escitalopram

Overspannen/burn-out (18 meningen)
Bipolaire stoornis (4 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

Escitalopram bij depressie

K. Triesscheijn (22-08-2018)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

01-04-2022 | Vrouw | 28
escitalopram (20mg)
Al veel soorten AD gehad. na 7 weken 15 mg escitalopram eindelijk verbetering. Maar op de dag dat ik verbetering voelde , ook opgehoogd omdat de dagen ervoor vreselijk waren. Nu zit ik ruim 3 weken met vreselijke gevoelens ; enorm depressief, suïcidale gedachtes, extreem angstig etc. Kunnen dit nog bijwerkingen zijn van het ophogen ? :( Aangezien ik na die 7 weken t[lees meer...]og verbetering voelde. Heb dit middel ook ooit na een postnatale depressie gekregen en werkte toen heel goed. Ik voel me echt ten einde raad. Weet iemand hier meer over ?:( :(

01-04-2022 | Vrouw | 28
escitalopram (20mg)
Al een heel verleden met soorten AD. Na 7 weken op 15 mg escitalopram te zitten voelde ik me een stuk beter. Maar op de dag dat het begon te beteren opgehoogd naar 20. Nu alweer 3 weken vreselijke bijwerkingen.. enorm depressief, heel veel angst gevoelens, suïcidaal als een gek, het gevoel dat ik letterlijk gek word. Neem extra kalmering maar doet weinig. Ik Snap niet dat [lees meer...]ik na ruim 3 weken nog zooo slecht Ben😭 komt Dit ooit goed.😭

18-11-2021 | Vrouw | 21
Overspannen/burn-out
Mijn dokter schreef dit voor voor mijn gevoelens die niet oke zijn de laatste tijd snel gevoelig enz ..ookwel met angstaanvallen maar die zijn al vaak onder cotrole uit mezelf , Ik heb deze dus zoals ze vroeg in de ochtend genomen tijdens eten half uur later moest ik telkens geeuwen waar ik dan een zenuwachtig gevoel over gans mijn lichaam kreeg telkens opnieuw , ik zweet[lees meer...] oppeens enorm , draaierig , enorm moe , niet echt geconcentreed meer afwezig mezelf niet voelen maar had dit ook met bronchosedal dus vraag me dan af of t ligt aan mijn lichaam die mss op een bepaald stof niet goed reageerd? Want deze klachten heb ik dus ook gehad bij een hoest fles ,. Nujaa ik heb deze 1 dag genomen ik lig nu in bed en kan totaal niet slapen 😴 nog altijd geeuwen en een zenuwachtig gevoel rond me telkens als ik net gedaan heb met geeuwen super ambetand hopelijk een antwoord xd

10-10-2021 | Vrouw | 52

20-07-2021 | Vrouw | 22
escitalopram (20mg)
Een aantal maanden geleden dit medicijn voorgeschreven gekregen voor voornamelijk angstklachten. Dit leek wel iets te helpen. Uiteindelijk een ernstige depressie erbij gekregen en de escitalopram opgehoogd tot 20 mg. Helaas totaal geen werking meer gemerkt . Angsten kwamen terug en ook de somberheid was zeer sterk aanwezig. Dus ga nu afbouwen en starten met venlafaxine in [lees meer...]de hoop dat dit wel werkt

23-11-2020 | Man | 51
escitalopram (20mg)
Ik kreeg erge last van bijwerkingen. Bij afbouw hevige darmkrampen.

escitalopram (10mg)
Te lage dosis voor mijn situatie

escitalopram (15mg)
Na niet werkende de dosis van 10 mg, ben ik 6 weken lang de 15 mg gaan slikken. Ook hier kreeg ik geen bijwerkingen van, maar ik merkte ook nog geen progressie.

escitalopram (10mg)
Eerste medicijn dat ik moest slikken om mijn ernstige depressie tegen te gaan. Na 6 weken nog steeds geen verschil, geen bijwerkingen maar ook geen progressie.

28-06-2020 | Vrouw | 66
escitalopram (5mg)
Vrouw 66 jaar Ik gebruik nu bijna 3 weken dit medicijn 5mg. Ik ben wel wat rustiger geworden. Wel droge mond, snel heel warm, bijna de gehele dag misselijk en dan niet kunnen eten of drinken. Waardoor je je ook echt ziek voelt. Buik en keel pijn. In de avond als je naar bed gaat voel je je wat beter. Ook de nachten zijn rusteloos. Al met al geen feestje. Gebruik[lees meer...] er nog oxazepam bij. iemand ervaring hoe lang dit nog gaat duren. Moet ik doorzetten??

17-06-2020 | Vrouw | 69
escitalopram (5mg)
slik nu 4 weken, weinig resultaat

15-06-2020 | Vrouw | 23
escitalopram (15mg)
Het medicijn sloeg niet aan

14-06-2020 | Vrouw | 48
escitalopram (10mg)
A.s donderdag 18 juni slik ik het 5 weken 10 mg. Merk geen verbetering. Overprikkeling was afgelopen week erg aanwezig. Over prikkeld op cognitief, emotie en zintuiglijk. Probeer het nog een paar weken om het een kans te geven of het effect geeft

04-06-2020 | Vrouw | 23
escitalopram (15mg)
Ik heb dit medicijn 8 weken lang gebruikt zonder resultaat van het medicijn. De eerste week 5mg, toen 4 weken lang 10mg en toen nog 3 weken 15mg geprobeerd. De bijwerkingen zijn mij meegevallen (je verwacht erger als je op internet leest). Ik had last van wat meer angst en onrust en trillerigheid. Ook een beetje duizelig bij te snel opstaan en een beetje hoofdpijn. Het med[lees meer...]icijn is bij mij niet aangeslagen, depressie minimaal even erg als bij de start. Ik ben nu aan het afbouwen en ga nadenken of ik nog een ander medicijn wil proberen.

28-05-2020 | Vrouw | 31
escitalopram (10mg)
Ik ben bijna een week geleden gestart met deze medicatie (5 mg), omdat ik snel angstig ben (sociale angst en hypochondrie), me veel zorgen maak en daar ook somber van word. Therapie helpt een beetje, maar niet voldoende. Ik voel me vanaf dag 2 dat ik de medicatie slik erg slecht. Ik slaap niet, lig wakker (had ik voorheen nooit last van ondanks de angst en het gepieker) e[lees meer...]n zie elk uur op de klok voorbij komen. Ik ben de hele dag door misselijk, heb geen eetlust en wat ik nog het ergste vind is dat de klachten duidelijk verergeren; een grote toename van angst en piekeren en ook echt een heel depressief gevoel wat ik voorheen niet (in deze mate) had. Ik kan mijn bed amper uitkomen, ben lusteloos en heb nergens zin in, alsof er een zware deken over me heen ligt. Ik ben er erg van geschrokken en heb veel moeite om dit vol te houden, omdat het op dit moment echt zwaarder voelt dan een week geleden toen ik nog geen medicatie had. Ik lees overal dat het in het begin erger wordt en het echt een kwestie is van doorbijten, maar het valt me zo zwaar. Gisteren leek het wat beter te gaan; minder misselijk, iets meer rust en had ik ineens veel zin om te eten, maar dat was vanochtend weer helemaal weg. Dit vond ik frappant. Ik ben zo benieuwd naar jullie ervaringen en hoop echt dat het beter zal gaan.

14-07-2022 | Man | 17
Bipolaire stoornis
Nauwelijks stemmingswissellingen meer, wel aan de downe kant

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum