Omeprazol

omeprazol

Maagzuur (brandend) (140 meningen)
Maagzuur (115 meningen)
Maagklachten (73 meningen)
Middenrifsbreuk (36 meningen)
Maagbeschermer (22 meningen)
Reflux (20 meningen)
Maagzweer (16 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

27-12-2016

Maagklachten

Het medicijn doet niets. Na een jaar krijg ik een nieuw onderzoek en hoop ik op een oplossing (betere medicijnen)
27-12-2016

Middenrifsbreuk

Omeprazol voorgeschreven gekregen vanwege refluxklachten. In eerste instantie 20 mg, later 40 mg. Zeer effectief, maar teveel bijwerkingen. Tussentijds ranitidine gekregen en inmiddels overgestapt op esomeprazol 20 mg.
25-12-2016

Maagbeschermer

ik moest eerst omeprazol gebruiken van de huisarts, maar had nog erg veel klachten. na een onderzoek kreeg ik pantoprazol voorgeschreven
25-11-2016

Maagbeschermer

Voor mij geen omeprazol meer vanwege vervelende bijwerkingen en het niet geheel oplossen van het maagzuurprobleem. Het gebruik van omeprazol is in vele gevallen slechts symptoombestrijding. Het bleek (na maagonderzoek) dat ik deze medicatie niet nodig had maar op een andere manier van mijn maagzuurklachten af kon komen. Ik had niet een teveel aan maagzuur maar eerder te we[lees meer...]inig.. Sinds enige weken neem ik 2x per dag een glas water gemengd met een eetlepel Appelciderazijn en gebruik een glas voor de lunch en een glas voor het avondeten. Tijdens het drinken gebruik ik een rietje omdat de appelciderazijn het gebit kan aantasten wegens de zuurgraad van het product. Ik voel me nu veel beter en ben verlost van hinderlijke maagklachten en onnodige kosten. Bovengenoemd product is te koop bij een Ecoplaza/natuurwinkel of een reformwinkel. Mogelijk ook bij de betere supermarkt. Let op: Bij eventueel gebruik uitsluitend een gefermenteerd product nemen en geen gewone tafelazijn! Ik heb hierin niet op eigen houtje gehandeld maar in overleg met de MDL arts en huisarts besproken.
25-11-2016

Maagklachten

perfect om maagzuur te remmen had daarnaast keelklachten, oedeem vorming, keelpijn en slecht slikken. bij toeval gehoord dat t weleens door omeprazol kon komen en idd gestopt en keelpijn verdween.
01-11-2016

Maagklachten

Verpakkingswijziging geneesmiddelen Actavis Overname door Aurobindo.. alleen de verpakking is veranderd niet het medicijn. Grrrrrr........ jaren lang heb ik het medicijn Omeprazol Actavis 20mg zonder problemen in kunnen nemen, nu over genomen is door Aurobindo heb ik een en al ellende.. ga je met je klachten naar de apotheek loop je met je kop tegen betonnen muur , nee[lees meer...]m je contact op met aurobindo loop je met je kop tegen betonnen muur .. onterecht moet ik nu naar maag, darm, leverarts, hoe ze hier in Nederland met medicijnen om gaan woord te voor woorden. je heb als gebruiker van medicijn geen poot om op te staan. Waar de apothekers en de fabrikanten goed in zijn zich zelf en andere bedonderen.. als er niks is veranderd aan medicijn, zou ik en zeker ook andere geen nare bijwerkingen hebben. degene die het medicijn slikt, heb de meeste ervaring.. waar niet naar geluisterd word etc...... ze stoppen het in de doofpot en klaar!!
30-10-2016

Maagklachten

Het wordt me steeds duidelijker dat Omeprazol niet zonder ook negatieve gevolgen is. Kreeg ik eerst dit jaar een longontsteking, heb ik tijdelijk Ranitidine gebruikt wat niet effectief genoeg is. Terug naar Omeprazol, wordt het hoesten erger en erger. Het gevoel alsof mijn longen haar elasticiteit verlies, met resultaat nare hoestbuien. Kreeg Activa, is sinds kort verander[lees meer...] in Auro. ( Heb Teva geweigerd vanwege mogelijke kankerverwekkende stoffen volg de E nummers). Het is een zoektocht om de juiste medicijnen te vinden.
18-09-2016

Maagzuur (brandend)

Na 8 jaar omeprazolgebruik nu sinds 5 maanden toenemende spier- bot - en zenuwpijnen. Ook misselijk, duizelig en koud. Huisarts, reumatoloog en neuroloog konden geen oorzaak vinden. Op advies reumatoloog omeprazol sinds 9-9 gestopt. Pijn verdwijnt langzamerhand; nog wel misselijk, hoofdpijn en koud. Hoop dat dat ook over gaat. De eerste paar jaar had ik baat bij dit medic[lees meer...]ijn nu werkt het m.i. averechts met alle ellende van dien.
26-08-2016

Omeprazol (omeprazol)

Na een internist te hebben geraadpleegd vanwege een slokdarmonsteking, het eerste jaar naar volle tevredenheid Omeprazol 20 gebruikt. Tweede jaar begonnen (naar later bleek) de bijwerkingen: zenuwpijnen in spieren/botten, wazig zien (2 nieuwe brillen!), geheugenverlies, apathie, vermoeidheid, huiduitslag, hallucinaties. Omeprazol remt de aanmaak van maagzuur, maar maagzuur[lees meer...] is ook nodig om voedsel te verteren en essentiële elementen te extraheren. Laten de boven genoemde klachten nu 1:1 overeenkomen met een gebrek aan vitamine B12. Ben gestopt met Omeprazol en B12 gaan slikken en binnen een week was ik (bijna) van alle klachten af. Ga nu dmv andere levensstijl (minder of geen alcohol, koffie, zwarte thee, chocolade, e.a.) proberen om een nieuwe slokdarmontsteking te voorkomen. Ook zithouding achter buro (kantoorwerk) kan veel schelen weet ik nu uit de praktijk.
26-07-2016

Nek- / rughernia

Voor een hernia Dicolofenac en later Tramadol voorgeschreven gekregen. Hierbij moesten deze maagbeschermers gebruikt worden. Geen maagklachten of bijwerkingen gehad. Helaas waren deze pijnstillers niet voldoende en heb ik andere medicatie voorgeschreven gekregen waar geen maagbeschermers bij gebruikt hoefden te worden.
11-06-2016

01-06-2016

Maagbeschermer

maagzuurremmers gekregen i.v.m. refluxklachten. Erg tevreden over het gebruik alhoewel je wel op je voeding moet letten. Te vette voeding is 1 capsule omeprazol niet altijd voldoende.
10-05-2016

Maagzweer

Ik slik mijn halve leven al maagzuurremmers, omdat ik door een verslaterde voedselvergiftiging een dertiental maag en slokdarmzweertjes heb opgelopen. Mijn voormalige huisarts dacht dit zelf op te kunnen lossen, maar uiteindelijk na anderhalf jaar een doorverwijzing naar een internist. Je bent jong en je huisarts heeft gelijk, dus slik je eerst bijna 2 jaar Zantax samen me[lees meer...]t Rennies. Na gezien te zijn door de internist andere medicijnen gekregen Losec en later omdat het goedkoper was Omeprazol. Mijn internist heeft mij weer terug verwezen na mijn huisarts en nu slik ik Omeprazal al ruim 25 jaar. Omeprazol 20 mg. Inderdaad wat bijwerkingen, maar dat voor lief genomen. Een aantal nachten rechtop zitten gecombineerd met Rennies en melk drinken is erger denk ik maar. Mijn grootse probleem, waarvan ik sterk het vermoeden heb dat het aan de Omeprazol ligt maar niet kan waarmaken, is dat ik een gigantische gewichtstoename heb sinds ik Omepral gebruik. Eerder woog ik 82 kg met een lengte van 1.86 m, lijkt mij dit keurig. Weeg ik nu 118 kg, ik sport ca. 3 a 4 keer 11,, 5 uur per week intensief en weet daarmee mijn gewicht op peil te houden, stop ik met sporten dan merk ik dat de kilo's eraan komen. Nu heb ik geprobeerd te stoppen met de Omeprazol, maar helaas moest ik dit bekopen met een hevige maagzuuraanval, waardoor ik een extra capsule inneem met gevolg meerdere bijwerkingen.
14-04-2016

Maagbeschermer

omeprazol is voor mij een goede maagbescherming geweest, zonder bijwerkingen. Ik kreeg laatst Pantoprazol. Ik kreeg maagpijn en huiduitslag.
30-03-2016

Maagzuur

Omeprazol bleek niet sterk genoeg om de beschadiging door reflux te genezen. Ook bij een hogere doses van 2 x 20 mg bleek niet voldoende, immers na endoscopisch onderzoek bleek dat circa 2 cm van het onderste deel van de slokdarm geen slokdarmslijmvlies aanwezig was , maar dat een deel was vervangen door maagslijmvlies. Daartussen zat een lacune dat de pijn veroorzaakte, m[lees meer...]et zowel het gebruik van zurige produkten als ook na een reflux.
26-03-2016

Maagzuur

Nadat ik vanaf 12 januari tot 11 maart deze medicijnen zonder problemen had geslikt, kreeg ik hartritmestoornissen, die snel in frequentie toenamen. Eerst zat er een halve week tussen, toen was het om de dag en al gauw was het iedere dag uren lang en ik kon het alleen met extra flecainide weer onder controle krijgen. Op internet gelezen, dat de opname van magnesium door d[lees meer...]it medicijn bemoeilijkt wordt en hartritmestoornissen kan veroorzaken. Ik ben meteen gestopt met het nemen van dit medicijn en heb ook magnesiumrijk voedsel gegeten zoals cacao, noten en abrikozen. De hartritmestoornissen zijn niet meer terug gekomen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum