metoprolol

Hartritmestoornissen (118 meningen)
Hartklachten (22 meningen)

16-08-2020 | Man | 73
metoprolol (12,5mg)
Zo'n 15 jaar terug al kreeg ik dit medicijn voorgeschreven vanwege verhoogde bloeddruk. Een jaar terug werd hart- ritmestoornis vastgesteld en waarvoor dit medicijn ook wordt voorgeschreven. Al sedert de inname ben ik chronisch moe. Heb dit diverse malen bij huisarts aangekaart maar volgens haar is dit inherent aan dit medicijn. Na bestudering van de bijsluiter blijkt verm[lees meer...]oeidheid de meest voorkomende bijwerking. Kennelijk weten huisartsen nauwelijks wat zij voorschrijven. Althans, informeren de patiënt niet.

07-07-2020 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Ik heb nu vrijwel elke dag buikpijn en ga ook vaak naar het toilet. Soms zijn de pijnen zo erg dat ik nog nauwelijks kan lopen. Ontlasting slijmerig. Het heeft een negatieve invloed op mijn leven. Lijkt me beter om te stoppen en maar te kijken hoe het verder gaat met eventuele hart ritme stoornissen. Zo is het helemaal geen leven.

03-04-2020 | Man | 67
metoprolol (50mg)
Ik slik dit middel nu ruim 1 jaar. Bloeddruk is door dit middel wel aardig verlaagd. Was eerst 155/90 en nu (gemiddeld) 135/80. De bijwerkingen zijn echter heel vervelend. Dit betreft: vermoeidheid (in benen) en last van koude armen, rug en handen. Het meest vervelende is het ontstaan van een chronische loopneus. Ik loop de hele dag met zakdoeken in de aanslag, terwij[lees meer...]l ik niet echt verkouden ben. Vooral die loopneus belemmert mij ernstig in mijn dagelijk functioneren.

13-02-2020 | Man | 79
Hartinfarct
Ik heb dit medicijn 4 jaar geleden voorgeschreven gekregen. Ben er ontzettend kouwelijk van geworden. Nu heb ik al een aantal maanden last van rode vlekken en een opgezette hand. Naar de dermatoloog geweest en die gaat overleggen met de cardioloog om een andere Beta Blocker voor te schrijven. Hij kon geen verklaring geven voor de verdikte vingers. Het gevoel kouwelijk te z[lees meer...]ijn is wel bekend.

11-02-2020 | Man | 76
Boezemfibrilleren
Door cardioloog overgezet van atenolol naar metoprolol wegen atriumflutter met hartritme van 130 en hoger. Door gebruik metoprolol is de hartslag wel naar beneden gegaan naar ca 110,maar is zeer onregelmatig. De flutter lijkt meer op fibrilleren, maar is wel constant aanwezig.

28-01-2020 | Man | 70
Hartklachten
Ik ervaar een benauwd gevoel bij gebruik van dit middel

22-12-2019 | Man | 55
Hartritmestoornis
Gebruik sinds 3 weken 50 mg 1 x per dag n.a.v. hartritmestoornis. Na inname last van moeheid, duizeligheid en vooral veel nachtmerries die vaak over ongelukken, moorden enz gaan! . Slaapritme is daardoor verstoord. Ook ben ik regelmatig angstig en depressief!

19-08-2019 | Man | 67
Hartritmestoornis
Door een herhaalde hartritmestoornis door de cardioloog Metoprolol 50 mg voorgeschreven gekregen sinds jongstleden november 2018, vanaf maart dit jaar, 100 mg. Door de aanhoudende ongewenste bijwerkingen wil ik hier van af en heb hierover nog overleg met de huisarts. Sinds het gebruik vorig jaar november, heb ik ook onvrijwillig gewichtsverlies ondervonden en wijt dit aa[lees meer...]n de versnelde bijwerking van mijn schildklieren. Ik wil het gebruik stoppen en eventueel andere medicatie (Verapamil) gebruiken.

11-08-2019 | Vrouw | 38
metoprolol (12,5mg)
Gebruik het voor de bloeddruk en een deel voor keel. Hart kloppingen, heel erg moe, evenwicht soms verlies, duf suf , spieren slap voel en verdrietig naar raar eng in hoofd. Hoofdpijn. Koude warme handen .tintel schokjes door lijf voel ik.

22-07-2019 | Vrouw | 68

16-07-2019 | Vrouw | 81
metoprolol (25mg)
ik ben 81 jaar en gebruik 6 jaar metoprolol 25 mg. Heb soms last van prikkelhoest en een dikke tong die dan tegen de tanden schuurt, doet pijn. Hoort deze ook bij de ACE remmers? Daar voor gebruikte ik cloortalidon. Moest stoppen omdat mijn k te laag was

13-07-2019 | Vrouw | 56
metoprolol (25mg)
Boezemfibrilleren
Ik ben altijd slank geweest. Als gevolg van boezemfibrilleren een herseninfarct gehad. Binnen 2 weken na herseninfarct en slikken metoprolol al 10 kilo aangekomen. Daarna snel nog eens 10 kilo erbij. Niets en niets helpt om er wat kilo’s af te krijgen. In de bijsluiter staat ook vertraagd3 stofwisseling. Nu 3 jaar later, in overleg met huisarts dosis gehalveerd. Binnen 3[lees meer...] dagen 2 kilo afgevallen, maar bloeddruk ging omhoog. Diëtiste gegaan. Heeft niet geholpen. Inmiddels doorverwijzing naar cardioloog. Ben benieuwd wat daar uit komt. Stressklachten geen meer gehad. Gelatenheid ervoor in de plaats. Piekeren in hoofd wordt richting hart doorbroken,

15-05-2019 | Man | 59
metoprolol (100mg)
Gebruik metoprolol voor boezemfibrilleren. Ik werd erg somber tijdens het slikken van metoprolol in overleg met cardioloog over gestapt naar verapamil . Vrij vlot geen noemenswaardige klachten van de somberte meer.

10-05-2022 | Vrouw | 68
Hartritmestoornissen
Dit medicijn eerder gehad ook toen misselijk geen eetlust duizelig en erg moe. Hoop op andere medicatie. Weet niet wat ze nog kunnen geven

07-05-2022 | Vrouw | 60
Hartritmestoornissen
Heb ruim 25 jaar sotalol geslikt...geen bijwerkingen. op advies van cardioloog naar metoprolol 50. Zeer lage bloeddruk...104/61 .... duizeligheid ...hartkloppingen... overslagen...trillende handen..opvliegers....gejaagdheid....misselijk...etc..

28-03-2022 | Vrouw | 67
Hartritmestoornissen
Eerste dagen dacht ik, voel me beter maar daarna ging het bergafwaarts en kwamen de hartkloppingen weer terug en bleef zo, gestopt met dit medicijn.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum