pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Rivotril (169 meningen)
Gabapentine (149 meningen)

20-01-2019 | Vrouw | 63
Rugklachten
Die mevr van 28 ,jaar dat kon mijn verhaal zijn, had precies dezelfde klachten .Mijn afbouw is begeleid door psyschiater in het rode kruis ziekenhuis Beverwijk afd psyschiatrie .Moest afbouwen van de oxynorm en de lyrica, dat ging in eerste instantie heel goed had geen lasts van afkickverschijnselen , daardoor mocht ik eerder naar huis. don 15 nov kwam ik thuis niets aa[lees meer...]n de hand nog to de zaterdag toen begon de hel.Heeft 2 mnd geduurd .Heb die zaterdag ziekenhuis gebeld en gevraagd kan het nog bijwerking zijn van de afbouw ,nee dat was uitgesloten dat kon niet. Heb toen de huisartsenpost gebeld en uitgelegd dat ik het gevoel had gek te worden van dat rotgevoel,kreeg diazapam dat hielp gelukkig iets het was tenminste dragelijk maar na een paar dagen hielp dat al niet meer . De huisarts gebeld kreeg ik lorazepam enparoxentine dat moest helpen tegen de paniek en angstaanvallen maar dat zou pas gaan werken na zo,n 4 weken. Ik zei hoe kom ik die weken door .Mijn huiusarts heeft crisesopvang Lentis in Groningen gebeld.Psyschiater kwam erachter dat ik lerica hebt gebruikt hij zei denk dat de afbouw van de lerica niet op de goed manier is afgebouwd. Hij heeft gelijk contact met huis arts opgenomen en gezegd dat ik weer met de lyrica moest gaan starten .Ik had altijd 300mg op een dag we zijn begonnen met 3 keer 75 mg. Ik nam mijn eerste lerica om kwartover 4 en na 1,5 uur was het gevoel weg . Het voelde wel eerst heel raar want na een half uur begon de lyrica te werken het voelde aan als een soort golfbeweging het kwam en het ging maar het bleef steeds langer weg en zoals ik al zei na 1,5 was ik van het rotgevoel af helemaal . Wat een opluchting , maar zag tegen de volgende ochtend opwant s,avonds zakte het altijd wat af maar zodra ik wakker werd s,ochtends was het er weer .Weer een strijd om de dag door te komen verschrikkelijk. Maar goed werd s,ochtends wakker en durfde het haast niet te geloven maar het bleef weg en ben nu bezig met de afbouw van de lorazepam .Dat was mijn verhaal inhet kort.20 jan 2019 Als er mensen zijn die het willen delen..... (privé gegevens verwijderd - ivm privacy)

06-04-2018 | Man | 63
Hernia
sindsdien ik die inneem heb ik het gevoel een voetbal in mijn buik te hebben. ze helpen voor geen meter. Ook slik ik een speierverslapper/een maag bescherming en een morfine tablet het laaste medicijn oxycodone 45 mig drie maal daags 1 tablet(werkt niet)lyrica 3 x dag 1 capsule(werkt niet)spierverslapper 2 x daags 1 tablet(werkt niet)morfine pleisters om de derde dag d[lees meer...]rie pleister aan 10 mg(werkt niet)heb een operatie gehad maar op de verkeerde plek geholpen daar waar ik geen pijn heb. Maar dat ik door die lyrica zoveel gewichts toenem heb kon ik mij niet voorstellen. Maar de huisarts zegd eerst de morfine afbouwen dan de lyrica ondertussen weeg ik bijna een ton

06-04-2018 | Man | 63
pregabaline (300mg)
Hernia
ik slik nu ruim een jaar de lyrica Ik heb drie maanden niet kunnen lopen ben reeds onder het mes gewesst maar niet p die plaats geholpen waar de pijn is.daarom vroeg ik om met deze medicatie te stoppen Nee eerst moest ik de morfine oxiecodon 50 mg moet ik innemen. Ik slik nu al ruim twee jaar oxicodon maar wil er dringend vanaf loop nu al ruim negen maanden met heel e[lees meer...]rg veel pijn rond. Die lyrica zouden moeten helpen maar dat is niet zo ik wordt er alleen maar dikker van van de 70 kg ben ik nu al ruim 105 kg. Daarom wil ik er dringen vanaf.kan mij iemand zeggen of die gewichts toename van dit soort midcatie is= alvast bedankti

09-03-2021 | Man | 64
pregabaline (150mg)
Begon met voetzolen, nu ook in handen. Onmogelijk ermee te stoppen want dan barst mijn hoofd eraf met ondraaglijke pijnen in gans lichaam. Ben radeloos in dat opzicht. Vriend raadt me Neurontin aan ....

14-07-2020 | Vrouw | 64
Polyneuropathie
ik ben al heel lang sinds 1988 chronisch ziek, COPD, rug is stuk niets meer aan te doen, heel veel prednison op , veel pijn en nog meer ziektes en aandoeningen chronisch .afgekeurd etc , beperkt, ik ben een positief en opgewekt persoon en lach graag dat is mijn karakter die mij hiermee door sleurt . Opeens kreeg ik zoveel pijn aan mijn voeten , onhoudbaar, te heftig alsof [lees meer...]ik op watten liep, ik moest meteen van de pijnpoli arts naar de neuroloog voor EMG , ik dacht ach ja dit kan er nog wel bij dacht ik hahah . zelf had ik AXACOOLSPRAY via google opgezocht wat enorm goed hielp naast de medicatie , mijn man spoot net zolang totdat mijn voeten en tenen bevroren waren en dan voelde ik de pijn niet , binnen 10 min werden mijn voeten warmer en de pijn verdween voor 6 uren naast de medicatie Conclusie : Dunne vezel neuropathie.........verschillende medicatie gekregen van de neuroloog, pijnpoli behandelingen gehad wat niet aansloeg en nu gebruik ik lyrici 150 mg 4 x per dag en ben er wel stoned van en loop als een dronken man , maar ook dit gaat over MAAR HEB GEEN PIJN MEER !!!!! zo blij !!!!!!

29-11-2021 | Vrouw | 65
Polyneuropathie
Ik heb geen gekke pijnen meer in mijn voeten en onderbenen, de tintelingen zijn minder ook in mijn handen

25-09-2021 | Vrouw | 65
pregabaline (75mg)
Ernstige Zenuwpijnen Overal in mijn lijf, Ledematen, Handen, Hoofd.. Fybromyalgie.

24-10-2021 | Vrouw | 66
pregabaline (150mg)
Pregabaline helpt mij enorm om door te slapen. Vroeger ging ik wel 3 keer per nacht naar het toilet om te plassen. Maar door dit medicijn nog maar 1 keer. Prettige bijwerkingen dus. Om 7 uur savonds neem ik de capsule. Dan ben ik om 11 uur slaperig. Goed slaapmiddel. Tegen de pijn helpt het helaas niet bij mij.

12-11-2019 | Man | 66
Hoofdpijn
Na alle checks, tandarts, MRI, CT, KNO schreef de neuroloog dit middel voor tegen de hoofdpijn die m.n. na niezen optrad. Na een opbouw tot 2x 150 merkte ik totaal geen verschil en slikte ik er ook paracetamol bij. In het begin heeft het middel wel wat gewerkt maar daarna begon de ellende. Nu, in overleg met huisarts, aan het afbouwtraject bezig. Maar wat een ellende . [lees meer...]Lokale hoofdpijn nu erger en nu misschien naar Leiden voor een onderzoek. Nog tips voor dat afbouwen? Graag!

20-02-2022 | Vrouw | 67
pregabaline (150mg)
Als je wil stoppen krijg je vreselijk rusteloze benen. Het stopt niet.

16-11-2021 | Vrouw | 67
Fibromyalgie
Ik heb al sinds jonge leeftijd fibromyalgie, een nieuwe arts vertelde me erover en ik heb het geprobeerd. De bijwerkingen waren te overheersend. Het werkte wel echt want ik ben nu weer teruggezakt naar mijn oude niveau van pijn. Jammer!

23-11-2020 | Vrouw | 67
Lage rugpijn
Fel pijn sacroillacaal gewricht en gebroken bekken met gescheurde heup spier na val Ondraaglijke pijn alle dagen.

03-10-2021 | Vrouw | 68
pregabaline (75mg)
Grote rommel. Je komt er niet gemakkelijk van af. Heel veel ontwenningsverschijnselen. Ik neem het nooit meer!

23-08-2021 | Man | 68
pregabaline (75mg)
Niet in combinatie met andere medicatie innemen. Neem een tussen pauze. Eet iets. Crackers of ontbijkoek.

12-08-2021 | Vrouw | 68
pregabaline (75mg)
Neurologische spierpijnen in armen, benen en hoofdpijn kortom een hel. Ik ben Lupus patiënte en het maakt het niet makkelijk om een gepast geneesmiddel te vinden dat werkt! Na andere medicatie geprobeerd te hebben kreeg ik slechts met 25mg Lyrica resultaat na 1 maand gebruik. Wel aanhalen dat lyrica en Plaquenil niet samen ging de Plaquenil verhinderde de werking van Lyri[lees meer...]ca! Ik ben nu 3 maanden verder en voel mij stukken beter met Lyrica en heb ondertussen de dosis niet verhoogd. Ik neem de tablet wel telkens om het zelfde uur in de vooravond. In het begin had ik wel een beetje een dronken gevoel als ik even tijdens de nacht naar het toilet moest maar dat ging over nadien. Zelf zou ik Lyrica aanbevelen en geef het een kans je pijn te verlichten of weg te halen.! Laat je goed begeleiden door je arts zo belangrijk!

18-01-2021 | Vrouw | 69
pregabaline (250mg)
De aandoening is ongeveer drie jaar geleden meer en meer begonnen. Het medicijn Lyrica gebruik ik sinds een jaar, het helpt wel om te kunnen slapen. het zou eigenlijk nog verhoogd moeten om s'avonds zonder jeuk te kunnen doorbrengen.Naast de Lyrica slik ik ook Desloratidine 2x5 mg . Mijn nagels houd ik super kort, ik smeer mijn huid volledig goed in en herhaal dat vaker a[lees meer...]ls nodig en gebruik ik bij erge jeukbulten Betamethason.. Niet te veel warmte en geen kunstvezels dragen. Ik wil bewust de Lyrica niet verder verhogen omdat ik dat niet goed voor mijn lichaam vind. Ik vind het jammer dat er geen verder onderzoek naar een eventuele betere behandeling en minder ingrijpend medicijn gedaan wordt.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum