Ervaringen met Metoprolol

metoprolol

duizeligheid erectiestoornis emotioneel depressief gegeneraliseerde spierzwakte vermoeidheid koude sensatie kortademigheid agressie gebrek aan energie

Hoge bloeddruk (234 meningen)
Hartritmestoornissen (134 meningen)
Hartinfarct (42 meningen)
Hartklachten (24 meningen)
Angina pectoris (23 meningen)

25-01-2023 | Vrouw | 52
Pijn op de borst
Ik slikte deze medicijn maar kort maar kreeg aardig bijwerkingen van zeer trage hartslag in de nacht van 44slagen en was heel erg moe gewoon Total löss .. Nu toch andere medicijn voor de pijn op de borst

14-09-2021 | Man | 52
Hartinfarct
Jaar geleden na een 4 voudige bypass begonnen met het slikken van een halve apotheek. Metoprolol is vandaag in dosering verlaagd van 100 naar 50mg. In overleg met de cardioloog. Zweten vreselijke vermoeidheid en geen kwaliteit van leven op deze manier. Met de afbouw hopenlijk verbetering. Ben 52 en wil graag mijn leven weer oppakken.

18-04-2021 | Vrouw | 52
metoprolol (100mg)
Door metroprolol komen prikkels minder hard binnen en ben ik meer ontspannen geworden. Een halve dosering (50mg.) is voor mij voldoende om migraine aanvallen te voorkomen of als ik nog eens hoofdpijn heb de klachten een stuk milder laten verlopen. Ben er blij mee en had dit veel eerder moeten doen.

20-03-2024 | Man | 50
Hartfalen

erectiestoornis gegeneraliseerde spierzwakte onderrug pijn duizeligheid migraine

Ik kreeg dit middel ivm pompfunctie.. Veel last van bijwerkingen op 50mg naar de cardioloog omdat er met de bloedvaten eigenlijk niets mis is, dosis bijgesteld naar 25mg met de optie als de verbetering doorzet te stoppen met dit medicijn.

21-06-2022 | Vrouw | 50
metoprolol (50mg)
Na tien dagen gebruik gestopt met gebruik Metoprolol. Slecht in slaap komen, veel dromen, onrustig slapen.

22-07-2021 | Vrouw | 49
Hartinfarct
In nov.2020 hartproblemen . Kreeg 50 mg metoprolol. Na een tijdje naar 25 mg ivm drukkend gevoel op de borst. Dit verdween gelukkig maar laatste maanden ben ik zeer emotioneel en voel me continu opgejaagd. Zeer onrustig gevoel. Mag nu stoppen met metoprolol . Hopelijk weer snel de oude ik!

14-05-2021 | Vrouw | 48
Hartklachten
Al 7 jaar slik ik metroprolol. Nooit geen klachten gehad. Totdat ik me van de week heel slecht voelde. Dokter stuurde me door naar de spoedeisende hulp, alwaar ik te horen kreeg dat ik een hartslag van 46 had en een onderdruk van 53. Geen wonder dat ik me niet zo lekker voelde. Eerder dit jaar al onderuit gegaan door heen ander bloeddrukverlagend midddel, omdat mijn ka[lees meer...]lium gehalte gevaarlijk laag was. Voor mij geen bloeddruk verlagers meer.

01-09-2020 | Vrouw | 46
Angina pectoris
Heb dit middel 5 dagen geslikt Voor mijn stabiele angina pectoris , wat een troep is dat . Ik lag de hele dag uitgeteld op de bank kon niks meer . Zo moe viel constant in slaap , bij het opstaan duizelig wazig zien . Veel last van mijn lichaam . Ik had deze klachten al voor het gebruik en dit middel versterkte alles nog tien keer zo erg . Wat een troep . Ik ben er zelf mee[lees meer...] gestopt en de cardioloog gebeld dat ik dit niet meer hoefde . Ik krijg wat anders wat weet ik nog niet .

07-09-2021 | Man | 45
metoprolol (50mg)
Sinds het gebruik van Metoprolol zijn mijn migraine-aanvallen behoorlijk verminderd! Zelfs een record van 2 maanden geen aanval.

01-02-2023 | Vrouw | 44

01-02-2023 | Vrouw | 44
Hartritmestoornissen
Vanwege ernstige hartritmestoornissen slik ik metoprolol. Mijn ervaring komt overeen met die van u, maar dan andersom: ik kreeg eerst Sandoz, wat goed hielp (tragere hartslag en minder ritmestoornissen, en het hielp ook tegen enkele long covidklachten die ik nog had), terwijl ik het idee heb dat Mylan nauwelijks iets doet. Als ik dat optel bij uw ervaring lijkt Sandoz een [lees meer...]sterkere werking te hebben, met helaas in uw geval ook sterkere bijwerkingen. Ik wil zelf juist graag weer Sandoz terug, omdat ik bang ben dat mijn hart door de vele ritmestoornissen hard achteruit gaat (heb een beginnende cardiomyopathie). Zullen we ruilen ; )?

19-04-2024 | Vrouw | 42
metoprolol (100mg)
Ik kreeg dit medicijn om mijn migraine aanvallen te voorkomen/ verminderen. Ik heb het een maand uitgeprobeerd maar ik merkte geen verschil. Nog steeds wekelijks meerdere aanvallen. Omdat mijn hartslag erg laag was (42) kon de dosis niet worden verhoogd. Ik ben na een kleine maand dus met de medicatie gestopt.

27-05-2021 | Vrouw | 42
Hoge bloeddruk
Lastig om aan te geven. Hoge bloeddruk ontdekt tijdens eerste zwangerschap. Extreem hoog. 190-130. Nu schommelend: 120-140 met onderdruk 85-95. Hartslag gemiddeld laag: 55-65. Voorheen hoge hartslag. Moeilijk aangeven bijwerkingen, maar denk moeheid en snelheid maken met sporten. Tevens regelmatig moeten eten...ben benieuwd of er nog meer zijn die die ervaringen hebben. Sl[lees meer...]ik nu ongeveer 13 jaar.

05-05-2021 | Man | 42
Hoge bloeddruk
Begonnen enkele dagen geleden met dit medicijn . Onder weg naar een klant in de auto eerst het gevoel een soort van licht te hallucineren, hevig trillen en versnelde hartslag , zweten en soort van angst gevoel . Ecen langs de kant van de weg gestopt en mezelf proberen te herpakken . Werd er wat rustiger van . Niet door dat het direct van de medicatie kwam . Maar nu toch k[lees meer...]leine 2 weken verder en tis er niet beter op geworden , dus toch maar even google erbij gehaald en tot de conclusie dat het de medicijnen zijn . Voor de rest geen andere medicijnen in gebruik . Ga er nu dus maar mee stoppen . Wand tis na mijn ervaring zeer heftig . Bloedruk daarin tegen is wel goed. Maar weegt niet op tegen de bijwerkingen .

02-08-2022 | Vrouw | 41
metoprolol (12,5mg)
Ik heb migraine met afasie en aura, en dit beheerste mijn hele leven. Nadat ik ben begonnen met metoprolol heb ik nog maar 1 x een aanval gehad. Het werkt dus heel erg goed! Ik ga er ook zeker niet mee stoppen. Maar een hele vervelende bijwerking is dat mijn energie enorm verminderd is. Normaal liep ik minimaal 12000 stappen op een dag, zonder moeite te hoeven doen, nu [lees meer...]nog maar de helft. Dit vind ik wel erg jammer, want ik ben echt een bezige bij. Maar helaas, het is dit of weer de aanvallen.

16-03-2024 | Vrouw | 39
Hartritmestoornissen

agressie gebrek aan energie vermoeidheid acute hoofdpijn

Ik gebruik metropolol al 3 jaar. Eerst 100 mg maar daardoor werd ik een zombie en vaak gevoel van flauwvallen. Duizelig. Naar 50 mg en uiteindelijk tijdens Zwangerschap naar 25 mg. Mijn man merkt karakterverandering. Snel boos, meer angsten. Helaas moet ik dit medicijn mijn hele leven blijven slikken. Ben na 3 jaar nog steeds snel moe en kramp in de benen tijdens sporten[lees meer...].