metoprolol

Hartklachten (22 meningen)

02-06-2020 | Man | 73

25-03-2020 | Man | 72
metoprolol (50mg)
mijn Hartslag ging te ver naar beneden (40-46) dus 50 was te sterk neem ik aan.

24-02-2020 | Man | 63
metoprolol (100mg)
Boezemfibrilleren
Structurele vermoeidheid. In de ochtend al wakker worden met het gevoel niet fit te zijn. Wandelen gaat echter prima ook berg op. Gebruik dit middel na twee ablatios gevolgd op hart ritme stoornissen. Hartslag is prima, bloeddruk ook. Overig geen klachten.

10-01-2020 | Man | 60
Hartklachten
Vanwege stents deze bètablokker gekregen om hartslag te regelen en (in combinatie met andere medicijnen) hoge bloeddruk binnen de perken te houden. Deze beta-blokker werkt ook op je hersenen, wat mijn denkvermogen en reactievermogen hinderlijk ging beperken, en tot lusteloosheid en een beetje depri gevoeld leidde. Had ook effect op met name mijn middenrifspieren waardoor [lees meer...]ik veel ademsteun miste bij zingen. Intussen gestopt en op Atenolol overgegaan, waardoor ik veel helderder ben, en weer beter kan zingen

08-01-2020 | Man | 76
Boezemfibrilleren
het is een goed medicijn .alleen ik heb te maken met elk jaar gewicht toename

13-10-2019 | Vrouw | 55
Atriumfibrilleren
Eerst andere middelen geprobeerd zoals Sotalol (extreme bijwerkingen voor mij, zoals ernstige rheumatische verschijnselen in gewrichten tot aan onmogelijkheid van lopen en bewegen en extreme pijn + meer nare bijwerkingen), Verapamil (eveneens te veel levensbeperkende bijwerkingen), overgestapt op Metoprolol (ca 5 jaar geleden). Eerst een veel te hoge dosering van 2x 100 [lees meer...]voorgeschreven gekregen voor en na mijn operatie (met bijwerkingen als gevoel van flauwte, overslaan van hartkloppen, algeheel gevoel van malaise, onfit voor normale dagelijkse prestaties). Uiteindelijk nu op 1x 50 per dag in de ochtend, bevalt goed. Als ik een keer vergeet (zelden) dan merk ik dat ik het echt nodig heb (anders gaat bloeddruk wat omhoog en voel ik mij niet zo fit + duf in het hoofd). Ik kreeg ook perindopril 2mg (en daarvoor 3mg) erbij voorgeschreven na diagnose van onregelmatige hartslag (en af en toe atriumfibrileren), maar moest daarmee stoppen omdat de bloeddruk te laag werd, het hartritme op hol ging slaan 1-2 uur na inname en ik duizelig en misselijk ervan werd. Mijn notering van 'nauwelijks/geen bijwerkingen' is een eindconclusie: Het proces van zoeken naar een bruikbaar medicijn heeft 2-3 jaar geduurd en dat kan beter denk ik, als artsen beter luisteren naar de ervaringen van de patient en beter naar de algehele constitutie kijken, de reacties van de patient op medicijnen in het algemeen en in vergelijking met de gemiddelde patient (zijn er allergieen bekend? werkt het immuunsysteem van de patient anders dan gemiddeld? heeft de patient altijd sterke bijwerkingen met alles inclusief koffie, alcohol, sommige voedingsmiddelen, etc?). Ik raad mensen aan die een hoge afweer tegen medicijnen (en andere stoffen) hebben, d.w.z. veel bijwerkingen met alles + allergische reacties, plus een andere of sterkere reactie dan gemiddeld hebben met/tegen alles, een lagere dosering uit te proberen. Sommige mensen hebben echt veel minder medicijn nodig om het werkzaam te laten zijn, is mijn persoonlijke ervaring. Tot slot over gebruiksgemak: de pillen zijn behoorlijk groot en met water wegslikken lukt mij niet, maar met een hapje voedsel gaat het goed.

27-06-2019 | Vrouw | 66
Hartritmestoornissen
Vrouw, 66 jaar. Woonachtig in Zweden waar de gezondheidszorg onder de maat is. In oktober 2018 in de auto en op weg naar Nederland sloeg mijn hart op hol. Ik dacht dat het snel afgelopen zou zijn met mij. Na een week Nederland, ik leefde nog steeds, terug naar Zweden en daar geprobeerd kontakt op te nemen met een arts. Dat lukt niet zomaar. 21 Nov. afspraak en doorverwezen[lees meer...] naar het ziekenhuis voor een holterapparaat. Deze kreeg i 6 januari 2019. Na 3 dagen terugbrengen. Op 6 april naar het ziekenhuis voor de inspanningstest. Resultaat o.a. veel ventriculaire extra slagen. Ik kreeg metoprolol voorgeschreven. De intensiteit van de slagen is wat minder maar verder doet het eigenlijk niet veel. Als ik in rust ben of in bed lig, breekt de hel los. Het lijkt wel alsof er elke avond een disco geopend wordt in mijn lijf en de bezoekers hard tegen de wanden aan trappen en schoppen. Ik heb verder geen last van bijwerkingen, maar merk ook niks van de positieve effecten die dit medicijn zouden moeten bewerkstelligen. Bloeddruk, die tijdens het artsenbezoek te hoog was, is hetzelfde als altijd (rond 117 en 77) die is met ongeveer 2 punten gezakt. Hartslag is zelfs hoger geworden van 71 naar 78. Ik vraag me af of ik met dit resultaat van die medicijnen de rest van mijn leven de aarde moet vervuilen met al die resten van die medicijnen die mijn lijf uitscheidt.

19-06-2019 | Man | 53
Hartklachten

06-05-2019 | Man | 67
metoprolol (50mg)
Medicijn werd door cardioloog voorgeschreven voor te hoge bloeddruk (145/90) en hartritme verstoringen (soms). Middel is wel effectief, want bloeddruk is nu gemiddeld 118/75. Tegen hartritme storingen werkt het niet echt. Bijwerkingen zijn zeer vervelend, vooral loopneus en tranende ogen.

14-10-2021 | Vrouw | 39
metoprolol (200)
Hartinfarct
In eerste instantie ging het goed, na een aantal weken bijwerkingen van duizelig worden de hele dag door en een lage bloeddruk. Overgestapt op bisoprolol, echter ook na 2,5 weken dezelfde klachten.

14-10-2021 | Vrouw | 61
Hartritmestoornissen
Ik slik ze tegen hartritmestoornissen. Daar helpt het wel tegen al is het niet 100%. Nadeel is wel dat als je van te voren geen hoge bloeddruk hebt die erg gaat zakken met duizeligheid tot gevolg. Deze medicijnen zouden ook tegen migraine helpen maar daar merk ik niks van. In tegendeel: het aantal migraines is hetzelfde maar de aanvallen duren langer omdat je al dagen van[lees meer...] te voren last krijgt van voorverschijnselen. Ook de aurafase duurt langer. Ik heb ergens gelezen dat dit middel niet geschikt is voor migraines met aura, kan daar helaas nergens meer informatie over vinden maar dat is dus wel ook mijn ervaring.

19-09-2021 | Vrouw | 61
Aneurysma
Heb deze gekregen om mn hartslag wat te verminderen.Heb nu heel lage bloeddruk, en wordt soms emotioneel

22-07-2021 | Vrouw | 49
Hartinfarct
In nov.2020 hartproblemen . Kreeg 50 mg metoprolol. Na een tijdje naar 25 mg ivm drukkend gevoel op de borst. Dit verdween gelukkig maar laatste maanden ben ik zeer emotioneel en voel me continu opgejaagd. Zeer onrustig gevoel. Mag nu stoppen met metoprolol . Hopelijk weer snel de oude ik!

18-02-2021 | Vrouw | 36
Hartinfarct
Anderhalf jaar geleden kreeg ik op 35 jarige leeftijd een hartinfarct. Ik was een sterke vrouw, veel moeten doorstaan, ging altijd maar door en liet geen traan. Dit infarct kwam voort uit stress en ik moest hard met mezelf aan de slag. Dit gedaan. De stressfactor (zoon kinderkanker) kon ik niet wegnemen, maar mijn manier van er mee omgaan wel. Na een tijdje werd ik steeds [lees meer...]emotioneler. Iets wat ik mijn hele leven nog niet van mezelf herkende. Ik zat in zak en as.... kreeg paniekaanvallen en begon daardoor re hyperventileren. Dit gaf klachten die leken op die van een infarct... En dan ga je bij je zelf na.... wat is er veranderd. Uiteindelijk las ik over de bijwerkingen van mijn medicijnen en dus ook die van de metoprolol. En tadaaaaa..... dat was de boosdoener!

03-12-2020 | Vrouw | 59

17-11-2020 | Vrouw | 72
Atriumfibrilleren
Ben van merk Aurobindo nu overgezet naar merk Mylan door de zorgverzekeraar voor de zoveelste keer weer een ander merk , eindelijk één gevonden die geen bijwerkingen gaf en wordt het weer veranderd. Sta nu elke dag op met hoofdpijn en misselijkheid.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum