metoprolol

Hartritmestoornissen (119 meningen)
Hartklachten (22 meningen)

03-03-2020 | Vrouw | 59
metoprolol (100mg)
Ik heb soms hartslag rond 180 en hogere bloeddruk 145/95 Ik slik rond 2 jaar Mijn bloeddruk is gelijk omhoog gegaan 170/100 en nog hoger Hoge polsslag heb ik ook nog steeds soms Ik ben veel kilo's zwaarder Ik heb een andere huisarts gekregen en zij heeft op stop gezet Na paar dagen heb ik bloeddruk 130 / 80 en ik voel me niet meer moe ochtend , ik kon mijn ring[lees meer...]en dragen

04-10-2019 | Vrouw | 59
metoprolol (100mg)
ik neem nu al een tijd metoprolol 2 maal daags 100mg dus 200 mg per dag nu is iedere keer mn bloedruk goed en dan weer hoog nu weer medicijn er bij amlodipine ook twee keer 5 mg ik heb in verleden tia gehad maar ik wil vragen of iemand ook ervaring met metoprolol en amlodipine je kan van het laatste hart aanval krijgen is er iemand die met hoge bloedruk medicijn krijgt [lees meer...]zonder te veel bijwerkingen

19-09-2019 | Man | 59
Hartklachten
Na infarct en inmiddels 3 keer dotteren (in 20 jaar) toch regelmatig nog restklachten bij inspanning nav lichte hartspierschade door het infarct. Van 50 naar 100mg, zeer effectief, nu echt klachtenvrij. Ik ben actief persoon, veel beweging. Gaat prima, alleen bij bijv. fietsen heb ik echt moeten inleveren. Word ingehaald door echt iedereen, mis kracht sinds de 100mg, maar [lees meer...]wél klachtenvrij. Krijg de trappers slecht rond, maar heb verder absoluut geen last van vermoeidheid of zo, wat ik veel lees. Voel me verder uitstekend en ben eigenlijk dus zeer tevreden.

15-05-2019 | Man | 59
metoprolol (100mg)
Gebruik metoprolol voor boezemfibrilleren. Ik werd erg somber tijdens het slikken van metoprolol in overleg met cardioloog over gestapt naar verapamil . Vrij vlot geen noemenswaardige klachten van de somberte meer.

14-10-2021 | Man | 58
metoprolol (100mg)
Ik had amlodipine en metropolol samen en werd van de amlodipine naar en kreeg hartkloppingen. Daarna overgegaan op metropolol en dat geeft geen bijwerkingen en bevalt prima ! Wel wat vocht vasthouden maar dat kan ook v d dextametason die ik iedere dag in moet nemen . Moeilijk te zien waar het van is.

14-04-2020 | Man | 57
metoprolol (50mg)
Gebruik dit medicijn nu alweer 2 jaar naar tevredenheid, maar er 1 ding wat ik over dit medicijn wil weten. Nl is een bijwerking dikke buik krijgen? Bedoel dus gewichtstoename?

22-03-2022 | Vrouw | 56
metoprolol (25mg)
Hartritmestoornissen
Dit medicijn gekregen tegen extrasystolen, vooral in de nacht bij platliggen. Helpt zeer goed, maar ben nu totaal uitgeput. Ik hoop dat dit voorbij gaat, want ik heb er wel baat bij. Heb ook de laagste dosering, 25 mg 2 keer per dag. Hart klopt nu lekker rustig, bloeddruk is nog nooit zo mooi geweest. Alleen die vermoeidheid......

14-08-2021 | Man | 56
Hartklachten
Ik ben 24 juni geopereerd ( 4 bypasses), gelijk na deze operatie kreeg ik een heleboel nieuwe medicijnen. Één ervan was Metoprolol, vanaf de dag dat ik begon met het slikken van Metoprolol kon ik niet meer slapen. Ik heb uiteindelijk bijna 5 weken in het ziekenhuis gelegen ( getroffen door een bacteriële infectie) . Al die weken heb ik nauwelijks geslapen ( als ik sliep k[lees meer...]wam dit door uitputting en omdat het lichaam op was). Iedere keer bij de verpleegkundige aangegeven dat ik niet kon slapen en elke dag rond 02.30 werd mijn beddengoed en de kleding die ik had verschoond. Alles, werkelijk alles was dan drijfnat. Nadat ik uit het ziekenhuis werd ontslagen en oom thuis niet kon slapen heb ik de cardioloog en mijn huisarts gebeld. De cardioloog nam mij niet serieus en mijn huisarts ( ik heb een goede huisarts) kon geen andere medicijn voorschrijven omdat zij niet gespecialiseerd is in medicatie voor hartpatiënten. Weer contact gehad met de cardialoog maar deze weigerde mij een andere bètablokker voor te schrijven. Uiteindelijk ben ik in het ErasmusMC geweest , daar heb ik aangegeven dat ik het zo niet vol kon houden . Men heeft mij daar vervolgens een andere bètablokker voorgeschreven.( Bisoprolol). Na één dag merkte ik gelijk dat mijn lichaam goed op deze medicijn reageerde. Ik kon weer slapen ( de slaap prikkels kwamen weer terug) , het zweten stopte, mijn bloeddruk was veel beter , de vermoeidheid lijkt minder en ook mijn migraine verdween. Ik voelde mezelf echt in één keer zoveel betert, het leek wel een wonder. Mijn algehele gevoel van lamlendigheid was helemaal verdwenen. Ik ben nu aan het herstellen van mijn bacteriële infectie, ik voel nu ook minder pijn en ook de wond van de operatie is nu eindelijk aan het genezen. Wat ik vreselijk vond is dat men al die tijd niet naar mij wilde luisteren en verplichte om vooral door te gaan met het gebruik van een medicijn die in mijn geval mijn lichaam “vergiftigde “. De bijwerkingen die met het gebruik van Bisoprolol niet zijn verdwenen zijn de : Nachtmerries en zeer droge mond.

22-04-2021 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
Gebruik 2 maal daags metoprolol 50 retard Geweldig middel voor mij ! Zou niet meer zonder kunnen . En totaal geen bijwerkingen.

26-01-2020 | Vrouw | 56
metoprolol (2mg)
Hartinfarct
Na een SCAD (spontaan scheuren kransvat) gevolgd door hartinfarct met o.a. metoprolol naar huis. Verschrikkelijk medicijn, 5 weken duizelig, het schommelde in mijn hoofd, net zeeziek. Verder kon ik totaal niet meer inslapen. Elke nacht tot minstens 4u wakker terwijl ik vroeg opsta . Belachelijk dat je dit in een HERSTELperiode krijgt. Uiteindelijk over op Atenolol; niks g[lees meer...]een problemen meer. Weg duizeligheid en weg niet slapen.

17-08-2019 | Vrouw | 56
Overspannen/burn-out
Eind 2017 burn-out. Metroprolol voorgeschreven. Al die tijd pijnlijke benen, ernstige vermoeidheid en algemeen gevoel van malaise en futloos. Bloeddruk blijft te hoog. Nu afbouwen en kijken wat we gebeurd.

13-07-2019 | Vrouw | 56
metoprolol (25mg)
Boezemfibrilleren
Ik ben altijd slank geweest. Als gevolg van boezemfibrilleren een herseninfarct gehad. Binnen 2 weken na herseninfarct en slikken metoprolol al 10 kilo aangekomen. Daarna snel nog eens 10 kilo erbij. Niets en niets helpt om er wat kilo’s af te krijgen. In de bijsluiter staat ook vertraagd3 stofwisseling. Nu 3 jaar later, in overleg met huisarts dosis gehalveerd. Binnen 3[lees meer...] dagen 2 kilo afgevallen, maar bloeddruk ging omhoog. Diëtiste gegaan. Heeft niet geholpen. Inmiddels doorverwijzing naar cardioloog. Ben benieuwd wat daar uit komt. Stressklachten geen meer gehad. Gelatenheid ervoor in de plaats. Piekeren in hoofd wordt richting hart doorbroken,

12-05-2019 | Man | 56
Verdikte of verwijde hartspier
geen positieve ervaring mee

30-12-2020 | Vrouw | 55
metoprolol (100mg)
Deze medicijn heeft mijn huisarts voorgeschreven om mijn migraine aanvallen voor te komen. Ik gebruik altijd Mylan en dat goed. Maar nu heb ik Sandoz gekregen en heb nu dagen verschrikkelijk veel hoofdpijn. Maar apotheek beweert dat Mylan niet leverbaar is. Ik vraag me af wat is het verschil van samenstelling van die twee soorten Metoprolol?

07-10-2020 | Vrouw | 55
metoprolol (100mg)
Sinds ongeveer anderhalf jaar gebruikte ik metoprolol van het merk Sandoz. Dit naar tevredenheid, mijn migraineaanvallen waren sterk verminderd. 3,5 week geleden kreeg ik ineens een ander merk mee bij de apotheek, Mylan. Sindsdien heb ik dagelijks 3 migraineaanvallen en dat elke dag met als gevolg dat ik niet meer normaal kan functioneren en altijd moe ben.

22-12-2019 | Man | 55
Hartritmestoornis
Gebruik sinds 3 weken 50 mg 1 x per dag n.a.v. hartritmestoornis. Na inname last van moeheid, duizeligheid en vooral veel nachtmerries die vaak over ongelukken, moorden enz gaan! . Slaapritme is daardoor verstoord. Ook ben ik regelmatig angstig en depressief!