Amitriptyline

Fibromyalgie (52 meningen)
Slapeloosheid (35 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (17 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (15 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (2 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Farmacoterapeutisch Kompas

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

<< < vorige
Pagina 1 van 2
07-03-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Brandend gevoel op de tong en mond. Je moet ze snel doorslikken. Waarschijnlijk de oorzaak van mijn maag- en buikpijn. De tabletten zijn onvoldoende beschermd door filmlaag.
16-10-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Neuropathie langzaam veel klachten artsen hielden het op de overgang zelf gestopt tegen advies in voel me nu iedere dag een beetje beter pijn is wel weer helemaal terug bloeddruk is weer normaal al het toegenomen gewicht verdwijnt langzaam mond minder droog .de muur van onwil van de artsen vind ik jammer het had niet zo ver hoeven te komen.
16-08-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Enkele maanden nadat ik pijnlijke tintelingen in beide voeten kreeg, ben ik naar de huisarts geweest. Hij concludeerde a.d.h.v. mijn klachten: zenuwpijn. Daarvoor was ik ook bij een natuurdrogist geweest. Ik kreeg het advies om 3 stuks per dag PEA plus een supplement bij stress met o.a. B6 vitamine te slikken. Omdat m'n klachten erger werden, ben ik met het supplement ges[lees meer...]topt en naar m'n huisarts gegaan. Door de Amitriptyline kon ik vrij normaal slapen. Later is via de huisarts een bloedafname geregeld, ik bleek een veel te hoge concentratie B6 in het bloed te hebben. Dit kan zenuwschade veroorzaken. Heb jarenlang B - complex geslikt met zeer hoge doses van o.a. B6. Ik ben dus gestopt met die B-complex. Ik ben tot op heden doorgegaan met amitriptyline en PEA. Heb ook acupunctuur, natuurgeneeswijzen en osteopathie gevolgd tot op heden. Deze behandelingen geven tijdelijk verbetering. Pas ca. een half jaar geleden kwam ik via via in contact met 2 acupuncturisten in Nijmegen. De ene wist niet zeker of zijn behandeling zou aanslaan, ik moest dan eerst zoveel keer komen, niet gedaan. De andere zei dat mijn klachten er al te lang waren, zij kon mij niet meer helpen. Ook de huisarts zegt dat ik er mee moet leren leven. Ik heb ook onderzoek gehad bij een neuroloog. Daar kwamen geen neurologische afwijkingen uit, vreemd genoeg. Dus officieel heb ik het niet, meer gezien de klachten wel!! Ik werk nog steeds een beetje als tuinman, sinds vorig jaar met een krukje erbij, zodat ik niet steeds hoef te staan. Ik loop wel steeds minder, kan nog maar 15 minuten per dag wandelen, in 2 delen. Ik ben ook bij een podotherapeute in behandeling en heb via de orthopedisch schoenmaker een wandelschoen gekregen, echter nog steeds pijn tijdens het wandelen. Sinds een half jaar doe ik ook fitness met enige begeleiding van een fysiotherapeut. Zittende oefeningen, gaat redelijk, soms tijdelijk minder pijn daarna. Als iemand een helende behandeling weet, ik zou het graag horen! Mijn leven is veranderd van zeer actief naar veel minder actief, als een gehandicapte.
03-08-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Naar aanleiding van Gordelroos zenuwpijn. Niet slapen van de pijnscheuten “kramp” branderig gevoel, alsof er honderden naalden in je geprikt worden. Na een kleine week van de huisarts amitriptyline gehad. Eerst 1 x 10 Mg per dag. Pijnen gingen niet over. Mocht daarna over op 3 x 10 Mg per dag. Gaat erg goed. Na ca 3 weken afbouwen.
09-05-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Na jarenlang buikklachten (8 jaar), allerlei ziekenhuizen en specialisten afgelopen. Zou prikkelbare darm zijn. Sinds 2 jaar nu de diagnose: ACNES. Medische Centrum Maxima in Eindhoven. Amitriptyline samen met zo af en toe een pijnstillende injecties in buikwand. Ik ben nu geheel van de pijn af, maar wel als bijwerking erectiestoornis.
27-03-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik ben nu 33 jaar en heb al mijn hele leven last van diverse pijnen die komen en gaan! Bv maag- en slokdarm pijn (sporadisch reflux, naar avond toe erger), kiespijn, kaakpijn, gezichtspijn, pijn aan de ribben/middenrif, nek en rugpijnen. Vroeger gingen mijn ouders met mij vaak naar de arts of tandarts ivm mijn klachten, maar er werd nooit een oorzaak gevonden. Op ongeveer [lees meer...]21 jarige leeftijd kwamen de klachten weer feller op en heb ik zelf er voor gezorgd dat er een aantal onderzoeken werd uitgevoerd. Nu blijkt: reflux door slecht sluitende maagkleppen, stembandknobbels, hyperflexbiliteit, mogelijks EDS,....enfin, ik kwam recent terecht bij de fysische geneesheer en die raadde me aan Redomex in te nemen om mijn zenuwstelsel te kalmeren. Door de jaren heen te leven met pijn en diverse luxaties, waren mijn zenuwen zo overprikkeld, dat ik wel besefte dat dit nodig was! Dus ik startte de medicatie een 4-tal weken terug op. In het begin had ik weinig bijwerkingen. Ik startte de eerste week met 10 mg in de avond. Ik voelde een rustigere hartslag, voornamelijk 's nachts. Nu zit ik ondertussen aan 30 mg (dit zou de aanbevolen hoeveelheid zijn voor mijn geval) en ervaar ik wel meer bijwerkingen zoals een zeer droge mond en soms hartkloppingen. Ik moet ook zeggen dat men pijnklachten tijdelijk ook verergerd zijn, vooral de gezichtspijn en zure oprispingen. Na overleg met men arts bleek dit heel normaal te zijn en zou er pas verbetering van de pijnklachten zijn na ongeveer 6 weken. Ik hou dus nog even vol en zal jullie op de hoogte houden!
18-03-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

10 jaar geleden deze Amitriptyline ook al eens gehad tegen tegen zenuwpijn. Huisarts kon het terugvinden in computer en zag dat ik toen de 25 mg retard had gekregen. Omdat ik amper slaap van zenuwpijn en artrosepijn vroeg hij of ik het nog weer een keer aandurfde Amitriptyline, maar dan 10 mg en kortwerkende te gebruiken. Ja je moet wat. Je wil slapen, de pijn doorbreken, [lees meer...]want eenmaal na een kort slaapje word ik wakker van de pijn en dan is het de rest van de nacht schapen tellen en plafonddienst hebben. Enfin woensdagavond ingenomen 10 mg, kortwerkend. Totaal misschien 1,5 uur geslapen en dat tegen dat de wekker afliep. Dus toch bed uit en helaas manlief was het haasje, niks was goed, hij hoefde niks te zeggen, weer terug in bed, na wat drinken en mijn ochtendpillen en vitamines en heb liggen staren, geen zin uit bed te komen en de hele dag gejankt. Was blij dat hij in de middag en avond weg moest, dan hoefde ik ook niets te zeggen. ‘s Avonds naar bed, maar echt geen Amitriptyline ingenomen, ook weer niet geslapen. Ik merkte wel dat ik niet meer huilde. Vrijdag in de middag had ik het idee dat ik weer mezelf begin te worden. Nooit gedacht dat ik hetzelfde zou meemaken als 10 jaar geleden, op een zelfs sterkere tablet, die langwerkend was. Echt nooit meer.
03-01-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Gebruik dit middel nu 6-7 weken ,het helpt me redelijk . Maar het heeft ook tijd nodig . Heb alleeen veel last gehad van droge mond ,en nog steeds last van mijn droge ogen ,heb er nu een gel voor gekregen ,en gaat het redelijk .
19-10-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik gebruik Amitriptyline voor zenuwpijn rechterbeen. Beschadigt na baarmoederoperatie. Eerst lyrica maar daar werd ik gek van. Nog drg stimulator gehad, hielp goed maar mijn lichaam stootte deze af. Litteken ging elke keer open. Nog last van facet en si artrose. Ook in knieën en r voet. Gebruik hiervoor pijnstillers. Amitriptyline werk nog niet goed. Ook duroxiline gebru[lees meer...]ikt, hielp fantastisch maar heel veel last van de bijwerkingen.
28-06-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Goede ervaring met medicatie. Ik neem het nu 2 weken en bijna geen bijwerkingen! Ik had heel veel schrik voor het medicijn, maar nu ontzettend blij dat ik de stap heb gezet. Ik slaap beter en elke avond heb ik nu heerlijke dromen, geen nachtmerries bij mij. De chronische pijn langs gans mijn rechterkant (zenuwpijn/fibromyalgie) begint te verminderen en heb hoop voor de toe[lees meer...]komst.
30-04-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Duizelig en droge mond, vocht vasthouden in de onderbenen.
03-02-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Helpt goed bij zenuwpijnen en fibromyalgie en je slaapt er zeer goed op, zou het ook willen blijven slikken, maar ik heb last van een verminderd libido en vermoed dat dit een bijwerking van dit middel is, ik lees het alleen niet terug bij andere gebruikers. Het kan ook hormonaal zijn ivm overgang, maar ik wil het daarom niet meer slikken.
11-01-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Na zeer veel pijn waar door neurologie orthopedie echo mri niets was te vinden, na turp behandeling(en) schouders en een zware val waar de pees van been was afgescheurd en ankers zijn geplaatst in mijn knie. kom ik op pijnpoli terecht. Waar na veel proberen nu Oxycodon en Amitriptyline is voorgeschreven en ja 1x oxycodon en voor het slapen gaan 1x amil--, heb ik veel minde[lees meer...]r pijn en kan ik wel slapen tot oxycodon is uitgewerkt en dan begint de ellende weer. Zo een heel verhaal, maar dit is nu de stand van zaken, maar s'daags ben ik heel slaperig als ik ga zitten dan val ik zo in slaap, lezen of op laptop minimaal vanwege slaap....
19-12-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

facetartrose in de onderrug en daardoor veel pijn in rechterbeen. Ander pijnstillers deden weinig. De Amitriptyline zorgde dat na 1,5 week de pijn eindelijk (bijna) helemaal weg was.
13-12-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Dit is een geweldig middel, al na enkele dagen is het effect merkbaar, heb weer rust in mijn lichaam en minder scherpe zenuwpijn, geen bijwerkingen, gebruik ook nog methadon 5mg en 150mg lyrica, alles 2x daags, de amitriptyline werd me door de psychiater voorgeschreven. Ben zeer tevreden, had ik jaren eerder moeten hebben !
27-10-2016

<< < vorige
Pagina 1 van 2

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!