Ervaringen met Lyrica

pregabaline

duizeligheid depressie misselijkheid hallucinaties

Aangezichtspijn (33 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (191 meningen)
Gabapentine (166 meningen)

06-01-2021 | Man | 50
Angst
Ik ben heel tevreden van het medicijn. Ik neem meer dan de maximum aanbevolen dosis en voel me fantastisch. Het is alsof er een wereld voor mij open is gegaan. Eindelijk kan ik genieten van de dagdagelijkse dingen, en daar ben ik heel tevreden over. Vanaf mijn 16 de was het alsof ik in een wereld van angst heb geleefd. Ik durfde amper buiten te komen en had geen sociaal ne[lees meer...]twerk.Ik kreeg depressies en was suïcidaal. Ik had ook een alcoholprobleem. Ik overleefde in plaats van leven. Ik ben nu 50, en het leven begint nu pas. Ik ben energiek, positief, en de angst is tot een minimum herleid, ook depressies blijven weg. Mijn omgeving herkent me niet meer. Soms heb ik wel bij de piek een soort van roes, maar dat is draaglijk, en het gaat over. Ik heb het wel maanden moeten innemen voor ik enig effect had, dus volhouden is de boodschap.

10-11-2020 | Man | 52
Neurofibromatose
Onderdruk van de pijnpoli dit middel weer gaan gebruiken. Toen middel net op de markt verscheen ook gebruikt maar gestopt omdat het niet werkte. Omdat men een oorlog is begonnen tegen deze opiaten dit opgedrongen gekregen. Werkt niet tegen de pijn door plexiforme neurofibromen. Bij hoogste dosis in combinatie met oxicodon misschien 1 punt (van de 10) minder pijn. Behalve [lees meer...]geen pijn stillende werking wel veel bijwerkingen. Continue wegvallen, apathisch op de bank liggen omdat ik te suf was, gedrag nadelig beinvloed. Echt helemaal waus soms. Binnen een week afgebouwd, was vrij heftig maar niets vergeleken met de bijwerkingen in de jaren ervoor.

11-09-2020 | Man | 54
Hernia
Was het beste medicijn maar weet zeker dat samen met methadon geen goede combo is, en bier.

04-06-2020 | Man | 60
pregabaline (150mg)
Chirurg heeft ulnaris zenuw beschadigd tijdens operatie, had gevoelloze pink en helft van ringvinger. Had voor de operatie totaal geen pijn. Nu na de operatie is mijn leven een hel geworden ga met pijn slapen en sta er met op, neem zelfs slaapmedicatie chirurg geeft uiteraard fout niet toe werd zelfs verbaal agressief. En ging lopen op de 2 de consultatie na de operatie.[lees meer...]...kwam het kabinet net binnen en zei ik ga mijn collega halen en weg was hij. Een jonge pas afgestudeerde arts kon zijne shit opkuisen. p p

09-02-2020 | Man | 51
pregabaline (300mg)
Lyrica is geen antidepressiva maar een anti epileptica. Verdiep je eerst eens in de materie voordat je zomaar wat schrijft!

25-01-2020 | Man | 63
Hernia
Niet geschikt voor mij. Ben klaarblijkelijk intolerant (contra indicatie), voor pregabaline (Lyrica).

20-12-2019 | Man | 81
pregabaline (150mg)
Is een artroseaandoening in d e wervelkolom met acute ontstekingen en hevige pijnen . Infiltratie met depomedrol, pleisters van duregesic tot 50 helpen niet meer , ook oxycontin en oxynormm instant , allemaal opoiden , hebben maar een beperkte invloed. Nu pas begonnen met Lyrica, nu 2 x 150, nog geen resultaat voelbaar, au contraire. Ik zie nog een tijdje,,dan terug naar [lees meer...]pijnklinuek Pellenberg bij dr en assistenten .

14-11-2019 | Man | 57
Polyneuropathie
na chemo ivm darmkanker last van tintelende handen en voeten. eerst oxicodon gebruikt (2 x 10 mg), werkte nauwelijks. Vervolgens lyrica gaan gebruiken en oxicodon afgebouwd naar 2 x 5mg. aanzienlijke minder last van tintelingen, met name in de handen aanzienlijk verbeterd, voeten ook minder maar nog wel aanwezig. nadeel is dat je er ietwat slomer/vergeetachtig van wordt, m[lees meer...]aar in zeer geringe mate, dit weegt niet op tegen de voordelen. helaas wel verslavend, je merkt snel als je vergeet in te nemen. maar heb niet de behoefte om telkens meer in te nemen. de keuze genomen om dit voorlopig zo te blijven gebruiken en zie over tijd wel of ik kan afbouwen. ben geen voorstander van medicijngebruik, maar beter betere kwaliteit van leven met dit medicijn(en). Gebruik nu ongeveer een jaar, zie over aantal maanden wel wat er gebeurt als ik de dosis probeer te verlagen.

12-11-2019 | Man | 75
pregabaline (75mg)
Neuropathische pijnen in mijn verlamde rechterarm. verkeersongeluk in 1966. Zenuwbeschadiging vanuit de nekwervels Pijn neemt enorm toe. Bezoek pijnpoli .. Vanaf 2007 neem ik lyrica. Na wat experimenteren met de docering en overleg met de arts neem k nu 7 x 75 Mg . Voel me prima met soms nog wat pijn scheuten.

12-11-2019 | Man | 66
Hoofdpijn
Na alle checks, tandarts, MRI, CT, KNO schreef de neuroloog dit middel voor tegen de hoofdpijn die m.n. na niezen optrad. Na een opbouw tot 2x 150 merkte ik totaal geen verschil en slikte ik er ook paracetamol bij. In het begin heeft het middel wel wat gewerkt maar daarna begon de ellende. Nu, in overleg met huisarts, aan het afbouwtraject bezig. Maar wat een ellende . [lees meer...]Lokale hoofdpijn nu erger en nu misschien naar Leiden voor een onderzoek. Nog tips voor dat afbouwen? Graag!

17-09-2019 | Man | 51
Hernia
Ik heb een hernia doet heel veel

30-08-2019 | Man | 80
pregabaline (300mg)
ik slik nu Lyrica en 's avonds 1 Contramal meerdere weken kon ik niet slaap branderige tintelde benen + jeuk ik werd bijna gek en naar pijnarts een rug punctie volgde maar resultaat niks en dan de uitslag RLS " kunnen niks meer doen voor u ( leren mee leven ) dikwijls de slogan in vele klinieken ver stappen gedaan en de allures van een dropvoet + al waggelende stappen ( C[lees meer...]harly Chaplin ) sommigen denken die man is dronken maar een groot geluk met die medicatie kan ik toch goed slapen nu maar ja men is gedoemd te slikken tot men sterft .

24-08-2019 | Man | 52
Psychose
Neem NOOIT Lyrica, het is een ramp om het af te bouwen, algemene malaise en psychose.

11-08-2019 | Man | 80
Pijn (algemeen)
ik heb al weken branderige tintelende pijn in beide benen links ergst pijndokter deed al rug punctie maar nog niet oke en andere dokter solferd mij nu Lyrica op om die tintelingen te stoppen en angst beknotten ( heb ik niet ) hij sprak fameuze pijnstiller maar is geen pijn neen ellende die u belet goed te slapen .

14-06-2019 | Man | 53
Pancreatitis
Sinds 2005 chronische pancreatitis, heel verschillende behandelingen gehad om pijnvrij te worden ,van verwijding van een papil , verwijdering galblaas voornamelijk heel veel verschillende medicatie zoals, Oxycodon, Oxynorm, Morfine spuiten, Methadon , en Lyrica. Om de vooroordelen alvast weg te halen, de chronische pancreatitis heeft een onbekende oorzaak, geen alcohol , [lees meer...]geen galstenen. Sinds het gebruik van lyrica in combinatie met methadon een fijner leven, minder pijn, minder ziekenhuisopnames (ondertussen al 35 keer). Ik slik de lyrica 3 x daags 75 Mg de bijwerkingen daar kan ik mee leven, moe zeer zeker en af en toe zweet aanvallen. Voor de rest een medicijn die mij weer heeft opgemonterd .

08-04-2019 | Man | 58
pregabaline (150mg)
uitstralende pijn naar linkerbeen, kan door Lyrica gewoon trainen verder zijn hogere doseringen snuiven erg onstpannend