omeprazol

Maagzuur (brandend) (144 meningen)
Maagzuur (117 meningen)
Maagklachten (76 meningen)
Middenrifsbreuk (37 meningen)
Maagbeschermer (25 meningen)
Reflux (24 meningen)
Maagzweer (17 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

25-05-2017 | Vrouw | 38
Reuma
20mg is prima, geen bijwerkingen. Sinds maandag echter 40mg en voel ik me vreemd, maar, duizelig, hoofdpijn in voorhoofd en algeheel niet fit en hangerig. Ga morgen de poli bellen, want dit voelt niet goed. Nooit verwacht van dit medicijn.

13-05-2017 | Man | 32
Maagklachten
Ik gebruik nu al 5 jaar dagelijks omeprazol op advies van de maag lever darm arts (klep sluit niet goed). Zeer effectief medicijn zonder bijwerkingen. Het is zeer slecht om door te lopen met maagzuur. Rennies etc hielp niet. Voor mij het enige medicijn wat werkt tegen maagzuur / slokdarm klachten.

11-05-2017 | Man | 58
Maagzuur (brandend)
Neem sinds een half jaar Omeprazol. Eén capsule van 20 mg om de twee dagen. Nam vroeger bijna elke dag Gaviscon tablet. Maagzuur klachten volledig verdwenen. Nog geen bijwerkingen ondervonden. Buiten iets gewichtstoename. Maar dat komt niet door het medicijn zelf maar door het feit dat ik nu meer goesting heb om te eten. Voordien meed ik vooral zoetigheden omdat dit gegara[lees meer...]ndeerd maagzuur opleverde. Mijn leven is veranderd met Omeprazol !

08-05-2017 | Vrouw | 44
Maagzuur (brandend)
Helpt gelijk tegen maagzuur! Alleen kreeg een paar weken giga hoofdpijn, toen 2 weken gestopt en was het weg. Weer begonnen en na een paar dagen weer hoofdpijn en raar drukkend gevoel in mijn voorhoofd net of mijn bloeddruk te hoog was, dat idee dus en een rood gezicht

05-05-2017 | Man | 62
Maagklachten
Ik gebruik helaas al jarenlang Losec/Omeprazol vanwege een defecte maagklep. Bijwerkingen: verlaging b12 gehalte, gewrichtspijn.

27-04-2017 | Man | 30
Hernia diafragmatica
Hallo, Reeds een jaar of twee slik ik nu Omeprazol in de dosis van 20mg. De Omeprazol wordt dagelijks met een paar slokken water ingenomen. Dit gebeurt een halfuur voordat ik begin met het ontbijt. Sinds een half jaar ben ik last gaan krijgen van bijwerkingen in de vorm van darmklachten en een ernstig tekort aan vitamine B12 (met vermoeidheidsklachten, krachtsverlies[lees meer...] en gewichtsverlies tot gevolg). De bijwerkingen zijn dermate ernstig aan het worden, dat ik nu opzoek ben naar alternatieven. Het is algemeen bekend dat Omeprazol een maagzuurremmer is en dit maagzuur er voor zorgt dat het eten goed verteert wordt. Dat is volgens mij (na onderzoek) ook precies de reden waarom ik nu steeds vaker darmklachten krijg. Het eten wordt niet meer goed verteert waardoor en af en toe dumpsyndroom optreedt (een versnelde passage van maag naar darm met diarree en krampen als gevolg). De pijnen zijn dusdanig hevig dat ik al redelijk ten einde raad ben. Daarnaast worden voedingsstoffen niet meer juist opgenomen waardoor ik nu een tekort aan Vitamine B12 heb en de afgelopen periode 5 kilo afgevallen ben. Een ander risico is die van botontkalking (welke nog niet van toepassing is ga ik vanuit). Voor het tekort aan vitamine B12 krijg ik van de huisarts (maar ook vrij verkrijgbaar) Methylcobalamine in een dosis van 60.000% ADH. Elke keer als ik zo'n pil neem (tijdens de lunch) krijg ik darmkrampen na het avondeten (alsof mijn maag het niet verwerken kan). Een week lang heb ik als alternatief voor Omeprazol het middel Ranitidine gebruikt, welke op een andere manier op de maag werkt. Dit middel is helaas niet voldoende effectief voor mij en resulteert in (ernstige) misselijkheid en last van zuurbranden. Vandaag ben ik begonnen (zonder tussenkomst arts) met Bij Zuur. Dit is een natuurlijk en homeopathisch middel waarvan ik nog niet kan aangeven of het wel of niet werkt. Ik hoop oprecht dat ik mijn heil kan vinden in andere middelen dan protonpompremmers, anders ben ik bang dat de enige oplossing een operatie is in de vorm van fundoplicatie (diverse mogelijkheden, zie hiervoor google). De operatie ansich schijnt mee te vallen (2-4 dagen in het ziekenhuis, 2-4 week vloeibaar eten) maar de complicaties die deze operatie met zich mee kan brengen (dysfagie; vernauwde slokdarm en eten wat blijft hangen, dumpsyndroom (versnelde passage), en overige standaard complicaties) doen mij huiveren hiervoor. De reden voor mijn uitgebreide verhaal is omdat ik hoop dat meer mensen zich hier in herkennen, en via deze manier op weg geholpen worden om alternatieven te vinden buiten een ziekenhuisopname na. Ik heb zelf namelijk enorm veel moeite om de juiste informatie te filteren uit het internet. Er zijn zoveel mensen en zoveel wensen. Let wel, het betreft hier mijn eigen ervaringen en onderzoek. Dit is geen garantie dat het u ook daadwerkelijk zal helpen.

23-04-2017 | Man | 60
omeprazol (10mg)
Maagzuur (brandend)
Nadat mijn maagklepje defect was geworden, jarenlang Rennies gebruikt voor slapengaan. Dit hielp niet meer. Na ong een half jaar maagzuur branden nachts omeprazol gaan gebruiken. Vanaf dat moment nooit geen last meer gehad. Wel af en toe proberen te minderen, maar dan begon maagzuur branden weer. Geen bijwerkingen.

22-04-2017 | Vrouw | 53
Reflux
Hele hoge dosering van kno arts 2x 40 mg. Mondslijmvliesklachten en hoofdpijn en duizelig. Nam toe. Vooral mondklachten waren afschuwlijk. Ben gestopt, hoofdpijn weg en mondklachten minder

21-04-2017 | Man | 76
Maagzuur
levenlang = ca 50 jaar zeer frequent ernstig last van maagzuur (tot in de keel vaak). en dus altijd rennies en/of malox bij de hand. sinds gebruik van omeprazol bijna nooit meer klachten dwz sporadisch nog maar. afwisselend 20 en 40mg gebruikt.

19-04-2017 | Man | 71
Maagbeschermer

15-04-2017 | Vrouw | 64
Maagzuur (brandend)
na bestraling ernstige maagzuur klachten (reflux). Door de huisarts omeprazol voor geschreven. gebruik dit middel nu ruim 2 jaar en heb geen maagzuur klachten meer.

14-04-2017 | Man | 51
Maagzuur (brandend)
Gebruik het medicijn al 10 jaar en het werkt goed. Enkele malen getracht te stoppen, maar dat ging niet goed. In het allereerste begin wel enkele bijwerkingen, maar zoals met bijna alle medicijnbijwerkingen, verdwijnen die vanzelf na enkele weken gebruik.

07-04-2017 | Vrouw | 32
omeprazol (10mg)
Maagzuur (brandend)
Voorgeschreven gekregen door huisarts, maar na 1 dag al dusdanige gewichtstoename, dat ik er maar weer mee gestopt ben. Binnen 1 dag, woog ik ongeveer 10 kilo meer dan een jaar ervoor! Belachelijk, dat hier geen waarschuwing voor op de verpakking staat!

05-04-2017 | Man | 27
Maagzuur (brandend)
Mijn ervaring: Ik heb wel eens vaker erge last gehad van zuurbranden in de bovenmaag, bij de huisarts zeggen ze altijd teveel maagzuur en schrijven ze omeprazol voor. Ik ben zelf eens op internet gaat zoeken naar mensen die hetzelfde ervaren, daar kwam ik vaak tegen dat mensen juist vaak te weinig maagzuur aanmaken en dus het verkeerde medicijn voorgeschreven krijgen[lees meer...]. Ik ben namelijk 5 dagen terug begonnen met Betaine HCL (met pepsine) Elke keer als ik een maaltijd eet, neem ik na een aantal happen 2 Betaine HCL tabletten in, sinds een aantal dagen geen last meer van zuurbranden. Te weinig maagzuur behandelen: Betaine Hydrochloric Acid (HCL) voor te weinig maagzuur Betaïne HCL supplementen die 30 of 40 mg pepsine bevatten worden ten zeerste aanbevolen. Wanneer dit bij maaltijden wordt genomen, kan betaïne helpen meer maagzuur te produceren. Het gebruik van betaïne kan je maag helpen om uit zichzelf meer maagzuur te produceren. Ga dus altijd eerst even goed na of je te veel of te weinig maagzuur aanmaakt, dit is te testen door een lepel citroensap in te nemen. Als het zuurbranden minder word heb je te weinig maagzuur, word het brandende gevoel erger dan heb je teveel maagzuur.

01-04-2017 | Man | 40
Middenrifsbreuk

07-03-2017 | Man | 64
Maagzuur (brandend)
Ik gebruik het middel nu al 20 jaar en heb geen last meer van zuurbranden.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (512) - Antibiotica - penicillines breedspectrum