lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 2 van 4

14-02-2016

Olanzapine (olanzapine)

Na de seroquel is dit een hele verademing.
05-02-2016

Bipolaire stoornis

Sinds vijf weken slik ik Olanzapine tegen psychose en manie. Voorheen gebruikte ik Seroquel. Voordat ik begon was ik sterk manisch en psychotisch. Na een dag of vijf begon het middel te werken en nu voel ik me heel rustig en evenwichtig. Ik moet wel vaak rusten/ slapen maar dat is goed. De bijwerkingen die ik heb zijn: honger hebben, een droge mond, vergeetachtig zijn. I[lees meer...]k heb veel vertrouwen in dit middel, ik heb me sinds jaren niet zo goed gevoeld.
01-12-2015

Olanzapine (olanzapine)

Vorige week na een periode van weinig slaap ivm ontsteking schouder na een traumatische gebeurtenis last gekregen van angst en paniekaanvallen. Waarschijnlijk was het "emmertje" bijna vol en was het de druppel die hem deed overlopen. De angst hield aan en hierdoor ben ik bij een psychiater beland. Ik kreeg toen voorgeschreven: 3 x daags 0,5 mg lorazepam, 2 x daags 2,5 mg o[lees meer...]lanzapine, voor het slapen 25 mg quetiapine. Om er geen lang verhaal van te maken, hier mijn vraag: Ik gebruik olanzapine nu 1 week. Kun je na een week gebruik ineens stoppen met dit medicijn of moet je het zelfs dan nog afbouwen. De lorazepam ben ik al aan het afbouwen en de quetiapine heb ik maar 2 dagen gebruikt, omdat ik moeilijk in slaap kwam (niet). Alvast bedankt voor de reacties.
13-10-2015

Olanzapine (olanzapine)

Dit middel heb ik voorgeschreven gekregen vanwege een angststoornis (5mg). Omdat je het niet te lang mag gebruiken, heb ik het sinds een week afgebouwd. Het mag gezegd worden dat het mij een tijdje rust heeft gegeven. Ik sliep 12 uur per dag, at heel veel en leefde helemaal in mijn eigen wereldje. Maar: sinds het afbouwen begonnen de problemen. Ik viel in een gat. Een heel[lees meer...] heel diep gat. Voel me vele malen slechter dan voor ik het gebruikte. Heb tot op de dag van vandaag extreme moeite om eraf te komen. De ontwenningsverschijnselen zijn echt extreem heftig. Ook word je er suïcidaal van. Misschien heb ik heel erg pech met deze ervaring. Maar ik wil anderen graag waarschuwen. Het middel heeft bij mij meer kapot gemaakt dan goed gedaan.
10-09-2015

Psychose

Nu bijna 2 Maanden aan de Olanzepine, zonder effect. Behahalve gewichtstoename. Ik ga nu over op Seroquel en hoop ik daar meer profijt van te hebben. Ik maak me vooral druk om hoe het er in de wereld aan toe gaat, verschil tussen rijk en arm welke alleen maar groter wordt vandaag de dag. Dat is inderdaad nogal wat om te onderdrukken, ik experimenteer vrolijk met mijn to[lees meer...]ezichthouders mee en hoop op een wondermiddel
03-08-2015

Bipolaire stoornis

Ik gebruik het nu een aantal maanden, voel me hierdoor niet meer hypomaan! Wel voel ik me iets afgevlakt en door mijn toenamen in gewicht ben ik ook wat onzeker geworden waardoor ik toch meer op de achtergrond sta. dit klinkt nu allemaal heel negatief, maar dit middel heeft me redelijk stabiel door een moeilijke periode heen geholpen. Ik ben nu aan het afbouwen, en ik mo[lees meer...]et zeggen dat doen we heel geleidelijk en rustig aan, maar verloopt goed.
30-07-2015

Aangezichtspijn

Ach, ik weet niet ik krijg 's avonds 1 tabletje om in te nemen van het medische personeel in de daklozenopvang, het is voorgeschreven door een psychiater, ofschoon ik wel verzocht had geen psychiaters meer op mij af te sturen, maar bij ons thuis ook, werd dat niet begrepen, ik ga er nu grif op in omdat het geen spuit is, maar een tabletje, misschien hoop ik er wel iets [lees meer...]goeds van, maar vind het zwak van mezelf dat ik er op in gegaan ben, en zeker van de mijnen.
29-07-2015

Olanzapine (olanzapine)

Ik moet denk ik via de zorgverzekeraar toch betalen voor het middel, denk ik, ik heb een nota ontvangen, die ik niet voor de gestelde datum betalen kon, ik was ook liever niet bij een zodanige specialist in consult gegaan, want ben het nooit met hen eens geweest en zal het ook nooit worden. Ik slaap in de daklozenopvang, want ben een waardevol familielid kwijtgeraakt. Ik h[lees meer...]eb formulieren ingevuld en gebeld i.v.m. de rekening, men was bij de zorgverzekeraar kalmerend en zei dat ik de nota rustig een week te laat kon voldoen. Ik vertrouw de specialistische bevolkings-, of zorggroep in zijn geheel niet. De pschychiatrie. Ik slik die pil elke avond om half-acht, uit hun hand, en moet hier tussen mensen rondhangen waar ik niet om gevraagd heb, en taal aanhoren die ik niet gewenst heb.
Pagina 2 van 4

Mirena (1936) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (397) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!