Omeprazol

omeprazol

Maagzuur (brandend) (141 meningen)
Maagzuur (115 meningen)
Maagklachten (74 meningen)
Middenrifsbreuk (36 meningen)
Maagbeschermer (23 meningen)
Reflux (21 meningen)
Maagzweer (16 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

29-12-2017

Maagzuur

Sinds mijn 14e maagzuurklachten en heftige krampen. Steeds mee gesukkeld en veel last van. Door dit medicijn leef ik weer zonder pijn ☺
19-12-2017

Maagzuur

Heb medicijnen voor maagzuur nl omecat 40 mg bruikbaar tot 02-2018 ! Nu moest ik van apotheek nieuwe komen halen omdat ze maar 3 maanden gebruikt mogen worden!! Dit vind heel raar als ze wel volgen de leverancier gebruikt mogen worden?? vr .gr. (mijn medicijn : privé gegevens verwijderd)
06-12-2017

Pijn op de borst

Vanwege hevige slokdarmkrampen schreef mijn huisarts me dit middel voor. Na een week inname kreeg ik plotseling (binnen een minuut) een opgezwollen bovenlip wat uren aanhield. De volgende opnieuw zwelling maar nu aan mijn linkerwang. Ik ben inmiddellijk gestopt met inname, hele nare bijwerkingen. Dat zwelingen aan de lippen en mond kunnen voorkomen staat overigens wel in d[lees meer...]e bijsluiter. Ik vind het een gevaarlijk product gezien de nare bijwerkingen dat het kan hebben.
05-12-2017

Omeprazol (omeprazol)

ik wil altijd voort omeprazol ik heb geen bijwerkingen ik hoef niet bij te betalen
23-11-2017

Misselijkheid

Het werkt niet bij mij, ondanks hoge dosering. Duizeligheid, buikpijn
16-11-2017

16-11-2017

Middenrifsbreuk

Toen ik met het middel begon, nam ik de voorgeschreven 2x daags in. Ik kreeg vaak last van krampen, maar koppelde dat niet aan dit medicijn. Ik ben geen echte trouwe pillenslikker en omdat omeprazol geen genezing geeft, maar zorgt voor onderdrukking van maagzuur nam ik vaak de pil pas in als ik echt last had van dat zuur. Zelden had ik toen nog last van de krampen. Toen ik[lees meer...] onlangs met een herhaalrecept bij de apotheek kwam, wees hij mij er op dat ik te weinig innam om als chronisch te worden gezien en dan valt het buiten de vergoeding. Ik ging 1x daags slikken en kreeg weer last van krampen. Een kennis die ook dit middel gebruikt kreeg krampen in zijn hartstreek omdat hij magnesium tekort had. Omeprazol breekt namelijk magnesium af waardoor je krampen krijgt; dit middel lijkt dus onschuldiger dan het is als het dit effect op je hart (spier!) heeft.
06-11-2017

Omeprazol (omeprazol)

De arts vermoedde vanwege vergrote tongamandel/geirriteerde keel bij mij verborgen reflux. Er kwam wel slijm in mijn mond maar geen zuur en ik had er niet veel last van. Waarschijnlijk maagslijm. Ik moest 1 maand 80 mg Omeprazol slikken (dit hielp wel) en dan helemaal stoppen met Omeprazol om te kijken of het weer terug kwam. Helaas kwam het probleem 10 x zo erg terug toe[lees meer...]n ik stopte met Omeprazol - rebound effect. Nu zit ik mooi met de gebakken peren omdat ik 'als test' dit medicijn in hoge dosering moest slikken. Enige hoop is dat met heel geleidelijk aan de dosering verlagen de ellende minder zal worden. Binnenkort krijg ik een gastroscopie ...
01-11-2017

Barrett's slokdarm

Kwam terecht bij therapeut i .v.m. ernstige evenwichtstoringen en heftige aanvallen van duizeligheid en een zeer onrustig gevoel. Ook maakten mijn darmen een abnormaal hard geluid en kreeg laatste half jaar harde oorsuizingen. Voelde dat er iets met mijn lichaam aan de hand was waar ik geen vat op had. Toen mijn therapeut vroeg of ik medicijnen gebruik, werd ik plots heel [lees meer...]alert en ben thuis gaan googelen. Kan vertellen dat ik mij een hoedje schrok (en dan druk ik mezelf zacht uit). Ben acuut gestopt met omeprazol en naar huisarts. Zij gaf aan dat die bijwerkingen er inderdaad kunnen zijn, maar dan moest ik over op een andere pil. Nou niet dus...hebben allemaal die vreselijke bijwerkingen. Voel mij op dit moment stukken beter, darmen komen tot rust en heb geen evenwichtstoring. Ben af en toe nog wel duizelig, maar daar kan ik mee leven...althans proberen. Zit nu wel met een probleem want, nooit maagzuur gehad, maar nu dus wel. Daarvoor neem ik eenmaal per dag glas water met backing soda en pas beetje eetgewoonten aan. Dat gaat redelijk. Ook weet ik niet wat ik nu moet doen met die barrett slokdarm, want er zijn geen andere medicijnen buiten die enge pillen. Hoop dat er iemand nog andere tips heeft hierover. Een ding wil ik nog wel kwijt... hoeveel ouderen lopen er rond en bij de therapeut (die weten hier ook niets van) met evenwichtstoring en duizeligheid en weten niet dat het misschien aan die pillen ligt, terwijl dat het een van de meest gebruikte pillen is. Sterkte voor al die mensen die deze afschuwelijke bijwerkingen hebben. Gr..Tetje
10-10-2017

Barrett's slokdarm

De precieze aanleiding weet ik niet meer. Plots lag ik op de onderzoekstafel van de internist (maagbreuk, maagzuur maar het ergst: verbrande slokdarm door maagzuur). In fine heb ik een haat/liefdeverhouding met Omeprazole. In de beginjaren werkte Omeprazole ook hongeropwekkend (en uiterst lastig bij de wens te vermageren). De huidige generatie lijkt deze bijwerking niet m[lees meer...]eer te hebben (of ik counter die met probiotica die hongerstillend werken). Na een periode 'enkel in geval van maagbelastende medicatie zoals Diclofenac' is de aandoening verergerd zodat ik weer dagelijks Omeprazole moet nemen.
07-10-2017

Maagzuur (brandend)

Na twee maanden gebruik van Omeprazol wegens middenrifbreuk hoorapparaat nodig! Gestopt toen ik merkte dat mijn gehoor van mijn goede oor snel slechter werd. (Het andere is ooit door operaties erg beschadigd) Overgegaan op ranitidine, dat goed werkt en geen problemen geeft. Omeprazol is een PPI dat vooral voor ouderen niet voorgeschreven dient te worden.
06-10-2017

Maagzuur (brandend)

Soms als ik te veel eet of te laat alcohol drink krijg ik last van maagzuur. Ik neem dan een Omeprazol met een rennie, en kan d nacht door zonder wakker te worden van brandend maagzuur
14-09-2017

Maagzuur

Slik dit middel nu ruim 19 jaar i.v.m maagzuur klachten en een slecht sluitende maagklep. het medicijn werkt voor mij goed...verder geen klachten meer na gebruik hiervan
24-08-2017

Maagklachten

2maanden Omeprazol gebruikt tegen maag- en darmkrampen, maar ik had steeds zuur, pijn en verkramping. Daarom heeft de MDL arts een switch naar Esomeprazol gedaan. Dat werkt ook niet bij mijn klachten.
22-08-2017

Maagzweer

Het was effectief in de genezing van de 20 kleine zweertjes, maar de oorzaak werd niet weggenomen. Pas toen ik speciaal water ging drinken (ERW) kon ik stoppen met de laatste omeprazol 10. Maar na 3 jaar nog steeds de oorsuizingen. Bij meerdere mensen deze bijwerking gezien. Nu proberen alle tekorten aan te vullen.
10-08-2017

Middenrifsbreuk

Ben er nu achter dat de klachten die ik heb wel eens van dit medicijn kunnen komen. Oorsuizen, 3 x per jaar uitslag / jeuk, zeer pijnlijke mond. Ik wil eigenlijk per direct stoppen en overstappen op een homeopatisch middel. Heeft iemand ervaring met het accuut stoppen? Of afbouwen? Ik wil er in ieder geval mee stoppen. Zijn er risico’s bij accuut stoppen? Ik heb geen idee [lees meer...]of de klachten waarvoor ik dit medicijn gebruik terug zullen komen, maar de bijwerkingen ben ik klaar mee. Graag reactie van mensen die hier ervaring mee hebben.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum