Omeprazol

omeprazol

Maagzuur (brandend) (140 meningen)
Maagzuur (115 meningen)
Maagklachten (73 meningen)
Middenrifsbreuk (36 meningen)
Maagbeschermer (21 meningen)
Reflux (19 meningen)
Maagzweer (16 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

12-03-2018

Middenrifsbreuk

Gebruik dit middel om maagzuurbranden te voorkomen door een middenrifbreuk. Het is een prima middel ,werkt goed en langdurig. Ik gebruik dit middel al 16 jaar en heb nog geen bijwerkingen. Ik ben wel aan het kijken naar alternatieven omdat langdurig gebruik afgeraden wordt.
12-03-2018

Herseninfarct

Na lang ook andere (geen maagbeschermer) gebruikt te hebben, en daarmee gestopt te zijn, blijf ik klachten houden. Agressie is exact vanaf het moment van gebruik. Impotentie was en is ook de bijwerking van andere medicijnen. Ik wil weer normaal kunnen leven zonder woede uitbarstingen. Dat is niet wie ik ben. En plezier bij intiem contact mis ik verschrikkelijk.
05-03-2018

Maagzuur (brandend)

Jaren gebruikt , werkte steeds minder , moest steeds meer gebruiken. Kreeg ernstig haaruitval. Gezocht naar andere middelen. Bij mij helpt magere Franse kwark, 3 eetlepels bij het opstaan. Half uur er na pas koffie of eten. Na genoeg geen last meer en mijn ontlasting is bijna weer normaal
14-02-2018

perfecte ervaring
08-02-2018

Voorbereiding (slok-)darmonderzoek

had bloeding slokdarm/naar maag. door medicatie kon slijmlaag zich herstellen. heb wel last van tekort aan magnesium, nogal eens last van behoorlijke krampen in benen. ook last van winderigheid.
05-02-2018

Reuma

29-01-2018

Omeprazol (omeprazol)

Door COPD Nierfalen Hartproblemen Hoge colesterol Hogebloeddruk en verstopte ader in mijn been eet ik medicijnen alsof het snoepjes zijn,twee keer hartinfarct door al de pillen altijd maagpijn daar kreeg ik in 2006 omeprasol voor hielp goed maar na jaren gebruik veel bijwerking. Gestopt maar de maagpijn was verschrikkelik toen overgestapt op Ranitidine nu maar afwacht[lees meer...]en .
27-01-2018

Maagzuur (brandend)

Na enkele maanden geregeld maagzuur aanvallen te hebben gehad na vet eten en/of alcohol en/of te grote porties ben ik sinds n week aan de Nexium, onder andere vanwege de ervaringen op dit forum. Ik kreeg namelijk het idee dat er wat schade in mn maag zat, wat niet goed herstelde door teveel zuur. Kreeg het zuur dan alleen weg met natriumbicarbonaat, maar dat werkte dan m[lees meer...]aar kort. En wat n supermiddel zeg ! Ik gebruik slechts n halve pil per dag (20 mg) en alle zuurscheuten meteen de eerste dag al helemaal weg, en ook geheel geen bijwerkingen. Ik geef mn maag nog n extra week rust met deze pillen, eet dan ook wat kleinere porties, en probeer dan weer af te bouwen. Kijken of ik dan weer zonder pillen kan.
22-01-2018

Maagzuur (brandend)

bij vlagen last van brandend maagzuur. Omeprazol gebruik ik dan gedurende een week of zo en dat gaat het ook weer zonder.
29-12-2017

Maagzuur

Sinds mijn 14e maagzuurklachten en heftige krampen. Steeds mee gesukkeld en veel last van. Door dit medicijn leef ik weer zonder pijn ☺
19-12-2017

Maagzuur

Heb medicijnen voor maagzuur nl omecat 40 mg bruikbaar tot 02-2018 ! Nu moest ik van apotheek nieuwe komen halen omdat ze maar 3 maanden gebruikt mogen worden!! Dit vind heel raar als ze wel volgen de leverancier gebruikt mogen worden?? vr .gr. (mijn medicijn : privé gegevens verwijderd)
06-12-2017

Pijn op de borst

Vanwege hevige slokdarmkrampen schreef mijn huisarts me dit middel voor. Na een week inname kreeg ik plotseling (binnen een minuut) een opgezwollen bovenlip wat uren aanhield. De volgende opnieuw zwelling maar nu aan mijn linkerwang. Ik ben inmiddellijk gestopt met inname, hele nare bijwerkingen. Dat zwelingen aan de lippen en mond kunnen voorkomen staat overigens wel in d[lees meer...]e bijsluiter. Ik vind het een gevaarlijk product gezien de nare bijwerkingen dat het kan hebben.
05-12-2017

Omeprazol (omeprazol)

ik wil altijd voort omeprazol ik heb geen bijwerkingen ik hoef niet bij te betalen
23-11-2017

Misselijkheid

Het werkt niet bij mij, ondanks hoge dosering. Duizeligheid, buikpijn
16-11-2017

16-11-2017

Middenrifsbreuk

Toen ik met het middel begon, nam ik de voorgeschreven 2x daags in. Ik kreeg vaak last van krampen, maar koppelde dat niet aan dit medicijn. Ik ben geen echte trouwe pillenslikker en omdat omeprazol geen genezing geeft, maar zorgt voor onderdrukking van maagzuur nam ik vaak de pil pas in als ik echt last had van dat zuur. Zelden had ik toen nog last van de krampen. Toen ik[lees meer...] onlangs met een herhaalrecept bij de apotheek kwam, wees hij mij er op dat ik te weinig innam om als chronisch te worden gezien en dan valt het buiten de vergoeding. Ik ging 1x daags slikken en kreeg weer last van krampen. Een kennis die ook dit middel gebruikt kreeg krampen in zijn hartstreek omdat hij magnesium tekort had. Omeprazol breekt namelijk magnesium af waardoor je krampen krijgt; dit middel lijkt dus onschuldiger dan het is als het dit effect op je hart (spier!) heeft.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum