metoprolol

Hartritmestoornissen (119 meningen)
Hartklachten (22 meningen)

06-12-2021 | Vrouw | 97
Hartritmestoornissen
Sinds een week over van 2x 75 mg zonder retard naar 100 mg 1 x daags retard want bloeddruk was te laag. En hartslag eigenlijk ook (52) nu ben ik elke keer draaierig.Kun je van retard meer bijwerkingen hebben dan van niet retard?wie herkent dit

24-09-2021 | Vrouw | 87
metoprolol (200mg)
Na ingenomen na ongeveer 1 uur diaree

27-08-2022 | Man | 81
Angina pectoris
Na 15 jaar 2X dd sotalol 40 MG andere cardioloog: Sotalol is minder geschikt voor u, meteen stoppen: Ik sta te trillen en kan mijn mell 2 niet meer beheersen. Bloeddruk was aan de hoge kant nu perfect, hartslag veel hoger en cardioloog op vakantie

16-07-2019 | Vrouw | 81
metoprolol (25mg)
ik ben 81 jaar en gebruik 6 jaar metoprolol 25 mg. Heb soms last van prikkelhoest en een dikke tong die dan tegen de tanden schuurt, doet pijn. Hoort deze ook bij de ACE remmers? Daar voor gebruikte ik cloortalidon. Moest stoppen omdat mijn k te laag was

10-07-2022 | Vrouw | 80
metoprolol (50mg)
De eerste jaren hielp het goed, later nifedipine er bij. Klachten waarschijnlijk door verandering leverancier. Bij SANDOZ erge hartritmestoornissen en overslagen, bang voor trombose. Wel 20 jaar gebruikt.

06-01-2022 | Man | 80

13-02-2020 | Man | 79
Hartinfarct
Ik heb dit medicijn 4 jaar geleden voorgeschreven gekregen. Ben er ontzettend kouwelijk van geworden. Nu heb ik al een aantal maanden last van rode vlekken en een opgezette hand. Naar de dermatoloog geweest en die gaat overleggen met de cardioloog om een andere Beta Blocker voor te schrijven. Hij kon geen verklaring geven voor de verdikte vingers. Het gevoel kouwelijk te z[lees meer...]ijn is wel bekend.

27-01-2020 | Man | 77
metoprolol (200mg)
Atriumfibrilleren

25-05-2020 | Man | 76
metoprolol
Hartritmestoornissen
voorgeschreven na algemene screening op 70 jarige leeftijd en 24 uurs onderzoek met een kastje. Voor de inname in de ochtend voelde ik me goed na de inname ontstonden gedurende de dag steeds meer bijwerkingen. Ik raakte dan langzamerhand ook versuft en gedesorienteerd. Autorijden werd gevaarlijk en zelfs lopen en de straat oversteken werd riskant.

11-02-2020 | Man | 76
Boezemfibrilleren
Door cardioloog overgezet van atenolol naar metoprolol wegen atriumflutter met hartritme van 130 en hoger. Door gebruik metoprolol is de hartslag wel naar beneden gegaan naar ca 110,maar is zeer onregelmatig. De flutter lijkt meer op fibrilleren, maar is wel constant aanwezig.

08-01-2020 | Man | 76
Boezemfibrilleren
het is een goed medicijn .alleen ik heb te maken met elk jaar gewicht toename

06-10-2019 | Man | 76
metoprolol (100)
Hartfalen
Na mijn hart operatie 30 jaar geleden, kreeg ik metoprolol voorgeschreven eerst 100mg en de laatste 5 jaar 150 mg. Omdat ik dagelijks een stuk of 30 verschillende medicijnen w.o. Amlodipine neem, kan ik niet zeggen of de diverse bijwerkingen van deze tabletten of van de 28 anderen komen. Ik heb er baat bij. Ik heb ook diabetes 2 vandaar de hoeveelheid tabletten

22-09-2022 | Man | 75
Hartinfarct

13-06-2022 | Man | 75

13-11-2020 | Man | 75
Boezemfibrilleren
Na enige inspanning zoals klussen, (rustige) roeitraining, een dagwandeling van 15 km heb ik wel 2 of 3 dagen nodig om weer in mijn gewone doen te komen, heel vervelend, net of mijn lichaam zich niet kan herstellen met dit medicijn. Voor wie is dit herkenbaar?

10-05-2021 | Man | 74
metoprolol (12,5mg)
Hartritmestoornissen
jaren sotalol gebruikt en een jaar rytmonorm tussendoor nog eens verapromil nu aan de metoprolol van 25 mg bij mij werkt het het beste als ik de helft neem dan krijg ik weinig storingen en het is niet zo heftig als sotalol

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum