amitriptyline

Fibromyalgie (61 meningen)
Slapeloosheid (51 meningen)
Hoofdpijn (34 meningen)
Spanningshoofdpijn (19 meningen)
Pijn (algemeen) (19 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reumatoïde artritis (12 meningen)
Hernia (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

21-09-2022 | Vrouw | 20
amitriptyline (10mg)
Ik heb erfelijke chronische pancreatitis, daardoor zenuwpijn in de alvleesklier en ACNES. Daarom ben ik 8 dagen geleden met amitriptyline gestart, voorheen oxycodon gebruikt, maar daardoor was mijn kwaliteit van leven te laag. Helaas geeft de amitriptyline extreem veel bijwerkingen bij mij, dus mijn kwaliteit van leven wordt juist slechter inplaats van beter. De pijn is oo[lees meer...]k niet weg, ik ga het nog een week proberen, maar als het pijnstillende effect niet werkt en de bijwerkingen zo heftig blijven, ga ik stoppen.

20-01-2022 | Man | 60
amitriptyline (25mg)
Na twintig jaar pijn in het linker been, kan ik dankzij dit middel weer normaal en zonder stok lopen.

27-11-2021 | Vrouw | 38
amitriptyline (10mg)
Amitriptyline 10 mg gekregen vanwege ACNES syndroom. Na jaren tobben met hevige pijn was dit een lifesaver voor mij! Korte tijd enkele bijwerkingen gehad (o.a. droge mond), maar niet ernstig of aanhoudend. Eindelijk weer kwaliteit van leven, met dank aan dat kleine blauwe pilletje.

07-11-2021 | Vrouw | 65
amitriptyline (25mg)
Dit middel gekregen om zenuwpijn (waarschijnlijk) beklemde zenuw rechts onder ribbenboog en borstbeen. Nu eindelijk na jaar verschillende specialisten bezocht te hebben nu verwijzing naar pijncentrum, hopelijk kunnen ze mij daar helpen. Amitriptyline prima middel maar niet voor langdurig gebruik.

01-11-2021 | Vrouw | 35
amitriptyline (25mg)
Na operatie aan voor en achterwand verzakking, kennelijk een zenuw geraakt.. . Het was vreselijk, ik kon niks meer. En nu met de hoogste dosering amitripteline kan ik alles zo'n beetje. Maar daarbij moet ik niet meer voorover bukken. Als ik een aantal keren buk, dan begint t met een gevoelige blaas en vervolgens kan ik niet meer opstaan door een heel zwaar gevoel wat mij b[lees meer...]lokkeert om nog op te willen staan..zo zwaar. Dus ik ben heel dankbaar voor dit medicijn..het zorgt ervoor dat ik mijn gezin nog kan draaien. 35 jaar

30-09-2021 | Vrouw | 70
amitriptyline (20)
Dit middel werkt goed. In eens kreeg ik dit middel geleverd en had in het begin niet in de gaten dat er een ander merk geleverd was. Na een paar dagen voelde ik me gespannen, veel pijn en zag dat het middel niet van Centrafarm maar van Strides was. Het middel van Centrafarm werkt wel en geeft ook veel minder bijwerkingen. Soms weet ik niet waar ik het zoeken moet van de z[lees meer...]enuwpijn.

06-08-2021 | Man | 52
amitriptyline (10mg)
Na een hersenstaminfarct heb ik continu het gevoel dat de gehele rechterzijde van mijn lichaam in brand staat/bevroren is. De amytriptiline ben ik begonnen met 10 Mg per dag. Inmiddels zit ik op ‘sochtends en ‘savonds 50 Mg per dag. Soms heb ik het idee dat het de pijn juist verergert maar ik ben noodgedwongen een paar dagen gestopt en toen was de pijn niet te harden. Blij[lees meer...]kbaar heeft het dus wel enig effect. De volgende stap zouden morfinepleisters zijn maar dat zou betekenen dat ik dan geen auto meer mag rijden en dat zou ook weer andere gevolgen gebben.

29-07-2021 | Man | 33
amitriptyline (10mg)
De medicatie werkt verbazingwekkend tegen mijn prikkelbare darmen. Helaas veel last van bijwerkingen, dus gestopt na circa 6 tot 8 weken. Oorsuizen die hopelijk nog weggaan. Gevoel van griep. Circa 2 dagen na stoppen direct 's ochtend weer last van buikpijn. Helaas.

