amitriptyline

Fibromyalgie (59 meningen)
Slapeloosheid (41 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reuma (11 meningen)
Hernia (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

16-03-2021 | Vrouw | 43
amitriptyline (25mg)
Door groot trauma ongeluk (op m'n 16de en ik was aanstormend zwem kampioen zou de hele wereld veroveren serieus) mijn leven kapot. Bleek daarna dat geestelijk niet in orde was. Ik werd erg depressief. Na veel opnames en 100 psychiaters bleek autisme ernstige vorm. Zelfs met zeer vaak ernstige psychoses. 1x van 3 jaar lang. Heb ik zelfs ECT voor gekregen 75 behande[lees meer...]lingen onder narcose. Hielp niets. Ook niet met depressie Maar met depressie wel aantoonbaar dat mijn serotonine zeer ernstig laag was. Ik heb zeker 25 middelen geprobeerd. Terwijl ik al die jaren van 16de tot nu 43 jaar, vrijwel altijd amitryptiline kreeg was zeer goed werkte... (alleen dosering was lastig had wel eens gewenning bleek uit alle bloedwaardes controle dat ik laag in de spiegel zat. Werd dan weer 25 verhoogd en weer en weer. Nu functioneer ondanks autisme en lichamelijk volledig in de prak en geestelijk psychoses dus haldol bijna altijd. Geen enkele andere antipsychotica werkte zelfs geen leponex.... Bleek op m'n 40ste(was 39 toen eindelijk autisme bleek te zijn en geen schizofrenie en geen borderline) ook niet gek te zijn..... Psychoses bij autisten reageren alleen maar op haldol! Daarbij dus al elk soort gehad maar haldol enige. Net als amitryptiline deed perfect. Maar al die fantastische psychiaters welke iedereen dacht "het wiel te hebben uitgevonden" ze moet dit soort hebben nee dat soort nee dit en dat.... Maar ik heb NOOIT over willen stappen naar iets anders dan amitryptiline want werkte perfect. Psychiaters vonden van niet. Zucht. Ik voel mezelf depressief of niet. Als ik zeg dat ik zeer tevreden ben met m'n anti depressiva dan is dat zo. En werkt het minder goed? Controleer m'n bloedspiegel even want dan zal daar aan liggen! En idd altijd. Soms medicijn van"deze is de perfecte(naam even kwijt, een nieuwe soort die hoog scoort(ja bij anderen, niet bij mij)... Nee ik wil graag mijn amitryptiline terug... Nee we doen andere... Duurt ff 3 tot 6 weken voor het werkt... Maar amitryptiline hoef ik maar 1 week te gebruiken en resultaten fantastisch. En ik zeg continu na elke maand Afwachten"werkt niet mag ik nu m'n amitryptiline terug? " Nee kan wel 3 mnd duren of soms wel 4 maanden voordat het werkt. Na 4 mnd niks dus dacht krijg ik m'n amitryptiline terug... Nee verhoging van dat nieuwe en moest ik wéér ff 4 mnd wachten. Zo depressief als wat. Wou niet opstaan niet douchen niks doen overdag dan koffie drinken en roken en met mijn ratjes spelen. Niets interesseerde al die jaren vooraf aan de amitryptiline en alle periodes dat ik verplicht omdat zij zo vonden(ze dus zelf commissie krijgen als ze desto meer patiënten aan dat middel krijgen, krijgen ze extra geld..... Heerlijk depressief die aandelen. Kommer en kwel voor mij. Psychiater weer paar duizend euro erbij en ik bezig met zelfmoord. Na lang gezeik altijd toch terug naar mijn fantastische amitryptiline. Tot op de dag van vandaag 30 jaar bijna aan dit middel. (heeft trouwens het merk OOK VAN INVLOED!) CENRAPHARM EN APOTEX PRIMA MAAR GEEN... EXTRACTUM PHARMA.... is waardeloos zwaaaaar depressief toen ik net 3 weken terug op dit Hongaarse amitryptiline van "extractumpharma" werd gezet want"er is even niks anders". Ik 2,5 week geslikt en oohhhh wat depressief. Helemaal doorgedraaid. Nu gelukkig sinds 3 dagen weer Centra FARM en ik ben na 3 x nemen al niet meer depressief. Enige andere wat ietsje werkte was anafranil. Maar verder niks van idioot seroquel en noem de troep maar op. Zeeeer tevreden over. Wordt er super suf van dus die 9 tabletten van 25 mg in 1x voor het slapen gaan innemen en NIET EEN ANDERE DAGDEEL EN NIET IN 2 GIFTES MAAR VÓÓR HET SLAPEN IN 1x DE 9 STUKS 225mg dus. Laat je niks wijs maken. Zij zijn zelf vast nog nooit depressief geweest die psychiaters. Anders lieten ze je niet lijden met depressie. Want dat is ECHT VRESELIJK OM DEORESSIEF TE ZIJN. En heb je dan een bijwerking? Anders dan moe zijn na innamen (daarom savonds!)... Ben je vergeten hoe vreselijk de tijd was dat je zwaar depressief was? Wil je die tijd terug gaan? Liever een bijwerking dan depressiviteit en heel de dag je bed niet uit komen? Als een middel niet aan slaat met 4 weken max! Ik vindt zelf met 1 of 2 weken moet je eenigzins al verschil merken. En werkt amitryptiline niet? Of niet genoeg? Laat je bloedspiegel even controleren. Dan heb je duidelijk of het niet werkt of te weinig in je bloed zit. Heel simpel. Ja 25 x ander middel net als antipsychotica..... 25x ofzo. Niets werkt bij mij. Geef het een kans van 3 weken. Merk je totaal niks? Okee doe wat anders maar begin en onderhoud dosering is altijd 150mg! Controleer dat goed. 150mg moet je krijgen. Niet genoegen nemen met"we proberen 75mg" Of "we zullen zien met 100mg". Start dan met 75mg en 2 weken later weer 75mg. Dan behoord te werken. En is de onderhoud dosering. Ik ben tig jaar aan gewend dus heb 3x 25 mg bij gekregen. Werd ik depressief? Even laten controleren de bloedspiegel. Aan de lage of te lage kant? Doe er wat bij! Sterkte met je depressie. Niet om door te komen. Ik weet het het is een hel. Actief gaan worden gezeur"je moet iets doen je doet niks...... " Nee vindt je het gek als je nauwelijks of geen serotonine in je spiegel in je bloed hebt... Dan kun je niks. En om DAN iets te ondernemen if hobby doen? No way. Krijg je aan die hobby een hekel. Doe lekker slapen ofzo bak koffie erbij koekje. Als je serotonine spiegel weer op pijl is kun je onmogelijk heel de dag in bed blijven liggen. Dat gaat niet omdat je je goed voelt en je energie hebt. Je wordt alleen naar als je niet naar je hoofd en lichaam luisterde. Maar schakel acuut echte hulp in als je deori bent. Iedereen vindt het onzin? Ik niet! Mijn gevoel en mijn kwaliteit van leven ligt nou eenmaal in de handen van de voorschrijven. Da's het ergste, Je mag niet zelf voorschrijven. En de psychiater vindt het vast niet erg genoeg. En"tja moet je mee om leren gaan! " Zwaarste onzin. Depressie is een gigantische belangrijke stof(serotonine) die je te kort komt. Een chemisch plaatje. Jij kunt niks aan doen. Hij of zij mag je alleen maar uit je vreselijke toestanden halen en MOET hij of zij doen met medicijnen. SEROTONINE! EEN PROBLEEM IN JE VERVOER AFGIFTE AAN RECEPTOREN. DIT IS ERNSTIG PROBLEEM. psychiaters houden denk ik van om de baas te zijn over andermans leven en gevoelens en jij moet Elje stap zetten die hij of zij wil. Ik vindt belachelijk. Hoe zo'n iemand jou leven mag beïnvloeden op bijna leven en dood. Ligt eraan hoe erg je depressie is. Ik ken genoeg die daardoor zelfmoord hebben gepleegd. Hou op.

23-11-2020 | Vrouw | 89
amitriptyline (10mg)
Gebruik het wel maar zie geen verbetering. Klachten komen voor uit maag-darm problemen en ernstige voedingsallergie. Sinds een jaar bij een orthomolec. therapeut die mij goed heeft behandeld met voedingssupplementen en omega 3 caps. Voor antidepressie stelt zij sero-plus voor maar moet die even bestuderen . Ik zal Amitriptyline laten staan.

23-05-2020 | Vrouw | 30
amitriptyline (10mg)
Gekregen om te slapen, eerst 10 mg en daarna 20. Hielp voor mij helaas niet voldoende. Ben overgestapt op escitalopram met bupropion in de ochtend. Mijn slaap is hiermee uiteindelijk verbeterd.

06-01-2020 | Man | 44
amitriptyline (10mg)
Vrijwel vanaf het begin duizelig, wat niet beter werd.

11-05-2019 | Vrouw | 76
amitriptyline (10mg)
Erge pijn in voet vooral kleine teen. Kan geen schoenen aan. Depressief doordat ik de hele winter en nu nog niet in staat ben om met schoenen te lopen. Door neuroloog amitriptyline voorgeschreven. Nu bijna 2 weken gebruikt voor het slapen, maar kan niet slapen , erg onrustig en ontstoken oog. Heb vorig jaar een staaroperatie gehad. Kan dat er mee te maken hebben.? Ik wor[lees meer...]d er angstig van

07-05-2019 | Vrouw | 51
amitriptyline (150mg)
Ik heb het opgebouwd met 12,5 Mg per 3 dag en. Ervaar wel bijwerkingen maar deze zijn acceptabel. Een droge mond werd na enige weken veel minder, haast niet meer aanwezig.

22-09-2018 | Man | 74
Depressief
Het duurde lang voor er aan gewent te zijn, ik begon met 10 mg na een paar maanden werd het 2x 10 mg per dag. Nog later werd het en nu nog, 25 mg per dag. DE gewenning vergt tijd, het resultaat is geen manische aanvallen en geen hoofdpijn meer.

03-04-2018 | Man | 40
amitriptyline (50mg)

01-04-2018 | Man | 61
amitriptyline (25mg)
Ik gebruik het middel al minstens 30 jaar in zeer hoge dosering (300mg). Ik heb ook veel andere middelen gebruikt. allemaal met meer bijwerkingen. Ik neem wel heel de dosis , voor het slapen gaan

21-01-2018 | Vrouw | 54
amitriptyline (25mg)
Ben al jaren neerslachtig, ik noem het zelf nog geen depressie. En last van slapenloosheid. En chronische pijnen. Via de huisarts begonnen met 25mg per dag. Langzaam opbouwend naar 100mg per dag. In het begin merkte ik er weinig van ook niet van bijwerkingen. Het slapen en doorslapen gaat nu wel goed, ben daar zo blij mee. Helaas merk ik ook niet dat de pijn verminder[lees meer...]t. Wel de neerslachtigheid, ik zie het nu allemaal in een beter daglicht. Ben positiever gaan denken en heb weer zin om dingen te ondernemen. Vind het jammer dat ik hier niet eerder mee ben begonnen. Al vanaf mijn puberteit zeer neerslachtig/depressief. Het enige minpunt is dat ik last heb van droge slijmvliezen, dus heb ik last van een mond en keel, droge neus en ogen. Vooral mijn mond is zo vreselijk droog dat mijn tong aan mijn gehemelte plakt en dat ik 's nachts wakker word omdat ik zo een droge mond/keel heb dat ik bijna stik. Maar ja, ben al zo blij dat ik niet meer zo neerslachtig ben.

25-08-2017 | Vrouw | 64
Depressief
Het duurt een aantal weken eer het werkt. Maar ik voel me er goed bij

16-08-2017 | Vrouw | 33
amitriptyline (275mg)
Door het slikken van deze tca heb ik voor het eerst in mijn leven mogen ervaren hoe het is om niet depressief te zijn. Als de bloedspiegel goed is en ik als versterking lithium erbij slik ben ik een stuk gelukkiger en voel me lichter. Helaas wisselt de bloedspiegel bij mij regelmatig en moet ik steeds een hogere dosis slikken. Slik nu 275 mg. Kan en mag er geen auto mee ri[lees meer...]jden en kan mijn oude beroep in de zorg niet meer uitoefenen door sederende werking. Mijn droge mond is zo erg dat ik altijd moet drinken als ik praat. Als ik de amitryptilline vergeet te slikken lig ik de h e l e nacht wakker. Zonder de amitryptilline slaap ik simpelweg niet.

24-09-2016 | Vrouw | 30
amitriptyline (25mg)
Kreeg dit op mijn 14e al voorgeschreven maar dan 15mg voor spanningen waarbij ik veel moest overgeven door de spanning, poosje gebruikt maar "was eroverheen gegroeit" nu 16 jaar later weer voorgeschreven nav depressie, overspannen met gevolg burnout dus behoorlijk serieus, meteen een hogere dosis voorgeschreven gekregen waarvan ik de eerste weken een complete zombie was. [lees meer...]Had mijn bruiloft niet normaal mee kunnen maken zonder dat is een enkel pluspunt, maar na langer gebruik merkte ik toch dat ik nog langer bleef hangen in mijn depressie, nergens zin meer in had, heel lang bleef slapen met deze medicatie dan zonder. Nu een aantal maanden ervanaf en overgestapt op cbd wiet olie, gaat stukken beter! Blij dat ik ervanaf ben, ik heb meer energie, depressie momenten zijn er nog maar heb meer zin om dingen te ondernemen. Slapen is nog wel een drama maar goed dat overleef ik wel, zou dit medicijn niet aanraden gezien er natuurlijkere oplossingen zijn.

22-09-2016 | Vrouw | 65
Depressief
Hallo ik ben Bolletje, 65 jaar, en nadat ik afgelopen winter voor de 42 x een zeer stevige winterdepressie heb gehad, die overgegaan is naar een gewone depressie, uiteindelijk een herseninfarct gekregen, waardoor ik nu dus weer in een depressie zit. Dat komt bij 79% van mensen met deze ervaring voor. Ik heb het met depressies flink voor m´n kiezen gehad. Ik slaap ook erg [lees meer...]slecht, altijd al gedaan maar na het infarct lig ik 3-4 uur wakker. Nu loop ik bij een neuropsychiater en die heeft me Amitriptyline 25 voor geschreven en sinds kort slik ik dat, maar merk nog geen verbetering w.b. mijn stemming en het slapen. Nu weet ik dat het de tijd nodig heeft maar ik wil me zo graag eens eindelijk lekker in m´n velletje voelen zitten. Dus zullen ze moeten verhogen. Het maakt me niets meer uit wat ik moet slikken als ik me maar lekker ga voelen. Als het maar gaat helpen tegen mijn )winter)depressies en dadelijk lekker gaan genieten van m´n oude dag.

09-08-2016 | Vrouw | 54
amitriptyline (50mg)
In het begin veel slapen, leek rustiger geworden, raakte eraan gewend, dus meer nodig. Dit werd door de jaren heen meer en meer, kreeg dus veel bijverschijnselen. Op een gegeven moment kreeg ik zenuwpijn en vroegen mensen of ik geen ziekte van lyme had, toevallig twee jaar daarvoor een tekenbeet gehad, dus had ik had neurolyme met mijn verschijnselen. Ook zenuwpijn dus no[lees meer...]g meer medicatie, amitryptiline dus, tot ik op 150mg zat. Toen kreeg ik in de gaten dat het niet goed met me ging, ik vlakte steeds meer af. Tot ik lipoedeem kreeg, kreeg therapie en de pijn zakte af. Ik knapte op en besloot steeds meer af te bouwen met amitryptiline en kreeg mijn emoties terug. Ik ben de koning te rijk, mag voelen en ervaren. Begin er niet aan, maar als je het hebt, pas op de bijverschijnselen, en laat het niet zover komen als bij mij! Ik zat aan de 150 mg, en werd gek van mezelf. Laat het niet zover komen als bij mij.

10-05-2016 | Vrouw | 59
amitriptyline (25mg)

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (561) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (517) - Antibiotica - penicillines breedspectrum