amitriptyline

Fibromyalgie (54 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Hernia (10 meningen)
Reuma (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

12-03-2020 | Vrouw | 84
amitriptyline (25mg)
THC vergroot de schadelijke bijwerkingen van Amitriptyline. Ben dus gestopt met dit medicijn en gebruik nu anderhalf uur voor het slapen gaan 3 druppels THC. Slaap als een roos, geen enkele bijwerking van THC.

28-02-2020 | Vrouw | 55
amitriptyline (10mg)
Ik heb dit medicijn gekregen voor zenuwpijn in linkerbeen. Bijkomend voordeel bleek al gauw dat ik er een stuk beter op slaap (misschien ook door de combinatie met pregabaline welke ik ook krijg voor de zenuwpijn). Ik slaap nu 8 van de 10 nachten goed tot zeer goed. Soms alleen moeite om in slaap te komen. 's nachts wakker liggen is er gelukkig ook niet meer bij. Belan[lees meer...]grijk is wel om te zorgen dat je geen stress hebt, daar helpt dit niet tegen. Kortom, dubbel voordeel voor mij met dit medicijn.

12-02-2020 | Man | 57
amitriptyline (10mg)
In aanvulling op mijn eerdere bericht heb ik het volgende nog toe te voegen. Vanaf 0300 tot 0615 vele ontwakingen als gevolg van nachtmerries. Voor namelijk middeleeuwse martel praktijken waarvan ik u de lugubere details bespaar. Maar het einde van de film Bravehart is er niks bij

11-02-2020 | Man | 57
amitriptyline (10mg)
Daar ik niet door slaap voor een apneu test, die al meerdere keren is mislukt, heb ik deze klote zooi gekregen om door te slapen. Heb een pil om 1920 genomen . Na dat ik me gruwelijk klote voelde uit eindelijk na 2100 zittend op de bank in slaap gevallen. Dat is niks vreemds deed ik altijd al. Uiteindelijk tovh weer voor 0000 wakker, dat was ook al standaard, maar god zei [lees meer...]dank minder misselijk. Kortom klote zooi die absoluut niet helpt. Zelfs pijn bestrijden, die ik al vele jaren heb, doet het niet. MENSEN BEGIN NIET AAN DEZE KLOTE TROEP

21-07-2019 | Man | 57
amitriptyline (25mg)
Door een burn-out moeilijk in slaap kunnen komen (angststoornis). Op aanraden van de huisarts 25 mg dagelijks een uur voor het slapen gaan innemen. Sindsdien slaap ik meestal veel beter en langer. Ik wilde na een jaar innemen zelfstandig abrupt stoppen maar kreeg toen weer slaap problemen (korte slaapjes, veel dromen). Ik ga binnenkort naar de huisarts voor een afbouw dose[lees meer...]ring.

30-01-2019 | Man | 38
amitriptyline (25mg)
Dit medicijn heb ik een keer gekregen omdat ik niet kon slapen. Dat heb ik geweten. Ik ben 3 weken duizelig geweest, depressief en angstig. De beste psychiaters en neurologen ter wereld weten niet precies wat deze middelen doen. Ze zijn levensgevaarlijk en kunnen dingen doen in je hersenen waar niemand iets vanaf weet. Ze worden domweg off-label voorgeschreven voor angste[lees meer...]n, slapeloosheid etc. en dat simpelweg vanwege de versuffende bijwerking. Ze zijn niet verslavend maar als je stopt kun je wel suïcidaal worden. Bovendien gedragen veel mensen die dit gif slikken zich als een zombie. Benzodiazepines kunnen dan wel verslavend zijn, maar de werking is tenminste bekend en ze zijn niet giftig. Ik neem nooit meer off-label anti-depressiva of anti-psychotica voor slaapstoornissen. Benzodiazepinen zijn naar mijn mening veel veiliger en werken beter (verschilt wel per variant).

08-01-2019 | Vrouw | 47
amitriptyline (10mg)
Na jaren van stress en slapeloosheid Amitriptilyne voorgeschreven gekregen. Eerst 30 mg en dat hielp in het begin erg goed om de extreme stress en vermoeidheid weg te nemen. Na een jaar heb ik het langzaam afgebouwd naar 10 mg. Ik voel me rustiger en slaap goed. In de bijsluiter wordt aangegeven dat je het om 10 uur s avonds kunt innemen, ik doe dat liever rond 20:00 dan g[lees meer...]aan m'n ogen rond 11 echt dicht en slaap ik heerlijk. S morgens wakker worden is wel wat taai, maar zou het middel niet willen missen.

15-12-2018 | Vrouw | 20
amitriptyline (25mg)
Sinds ongeveer een jaar sliep ik heel slecht. Vaak maar een paar uur per nacht. Het verpestte echt mijn leven, ik werd er depressief van nooit meer energie te hebben om dingen te ondernemen. Sleepte mezelf de dag door. Heel veel dingen geprobeerd: wietolie, melatonine, aardingslaken, verzwaringsdeken, supplementen, mirtazapine, quetiapine, lorazepam, etc Hielp allemaal n[lees meer...]iet. Tot ik amitryptiline vond. Ik val weer gewoon in slaap, en als ik wakker word val ik ook snel weer terug in slaap. Wauw! Ik ben echt ontzettend blij en dankbaar dat ik dit middel heb gevonden. Ik heb weer energie om dingen te doen, kan me weer op dingen verheugen. Echt geen woorden voor hoe blij ik hiermee ben. Enige bijwerkingen die ik heb zijn iets meer eetlust en wat sneller moe, maar dit staat in geen verhouding met slecht slapen. Voor mij is het een wondermiddel, maar iedereen reageert er natuurlijk anders op. Ik zou het zeker proberen! Ik zou alles proberen als je last hebt van slapeloosheid. Niet de moed opgeven in ieder geval, en doorgaan met dingen uitproberen. Ik had echt alle hoop eigenlijk al opgegeven, had al zo veel dingen geprobeerd. Tot ik hierop stuitte dus.

05-08-2018 | Vrouw | 58
amitriptyline (25mg)
Ik kampte sinds mijn 24ste met een fikse inslaapproblematiek. Ging gepaard met slechte kwaliteit van slaap áls ik sliep. En sowieso laat ritme. Van alles geprobeerd tot na 30 jaar (!) bleek dat amitryptiline in een dosering van 25 mg voldoende werkte. En dat doet het nog steeds. Desondanks bij werkstress niet afdoende, maar dat betekent: werkstress verlagen en niet de dose[lees meer...]ring ophogen. Andere leefstijl nastreven. Maw: medicatie is nooit het enige wat je moet doen. Je neerleggen bij bepaald type neurologie in je hoofd. Kwaliteit slaap is verbeterd, inslapen duurt nog steeds lang, maar de extremen zijn eraf. Wel moeite met opstaan. Kan ook aan bioritme liggen. Dit heb ik gelukkig met mijn werkgever bespreekbaar kunnen maken. Eén ander nadeel naast traag ontwaken (dat behapbaar maar onsmakelijk is): de droge mond. Vooral 's nachts en daar krijg ik dan wel eens op moment dat ik wakker word een beetje paniek van. Maar goed. Om die reden wilde ik kijken of ik inmiddels na vier jaar eens kon stoppen. Weekje gestopt, meer speeksel, maar waarschijnlijk 's nachts wat paniekeriger en onrustiger... Tja.

03-02-2018 | Man | 62
amitriptyline (60mg)
Kreeg het middel na testen in slaapkliniek voor slapeloosheid. Hielp aanvankelijk vrij goed bij dosering van slechts 10 mg. Omstreeks 2 jaar later had ik dosering nodig van 20 mg, nog eens 3 jaar later verhoogd naar 40 mg. Na trombosebeen en dubbele longembolie ben ik vanaf 2017 het antistollingsmedicijn dabigatran (pradaxa) gaan gebruiken. Kreeg weer steeds meer slaappro[lees meer...]blemen, verhoogde dosering amitriptyline van 60 naar 80 mg, maar slaapproblemen namen niet af, maar verergerden met hogere dosering. Sliep uiteindelijk helemaal niet meer. Ben uiteindelijk verband gaan leggen met de bloedverdunner, stopte een week met deze medicatie en ging steeds beter slapen. Na nogmaals 2 dagen dabigatran, had ik weer een slapeloze nacht en was de conclusie dus dat de combinatie dabigatran en amitriptyline bij mij niet werkt. Ben in overleg met internist en apotheek overgegaan op apixaban met bloedverdunner.

01-03-2016 | Vrouw | 46
amitriptyline (50mg)
Ik ben meer dan een half jaar geleden begonnen met Amitriptyline om te kunnen slapen, dit werkte in het begin erg goed, weinig last van bijwerkingen. Na een half jaar hielp het niet afdoende om nog goed te slapen en kreeg op advies van mijn huisarts een dubbele dosis, vervolgens was ik enkel nog doodmoe en ernstig depressief, kende mezelf niet meer terug en mijn ogen ginge[lees meer...]n met sprongen achteruit en raar genoeg ook iets vooruit. Waar ik eerst 20% minder zag, was dit nu plots verdwenen, blies ook helemaal op. Ik ben in twee stappen afgebouwd, eerst een tablet minder en daar na de andere. na anderhalve week, had ik de hele dag honger en kreeg ik een ernstige depressie aanval (ook hormonaal) zo erg dat ik me niet echt raad meer wist. Sliep vreselijk slecht, tot 4 uur max. dus een wrak overdag. vreselijk hoor als je geen idee meer hebt wat waar vandaan komt.

03-02-2016 | Vrouw | 42
amitriptyline (10mg)
na 7 jaar doorslaapproblemen, te licht slapen en na het wakker worden niet meer in slaap kunnen vallen, nu eindelijk met de dosis van 10 mg 7 van de 10 keer een prima nachtrust. Gestart met 5 mg, maar die werkte niet afdoende. Helaas overdag wel een heel slaperig gevoel. Ik twijfel of dit een bijwerking is of dat mijn lijf nu in de ruststand komt en gewoon nog veel meer wi[lees meer...]l slapen na jaren slaaptekort. Volgende week weer halveren en kijken of dit nu wel werkt en me er overdag wat fitter bij ga voelen. De standaard slaaptabletten deden nooit iets, ben blij met dit resultaat.

18-12-2015 | Man | 74
amitriptyline (10mg)
Na enkele pammen , die je maar kort mag slikken, kwam ik via een vriendin op amitryptiline als slaapmiddel. Hoewel mijn huisarts het als zodanig nooit voorschreef, volgde ze mijn suggestie om dat te proberen. Werkt uitstekend als doorslaapmiddel. Ik denk dat je met tabletten van 10 mg. moet uitproberen hoeveel je nodig hebt. Met te veel ben je 's morgens nogal slaperig[lees meer...] en is het lastig je bed uitkomen. Maar als je niet aan tijd gebonden bent, is dat geen bezwaar natuurlijk. Het middel verbetert ook nog mijn humeur, dat ook niet over hield. ( is natuurlijk een antidepressivum)

23-04-2015 | Man | 46
amitriptyline (10mg)
Ik ben begonnen met dit middel omdat ik naast mijn Apneu (daar een CPAP voor!) ook last begon te krijgen van insomnia. Begonnen met 10 mg, hielp eerst goed tegen insomnia. Vervolgens werkte het weer minder. Ton 15mg, 20 mg. Nu op 30 mg en als het echt niet lukt 40 mg amitriptyline. Ben wel tevreden over dit middel voor ernstige insomnia. Na en slaaponderzoek in het ziek[lees meer...]enhuis bleek dat mijn inslaaptijd (met 20 mg amitriptyline!) toch nog 2 uur was! Nadelen zijn: Dufheid in de ochtend, droge mond en nachtmerries. Voordeel is dat het niet verslavend is zoals de meeste benzodiapines welke in de meeste slaapmiddel zitten!

22-04-2015 | Vrouw | 38
amitriptyline (25mg)
Na verschillende middelen geprobeerd te hebben uitgekomen op dit middel, ben begonnen met 10mg en heb nu 25mg en moet zeggen eindelijk een middel wat mij door de hele nacht heen helpt, ben uitgerust, ja ok slaap wel iets langer maar dat geeft niet, geen enkele last van bijwerkingen, dus voor mij het perfecte middel. gr syl

14-04-2015 | Vrouw | 45
amitriptyline (10mg)
kreeg het medicijn omdat ik slecht tot niet meer kon slapen. met amitriptyline slaap ik beter, maar ben nog steeds moe en zeer zeker niet uitgerust. ik heb geen bijwerkingen die in de bijsluiter staan, doordat ik dit slik slaap ik gelukkig de nacht door en dat vind ik heel prettig.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum