Ervaringen met Metoprolol

metoprolol

duizeligheid erectiestoornis emotioneel depressief gegeneraliseerde spierzwakte vermoeidheid koude sensatie kortademigheid agressie gebrek aan energie

Hoge bloeddruk (234 meningen)
Hartritmestoornissen (134 meningen)
Hartinfarct (42 meningen)
Hartklachten (24 meningen)
Angina pectoris (23 meningen)

14-10-2021 | Vrouw | 39
metoprolol (200)
Hartinfarct
In eerste instantie ging het goed, na een aantal weken bijwerkingen van duizelig worden de hele dag door en een lage bloeddruk. Overgestapt op bisoprolol, echter ook na 2,5 weken dezelfde klachten.

18-02-2021 | Vrouw | 36
Hartinfarct
Anderhalf jaar geleden kreeg ik op 35 jarige leeftijd een hartinfarct. Ik was een sterke vrouw, veel moeten doorstaan, ging altijd maar door en liet geen traan. Dit infarct kwam voort uit stress en ik moest hard met mezelf aan de slag. Dit gedaan. De stressfactor (zoon kinderkanker) kon ik niet wegnemen, maar mijn manier van er mee omgaan wel. Na een tijdje werd ik steeds [lees meer...]emotioneler. Iets wat ik mijn hele leven nog niet van mezelf herkende. Ik zat in zak en as.... kreeg paniekaanvallen en begon daardoor re hyperventileren. Dit gaf klachten die leken op die van een infarct... En dan ga je bij je zelf na.... wat is er veranderd. Uiteindelijk las ik over de bijwerkingen van mijn medicijnen en dus ook die van de metoprolol. En tadaaaaa..... dat was de boosdoener!

18-01-2024 | Man | 35
metoprolol (100mg)
Metoprolol deed volgens mij niets tegen mijn migraines. De frequentie werd zelfs hoger maar dat kan ook liggen aan het seizoen.

30-01-2023 | Vrouw | 35
Hoge bloeddruk
Verlaagt goed de bloeddruk en de hartslag. Slik dit vanwege burn out. S nachts 50 mg meer dan overdag 25 mg . 50 mg overdag was teveel leek. Ik kon niets meer ( oververmoeid) maar kunnen ook hartklachten zijn. Hartslag is nu 80 overdag. Ik moet opeens hele tijd niezen. Heb constant koude handen. Grote tenen zijn 2 keer heel koud geworden en gevoelig. Hou vocht vast. Heb s[lees meer...]pierpijn in bovenrug. Bij opstaan in begin oppassen niet flauwvallen.

16-01-2021 | Vrouw | 34
Hoge bloeddruk
Ik had een verhoogde bloeddruk 181/112 gemiddeld over de week. Met 1 tablet 50 mg succinaat begonnen veelaagde naar 169/106, daarna naar 100 mg, bloeddruk nu rond de 140/96. Ben pas een maand bezig met dit medicijn. Werkt voor mij super. Ben alleen erg moe, moe in de zin van elke minuut van de dag kan ik slapen en kan bijna niet opstaan in de ochtend.

24-10-2022 | Vrouw | 33
Hoge bloeddruk
voor hartkloppingen en nu momenteel ook voor de bloedruk

06-10-2020 | Vrouw | 33
metoprolol (50mg)
Na een aantal heftige migraine aanvallen, waarvan 2x in het ziekenhuis beland te zijn en de hoeveelheid aanvallen, ben ik op advies van de huisarts gestart met metoprolol. Sinds het gebruik van de medicatie zijn de aanvallen afgenomen.

22-02-2023 | Man | 32
Hoge bloeddruk
Vanwege hoge bloeddruk en nachtelijke hartkloppingen kreeg ik deze medicijnen voorgeschreven. Na een week is mijn bloeddruk netjes en een rustige hartslag. Ook de nachtelijke hartkloppingen blijven weg. Ook geen bijwerkingen Ondanks dat ik astma heb.

27-10-2020 | Vrouw | 32
metoprolol (100mg)
Ik gebruikte sandoz en werd plots overgezet op mylan. Ik had continue het idee dat mijn migraine verergerde. Nu lees ik ook meerdere recensies dat mylan niet helpt bij migraine. Ik ga dus ook weer terug naar sandoz in de hoop dat mijn aanvallen verminderen.

01-12-2022 | Vrouw | 30
Hartritmestoornissen
Helaas is het medicijn net zo hinderlijk als de kwaal. In deze lage dosis ook niet heel effectief, maar vanwege de flinke bijwerkingen besloten de dosis niet op te hogen.

21-02-2023 | Vrouw | 27
metoprolol (12,5mg)
Hartklachten
Inmiddels een week lang 12.5mg dagelijks vanwege het gevoel van hartoverslagen (pvc's). Had met alle bijwerkingen gehoopt dat het in ieder geval zou werken, maar dat is ook niet het geval. De overslagen zijn nog steeds, al dan niet erger, aanwezig. Voelde hiervoor alleen de overslagen en voel sinds het slikken veel vaker ook m'n gewone hartslag in de vorm van hartkloppinge[lees meer...]n. Ben sneller kortademig en heb steken/druk op de borst. Misselijkheid, hoofdpijn. En kon de slaapproblemen en nachtmerries in eerste instantie niet plaatsen, maar lees nu terug dat dat ook door het medicijn kan komen. Slik een lage dosis dus al de bijwerkingen verbazen me. Maar de verklaring ligt volgens mij tich echt bij dit medicijn. Morgen direct de cardioloog bellen om te overleggen hiermee te stoppen. Helaas...

21-01-2021 | Vrouw | 25
Hartritmestoornis
Ik ben 25, en ik heb dit medicin gekregen omdat mijn bloeddruk vaak te hoog is, en mijn hartslag is eigenlijk altijd te hoog. ( tachycardie ) ik heb vooral als is 's avonds naar bed ga last van maagzuur. En overdag ben ik vrijwel altijd moe. Verder echt een top medicijn!

20-08-2023 | Vrouw | 22
Hartritmestoornissen
Ik heb een te hoge hartslag van mezelf. Dit medicijn zorgt ervoor dat ik alles weer kan. Echt onmisbaar. Geen spontane tachycardie episodes meer en ik gebruik het al 2 jaar. Wees niet bang om het te gebruiken. Als je teveel op hebt, gebruik je de dag erna gewoon weer iets minder. Even kijken wat het beste voor je werkt.

21-09-2020 | Man | 20
Hartfalen
Ben nu 1 week geswitcht naar mylan en ben echt een wrak. Slik al een jaar van een ander merk en nooit last. Maar nu hoofdpijn, wazig, misselijk en moe. Ga snel terug naar mijn oude medicatie.

20-09-2020 | Vrouw | 20
metoprolol (50mg)
Ik had jarenlang erg last van ernstige migraine wat mijn dagelijks leven erg beïnvloedde. De neuroloog schreef eerst topiramaat en propranolol voor voor een profylaxe werking, helaas zonder resultaat. Ik gebruik nu metoprolol en ik heb nog maar zelden migraine! Het was wel even wennen in het begin: ik was de eerste 2 weken erg misselijk en had regelmatig last van diarree. [lees meer...]Ook ben ik snel heel duizelig als ik 'te snel' opsta. De misselijkheid en diarree zijn verdwenen na 2 weken, de duizeligheid na opstaan en kortademigheid zijn helaas gebleven. Maar alles beter dan 3 keer per week migraine! Ik ben erg tevreden over dit medicijn, maar je moet wel echt even wennen de eerste 2 weken. Helaas blijven de klachten als duizeligheid bij opstaan en kortademigheid bij inspanning zolang je het middel neemt, maar je leert er snel mee omgaan.

13-09-2021 | Vrouw | 19
Hartritmestoornissen
Ik slik nu ongeveer 2 jaar metroprolol . De laatste tijd begin ik steeds meer bijwerkingen te krijgen. Ik slik dr metroprolol omdat mijn hart ‘te snel’ klopt. Uiteraard moet het medicijn dit verhelpen en de hartslag laten zakken. Helaas heb ik nu nog steeds we eens een hartslag van 190 (zowel in rust als bij inspanning). Laatst hierover contact gehad met de cardioloog en [lees meer...]die zei dat ik dan maar een hogere dosis zou moeten nemen, ik heb er voor gekozen dit niet te doen omdat ik soms al enorm wordt geremd door alle bijwerkingen. Ik heb ondanks het medicijn nog steeds vaak last van hartkloppingen en een te hoge hartslag, maar mijn cardioloog ziet hier niet zo de ernst van in omdat ik nog jong ben.