Ervaringen met Lyrica

pregabaline

duizeligheid depressie misselijkheid hallucinaties

Aangezichtspijn (33 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (191 meningen)
Gabapentine (166 meningen)

03-04-2019 | Man | 58
pregabaline (150mg)
Ik heb al lange tijd uitstralende pijn in beide benen. Maar metname het linkerbeen. Na een lamge tid met steefeeds meer pijn bij lopen en korteere afstanden. Het viel op dat ik geen pijn had op feesten met XTC en ketamine. Uiteidenlijk werd ik in ziekenhuis opgenomen en na vele onderzoeken bleek dat ik naast zenuwbeschadiging door wervelkanaalstenosen ook een complete vaa[lees meer...]ataflsuiting van mijn rechterbeen had. Dit is gedotterd en er zijn stents geplaatst. Ik kan mijn rechter been weer goed gebruiken. Ik zit nu sinds een maand op de sportschool , ga daar 6 x week heen, en doe ook nog thuis op hometrainer . Ik voel me als herboren, wel heb ik bij het sporten last gekregen van uitstralende pijnen. Hierdoor heb ik lyrica 3 x 150 mg .het helpt erg goed en ik voel mer er goed bij. Hoewel ik wat sloom ben en niet kan autorijden kan ik me in het sporten heel goed belasten zonder pijn . Mdat ik ook nog naltrexon gebruik ivm keramineverslaving kan ik geen andere pijnstilllers zoals opiaten gebruiken. Wat wel bijzonder is dat sinds ik het gebruik ik een oogontsteking waarvoor ik,bij de oogarts loop. Ik draag al 40 jaar comtactlenzen en heb zelden een oogontsteking. Nu is het expchter fors en duurt lang en ik. Oet 12 x per dg druppelen. Ik zie dat dat - keratitis- een zeer zeldzame bijwerking kan zijn , maar weet niet of het door de lyrica komt. Er zijn oogkweken afegenomen. Verder voel ik me wel hapy met de lyrica!!

28-03-2019 | Man | 76
Polyneuropathie

06-03-2019 | Man | 57
Hernia
suf, droge mond

25-02-2019 | Man | 56
pregabaline (150mg)
Ik had de Lyrica voorgeschreven gekregen van mijn Neuroloog. De eerste 2 weken geen problemen en toen ging het mis ik weet niets meer ik moest alles via mijn vrouw horen. Ik had alle medicijnen uit de stripjes weg gedrukt en overal neer gelegd verder wist ik niet meer wat ik deed een colllega van mijn vrouw kwam angs en ik zou met haar hebben gepraat maar ze verstond mij[lees meer...] helemaal niet. Ik had me zelf helemaal besmeurd mijn vrouw zei je moet je gaan douchen had wel de koude kraan open gedraaid maar had me niet gedoucht. Dit was de eerste maal. Tweede maal ik ging ook helemaal weer uit mijn lichaam weet niets meer mijn vrouw de huisarts gebeld nou ze moest smeken dat hij langs kwam het eerste wat hij vroeg wat voor dag is het vandaag ik kon wel lezen op de klok stond het. De huisarts heeft gezed direct stoppen!! Heb het ook door gegeven aan mijn Neuroloog hij bood zijn excuus aan ik daar kun je ook niets aan doen.

23-01-2019 | Man | 74
Posttraumatische dystrofie

19-11-2018 | Man | 30
pregabaline (150mg)
Dit middel voorgeschreven bij vermoeden nekhernia. Helaas bij mij totaal geen effect gehad. Zelfs in combinatie met oxycodon geen effect of vermindering van de klachten.

10-11-2018 | Man | 50
Polymyalgia rheumatica
Ik heb een door de reumatoloog gediagnosticeerde polyartrose. Verscheidene myalgieën reeds vele jaren Thoracaal cervicaal en lumbaal waarmee ik naar de orthopeed gegaan was en die 4 discopathiën middels MRI vaststelde. Artrose aan alle facetgewrichten en cox artrose (lumbago) via ct scan door reumatoloog.(krijg Arthrotec) Er volgde nog een MRI thoracaal en cervicaal door d[lees meer...]e neuroloog om wegens familie historie bekendheid met auto immuun ziekte multiple sclerose vader en schizofrenie broer, manische depressie, moeder. Uit test blijkt dat ik positief test voor Anti Nucleair Antigen. Voorts stelt de neuroloog vast dat de brachialgie komt door een nogal ernstige myelomalacie cervicaal en thoracaal vandaar de diagnose ongedifferentieerde spondylartropathie ook wegens de anamnese van scheefstand en artrose sacroiliacale gewricht waargenomen door de orthomanueel therapeutisch arts reeds vanaf 1994. Lyrica dus voor poly myalgische neuropathieën, zoals ischialgie, brachialgie,(linker)aangezichtspijn,(linker) hals en nekpijn waarvoor ivm subklinische hypothyreoïdie een globus nervosa door huisarts werd waargenomen, vage pijn aan schouders en tussen schouderbladen chronische scherpe stekende pijn,pijn/druk op de borst recidiverend welke acuut beangstigend is na lange existentiële angst episodes(kreeg oxazepam van cardioloog), jeuk over het gehele huidoppervlakte, soms oog ontstekingen en zeer lange tijd voorhoofdsholte ontsteking gehad en/of rhinitis. Deze lichamelijke ongemakken vreten of lekken continue energie, waardoor ik vaak manisch depressief ben. (ernstige fatalistische huilbuien ed.) Mijn intelligentie en cognities moeten welhaast desastreus zijn afgelopen de laatste vijf jaren. Met recht zou ik moeten kunnen spreken van een post traumatische stress stoornis! Echter de specialisten geven geen eenduidig advies,(medicamenteuze) behandeling (kreeg van psychiater biperideenhydrochloride voor rusteloze benen) of behandelmethode. Zij vinden mij maar een lastpost en zien mij liever gaan dan komen., noemen me namen en wijzen mij na. Ik ben te duur voor onze ziekte industrie farmacologische mishandelingen en samenleving.

16-04-2024 | Vrouw | 58

misselijkheid

Begonnen met 1x per dag ‘‘s avonds 25 mg Lyrica om daarna stilletjes op te bouwen naar 3x 75 mg , en omwille diabetes type twee mocht ik geen hogere dosering nemen . Heb vooral last desoriëntatie, misselijkheid, slecht slapen , enzovoort. Nu ben ik aan het afbouwen en de pijn is e er nog steeds maar slapen lukt nog niet echt en heb toch al een iets normaler leven terug[lees meer...] op de pijn na .

03-04-2024 | Vrouw | 51
Aangezichtspijn

duizeligheid depressie hallucinaties

Veel aangekomen van deze pillen, voelde geen pijn meer maar was absoluut mezelf niet meer. (slikte 600 mg per dag). leefde in een mist. kon niet meer nadenken, zag dingen die er niet waren en was dol in mijn hoofd. Nu aan het afbouwen. pijn is meer maar bijwerkingen zijn verdwenen

01-11-2023 | Vrouw | 49
pregabaline (75mg)
De verwardheid en 'er niet bij zijn' heeft ertoe geleid dat ik bijna onder een auto ben gelopen. Dit was niet het eerste incident in die zin. Ik ben er dan mee gestopt. Ik dacht ook in de menopauze te zijn geraakt omdat mijn maandstonden wegbleven, ik tientallen opvliegers per dag had en ik mijn haar erg begon te verliezen, minder per cm. Ik nam het tegen sociale angsten [lees meer...]maar ik werd angstig in situaties waar ik nooit eerder last van had gehad. Na het stoppen van de Lyrica is alles terug normaal geworden, behalve dan dat na 5 maanden mijn haar nog steeds niet terug groeit. Wat niet helpt om onder de mensen te komen.

29-10-2023 | Vrouw | 53
pregabaline (300mg)
Ik heb in de brijder, verslavingskliniek nota bene in 2 weken 200 mg tramadol afgebouwd en daarna in rwee weken 300 mg pregabaline. Wat een ellende. Ben zo ziek geweest. Wist niet waar il het zoeken moest. De arts van brijder zei niet bekend te zijn met dit middel en zou onderzoek doen. Ze zei er zijn alleen capsules van 25 mg of hoger. Heb stappen van 26 mg oer keer g[lees meer...]emaakt. Toen ik twee dagen op nul stond ging ik naar huis. Toen begon de ellende weer. Ik zakte in depressie, had geen energie en had 2 keuzes. Of weer aan de drank of einde maken. Heb zelf onderzoek gedaan. En ik schrok enorm. Het is erger dan afkicken van de heroïne. Er bleek ook vloeibaar pregabaline te zijn. Inmiddels weer terug op een dosering van 75 mg per dag heb ik er bijna een jaar over gedaan om 35 mg af te bouwen. Dat gaat goed. Per 0,10 ml ging ik naar beneden. Deed pas volgende stap als ik stabiel was en mijn lijf er aan gewend. Wat een troep is dat. Soms ben ik bang dat ik het levenslang moet slikken om niet down te worden Nadat ik bij bv apotheek mijn verhaal hiet over had gedaan waren ze geschokt dat ik zo veel in zo kort had afgebouwd. Dit had heel verkeerd kunnen aflopen. War een ellende dit spul.

28-10-2023 | Vrouw | 55
pregabaline (75mg)
5 rugoperaties en mijn benen blijven stuwen, niet stil houden , snachts echt wakker liggen van rusteloze benen

24-09-2023 | Vrouw | 73
pregabaline (25mg)
Heel veel pijn in de rug met uitstraling naar het been Nu ben ik 3 dagen begonnen met lyrica 25 mg Opbouwend eerste 3 dagen 1 s’avonds Dan 2 per dag enz…….

23-08-2023 | Vrouw | 53
pregabaline (75mg)
Ik gebruik het nu 4 maanden. De eerste week iets moeiig en licht in het hoofd gehad maar niet erg. Het helpt supergoed, het werkt en heb totaal geen bij werkingen. Niet alles hier lezen en denken dat je er altijd bijwerkingen van krijgt. Ik ben blij dat ik na 18 jaar medicijnen heb tegen nachtelijke zenuwpijn in mijn bil. Sliep al 18 jaar slecht.

22-08-2023 | Vrouw | 68
pregabaline (75mg)
Ik weet niet of ik er nog mee wil doorgaan . De pijnen blijven . Ik moet nu nog Vimovo bij nemen 500mg naproxen 2xper dag . Daarvoor moet ik weer omeprazole bij nemen om mijn maag te beschermen. Ik neem nog andere medicijnen voor astma , latex allergie, hartritmestoornissen, heb fibromyalgie en spasmofilie, heb regelmatig ontsteking op mijn voorhoofdsinussen( dit is he[lees meer...]ls ) . Ik weet echt niet meer wat werkt en wat niet . Ik zou alles in de vuilbak willen gooien

18-08-2023 | Vrouw | 39
pregabaline (300mg)
Ik heb fibromyalgie en fns. En dit al van kinds af aan. Ik heb ook 4 tia's (kleine) gehad met uitval van linkerkant. Ze legde dit eerder op de fns (functionele neurologische stoornissen en bij mij uit zich dit in epileptische aanvallen en bewegingsstoornissen) Ik heb ook altijd inslaap problemen, met dit medicijn slaap ik juist heel erg goed. Het helpt tegen de dagelij[lees meer...]kse pijn, al moet ik er nog paracetamol en diazepam bij in innemen als het te erg is. Het helpt niet tegen de fns uiteraard. Hier moet ik zelf tegen vechten, voor mij persoonlijk gaat dat best goed. Maar dit medicijn helpt me rustiger te blijven denk ik. Ik ben kalmer en kan meer verdragen.