Omeprazol

omeprazol

Maagzuur (brandend) (138 meningen)
Maagzuur (115 meningen)
Maagklachten (73 meningen)
Middenrifsbreuk (36 meningen)
Maagbeschermer (20 meningen)
Reflux (19 meningen)
Maagzweer (16 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

18-09-2016

Maagzuur (brandend)

Na 8 jaar omeprazolgebruik nu sinds 5 maanden toenemende spier- bot - en zenuwpijnen. Ook misselijk, duizelig en koud. Huisarts, reumatoloog en neuroloog konden geen oorzaak vinden. Op advies reumatoloog omeprazol sinds 9-9 gestopt. Pijn verdwijnt langzamerhand; nog wel misselijk, hoofdpijn en koud. Hoop dat dat ook over gaat. De eerste paar jaar had ik baat bij dit medic[lees meer...]ijn nu werkt het m.i. averechts met alle ellende van dien.
26-08-2016

Omeprazol (omeprazol)

Na een internist te hebben geraadpleegd vanwege een slokdarmonsteking, het eerste jaar naar volle tevredenheid Omeprazol 20 gebruikt. Tweede jaar begonnen (naar later bleek) de bijwerkingen: zenuwpijnen in spieren/botten, wazig zien (2 nieuwe brillen!), geheugenverlies, apathie, vermoeidheid, huiduitslag, hallucinaties. Omeprazol remt de aanmaak van maagzuur, maar maagzuur[lees meer...] is ook nodig om voedsel te verteren en essentiële elementen te extraheren. Laten de boven genoemde klachten nu 1:1 overeenkomen met een gebrek aan vitamine B12. Ben gestopt met Omeprazol en B12 gaan slikken en binnen een week was ik (bijna) van alle klachten af. Ga nu dmv andere levensstijl (minder of geen alcohol, koffie, zwarte thee, chocolade, e.a.) proberen om een nieuwe slokdarmontsteking te voorkomen. Ook zithouding achter buro (kantoorwerk) kan veel schelen weet ik nu uit de praktijk.
26-07-2016

Nek- / rughernia

Voor een hernia Dicolofenac en later Tramadol voorgeschreven gekregen. Hierbij moesten deze maagbeschermers gebruikt worden. Geen maagklachten of bijwerkingen gehad. Helaas waren deze pijnstillers niet voldoende en heb ik andere medicatie voorgeschreven gekregen waar geen maagbeschermers bij gebruikt hoefden te worden.
11-06-2016

01-06-2016

Maagbeschermer

maagzuurremmers gekregen i.v.m. refluxklachten. Erg tevreden over het gebruik alhoewel je wel op je voeding moet letten. Te vette voeding is 1 capsule omeprazol niet altijd voldoende.
10-05-2016

Maagzweer

Ik slik mijn halve leven al maagzuurremmers, omdat ik door een verslaterde voedselvergiftiging een dertiental maag en slokdarmzweertjes heb opgelopen. Mijn voormalige huisarts dacht dit zelf op te kunnen lossen, maar uiteindelijk na anderhalf jaar een doorverwijzing naar een internist. Je bent jong en je huisarts heeft gelijk, dus slik je eerst bijna 2 jaar Zantax samen me[lees meer...]t Rennies. Na gezien te zijn door de internist andere medicijnen gekregen Losec en later omdat het goedkoper was Omeprazol. Mijn internist heeft mij weer terug verwezen na mijn huisarts en nu slik ik Omeprazal al ruim 25 jaar. Omeprazol 20 mg. Inderdaad wat bijwerkingen, maar dat voor lief genomen. Een aantal nachten rechtop zitten gecombineerd met Rennies en melk drinken is erger denk ik maar. Mijn grootse probleem, waarvan ik sterk het vermoeden heb dat het aan de Omeprazol ligt maar niet kan waarmaken, is dat ik een gigantische gewichtstoename heb sinds ik Omepral gebruik. Eerder woog ik 82 kg met een lengte van 1.86 m, lijkt mij dit keurig. Weeg ik nu 118 kg, ik sport ca. 3 a 4 keer 11,, 5 uur per week intensief en weet daarmee mijn gewicht op peil te houden, stop ik met sporten dan merk ik dat de kilo's eraan komen. Nu heb ik geprobeerd te stoppen met de Omeprazol, maar helaas moest ik dit bekopen met een hevige maagzuuraanval, waardoor ik een extra capsule inneem met gevolg meerdere bijwerkingen.
14-04-2016

Maagbeschermer

omeprazol is voor mij een goede maagbescherming geweest, zonder bijwerkingen. Ik kreeg laatst Pantoprazol. Ik kreeg maagpijn en huiduitslag.
30-03-2016

Maagzuur

Omeprazol bleek niet sterk genoeg om de beschadiging door reflux te genezen. Ook bij een hogere doses van 2 x 20 mg bleek niet voldoende, immers na endoscopisch onderzoek bleek dat circa 2 cm van het onderste deel van de slokdarm geen slokdarmslijmvlies aanwezig was , maar dat een deel was vervangen door maagslijmvlies. Daartussen zat een lacune dat de pijn veroorzaakte, m[lees meer...]et zowel het gebruik van zurige produkten als ook na een reflux.
26-03-2016

Maagzuur

Nadat ik vanaf 12 januari tot 11 maart deze medicijnen zonder problemen had geslikt, kreeg ik hartritmestoornissen, die snel in frequentie toenamen. Eerst zat er een halve week tussen, toen was het om de dag en al gauw was het iedere dag uren lang en ik kon het alleen met extra flecainide weer onder controle krijgen. Op internet gelezen, dat de opname van magnesium door d[lees meer...]it medicijn bemoeilijkt wordt en hartritmestoornissen kan veroorzaken. Ik ben meteen gestopt met het nemen van dit medicijn en heb ook magnesiumrijk voedsel gegeten zoals cacao, noten en abrikozen. De hartritmestoornissen zijn niet meer terug gekomen.
26-03-2016

Middenrifsbreuk

Vanwege een gaatje in mijn middenrif is Omeprazol voorgeschreven. Ik slik al 8 jaar actavis. Het werkt perfect. Sinds een paar maanden heb ik vanwege de ziektekosten verzekeraar een ander merk voorgeschreven gekregen Omecat, ik word hier alleen maar misselijk van, opgeblazen gevoel, duizeligheid, erg moe. Kortom waardeloos! Ik probeer nu voor elkaar te krijgen dat ik weer [lees meer...]terug kan naar Actavis.
24-03-2016

Middenrifsbreuk

Na een aantal operaties heb ik een forse scheur in mijn middenrif en van nature al flinke maagzuuraanmaak, kreeg ik last van mijn stembanden door het maagzuur. Ook borrelde het op allerlei momenten mijn mond in. Toch maar tijd voor een onderzoek en daarna de medicijnen. Ik heb na de bemerkte bijwerkingen "geshopt" en andere medicijnen uitgeprobeerd. Ze hadden dan wel min[lees meer...]der bijwerkingen maar waren ook minder effectief. Door de bijwerking overweeg ik nu een operatie om de werking van de klep weer goed te krijgen. U snapt dat ik dat niet echt fijn vind. Minder of geen bijwerking zou maken dat ik dit medicijn de rest van mn leven zou slikken.
21-03-2016

Maagzuur

Helpt zeer goed voor maagzuur. Nieuw merk gekregen Omecat (3 maanden geleden), voorheen had ik van Actavis en had ik minder bijwerkingen.
29-02-2016

Reflux

Zelf tijd geleden ontdekt door artikeltje in Elsevier. Huisarts accoord. Werkte onmiddellijk. Probleem was ‘reflux’. Daardoor moeilijk vooral warm eten door pijn in slokdarm. Hoewel geen ‘pillenslikker’ – hoe minder hoe beter! – slik ik nu al een jaar of twee 20 mg per dag. Geen centje pijn meer.
25-02-2016

Reflux

De eerste paar dagen voelde ik me er alleen misselijker door, maar na een week had ik daar geen last meer van. Ik heb nauwelijks nog maagpijn. Het enige bijeffect is dat als het klimaat van mijn maag anders voelt en dat ik hierdoor mijn honger en eetlust veel minder goed kan aanvoelen.
24-02-2016

Maagzuur (brandend)

Gebruik(te) ik als middel tegen brandend maagzuur. Middel was voor mij effectief. Op advies van specialist omgeschakeld naar Ranitidine (150 mg), maar effectiviteit daarvan is zeer matig.
19-02-2016

Maagzuur (brandend)

Al maanden last van brandend maagzuur. Continu gevoel van brok in maag en keel. Vooral 's nachts veel pijn in mijn maag en het gevoel van een hartaanval. Kreeg eerst van de huisarts Ranitidine. Dit hielp niet. Daarna kreeg in Omeprazol wat vrijwel direct werkte. Na 2 weken slikken er weer mee gestopt en gelijk kwamen de klachten terug. Weer een nieuwe kuur gehaald en flink[lees meer...] gaan lezen op internet. Ik wilde deze troep niet blijven slikken. Ik heb een aantal aanpassingen gedaan waardoor ik nu geen last meer heb en geen medicijnen meer slik: drastisch geminderd met suiker, thee en koffie, 's avonds geen vette snacks meer zoals chips en vette (borrel)nootjes, meer fruit gaan eten. Dit lijkt zuur maar je maag zet het om in basisch. Hoofdeinde van bed iets omhoog waardoor 's nachts je maagzuur niet terugloopt in je keel. Dit helpt voor mij zeer goed ben nu bijna volledig van mijn klachten af. Ik ben nog een beetje aan het zoeken welke produkten bij mij de problemen veroorzaken. Die ga ik dan maar gewoon vermijden.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum