pregabaline

Aangezichtspijn (31 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Rivotril (170 meningen)
Gabapentine (151 meningen)

17-12-2018 | Vrouw | 55
Posttraumatische dystrofie
in januari een nieuwe knie gekregen, tijden operatie een pees gescheurd dus 6 weken in het gips... na de gips periode is de revalidatie periode ingegaan, goede buiging in de knie maar toename van pijn dus weer 6 weken in het gips, nadien weer revalidatie... na een paar maanden been rood en dik en toename van pijn, wakker gelegen van de pijn, blijk ik Posttraumatische Dystr[lees meer...]ofie te hebben.... arts in overleg met orthopeed besloten me aan de lyrica te doen, begin dosering 2x per dag 75mg en wekelijks opbouwen, zit nu sinds 1 week op 2x daags 300mg.... ben na zo'n 2 uur na inname ontzettend duizelig en meerdere bijwerkingen maar ga er van uit dat dit tijdelijk is, pijn nog niet weg maar wel al veel beter te verdragen. Sliep niet meer en sinds de lyrica slaap ik geweldig, in 1 stuk de nacht doorbrengen is me alles wel al waard. Even geduld nog en dan ga ik er van uit dat ik pijnvrij ben!

04-11-2018 | Vrouw | 28
pregabaline (150mg)
Bij gebruik deed het wat het moest doen. Maar het stoppen is verschrikkelijk. Het is echt de hel die lyrica heet. Totale de compensatie van mijn geestelijke balans. Met verschrikkelijke paniekaanvallen en een constant gevoel van lichamelijke onrust tot gevolg. Crisis ggz moest eraan te pas komen om te voorkomen dat ik in een angst psychose raakte. Nu 3x daags 50 ja echt 50[lees meer...] mg oxzazepam om de boel enigzins dragelijk te maken. Gedachten aan zelfmoord willen plegen huilbuien en totale angst tot gevolg. Specialist zei dat ik na mijn hernia operatie gewoon in 3 dagen kon stoppen. Domste dat ik ooit heb Gedaan. Ik ben onderzocht en kwa persoonlijkheid is er niets mis met mij. Maar de ontregeling in mijn bio chemische toestand van mijn hersenen is door die verdomde lyrica helemaal aan gort geholpen. Nu zit ik met de shit. Lyrica helpt tegen zenuw pijn maar omg het stoppen is een ramp tot en met.

25-10-2018 | Vrouw | 43
pregabaline (300mg)
Ik neem nu al zo'n 5 jaar Lyrica, eerst 150 mg. Die werd voor mij voorgeschreven omwille van neuropathische pijn in de benen, de spierpijn en zenuwpijn en krampen. Ik neem nog andere medicatie die mogelijks de werking beïnvloedt. De eerste twee jaar was ik enorm tevreden van Lyrica. Er was een waas, een gevoel dronken te zijn. Ik raakte sneller in slaap en voelde geen en[lees meer...]kele kramp of pijn meer. Gaandeweg is de werking van Lyrica verminderd en moest ik verhogen naar 300 mg. Momenteel voel ik nog amper verschil en moet ik er nog Trazolan bijnemen. Maar Trazolan alleen is geen optie, als ik geen Lyrica neem, heb ik opnieuw spierpijnen en zenuwpijnen. Mogelijks moet ik de dosis verhogen. Ik ga het probleem binnenkort aanstippen bij mijn gesprek met de neuroloog.

10-10-2018 | Vrouw | 71
pregabaline (75mg)

24-09-2018 | Vrouw | 49
Chronisch pijnsyndroom
Chronische pijn in bekken gecombineerd met onderrug. Neem al vrij veel pijnstillers en heb op de duur niet echt veel levenslust hierdoor. Lyrici werkte heel goed toen ik 1x per dag 75 Mg nam... gewoon weer zin in het leven, minder pijn, van zodra ik er een tweede maal dezelfde dosis bijnam : effect volledig weg, ik zit nu aan 2x 150 Mg per dag, ik voel nog steeds niks, ik [lees meer...]zweet me gek, heb heel de dag hoofdpijn en om over de bijgekomen kilo’s maar te zwijgen, ik heb op eigen houtje eergisteren beslist mijn avonddosis terug op 75 Mg te brengen... voorbij hoofdpijn ! Zegt genoeg zeker hè

24-08-2018 | Vrouw | 59
pregabaline (300mg)
Ernstige zenuwpijn door beschadigen zenuw door mislukte operatie

17-08-2018 | Vrouw | 47
Chronisch pijnsyndroom
De eerste 5 dagen, was ik heel erg duizelig, maar kon ik al wel voelen dat de pijn minder werd. Nu slik ik het al twee jaar, tot groot genoegen!

11-08-2018 | Vrouw | 54
pregabaline (150mg)
Het helpt echt goed tegen de zenuwpijn alleen ben ik nu depressief, suïcidaal. Afkicken een hel.

02-08-2018 | Vrouw | 49
Chronisch pijnsyndroom
Bekkenproblemen, niet opgelost na twee operaties aan hernia Momenteel zoektocht voor de meest positieve medicijnen. Ben in behandeling bij pijnkliniek te Gent. Lyrica wordt momenteel opgedreven, zien of ik het positieve effect dat ik een tweetal weken bij het begin van de behandeling had terug kan krijgen...

01-06-2018 | Vrouw | 55
pregabaline (75mg)
Kreeg dit middel van de pijnplolie arts ivm met versleten nek en lange wachttijd voor de drie prikken in mijn nek. Echter ik slik al jaren alprazolam 2 per dag tegen angst en fluvoxamine tegen depressie. Nu ik dit middel gebruik 2 maal daags 75 mg. Merk ik veranderingen in mijn gedrag..ik doe veel meer wel allemaal in een soort roes. Ben ook vrolijker en de lust naar alcoh[lees meer...]ol is totaal verdwenen, ook rook ik minder. Het is nog te kort om te zeggen jippie...de pijn in mijn schouder die uitstraalt naar mijn arm is ook dragelijker zelfs zonder paracetamol. Ben benieuwd hoe het gaat over een week misschien blijft dat gevoel van ik ben stoned dan ben ik er minder blij mee maar misschien gaat het ook weg en hou ik alleen het gevoel van happy. Beetje warrig geschreven maar dat is tevens een bijwerking .

19-05-2018 | Vrouw | 59
Chronisch pijnsyndroom
In combinatie met nortrilen wordt de pijn onderdrukt tot een niveau waardoor je normaal kan functioneren. Er zijn altijd pijnpieken (vooral aan het eind van de dag) maar als ik dan 3 slokkn wijn neem zijn die ook weer weg. Ik ben na 10 jaar van 450 mg p.dag naar 300 mg per dag en probeer nu weer iets af te bouwen. De 450 mg had meer bijwerkingen dan de 300 mg. De bijwerki[lees meer...]ngen in het begin zijn sterk maar nemen af naarmate de tijd verstrijkt. Het is voor mij het enige medicijn gebleken wat helpt tegen de constant aanwezige pijn in mijn oor.

28-04-2018 | Vrouw | 59
pregabaline (300mg)
Zonder deze en andere opiaten gerelateerde medicijnen, zou ik niet kunnen functioneren. Dus ik ben er heel blij mee. Het heeft lang geduurt voor ik de goede medicijnen kreeg. Dus na jaren veel pijn en gekluisterd aan mijn bed, maar nu ik de medicijnen gebruik die ik nu heb (best veel), kan ik weer wat mee doen. Ik ben dus heel blij dat ze er zijn. Pijn is erger dan al het [lees meer...]andere...

28-02-2018 | Vrouw | 55
pregabaline (150mg)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
CRPS hand-arm-schouder na polsoperatie begin november 2017. Veel pijn, zwelling hand, kiné onmogelijk. Dit medicijn maakt dat ik minder pijn heb en mijn hand en arm beetje bij beetje weer begin te gebruiken. Kiné kan ook terug, met succes, zwelling hand is zo goed als verdwenen.

28-12-2017 | Vrouw | 45
Chronisch pijnsyndroom
Ooit voorgeschreven gekregen door pijnpoli. Zeer slecht voorgelicht mbt bijwerkingen daar. Op de pijn deed het wel wat, maar onvoldoende uiteindelijk waardoor chronisch aan de opiaten nodig bleek.. Daar heb ik overigens veel minder last van. Omdat ik in die tijd tgv een operatie erg veel zenuwpijn kreeg heb ik lyrica 1,5 jaar nodig gehad maar zo snel het maar enigszins kon[lees meer...] die lyrica zo snel mogelijk afgebouwd. Ik vond het een hel dit middel. Kort na stoppen kreeg ik uit mijn omgeving al reacties van je bent weer helder, voor mijzelf zeg ik echt NOOIT meer. Enige positieve effect, ik sliep er goed op.

11-12-2017 | Vrouw | 45
pregabaline (300mg)
ik heb dit voorgeschreven gekregen voor de volgende pijnen ,hals ,schouders,handen ,benen ,rug pijnen ,maar neem nu iets langer dan maand heb nog geen vermindering van pijnen heel jammer en neem 600 per dag

19-11-2017 | Vrouw | 45
pregabaline (300mg)
ik voel me niet echt goed ermee. De bijwerkingen zijn veel: duizeligheid, moeilijke stoelgang, verstrooid, niet uit woorden komen, droge mond, soms moeilijk iets precies te doen met handen. Maar ik hoop dat het klopt dat na 3 a 4 weken de bijwerkingen verminderen en zou ook mijn pijn moeten minderen, dus hoop ik dat het werkt.