Omeprazol

omeprazol

Maagzuur (brandend) (138 meningen)
Maagzuur (115 meningen)
Maagklachten (73 meningen)
Middenrifsbreuk (36 meningen)
Maagbeschermer (20 meningen)
Reflux (19 meningen)
Maagzweer (16 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

15-10-2018

Hartinfarct

Ter voorkoming van maagproblemen. NA gebruik geen last mere gehad
07-10-2018

Maagzuur

Na slechte ervaring met omecat hielp dit middel me binnen enkele dagen van mijn klachten af
12-09-2018

Maagbeschermer

Veel pech gehad na constatering middenrifbreuk, na een lange tijd medicatie te hebben geprobeerd, uiteindelijk een kijkoperatie gehad, soort manchet gemaakt, maar liet na 3 mnd weer los, weer vast gezet, bleek te strak te zitten, weer los gemaakt, waarna ik altijd wat last van maagzuur bleef houden, dus Omeprazol blijven slikken. Na 10 jaar liet het weer los en ben ik weer[lees meer...] geopereerd, was erg lastig, door littekenweefsel etc, de arts even getwijfeld wel of niet door te gaan, maar uiteindelijk toch gelukt. Het blijft een zwakke plek en heb ondertussen ook een vertraagde maagontlediging, dit kan een oorzaak zijn dat er een zenuw zijn geraakt tijdens 1 van de operaties of zenuwen beschadigd door mijn diabetes vertelde de MDL arts, ook weinig aan te doen,behalve de Esomeprazol en heb nu Ranitidine voorgeschreven gekregen om uit te proberen voor de nacht. Ik eet kleine beetjes, want zit snel vol, het eten zakt minder snel dan zou moeten, dus ik vind eten vaak niet het leukste wat er is, maar niet eten is geen optie ivm mijn diabetes en ben insuline afhankelijk.
11-09-2018

Maagklachten

Ik gebruikte omecat om maagklachten en benauwd gevoel. Nadat ik bij herhaal recept deze niet kreeg een alternatief gekregen omdat zorgverzekeraar deze meer vergoed, Omeprazol Auro 20mg gekregen. Deze werkt averechts, de klachten werden alleen maar erger. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik gebruik in elk geval Omeprazol Auro niet meer.
30-08-2018

Maagzuur (brandend)

Al 15 jaar slik ik wegens dagelijkse maagzuurklachten en zelfs daarbij komende ongemerkte tandglazuur beschadigingen en caries omeprazol In de bijsluiter staat vermeld dat na langdurig gebruik (meer dan een paar maanden/jaar) tekorten kunnen ontstaan, met name Magnesium. Helaas geldt dat ook voor Vitamine B12 en D3. Je kunt extra slikken, maar helaas verstoort Omeprazol n[lees meer...]et als Esomeprazol ook de verwerking van die stoffen in je darmen, waardoor opname in je bloed nog wel lijkt te lukken, maar op de plekken waar ze nodig zijn (Magnesium bv overal, B12 in spieren en weefsels) komen ze moeilijk aan omdat ze minder in bruikbare vorm omgezet kunnen worden. En ik me maar afvragen waarom ik de laatste jaren zulke enorme krampaanvallen krijg...Waarvoor ik weer chronisch Diazepam moet slikken :) . Voor chronische (!) zuurbranden een oplossing met haken en ogen dus.
16-07-2018

Maagontsteking

03-07-2018

Reflux

's Middags 1 capsule geslikt, 's nachts ontzettend misselijk, diarree, transpiratie gutste van mijn lichaam af afgewisseld met het erg koud hebben. Dit heeft de hele nacht geduurd met t.a.v. het braken tussenpozen van ongeveer 10 minuten. Ook al was mijn maag leeg, ik bleef braken.
20-06-2018

Pancreatitis

Ik gebruik het sinds een whipple operatie. Heb geen bijerkingen. Als ik het een dag vergeet wel gelijk klachten.
15-06-2018

Maagbeschermer

07-05-2018

Misselijkheid

Omeprazol leek aanvankelijk te werken maar het effect was na een paar dagen verdwenen. Gestopt een tweetal weken ivm een ontlastingsonderzoek. Daarna weer gestart i.c.m. metoclopramide. Weer hetzelfde: werkt een paar dagen maar daarna stopt het effect.
06-05-2018

Maagzuur (brandend)

Als zuurremmer ok maar bijwerking onleefbaar
01-05-2018

Middenrifsbreuk

Ik gebruik Omeprazol omdat ik zweertjes in de slokdarm had waardoor het eten bleef hangen. Laatste jaar heb ik een nare bijwerking, droge mond. Soms kapotte plekken hierdoor
12-03-2018

Middenrifsbreuk

Gebruik dit middel om maagzuurbranden te voorkomen door een middenrifbreuk. Het is een prima middel ,werkt goed en langdurig. Ik gebruik dit middel al 16 jaar en heb nog geen bijwerkingen. Ik ben wel aan het kijken naar alternatieven omdat langdurig gebruik afgeraden wordt.
12-03-2018

Herseninfarct

Na lang ook andere (geen maagbeschermer) gebruikt te hebben, en daarmee gestopt te zijn, blijf ik klachten houden. Agressie is exact vanaf het moment van gebruik. Impotentie was en is ook de bijwerking van andere medicijnen. Ik wil weer normaal kunnen leven zonder woede uitbarstingen. Dat is niet wie ik ben. En plezier bij intiem contact mis ik verschrikkelijk.
05-03-2018

Maagzuur (brandend)

Jaren gebruikt , werkte steeds minder , moest steeds meer gebruiken. Kreeg ernstig haaruitval. Gezocht naar andere middelen. Bij mij helpt magere Franse kwark, 3 eetlepels bij het opstaan. Half uur er na pas koffie of eten. Na genoeg geen last meer en mijn ontlasting is bijna weer normaal
14-02-2018

perfecte ervaring