’ klopt. Uiteraard moet het medicijn dit verhelpen en de hartslag laten zakken. Helaas heb ik nu nog steeds we eens een hartslag van 190 (zowel in rust als bij inspanning). Laatst hierover contact gehad met de cardioloog en [lees meer...]die zei dat ik dan maar een hogere dosis zou moeten nemen, ik heb er voor gekozen dit niet te doen omdat ik soms al enorm wordt geremd door alle bijwerkingen. Ik heb ondanks het medicijn nog steeds vaak last van hartkloppingen en een te hoge hartslag, maar mijn cardioloog ziet hier niet zo de ernst van in omdat ik nog jong ben.

27-05-2021 | Vrouw | 42
metoprolol (50mg)
Hoge bloeddruk
Lastig om aan te geven. Hoge bloeddruk ontdekt tijdens eerste zwangerschap. Extreem hoog. 190-130. Nu schommelend: 120-140 met onderdruk 85-95. Hartslag gemiddeld laag: 55-65. Voorheen hoge hartslag. Moeilijk aangeven bijwerkingen, maar denk moeheid en snelheid maken met sporten. Tevens regelmatig moeten eten...ben benieuwd of er nog meer zijn die die ervaringen hebben. Sl[lees meer...]ik nu ongeveer 13 jaar.

10-05-2021 | Man | 74
Hartritmestoornissen
jaren sotalol gebruikt en een jaar rytmonorm tussendoor nog eens verapromil nu aan de metoprolol van 25 mg bij mij werkt het het beste als ik de helft neem dan krijg ik weinig storingen en het is niet zo heftig als sotalol

17-03-2021 | Man | 71
Hartklachten
Ik gebruik dit middel enkele jaren na een licht hartinfarct en een dotteroperatie met plaatsing van enkele stents. O.a. de hartslag wordt er mee verlaagd en het verlaagt de bloeddruk. Ik loop nu rond met een gemiddelde hartslag van rond de 50/55, in rust veelal onder de 50. Daar valt prima mee te leven, maar bij inspanning lijkt het alsof er een rem op het lijf komt. Tij[lees meer...]dens het wandelen moet ik regelmatig op de rem trappen en even uitrusten, iets wat ik voordat ik dit medicijn gebruikte nooit heb ervaren. Mijn electrische fiets is wat dat betreft een zegen, want daarmee is het tempo en dus de vermoeidheid aardig bij te regelen met de knoppen op het stuur....

13-11-2020 | Man | 75
Boezemfibrilleren
Na enige inspanning zoals klussen, (rustige) roeitraining, een dagwandeling van 15 km heb ik wel 2 of 3 dagen nodig om weer in mijn gewone doen te komen, heel vervelend, net of mijn lichaam zich niet kan herstellen met dit medicijn. Voor wie is dit herkenbaar?

24-08-2020 | Vrouw | 74
metoprolol (100mg)
Omdat ik zowel een te langzame hartslag,(waarvoor ik in 2007 een pacemaker kreeg) als aan boezem en atrium fibrileren lijdt moest ik in de loop der jaren helaas steeds hogere dosis metoprolol gaan gebruiken. Sinds mei van dit jaar ben ik van 150 mg per dag naar 200 mg per ochtend gegaan. Altijd kreeg ik metoprolol van het merk Sandoz. Met weinig bijwerkingen . sinds 2 weke[lees meer...]n kis dit veranderd in Mylan en sindsdien heb ik ik maagdarmklachten. Sandoz is even niet verkrijgbaar. Ook de gebruiksvriendelijkheid veranderde hierdoor. Van Sandoz kreeg ik de tabletjes per flacon, van Mijlan in lastige doordrukstrips. Vraag: Geeft Mylan i.d.d meer of andere bijwerkingen dan Sandoz?

28-07-2023 | Vrouw | 68
metoprolol (50mg)
Hartritmestoornissen
Dit medicijn is vreselijk Ik kon niet meer lopen .lag als een zombie op de bank .darmklachten .

15-07-2023 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
gebruik dit medicijn samen met Amlodipineen Perindopril. Waardoor ik niet weet welke bijwerkingen bij welk medicijn horen. De ergste bijwerking is vreselijk moe, algehele malaise. Spierpijn in benen, vreselijke zere rug, slecht slapen, droge mond, troebele ogen. Het beheerst m'n leven op n nare manier. Wat ik eerder las, van actieve naar passief.

14-07-2023 | Vrouw | 64

05-03-2023 | Vrouw | 53
Hartritmestoornissen
Hartslag rustig. Bloedruk netjes, maar heel moe en futloos

21-02-2023 | Vrouw | 27
Hartklachten
Inmiddels een week lang 12.5mg dagelijks vanwege het gevoel van hartoverslagen (pvc's). Had met alle bijwerkingen gehoopt dat het in ieder geval zou werken, maar dat is ook niet het geval. De overslagen zijn nog steeds, al dan niet erger, aanwezig. Voelde hiervoor alleen de overslagen en voel sinds het slikken veel vaker ook m'n gewone hartslag in de vorm van hartkloppinge[lees meer...]n. Ben sneller kortademig en heb steken/druk op de borst. Misselijkheid, hoofdpijn. En kon de slaapproblemen en nachtmerries in eerste instantie niet plaatsen, maar lees nu terug dat dat ook door het medicijn kan komen. Slik een lage dosis dus al de bijwerkingen verbazen me. Maar de verklaring ligt volgens mij tich echt bij dit medicijn. Morgen direct de cardioloog bellen om te overleggen hiermee te stoppen. Helaas...

01-02-2023 | Vrouw | 44
Hartritmestoornissen
Vanwege ernstige hartritmestoornissen slik ik metoprolol. Mijn ervaring komt overeen met die van u, maar dan andersom: ik kreeg eerst Sandoz, wat goed hielp (tragere hartslag en minder ritmestoornissen, en het hielp ook tegen enkele long covidklachten die ik nog had), terwijl ik het idee heb dat Mylan nauwelijks iets doet. Als ik dat optel bij uw ervaring lijkt Sandoz een [lees meer...]sterkere werking te hebben, met helaas in uw geval ook sterkere bijwerkingen. Ik wil zelf juist graag weer Sandoz terug, omdat ik bang ben dat mijn hart door de vele ritmestoornissen hard achteruit gaat (heb een beginnende cardiomyopathie). Zullen we ruilen ; )?