Ervaringen met Metoprolol

metoprolol

duizeligheid erectiestoornis emotioneel depressief gegeneraliseerde spierzwakte vermoeidheid koude sensatie kortademigheid agressie gebrek aan energie

Hoge bloeddruk (234 meningen)
Hartritmestoornissen (134 meningen)
Hartinfarct (42 meningen)
Hartklachten (24 meningen)
Angina pectoris (23 meningen)

23-06-2022 | Vrouw | 62
Angina pectoris
Ik kom hierdoor nergens meer omdat ik geen adem krijg .Cardioloog gelooft niet dat het aan medicijnen kan liggen

27-02-2022 | Vrouw | 62
metoprolol (100mg)
Hartklachten
deze medicijnen zijn goed voor je bloeddruk ,maar niet voor je lichaam ik ben na mijn hartstilstand en infarct ,10 kilo aangekomen en dat is ook niet gezond

05-10-2021 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Wanneer ik de ervaringen lees lijkt het wel of metoprolol alleen maar ellende geeft. Natuurlijk is het vervelend wanneer je bijwerkingen hebt. Ik ben echter zeer tevreden over het gebruik van metoprolol ook al was en ben ik er geen voorstander van. Maar soms heb je geen keuze in het kiezen van iets wat je probleem kan verhelpen. De enige echte bijwerking is het dromen maar[lees meer...] dat probeer ik dan maar te relativeren.

18-04-2024 | Man | 61
metoprolol (100mg)

kortademigheid

Slik het nu 2 jaar en werkt prima tegen mijn migrane aanvallen. Voorheen 1 a 2 keer per week, nu slechts 1 a 2 keer per maand. Het eerste half jaar geen last van bijwerkingen. Maar daarna ontzettend benauwd bij inspanning. Even naar de auto lopen lukt al haast niet meer. Nu heb ik al jaren veel longproblemen (ontstaan door zeer ernstige scoliose/kyfose) en benauwd, maar si[lees meer...]nds de metropolol extreem toegenomen. artsen lijden aan tunnelvisie (denk ik) en geven de schuld niet aan de metropolol. Kan iemand mij vertellen of bijwerkingen pas na een paar maanden gebruik gaan optreden ?

14-10-2021 | Vrouw | 61
Hartritmestoornissen
Ik slik ze tegen hartritmestoornissen. Daar helpt het wel tegen al is het niet 100%. Nadeel is wel dat als je van te voren geen hoge bloeddruk hebt die erg gaat zakken met duizeligheid tot gevolg. Deze medicijnen zouden ook tegen migraine helpen maar daar merk ik niks van. In tegendeel: het aantal migraines is hetzelfde maar de aanvallen duren langer omdat je al dagen van[lees meer...] te voren last krijgt van voorverschijnselen. Ook de aurafase duurt langer. Ik heb ergens gelezen dat dit middel niet geschikt is voor migraines met aura, kan daar helaas nergens meer informatie over vinden maar dat is dus wel ook mijn ervaring.

19-09-2021 | Vrouw | 61
Aneurysma
Heb deze gekregen om mn hartslag wat te verminderen.Heb nu heel lage bloeddruk, en wordt soms emotioneel

18-08-2021 | Man | 61
Hartritmestoornissen
Mijn ervaring? Vanwege constante hart vibreren in het ziekenhuis terecht gekomen. Aan het infuus gelegen en dat hielp niet, vervolgens na enige tijd ECV. Uiteraard geen dag of 2 oid ter observatie gelegen, maar meteen in de middag met medicatie naar huis gestuurd, medicatie oa bloedverdunners en maagbeschermer. Twee weken later geen effect medicatie, terug naar het zi[lees meer...]ekenhuis, diverse onderzoeken, oa hartfilmpje Echo en al wat er bij hoort, ook nog holteronderzoek gehad, vonden er niks op, ja, zo nu en dan overslag rikketik . Maar toch last van de rikketik, nu komt het, in 4 maand tijd door verschillende cardiologen gezien en verschillende hartmedicaties gekregen, let wel, bij geen 1 zat er een maagbeschermer bij. Gevolgen, je bent gewoon ene wrak geworden, constant moe ,misselijk en oplopende hartslag, last van de maag en eetlust nagenoeg 0 en er niet op gewezen geworden dat je maagbeschermers er bij zou moeten/kunnen gebruiken. Nu ben ik , door dat ik mij al zo,n beetje 4 maand, door diverse harttabletten, hondsberoerd voel met de laatste hart medicatie Metoprolol 50 mg, gestopt. Elke keer als ik een cardioloog om raad vroeg, en ik daarbij de kwalen aan hem/haar voorlegde kreeg ik gewoon een andere hartpil voorgeschreven, kwaal bleef gewoon doorgaan. Waarom wijst er dan niemand van artsen en of specialisten op de oplossing . Nu uiteindelijk word er bij mij een algehele bloedonderzoek gedaan, kijken wat voor schade ik, vanwege al die verschillende hartmedicaties zonder maagbeschermers opgelopen heb. In die tijd , eigenlijk nu nog steeds,zat ik ook nog eens met een hele boel stress. Vertrouwen in de medische wereld is dan ook bij mij al aardig geslonken, of komt dat soms door Corona dat dat veel belangrijker geworden is, de rest is bijzaak geworden, of heb ik het mis.

30-04-2021 | Vrouw | 61
Hartinfarct
na gelukkig mild hartinfarct en 1 stent o.a. metropolol voorgescheven. Erg lage dosis want ik heb van nature een lage hartslag, bovendien had mijn hart weinig schade doordat ik een natuurlijke bypass had gemaakt. Dosis na 6 weken gehalveerd, bloeddruk werd erg laag, hartslag werd erg laag (40). Halvering dosis maakte weinig uit voor hartslag. Kreeg bovendien erge nachtmerr[lees meer...]ies, hartkloppingen (een soort gebonk zonder dat de hartslag omhoog ging), permanente diarree en winderigheid. Mocht na interventie van de huisarts met cardioloog stoppen. Bijwerkingen verdwenen dus lag echt aan de metropolol. Vreselijk naar goedje gebleken in mijn geval.

14-04-2021 | Man | 61
Hartklachten
Hen een pacemaker ivm sick sicksinus syndroom. Ablatie gehad voor ANVRT. Hart door longaandoening licht vergroot. Hartslag loopt veel te snel op waarvoor Metoprolol. Werkt goed voor verlaging hartslag.

05-11-2023 | Vrouw | 60
metoprolol (25mg)
Hogere bloeddruk hoofdpijn malaise na Covid. De huisarts herkende de bijwerkingen gelukkig na zeker een jaar gebruik en heeft geadviseerd te stoppen.

07-05-2022 | Vrouw | 60
Hartritmestoornissen
Heb ruim 25 jaar sotalol geslikt...geen bijwerkingen. op advies van cardioloog naar metoprolol 50. Zeer lage bloeddruk...104/61 .... duizeligheid ...hartkloppingen... overslagen...trillende handen..opvliegers....gejaagdheid....misselijk...etc..

10-02-2022 | Vrouw | 60
Hartritmestoornissen
Kreeg dit middel in de 1e plaats voorgeschreven wegens hartritmestoornissen. Het zou tevens een positief effect op migraine hebben. De aanvallen worden erdoor inderdaad gedeeltelijk onderdrukt maar duren ook veel langer, met name de voorfase. Ze komen ook veel vaker terug. Het schijnt dat dit wel vaker zo is bij migraine met aura. Ben het dus aan het afbouwen, ook vanwege [lees meer...]de andere bijwerkingen. Heb eerder dezelfde ervaring gehad met dit medicijn.

16-05-2022 | Man | 59
metoprolol (25mg)
Na een aorta dissectie type A geopereerd en twee weken bedrust, daarna nog 2 weken op de verpleging cardiologie en toen naar huis. Als een dood vogeltje thuis, erg moe door de metoprolol 50 mg. Na een cardio versie over gegaan op Sotalol maar daarmee gestopt door de enorme bijwerkingen. Toen helemaal niets gebruikt en ik voelde mij super, conditie kwam terug. Na twee weken[lees meer...] toch weer Metoprolol 25 mg en gelijk druk op de borst bij inspanning en kortademig. Conditie liep weer terug. Gestopt met dat vergif

15-08-2021 | Vrouw | 59
Hartritmestoornissen
Sinds 1 1/2 jaar gebruikte ik metoprolol.Ik had boezemfibrileren gehad en zat in zware burnout.Al snel,kreeg ik veel pijn op de borst,uitval en hoofdpijn,pijn in armen,kaken,na het innemen van metoprol.Mijn cardioloog zei dat het niet kon dat ik van dit middel zo,n pijn kreeg;"zal vast wel aan de burnout liggen en het feit dat ik te dik ben."Ik heb al deze tijd in een vres[lees meer...]elijke hel geleefd,zoveel pijn,dat ik soms dacht dat euthanasie beter zou zijn als het niet over ging.Ik werd niet geloofd,want ik had toch immers een "burnout"!Ik kreeg zelfs een medisch psychologe, die me daarin begeleidde.Ik ben vele malen gestopt met metoprolol,maar moest weer beginnen omdat ik weer hartritmestoornissen kreeg.Het was inmiddels corona tijd en ben letterlijk onder een steen gekropen om de coronapatienten niet te hinderen en heb dus zo 1 1\2 jaar vreselijke pijnen geleden.Toen het coronavirus afnam,kreeg ik op verzoek een andere cardioloog en deze dank ik op mijn blote knieën dat hij een hartcatherisatie bij me liet uitvoeren,want toen moest ik 5 dagen stoppen met bloedverdunners en heb toen ook de metoprolol niet meer genomen.En tadaaa ik was pijnvrij.Op de laatste dag zonder bloedverdunners heb ik metoprolol genomen en die vreselijke pijn was terug.Bij de catherisatie is mijn kransslagader goed gebleken,-waar ik inmiddels ook niet meer aan twijfelde-maar nu was het bewijs daar.Ik heb vanaf de dag dat ik stopte met metoprolol geen pijn meer gehad,wel nog een week hartkloppingen die zachtjesaan ook verdwenen.Moraal van dit verhaal:blijf bij je gevoel!Als 20 mensen zeggen dat het komt door je burnout,want daar "kun je alles "van krijgen,en jij voelt dat het niet zo is,blijf bij je gevoel.Elk mens is anders,elk medicijn werkt bij iedereen anders.Bij mij was overgevoeligheid voor bepaalde medicijnen bekend,had ook al ooit een anaflaktische reactie gehad,maar er werd niet naar me geluisterd.Het is te triest voor woorden dat ik bijna 2 jaar zoveel pijn geleden heb,terwijl dit niet nodig was.

03-12-2020 | Vrouw | 59

31-08-2020 | Man | 59
metoprolol (25)
Hoge bloeddruk
Ik werd van dit middel heel erg moe. Maar vooral de benauwdheid was erg akelig. Ik moest om de minuut steeds diep ademhalen, wat overigens niet ging, om lucht te krijgen. Boodschappen doen ging niet meer. 's Avonds mocht ik een halve innemen. Uiteindelijk een ander middel gekregen. Niet meer benauwd.