ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3
22-09-2018

Depressief

Het duurde lang voor er aan gewent te zijn, ik begon met 10 mg na een paar maanden werd het 2x 10 mg per dag. Nog later werd het en nu nog, 25 mg per dag. DE gewenning vergt tijd, het resultaat is geen manische aanvallen en geen hoofdpijn meer.
03-04-2018

01-04-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik gebruik het middel al minstens 30 jaar in zeer hoge dosering (300mg). Ik heb ook veel andere middelen gebruikt. allemaal met meer bijwerkingen. Ik neem wel heel de dosis , voor het slapen gaan
21-01-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Ben al jaren neerslachtig, ik noem het zelf nog geen depressie. En last van slapenloosheid. En chronische pijnen. Via de huisarts begonnen met 25mg per dag. Langzaam opbouwend naar 100mg per dag. In het begin merkte ik er weinig van ook niet van bijwerkingen. Het slapen en doorslapen gaat nu wel goed, ben daar zo blij mee. Helaas merk ik ook niet dat de pijn verminder[lees meer...]t. Wel de neerslachtigheid, ik zie het nu allemaal in een beter daglicht. Ben positiever gaan denken en heb weer zin om dingen te ondernemen. Vind het jammer dat ik hier niet eerder mee ben begonnen. Al vanaf mijn puberteit zeer neerslachtig/depressief. Het enige minpunt is dat ik last heb van droge slijmvliezen, dus heb ik last van een mond en keel, droge neus en ogen. Vooral mijn mond is zo vreselijk droog dat mijn tong aan mijn gehemelte plakt en dat ik 's nachts wakker word omdat ik zo een droge mond/keel heb dat ik bijna stik. Maar ja, ben al zo blij dat ik niet meer zo neerslachtig ben.
25-08-2017

Depressief

Het duurt een aantal weken eer het werkt. Maar ik voel me er goed bij
16-08-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Door het slikken van deze tca heb ik voor het eerst in mijn leven mogen ervaren hoe het is om niet depressief te zijn. Als de bloedspiegel goed is en ik als versterking lithium erbij slik ben ik een stuk gelukkiger en voel me lichter. Helaas wisselt de bloedspiegel bij mij regelmatig en moet ik steeds een hogere dosis slikken. Slik nu 275 mg. Kan en mag er geen auto mee ri[lees meer...]jden en kan mijn oude beroep in de zorg niet meer uitoefenen door sederende werking. Mijn droge mond is zo erg dat ik altijd moet drinken als ik praat. Als ik de amitryptilline vergeet te slikken lig ik de h e l e nacht wakker. Zonder de amitryptilline slaap ik simpelweg niet.
24-09-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Kreeg dit op mijn 14e al voorgeschreven maar dan 15mg voor spanningen waarbij ik veel moest overgeven door de spanning, poosje gebruikt maar "was eroverheen gegroeit" nu 16 jaar later weer voorgeschreven nav depressie, overspannen met gevolg burnout dus behoorlijk serieus, meteen een hogere dosis voorgeschreven gekregen waarvan ik de eerste weken een complete zombie was. [lees meer...]Had mijn bruiloft niet normaal mee kunnen maken zonder dat is een enkel pluspunt, maar na langer gebruik merkte ik toch dat ik nog langer bleef hangen in mijn depressie, nergens zin meer in had, heel lang bleef slapen met deze medicatie dan zonder. Nu een aantal maanden ervanaf en overgestapt op cbd wiet olie, gaat stukken beter! Blij dat ik ervanaf ben, ik heb meer energie, depressie momenten zijn er nog maar heb meer zin om dingen te ondernemen. Slapen is nog wel een drama maar goed dat overleef ik wel, zou dit medicijn niet aanraden gezien er natuurlijkere oplossingen zijn.
22-09-2016

Depressief

Hallo ik ben Bolletje, 65 jaar, en nadat ik afgelopen winter voor de 42 x een zeer stevige winterdepressie heb gehad, die overgegaan is naar een gewone depressie, uiteindelijk een herseninfarct gekregen, waardoor ik nu dus weer in een depressie zit. Dat komt bij 79% van mensen met deze ervaring voor. Ik heb het met depressies flink voor m´n kiezen gehad. Ik slaap ook erg [lees meer...]slecht, altijd al gedaan maar na het infarct lig ik 3-4 uur wakker. Nu loop ik bij een neuropsychiater en die heeft me Amitriptyline 25 voor geschreven en sinds kort slik ik dat, maar merk nog geen verbetering w.b. mijn stemming en het slapen. Nu weet ik dat het de tijd nodig heeft maar ik wil me zo graag eens eindelijk lekker in m´n velletje voelen zitten. Dus zullen ze moeten verhogen. Het maakt me niets meer uit wat ik moet slikken als ik me maar lekker ga voelen. Als het maar gaat helpen tegen mijn )winter)depressies en dadelijk lekker gaan genieten van m´n oude dag.
Pagina 1 van 3

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (485) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (463) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!