metoprolol

Hartklachten (22 meningen)

02-06-2020 | Man | 73

24-05-2020 | Man | 73
Angina pectoris
Voorgeschreven gekregen na een hartinfarct met daaropvolgende dotterbeurt met plaatsing van 2 stents. Had daarna veel last van hartoverslagen en dat verbeterde dankzij 12,5 mg metoprolol. Wel werd ik sneller moe en bij flinke inspanning leek het alsof ik tegen een grens aan liep. Gebruik het nu 4 jaar en die bijwerkingen zijn niet veranderd. Ik zal er mee moeten leven.

22-05-2020 | Man | 73
Angina pectoris
Op zich brengt het medicijn de hartslag flink naar beneden maar dat betekent meteen, dat je een zekere rem voelt bij flinke inspanning. Bovendien voel ik me regelmatig vermoeid. Vooral aan het begin van de dag. Op de bloeddruk heeft het weinig effect.

17-11-2020 | Vrouw | 72
Atriumfibrilleren
Ben van merk Aurobindo nu overgezet naar merk Mylan door de zorgverzekeraar voor de zoveelste keer weer een ander merk , eindelijk één gevonden die geen bijwerkingen gaf en wordt het weer veranderd. Sta nu elke dag op met hoofdpijn en misselijkheid.

25-03-2020 | Man | 72
metoprolol (50mg)
mijn Hartslag ging te ver naar beneden (40-46) dus 50 was te sterk neem ik aan.

22-04-2019 | Vrouw | 72
metoprolol (50mg)
Ik heb al geklaagd bij apotheek - klacht neergelegd bij Lareb - FDA in Amerika schrijft - dit medicijn NOOIT aan mensen over 70 voorschrijven - de bijwerkingen zijn te intensief en gevaarlijk voor deze groep. mijn lichaam hield op met werken, klappen in mijn nek en hoofd, benen wilden niet meer, longen wilden niet meer, ijskoud, trillingen, duizelig duizelig, hoofdpijn, h[lees meer...]artkloppingen, enz enz - bijwerkingen werden steeds erger over vijf dagen

18-04-2022 | Man | 71
metoprolol (100mg)
Heb jarenlang last van hoofdpijn en migraine. Langer dan 40 jaar, maar de laatste jaren werden de aanvallen erger. Mogelijk ook als gevolg van eds. Zeker elke week hoofdpijn en minder vaak zware migraine. Anderhalve dag bezig. Pijnstillers hielpen niet. Kon niets verdragen. Ook geen eten of drinken. Na een jaar heb ik nog 1x op bed gelegen maar lang niet zo erg. Als bonus[lees meer...] is mijn bloeddruk ook naar beneden en op het juiste nivo. Ik heb nooit alcohol gedronken, vroeger wel gerookt. Later alleen cannabis gebruikt. Daar 15 jaar geleden ook mee gestopt, maar dat hielp niet.

17-06-2021 | Man | 71

17-03-2021 | Man | 71
Hartklachten
Ik gebruik dit middel enkele jaren na een licht hartinfarct en een dotteroperatie met plaatsing van enkele stents. O.a. de hartslag wordt er mee verlaagd en het verlaagt de bloeddruk. Ik loop nu rond met een gemiddelde hartslag van rond de 50/55, in rust veelal onder de 50. Daar valt prima mee te leven, maar bij inspanning lijkt het alsof er een rem op het lijf komt. Tij[lees meer...]dens het wandelen moet ik regelmatig op de rem trappen en even uitrusten, iets wat ik voordat ik dit medicijn gebruikte nooit heb ervaren. Mijn electrische fiets is wat dat betreft een zegen, want daarmee is het tempo en dus de vermoeidheid aardig bij te regelen met de knoppen op het stuur....

22-09-2019 | Man | 71
nagenoeg geen last meer

19-09-2020 | Vrouw | 70
metoprolol (200mg)
Ik heb al jaren een snelle hartslag, hartritmestoornissen en boezemfibrilleren. Ik gebruik Metropolotartraat 50 mg 3 keer per dag, ook Isbersartan 150 mg en Verapamil 120 mg, allemaal van Sandoz, gedurende lange jaren. Een paar dagen geleden werd ik door mijn huisarts doorverwezen naar een cardioloog omdat mijn hartslag nog steeds te snel klopt, Ik werd daar getest e[lees meer...]n de dokter schreef me anders medicijnen voor, 1 keer per dag METOPROLOLSUCCINAAT 200 mg SANDOZ, maar verapamil 120 mg, en Metropolotartraat 50 mg, -dit is niet te gebruiken, ok. Ik gebruik het al een week zoals mijn cardioloog me vertelde, en ik voel me erg slecht, vreemd 's nachts, sterke hartkloppingen, totdat de druk bijna barst, mijn hoofd, hoofdpijn en mijn hart doet soms pijn, ik voel me over het algemeen slechter dan voorheen, het benadrukt me ook, het had beter moeten zijn? vreemd, ik vraag me af dat ze ons medicijnen geven die sterk zijn en dan is het moeilijk om te leven. Ik heb met de dokter gesproken, maar ik denk dat ze het ook niet redden, er is geen grap met ziekte en medicijn wat is het volgende ? Ik weet dat elke persoon anders is, daarom moeten artsen een bepaalde persoon helpen.

28-01-2020 | Man | 70
Hartklachten
Ik ervaar een benauwd gevoel bij gebruik van dit middel

27-11-2019 | Vrouw | 70
Hartfalen

11-05-2019 | Vrouw | 70
Aangeboren hartafwijking
Meerdere jaren metoprolol gebruikt ivm hartritmestoornissen. Ik kreeg ineens last van benauwdheid. Kreeg pufjes, maar het werd steeds erger. Uiteindelijk opgenomen in het ziekenhuis. Ze hadden geen idee wat het was. Weer pufjes. Tot aan de dag dat ik ineens heel zenuwachtig werd en een strakke band om mijn borst voelde. Ik kreeg een halve pil tegen de zenuwen. Herinner me [lees meer...]dat ik op de rand van mijn bed zat, daarna niets meer. Ze vonden me op de grond, ademhaling zo goed als niet, helemaal blauw en koud. Ik heb drie dagen in coma gelegen. Daarna kwamen ze tot de ontdekking dat het astma was, een bijwerking van de metropool. Ik heb het maar net overleefd. Ben nu astmapatient en puf drie keer per dag. Regelmatig nog benauwd. Dus begin nooit met dit medicijn.

10-05-2022 | Vrouw | 68
Hartritmestoornissen
Dit medicijn eerder gehad ook toen misselijk geen eetlust duizelig en erg moe. Hoop op andere medicatie. Weet niet wat ze nog kunnen geven

07-07-2020 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Ik heb nu vrijwel elke dag buikpijn en ga ook vaak naar het toilet. Soms zijn de pijnen zo erg dat ik nog nauwelijks kan lopen. Ontlasting slijmerig. Het heeft een negatieve invloed op mijn leven. Lijkt me beter om te stoppen en maar te kijken hoe het verder gaat met eventuele hart ritme stoornissen. Zo is het helemaal geen leven.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum