omeprazol

Maagzuur (brandend) (143 meningen)
Maagzuur (117 meningen)
Maagklachten (75 meningen)
Middenrifsbreuk (37 meningen)
Maagbeschermer (24 meningen)
Reflux (22 meningen)
Maagzweer (17 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

22-04-2017 | Vrouw | 53
Reflux
Hele hoge dosering van kno arts 2x 40 mg. Mondslijmvliesklachten en hoofdpijn en duizelig. Nam toe. Vooral mondklachten waren afschuwlijk. Ben gestopt, hoofdpijn weg en mondklachten minder

21-04-2017 | Man | 76
Maagzuur
levenlang = ca 50 jaar zeer frequent ernstig last van maagzuur (tot in de keel vaak). en dus altijd rennies en/of malox bij de hand. sinds gebruik van omeprazol bijna nooit meer klachten dwz sporadisch nog maar. afwisselend 20 en 40mg gebruikt.

19-04-2017 | Man | 71
Maagbeschermer

15-04-2017 | Vrouw | 64
Maagzuur (brandend)
na bestraling ernstige maagzuur klachten (reflux). Door de huisarts omeprazol voor geschreven. gebruik dit middel nu ruim 2 jaar en heb geen maagzuur klachten meer.

14-04-2017 | Man | 51
Maagzuur (brandend)
Gebruik het medicijn al 10 jaar en het werkt goed. Enkele malen getracht te stoppen, maar dat ging niet goed. In het allereerste begin wel enkele bijwerkingen, maar zoals met bijna alle medicijnbijwerkingen, verdwijnen die vanzelf na enkele weken gebruik.

07-04-2017 | Vrouw | 32
Maagzuur (brandend)
Voorgeschreven gekregen door huisarts, maar na 1 dag al dusdanige gewichtstoename, dat ik er maar weer mee gestopt ben. Binnen 1 dag, woog ik ongeveer 10 kilo meer dan een jaar ervoor! Belachelijk, dat hier geen waarschuwing voor op de verpakking staat!

05-04-2017 | Man | 27
Maagzuur (brandend)
Mijn ervaring: Ik heb wel eens vaker erge last gehad van zuurbranden in de bovenmaag, bij de huisarts zeggen ze altijd teveel maagzuur en schrijven ze omeprazol voor. Ik ben zelf eens op internet gaat zoeken naar mensen die hetzelfde ervaren, daar kwam ik vaak tegen dat mensen juist vaak te weinig maagzuur aanmaken en dus het verkeerde medicijn voorgeschreven krijgen[lees meer...]. Ik ben namelijk 5 dagen terug begonnen met Betaine HCL (met pepsine) Elke keer als ik een maaltijd eet, neem ik na een aantal happen 2 Betaine HCL tabletten in, sinds een aantal dagen geen last meer van zuurbranden. Te weinig maagzuur behandelen: Betaine Hydrochloric Acid (HCL) voor te weinig maagzuur Betaïne HCL supplementen die 30 of 40 mg pepsine bevatten worden ten zeerste aanbevolen. Wanneer dit bij maaltijden wordt genomen, kan betaïne helpen meer maagzuur te produceren. Het gebruik van betaïne kan je maag helpen om uit zichzelf meer maagzuur te produceren. Ga dus altijd eerst even goed na of je te veel of te weinig maagzuur aanmaakt, dit is te testen door een lepel citroensap in te nemen. Als het zuurbranden minder word heb je te weinig maagzuur, word het brandende gevoel erger dan heb je teveel maagzuur.

01-04-2017 | Man | 40
Middenrifsbreuk

07-03-2017 | Man | 64
Maagzuur (brandend)
Ik gebruik het middel nu al 20 jaar en heb geen last meer van zuurbranden.

01-03-2017 | Man | 70
Maagzuur

28-02-2017 | Man | 66
Middenrifsbreuk
Verschillende maagzuurremmers gebruikt (zonder effect), voordat KNO arts een middenrifsbreuk constateerde. Kreeg omeprazol 20mg. voorgeschreven en vanaf 2010 geen problemen meer gehad. Laatste half jaar de dosering op eigen initiatief gehalveerd, geen probleem. Ben zeer tevreden met dit middel, helpt mij prima.

28-02-2017 | Vrouw | 57
omeprazol (20mg)
Heb het maar 3 dagen gebruikt, teveel bijwerkingen zoals ernstige hoofdpijn.

23-02-2017 | Vrouw | 43
Maagzuur (brandend)
Ik kreeg Omeprazol voorgeschreven tegen weken lang brandend maagzuur en als gevolg daarvan een brok in mijn keel. Ik heb 1 tablet ingenomen en een uur later zag ik alles dubbel. Ik kon niet meer scherp zien. Ik ben naar de bijwerkingen gaan zoeken en hij stond erbij. Ik ben direct gestopt met dit middel. De volgende nacht kreeg ik heftige pijn in mijn heupen en bovenbenen.[lees meer...] Nu meer dan 3 dagen later zie ik nog steeds wazig en heb ik nog steeds pijn in mijn heupen en benen. Niet te harden. Ik neem paracetamol tegen de pijn. Ik heb nu ook vitamine B12 ingenomen en hoop dat dit de bijwerkingen te niet doet. Ik las dat Omeprazol de opname van B12 stagneert.

21-02-2017 | Man | 69
Ademhalingsproblemen
ik heb volgens de specialist een opeenhoping van tij slijm, en ik maak dat te veel aan, en met dit medicijn moet het na ong 2 maanden over zijn. Ik gebruik het nu een week en zie geen enkel resultaat, ik hoest eerst de hele nacht en waardoor het vrij komt, maar nu hoest ik ook overdag, dus het resultaat is bijna nu denk ik.

20-02-2017 | Man | 60
omeprazol (20mg)
Ik zou graag zien dat de artsen ook eens goed kijken of je met minder kan. Ik heb last van een rommelige maag en darmen, verder weinig echte problemen, maar die heb ik ook als ik ze niet inneem.

20-02-2017 | Man | 70
Maagzuur (brandend)
Eerst gebruikte ik rennies maar mijn nieuwe huisarts gaf aan dat het gebruik van Omeprazol aan te bevelen was. Ik heb een slecht werkende maagafsluiting.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum