omeprazol

Maagzuur (brandend) (143 meningen)
Maagzuur (117 meningen)
Maagklachten (75 meningen)
Middenrifsbreuk (37 meningen)
Maagbeschermer (24 meningen)
Reflux (22 meningen)
Maagzweer (17 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

07-11-2019 | Vrouw | 68
Maagklachten
Ik heb een middenrifbreukje en gebruik al jaren Omeprazol 20mg. Ik moet dit gemiddeld 1 tot 2 keer per dag doen maar heb het afgebouwd naar af en toe als ik mijn maag voel opspelen. De ene keer helpt het de andere keer niet. Omdat ik nu al enkele weken hevige buikkrampen heb, adviseerde mijn huisarts mij om de maag even heel goed te beschermen en drie dagen achter elkaar 2[lees meer...]x2 tabletten per dag te nemen. De eerste avond twee tabletten genomen, 's ochtends weer twee en in de loop van de dag liep ik de slalommen alsof ik onder invloed van drugs of alcohol was. Ik kon me amper aan het winkelwagentje vasthouden en een aardige dame hielp mij de boodschappen in de auto te zetten. Ik durfde niet meer naar buiten. Ik hoorde van een buurvrouw dat zij zo duizelig werd van Omeprazol, dus ik heb vandaag niets ingenomen en de duizeligheid is behoorlijk verminderd.

22-10-2019 | Man | 61
Maagzuur (brandend)
Ik heb ruim twee jaar omeprazol gebruikt tegen brandend maagzuur en zuur oprispingen, werkt perfect. Eerste jaar 1x dag 20mg, daarna 1x 20mg om de dag. Maar door veel bijwerkingen ben ik een maand geleden mee gestopt. En ja hoor, weer na elke maaltijd die vervelende brandende maagzuur terug. Ik probeer nu van alles en nog wat, behalve medicijnen. Maar jammer genoeg n[lees meer...]og geen resultaat.... Wel en gelukkig maar geen bijwerkingen meer.

21-10-2019 | Vrouw | 29
omeprazol (120mg)
Reflux
Het was combinatie van reflux en een middenrifbreuk. Ik heb minimaal 10 jaar al deze medicatie geslikt, begon met 40mg, toen dit niet hielp onderzoek laten doen en naar 80mg gegaan. Uit onderzoek kwam een klein middenrifbreuk. Zo verstreken de jaren en bleef ik ondanks de medicatie nog bijna dagelijks last te hebben van zuurbranden, tot zwaar kreunend en jammerend van de p[lees meer...]ijn toe... en ik kan een hoop hebben. Toen is de dosis verhoogd, eerst icm ranitadine, hielp niet voldoende (gelukkig, bleek een medicatie te zijn die verkeerde stoffen had en nu uit de markt is gehaald) en toen 120mg omeprazol. Werkte nog steeds niet... dus ik ben onderzoeken afgegaan in ziekenhuizen en hier uit kwam voort dat mijn maagklep niet sloot waardoor er veel te veel zuur naar boven kwam. Ik heb toen uiteindelijk de optie gekregen geopereerd te worden aan zowel de middenrifbreuk als een anti-reflux operatie. Een operatie die niet zo heel vaak word uitgevoerd. Pittig herstel, maar geslaagd, tot zover. Er komt niks meer in de slokdarm, ben nu na 9 maanden bijna van de omeprazol af, slik nog 20mg en voel dat ik nog wel veel zuur heb, maar het komt niet meer naar boven... overgeven gaat trouwens ook niet meer helaas. Maar vooralsnog zou ik deze operatie aanraden als je dezelfde gradatie van klachten hebt als ik had, want dat is echt geen leven!

09-10-2019 | Man | 40
Reflux
Is een operatie een optie? Ervaringen hiermee?

11-09-2019 | Man | 65
Maagbeschermer
ik kreeg maag - darmproblemen. werd duizelig, nare dromen, slecht slapen. na verhoging dosis werd het nog erger. Nu gestopt en het wordt beter

08-09-2019 | Vrouw | 66
Hartinfarct
Hartinfarct gehad en stent geplaatst, heb een medicijn (clopidogrel) en medicijn wat ik een jaar moet slikken ivm stent, en daarbij deze maagbeschermer en sindsdien elke dag vervelende borst/maagklachten misselijk diarree, heb ook al pantoprazol geprobeerd , was nog erger. Moet dit een jaar blijven slikken , ben daar niet blij mee!

12-08-2019 | Vrouw | 66
Maagbeschermer
Ik lees dat iemand anders Sandoz niet meer kreeg van de apotheek. Ik had ooit ook zo iets, wilde absoluut mijn oude merk medicijnen. Die zou ik dan zelf moeten betalen volgens de apotheek. Dat vond ik prima en Ik ging ging akkoord....hoefde nooit te betalen dus houd vol !! en eis je oude merk ook al zeggen ze dat het de zelfde werkzame stoffen heeft.

04-07-2019 | Vrouw | 73
Misselijkheid
Ik ben heel vaak misselijk na het eten, of zelf tijdens het eten, het komt volgens de huisarts en specialist omdat een gedeelte van maag te hoog ligt??

25-06-2019 | Man | 31
Maagzuur (brandend)
GEBRUIK DIT NIET LANGER DAN 2 WEKEN!! De eerste weken werkte de tabletten goed tegen ernstige maagzuur klachten. Maar daarna werkte ze niet meer voldoende en kreeg ik ernstige bijwerkingen. Voelde mij verdoofd in het hoofd, duizelig, was erg onrustig en kreeg depressieve gedachtes. Ik stopte gelijk met de tabletten en deze klachten vloeide weg. Tip: gebruik deze tablette[lees meer...]n als het echt niet anders kan niet langer dan 2 weken als je een slokdarmontsteking of iets dergelijks hebt. Overal raden ze ook langer gebruik af. Deze tabletten worden in de bloedbaan opgenomen en kunnen dus bijwerkingen geven overal in je lichaam. Ga eerder opzoek naar de juiste maagzuurbinder. Bespreek ook met een arts hoe je het maagzuur tot een minimum kunt beperken door leefregels.

20-06-2019 | Vrouw | 19
Maagzuur (brandend)
Ik had al lange tijd last van brandend maagzuur. Elke keer Rennie's genomen tot deze niet meer effectief waren. Via de huisarts de Omeprazol Sandoz 40 mg gekregen. Dit werkte direct en vrijwel zonder bijwerkingen. Echter na een ruim jaar gebruiken kreeg ik meer bijwerkingen. de ergste zijn spierkrampen en vitamine te korten. Ook een in de war geschopte darmflora hoort hier[lees meer...] bij. Het maagzuur daar in tegen is wel helemaal weg als ik de omeprazol gebruik. voorheen kon ik niet eens een half glas wijn drinken, zo'n last van maagzuur. Ik zou het medicijn niet aanraden maar voor iemand zoals ik die chronisch last heeft van brandend maagzuur werkt het wel.

13-06-2019 | Vrouw | 74
omeprazol (40mg)
baret slokdarm stramme stijve spieren dat ik bijna niet meer kon gaan duizelig wazig zien ovegeschakeld pantomet 20mg 2x per dag

26-05-2019 | Man | 82
CVA (cerebrovasculair accident)
Mijn vrouw gebruikte Pantoprazol. Het zelden "rot " spul met de zelden bijwerkingen als omeprazol (zie boven). Mijn vrouw en ik hebben deze middelen aan de kant gegooid.

20-05-2019 | Man | 68
omeprazol (20mg)
had al jaren omeprazol van sandoz,(voor maagzweertjes)maar moest overstappen van de apotheek naar aurobindo. verschillende keren gebruikt maar steeds klachten. Krijg sandoz niet terug of moet zelf betalen. Volgens de apotheek zijn ze beide precies hetzelfde ,ze had het helemaal uitgezocht. Wel raar dat je van de ene wel klachten hebt en van de andere niet.

12-05-2019 | Vrouw | 60
omeprazol (40mg)
Nadat bij mij de Helicobacter Pylori was gevonden, kreeg ik antibiotica en Omeprazol. Ik bleef ziek terwijl de bacterie niet meer aanwezig was. Na een aantal maanden Omeprazol te hebben geslikt, ben ik hiermee gestopt en knapte langzaam op. De spierspasmen en het zieke gevoel (met name in de ochtend) verdwenen.

08-05-2019 | Man | 69
Maagzuur
Af en toe veel last van overtollig maagzuur, oprispingen e.d. en pijn in de hartstreek. Bij cardioloog werden geen hartafwijkingen vastgesteld. Pijn in de borststreek zou heel goed een gevolg kunnen zijn van juist maagklachten. Omeprazol werkt uitstekend tegen de maagklachten en ook de pijn in de borststreek is verdwenen. Ik gebruik de omeprazol alleen als ik maagklachte[lees meer...]n heb. In verleden was dat 1-2 maandelijks voor een bepaalde periode. Sinds mijn dagelijkse ontbijt van een hap zuurkool en gember/kurkuma/zwarte peper/citroen-thee nauwelijks of geen last meer van de maag. Omeprazol wordt dan ook nog maar incidenteel gebruikt

24-04-2019 | Man | 72
omeprazol (20mg)
Gebruik dit middel NIET! Anke Lameris (medische faculteit Radboud Universiteit) schreef in 2014 een proefschrift waarin zij dit gevaarlijke middel beschrijft en o.a. hartritmestoornis en spierkrampen toedicht! Een zaak die door artsen en specialisten wordt onderkend en veelal door apothekers ontkend.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum