pregabaline

Aangezichtspijn (31 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Rivotril (169 meningen)
Gabapentine (151 meningen)

22-05-2021 | Vrouw | 43
Polyneuropathie
Lyrica, eens maar nooit meer. Het is hels, zwaar geheugenverlies, zelfs nog maanden nadat ik gestopt ben. Afkicken is een hel. Dit is een middel wat verboden zou moeten worden.

12-05-2021 | Vrouw | 37
pregabaline (75mg)
Veel medicatie geprobeerd en vrijwel niets hielp. Sinds het gebruik van Lyrica met seroxat, voel ik mij weer normaal. Angsten miniem en stemming veel beter.

10-05-2021 | Vrouw | 40
pregabaline (150mg)
Voor een hevige rughernia pijn gebruikt. Half jaar 2x per dag 150mg. Volgens mij deed hij helemaal niks. Ik heb snel afgebouwd zonder problemen. Ik had het week een beetje koud en heb 3 nachten matig geslapen. Pijn (die tegenwoordig heel erg meevalt) is niet veranderd na het stoppen met pregabaline. Ik heb al de horror verhalen gelezen, maar kan ze niet bevestigen.

10-04-2021 | Vrouw | 45
pregabaline (150mg)
Snachts bij omkeren wakker worden en zwaar been die precies eventjes verlamd is,en dan nog nt gesproken van de pijn,soms moeten hulp vragen aan partner om me te draaien.Eventjes van 75 opgedreven naar 150 savonds voor slapen gaan. Ik ben er heel goed mee!!!

21-03-2021 | Vrouw | 18
Stemmingswisselingen
Blijkbaar wordt dit ook gebruikt als stemmingsstabilisator door overgevoeligheid op antipsychotica dit maar geprobeerd, ik neem heel lage dosis 2x 75 mg en ik voel geen verschil

16-02-2021 | Vrouw | 37
Nek- / rughernia
Verschrikkelijke bijwerkingen, lichaam vraagt steeds meer om de pijn te verlichten. Het afkicken ervan was een complete hel, wordt vergeleken met afkicken van heroïne.

18-01-2021 | Vrouw | 69
pregabaline (250mg)
De aandoening is ongeveer drie jaar geleden meer en meer begonnen. Het medicijn Lyrica gebruik ik sinds een jaar, het helpt wel om te kunnen slapen. het zou eigenlijk nog verhoogd moeten om s'avonds zonder jeuk te kunnen doorbrengen.Naast de Lyrica slik ik ook Desloratidine 2x5 mg . Mijn nagels houd ik super kort, ik smeer mijn huid volledig goed in en herhaal dat vaker a[lees meer...]ls nodig en gebruik ik bij erge jeukbulten Betamethason.. Niet te veel warmte en geen kunstvezels dragen. Ik wil bewust de Lyrica niet verder verhogen omdat ik dat niet goed voor mijn lichaam vind. Ik vind het jammer dat er geen verder onderzoek naar een eventuele betere behandeling en minder ingrijpend medicijn gedaan wordt.

30-11-2020 | Vrouw | 69
pregabaline (75mg)
Kreeg 4 weken geleden Lyrica voorgeschreven voor zenuwpijn na knie-operatie. Het werkt maar het is een verschrikkelijk medicijn. Bijna onmogelijk om er mee te stoppen en het richt enorme schade aan. Ben lig geworden van een internationale Facebook-groep. Krijs daarin zeer goed advies. Nu heel langzaam aan het afbouwen door de capsules in water op te lossen en minutieus te [lees meer...]doseren. Begin er niet aan! Zie het internet-artikel: Lyrica de hel op aarde.

28-11-2020 | Vrouw | 33
pregabaline (150mg)
Door ernstige zenuwpijn in de benen, polyneuropathie en paresthesieën (extreem brandend gevoel, tintelingen, pijn, prikkelingen, elektrische schokken, etc.) en onbeschrijfelijk pijn in de heupen, na verrichting MRI en met als diagnose 2 licht uitstulpende tussenwervelschijven, pregabalina en robaxin (Clonazepam) gekregen. Eerst 1 pil 150mg pregabaline in de avond en na 3 d[lees meer...]agen ook 1 in de ochtend. Die tweede pil heb ik maar 3 dagen volgehouden. Lag gevloerd op bed. De pil voor de nacht maakte me zo duizelig dat ik niet naar de wc kon 's nachts zonder tegen muren en deuren aan te lopen. De pijn was vele malen minder, zowat weg, en dat maakte me heel blij! Maar na een paar dagen kreeg ik steeds negatievere gedachten, doodswensen en extreme angsten. Ik was depressief en lag dagen lang als een zombie op bed, verdronken in eindeloze huilbuien, aan het fantaseren hoe het zou zijn om dood te zijn. M'n man was op gegeven moment radeloos. Wat hij ook voor me deed, ik had nergens zin meer in, noch energie meer voor. Na drie weken zag ik m'n arts weer en vertelde hem huilend hoe verschrikkelijk rot ik me voelde. Hij stelde voor om de dosis te verhogen naar 3 pillen, zodat de bijwerkingen snel zouden verminderen. Ik was boos en verdrietig.. Voelde me zo onbegrepen.. Besloot diezelfde dag nog om de pregabaline en de robaxin nooit meer in te nemen. Kreeg ontzettende "afkickverschijnselen" en lag drie nachten volledig doorweekt van het zweet m'n bed uit te drijven, terwijl m'n benen zo nu en dan oncontroleerbaar schokte en trilden. Het voelde alsof ik af aan het kicken was van drugs. Deze medicijnen hoor je dan ook langzaam af te bouwen. Na een paar dagen begon ook de mist in m'n hoofd weer op te trekken. Ik was mezelf weer! De angst en depressie vloeiden weg, maar de verschrikkelijke pijn kwam direct weer terug. Maar ik kies deze pijn bewust (hoe moeilijk ook) boven de troep die pregabaline heet! Wat een rotzooi! Ben een andere weg in geslagen en heb ontdekt dat m'n B12 te laag is. Ben nu bezig met aanvullen van deze extreem belangrijke vitame. Het is een lange weg, maar weet zeker dat dit de goede weg is. Waarom zouden we enkel onze pijn onderdrukken, zonder de oorzaak weg te nemen? Dan zal er toch nooit herstel komen? Het maakt het leven misschien dragelijker en als men daar baat bij heeft, dan juich ik dat toe en ben ik blij voor die persoon. Maar let op: zoek de onderliggende oorzaak van je klachten. Pregabaline is een drug voor je hersenen. De pijnprikkel wordt onderdrukt, maar de oorzaak wordt níet aangepakt! Misschien is het wel zo simpel (en bijna ongelooflijk) als een vitamine tekort. Lees de site van het b12 institute van Rotterdam en bekijk de symptomen lijst. Wie weet herken je jezelf erin? Is er verder geen duidelijke oorzaak voor klachten (zoals bijv een duidelijke hernia) geef dit dan een kans. Echt! Ik raad je dit aan vanuit het diepste van m'n hart. De weg is grillig en alles behalve makkelijk, maar zoek naar de oorzaak van je klacht en werk daaraan! Laat je niet afschepen met medicijnen met zulke ernstige bijwerkingen, door artsen die protocollen volgen en vaak niet verder kijken dan hun neus lang is. Zij gaan na hun dienst weer naar huis, lekker op de bank genieten van vrienden en familie, maar jij en ik moeten verschrikkelijke pijnen en andere klachten trotseren. Zoek zelf naar betrouwbare informatie op internet en in boeken. Denk mee, denk voor jezelf, volg je intuïtie en weet dat artsen echt niet alles weten. Dat is geen verwijt, maar het kán simpelweg niet dat ze alles weten. Jij kent jezelf het beste. Ik wens je heel veel sterkte, kracht en genezing toe..!

23-11-2020 | Vrouw | 67
Lage rugpijn
Fel pijn sacroillacaal gewricht en gebroken bekken met gescheurde heup spier na val Ondraaglijke pijn alle dagen.

18-11-2020 | Vrouw | 37
pregabaline (75mg)
Ik kan mijn korte ervaring hier wel neer zetten maar daar heeft niemand iets aan denk ik .. slik t nu 2 dagen.. Maar ik zou graag willen vragen aan iemand die ook zenuwpijn heeft wat nu echt werkt of tips ofiets .. Ben erg radeloos .. Even kort proberen mijn verhaal te vertellen.. afgelopen jaar veel operaties gehad .. lever endeldarm en lymfklieren in de kleine bek[lees meer...]ken .. tumoren weg gehaald... voor de endeldarm operaties ook bestraling gehad 5 weken.. Nu alles achter de rug is krijg ik ineens een hoop zenuw pijn in mijn rechterbeen.. na de lymfklier operatie heb ik ook even last gehad maar dat verdween na een aantal weken en was lang niet wat ik nu voel.. al met al is er veel gerommeld in mijn buik.. heb amitriptiline gebruikt maar deed niks aan de zenuw pijn.. sliep wel goed .. Ben nu al weken eigenlijk maanden met oxycodon te slikken.. 2 x 10(lang werkende) en 4 tot 6 x per dag 5 mg (kortwerkende) maar t is niet genoeg .. nu heb ik pregabaline maar stond gister avond echt op zijn kop.. huilen en gewoon ontzettend raar .. op een moment echt heel moe in slaap gevallen.. dus voel ik geen pijn dat is t voordeel dan wel .. zonder iets slaap ik 2 u per nacht... Alle tips zijn meer dan welkom 🙏 wil zo graag van deze ellendige pijn af .. en hoop ook voor jullie dat dat stopt of in ieder geval dragelijker wordt 😘 Liefs melanie

28-09-2020 | Vrouw | 54
pregabaline (150mg)
Gebruik ik naast Mirtazapina, slechte combinatie!

27-09-2020 | Vrouw | 35
pregabaline (100mg)
MS (multiple sclerose)
Toen ik met Lyrica startte had ik hele heftige bijwerking vooral op het psychische vlak. Van depressie tot aan suïcidale gedachten. Gelukkig heb ik doorgezet en gingen deze gevoelens weg. Ik had nog nooit een depressie meegemaakt en wist dus ook niet dat deze negatieve gedachten veroorzaakt werden door mijn medicatie. Inmiddels slik ik het ruim 4 jaar. Na ruim een decennia[lees meer...] met pijn op te staan en ermee naar bed te gaan, ga ik nu mijn dagen pijnloos door. Wat een verademing. Ik zou niet zonder lyrica kunnen en heb eeer levenskwaliteit ermee terug gekregen.

07-09-2020 | Vrouw | 76
pregabaline (300mg)
Artrose
Denk ik, want ik heb een versleten rug. 8 jaar geleden ben ik geopereerd aan mijn rug, ben bij de pijnkliniek geweest maar geen van beide heeft geholpen. Bij mijn rug zijn stenosis weggehaald en bij de pijnkliniek zijn er 10 x een zenuw verbrand. Ook dat heeft niet geholpen, dus ik loop nu in huis zelfs met een rollator vooral omdat ik, ondanks de medicijnen, veel pijn h[lees meer...]eb. Bij de revalidatie centrum hebben ze gezegd dat ik een totaal een versleten rug heb en dat er niets meer aan te doen is. Ik vind het moeilijk om mij daar bij neer te leggen want je wereldje word zo klein, vooral omdat ik ook mijn auto weg heb moeten doen vanwege de medicijnen.

23-08-2020 | Vrouw | 49
pregabaline (150mg)
Ik slik nu 4 jaar Lyrica in combinatie met Surgam. Heb polyneuropathie, ernstige vorm van artrose, fybromyalgie , aangezichtspijn en foraminale stenose. Langzaam opgebouwd naar 2x daags 150 mg Lyrica en 2x daags 300mg Surgam. Op slechte dagen aangevuld met 2x daags 1000 mg Paracetamol. Ik heb erg lang last gehad van een zwaar zombiegevoel. Was tot niets in staat. Kon nog n[lees meer...]iet recht lopen zonder om te vallen. Heb 1,5 jaar op krukken gelopen. Kon absoluut niet autorijden en was best wel verward. Bovendien in die 4 jaar ruim 25 kg aangekomen. Dit vind ik persoonlijk de ergste bijwerking van Lyrica omdat gewichtstoename weer niet ten goede komt aan mijn artrose. Maar stoppen met Lyrica is geen optie. Heb het ooit moeten doen ivm zenuwblokkades maar de pijn was zo hevig dat ik van mening ben dat, als er geen Lyrica bestond, deze pijn ondraaglijk is om mee te leven. Dus kort samengevat ben ik heel blij met Lyrica, ik heb weer een beetje leven terug, kan inmiddels weer zonder krukken lopen, ik rijd weer auto ( wel altijd heel goed oplettend! Indien je botsing veroorzaakt ben je denk ik wel zuur) Het enige minpunt aan het einde van de rit is de gewichtstoename. Moeilijk te accepteren maar als je geen andere optie hebt moet je het wel accepteren.

28-07-2020 | Vrouw | 48
Gordelroos
Ben 48 jaar, sinds 2015 na gordelroos heb ik een neuropathie gekregen. Owv pijn kon ik niet meer functioneren. Een hoop pijnstillers geprobeerd maar hulp het maar tijdelijk. Na de start met Lyrica (1x75 tot 2x 150). Kan ik opnieuw zonder pijn sporter, mijn huishoudelijk doen en ook tuinieren. Op werk heb meer tijd om te doen wat ik moet doen zonder pijn. Heb een beetje[lees meer...] concentratie problemen met muziek maken maar niet erger als vroeger. Ik kan eindelijk slapen en rusten tegelijkertijd. Zelf de menopausia kwaaltjes zijn verminder. 100% aan te raden. Om mijn gewicht onder controle te houden ben ik terug aan hardlopen wat ik voordien niet meer kon owv de pijn.