15-05-2021 | Vrouw | 53
amitriptyline (25mg)
Overstappen op dit merk gaf een zeer vervelende en gevaarlijke bijwerking. Ik ben er mee gestopt. Voorheen had ik Sandoz, die ging wel. Mijn favoriet met weinig bijwerkingen (na een aantal weken gezakt) was centrafarm (wel de nederlandse !)..MAar de apotheek rommelt en besteld niet voorradig. Ze geven steeds ziekenfondsbeleid de schuld. En dat duurt nu al 3 jaar zo.

08-05-2021 | Vrouw | 52
amitriptyline (10mg)
Sinds 2 maanden gebruik ik 10mg voor het slapengaan voor crps/zenuwpijn na tuft crush (verbrijzelde) grote teen. Het werkte vrijwel direct na het eerste gebruik. Fantastisch! Helemaal blij maar nu kreeg ik de tweede keer van Strides Pharma en dat werkte averechts, medicatie werd omgeruild voor CF. Nu aan het derde herhaalrecept begonnen en ik merk direct verschil in pijn i[lees meer...]ntentie. Dit is nu van Apotex. Ik ga direct terug naar de apotheek maandag. Helaas levert CF niet dus vandaar weer van een andere fabrikant. Maar 3 keer een recept herhalen, waarvan alle drie de keren een andere farmaceut dat vind ik echt niet wenselijk met deze medicijnen.

07-04-2021 | Vrouw | 48
amitriptyline (10mg)
Apotheek wisselt om de haverklap van merk. Ik reageer heel sterk op ander merk. Al Sandoz en Aurobindo geprobeerd, helaas veel bijwerkingen...

22-12-2020 | Vrouw | 69
amitriptyline (10mg)
diagnose fibromyalgie slik 10 mg amitriptyline van Sandoz in de avond, bijwerking te behappen tot nu toe, volgens de apotheek is Sandoz failliet en ik slik nu het merk Teva maar wat een verschil van bijwerking zeg, nu een extreme droge mond en bij het wakker worden plakt de tong tegen het verhemelte niet normaal, ook wazig zien en oorsuizen. ik ben op internet gaan z[lees meer...]oeken of er verschil zit in de hulpstoffen maar er is geen verschil, alle ingrediënten zijn gelijk, ik snap niet waar die bijwerkingen vandaan komen, iemand een idee???

21-12-2020 | Vrouw | 53
amitriptyline (10mg)
Er is een vermoeden van polyneuropathie. Binnen 3 dagen onderga ik EMG test. Tintelingen, prikkelingen, krampen, scherpe steken in voeten en in lichte mate soms in benen. Ondertussen Redomex gekregen. Neem het nu 6 dagen en pijnen zijn bijna geheel verdwenen. Mijn huisarts vertelde me dat, als de neuropathie niet te ernstig is, dit geheel zal herstellen. Neem ook da[lees meer...]gelijks Vit B complex en magnesium. Blijkbaar reageer ik nogal vlot en goed op Redomex.

09-06-2020 | Man | 36
amitriptyline (10mg)
centrale zenuwpijn door een beroerte veel soorten medicatie getest altijd bijwerkingen zelden werking

15-09-2019 | Man | 31
amitriptyline (25mg)
Ik loop al een jaar met pijn in mijn rug. Het begon met tinteling doof gevoel in mijn linkerbeen. Toen kwam mijn linker arm er bij. Kreeg ook steeds meer rugpijn en steken naar mijn bil. Heb nu sinds drie weken het doof gevoel in beide benen. Kon niet meer goed liggen en zitten. Aangezien mijn neuroloog net vakantie heeft gekregen hebben ze me dit dus voorgeschreven. Ik he[lees meer...]b het nu 5 dagen in genomen en voel me al heel anders. Kan makkelijker bewegen en heb minder pijn. Het doof gevoel en getintel is er nog wel. Heb vannacht voor eerst naar maanden weer 7 uur aan 1 stuk geslapen!!😃

19-08-2019 | Vrouw | 53
amitriptyline (10mg)
Na mijn ACNES (Buikwandpijnsyndroom) behandelingen en PDS had ik nog redelijk veel pijn in de bovenbuik ( links) Na allerlei onderzoeken werd er Amitriptyline 10 mg voorgeschreven. Er na 3 weken i.o.v met arts mee gestopt. De bijwerkingen ( hoofdpijn/ duizelen/ duf overdag) waren mij iets te heftig om er mee door te gaan. Nu weer aan de paracetamol zetpillen 1000mg

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (553) - Antibiotica - penicillines breedspectrum