Ervaringen met Amitriptyline

Spanningshoofdpijn (20 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

29-01-2023 | Vrouw | 24
amitriptyline (25mg)
Ik had jaren lang last van migraine, en nachtmerries. Uiteindelijk was vastgesteld dat ik een angst stoornis had, en een depressie. In 2016 zijn ze pas erachter gekomen dag ik een microprolactinoom had en in 2022 bleek het toch een adenoom te zijn. Dit kan drukken op de oogzenuw en je blind maken en/of onvruchtbaar. Ik heb dit medicijn jaren lang geslikt in mijn puberteit [lees meer...]en ik ben er maar liefst 10 kilo door aangekomen, toen ik stopte met slikken viel ik 12 kilo af.

12-06-2022 | Vrouw | 43
amitriptyline (25mg)
Migraine gekregen na het doormaken van 2x corona. Vanalles geprobeerd, niets hielp. Uiteindelijk amitriptyline gekregen. Dit begon na 2 weken te helpen. Door longcovid naast migraine al meer dan een jaar een erg overprikkeld hoofd. Na 2 weken amitriptyline gebruik knapte mijn hoofd opvallend goed op! Ik gebruik het nu 5 maanden. Heb geen migraine meer en de overprikke[lees meer...]ling is zoveel Minder geworden dat ik langzaam maar zeker weer een normaal leven kan leiden. Ik slaap ook veel beter nu. Enige minpuntje is dat ik wel aankom in gewicht...

27-11-2021 | Vrouw | 29

16-04-2021 | Vrouw | 15
amitriptyline (25mg)
Ik neem dit medicijn al enkele maanden en ben hierdoor vaak moe, overdag wil ik slapen en als ik dan slaap dan slaap ik soms 14 uur aan een stuk. De migraine is wel weg maar je hebt geen energie, ook wordt ik vaak verdrietig en krijg ik zelfmoordgedachtes. (RED. : Als u zich niet goed of depressief voelt, raad ik u aan om naar uw arts te gaan en om begeleiding te vrage[lees meer...]n. Iemand die goed naar u luistert en u begeleid bij de problemen die u heeft. Als uw arts dat zelf niet kan, laat u dan doorverwijzen naar iemand anders.)

11-07-2019 | Vrouw | 49
amitriptyline (25mg)
Ik slikte Amitriptyline al tegen zenuwpijn ivm een nekhernia daarom de dosis verhoogd naar 25 mg om te kijken of het preventief tegen mijn migraine zou helpen maar helaas.

13-05-2019 | Vrouw | 24
amitriptyline (10mg)
Ik loop al meer dan een jaar met erge migraine aanvallen en gewone hoofdpijn wat bijna dagelijks is migraine aanval +- 1x per week , heb hiernaast fibromyalgie waarvoor ik 2x daags tramadol en 4x zaldiar gebruik. Metoprolol gehad voor migraine als onderhoud en daarnaast nog medicatie om migraine aanval te verhelpen op dat moment. Vorige week bij huisarts geweest zijn voor[lees meer...]stel was stoppen met tramadol en hiervoor in de plaats amitriptyline gezien je van tramadol ook hoofdpijn kunt krijgen en amitriptyline ook goed werkt bij fibromyalgie. Zoals gezegd geprobeerd en sinds ik geen tramadol meer gebruik en de amitriptyline hiervoor in de plaats gebruik ben ik van mijn hoofdpijn en migraine af! heerlijk eindelijk eens geen hoofdpijn te hebben.

24-05-2015 | Vrouw | 37
amitriptyline (25mg)
Door chronische migraines en hoofdpijnen sinds mijn 12e levensjaar leef ik 24/7 met pijn in mijn hoofd welke van constant hoofdpijn overgaan in een migraine aanval en weer afzwakken naar hoofdpijnniveau. Dit houdt in moeilijk op woorden komen/vergeten, vergeetachtigheid, overgevoeligheid voor licht, geluid, geur, te warm, te koud en steeds een nevel in je hoofd. Ik kan me [lees meer...]geen dag zonder pijn meer herinneren en medicatie werkt niet echt en haalt slechts de scherpe randjes eraf maar daarvoor krijg je een Bertje bijwerkingen erbij dus het is kiezen tussen 2 kwaden. Ik zoek nog steeds naar het wondermiddel maar mijn specialist is ook ten einde raad. Amytriptyline haald slechts voor mij de scherpe randjes van mijn hoofdpijn af waardoor mijn 7 of 8 pijn geen 9 of 10 worden. En ik slaap 30 min na het innemen snel in en slaap goed door. Daarvoor krijg ik wel de volgende bijwerkingen cadeau (erg droge mond waardoor gevoeliger voor tandbederf en gaatjes, geen tot weinig zin in intimiteit/laag libido, de hele dag moe en versufter dan zonder tabletten, vochtvasthouding, verhoogde eetlust en door deze kombinatie gewichtstoename van 7 kilo in 8 weken. Dus extra letten op je voeding is een pre om niet bij te komen. Voor mij is deze 3 maal hernieuwd amitriptyline gebruik geadviseerd door verschillende neurologen verderop een bevestiging dat dit middel voor mij te weinig effectief is voor mijn klachten. En ga na overleg specialist weer afbouwen en stoppen.

22-10-2014 | Vrouw | 45
amitriptyline (100mg)
Ja maar apotex is de goedkoopste van amitriptyline fabrikant kost 0.04 per stuk. En dan komt fabrikant pharmachemie per tabelt amitriptyline 0.07 per stuk, dan komt fabrikant van sandoz amtriptyline en die kost per stuk 0.14. dus Sandoz is de duurste, wij betalen allemaal verzekering en wat krijgen we eerst de goedkoopste, mocht het niet werken of veel bijwerkingen, [lees meer...]dan krijg je de goeien van Sandoz. nou ik zeg gelijk ik wil van Sandoz en anders niks, betaal niet voor niks cwz of niet dan ? Gr ingrid

23-08-2014 | Vrouw | 47
amitriptyline
Totaal ongeschikt voor migraine, tenzij je ook zwaar depressief bent. De psychoactive component van dit medicijn is zeer actief. Het leven word even heel erg mooi, onwerkelijk mooi. Chemisch mooi zeg maar. Net zoals met alcohol maar dan als een soort constante waas waar je niet eens al te veel last van hebt. Je slaapt er ongelooflijk goed op maar overdag wil je ook weer [lees meer...]je bed in. Je bent jezelf gewoon kwijt maar je bent daar niet van verontrust en je gaat ook niet zoeken. Het lijkt een beetje op "fuckitall". Ga er nu meer stoppen. Ben benieuwt of ik mezelf herken als ik weer normaal ben.

18-02-2013 | Vrouw | 36
amitriptyline
Ben begonnen met amitriptyline toen ik wekelijks last had van migraine. Heb in de loop van de jaren geprobeerd te stoppen maar had dan meteen weer migraine. Geen bijwerkingen dus ik blijf het nemen. Gestart met 20 mg per dag, en nu 10.

28-11-2012 | Vrouw | 34
amitriptyline
Ik heb dit middel ruim 1 jaar gebruikt tegen spanning/chronische hoofdpijn en migraine. Ik ben begonnen met een dosis van 10 mg per dag, echter na 2 maand dit opgehoogd ivm te weinig resultaat naar 25 mg (capsule met vertraagde afgifte) voor de nacht. Wat ik hiermee gewonnen heb is een super super goede nachtrust, soms te goed want zelfs overdag wilde ik wel eens op de ban[lees meer...]k kruipen vanwege de moeheid. Tevens zoals anderen ook al beschreven hebben heb ik ook erg last gehad van een droge mond. Helaas voor de hoofdpijn een ongewenst resultaat want ik gebruik dus gewoon de pijnstillers nog naast de amitriptyline (wou ik daar nou net vanaf komen.....). En het ergste vind ik nog wel dat ik er heel wat extra kilo's bij heb gekregen (ruim 15 kilo). Het gewenste resultaat dat mijn migraine onderdrukt zou worden heeft het dus totaal niet gegeven, de aanvallen lijken heviger en langer zelfs. Sinds 4 dagen ben ik gaan afbouwen, maar dit valt me zwaar, ik lijk wel een totaal ander persoon: opgejaagd, moe, wat verward en een loom en zwaar gevoel. Ik ga echt even volhouden, t lijkt echt of ik aan het afkicken ben, maar ik zal nooit meer dit middel gaan gebruiken. De bijwerkingen ervaar ik als heftig.

08-05-2012 | Vrouw | 62
amitriptyline
sinds november gebruik ik Amitriptyline...ten eerste werkt het niet goed bij mij waar voor ik het gekregen hebt .... Je gewicht neemt toe en elke keer als ik er mee wilt stoppen krijg ik toch zo vreselijke pijn in mijn nek en achterhoofd een soort spierkramp ...wie heeft daar ook last van en hoelang duurt(dagen ..weken ) het voor dat weg is ,want nu begin ik er steeds wee[lees meer...]r mee als de pijn niet over gaat en dan is het na een dag of 2 de pijn weer over ....

14-10-2019 | Man | 60
amitriptyline (10mg)
Ik had al 30 je gemiddeld 4 x per week migraine aanvallen Nu in combinatie met candesartan 16mg is dit terug gebracht naar 1,5 x per 2 weken. Dit alles op aangeven van de neuroloog Ik ben er heel erg mee geholpen

03-03-2017 | Man | 50
amitriptyline (25mg)
Na ongeval met schedelfractuur en epidurale bloedingen, is door neuroloog de morfine vervangen door Amitriptyline, voor de aanhoudende hoofdpijnklachten