ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 2 van 5

21-07-2016

Autisme

medicijn helpt voor het onderdrukken van angsten en betrekkingsgedachten. Word er wel snel zwaarder van dat is erg vervelend.
08-04-2016

Olanzapine (olanzapine)

Speciaal voor Nancy: Toen ik een halve pil innam van 2,5 mg (dit komt neer op 1,25mg per dag) begon ik makkelijker op gewicht te blijven. Wel kreeg ik toen al meer energie, waardoor ik dus ook makkelijker meer dingen per dag kon doen. Door meer te doen blijf je natuurlijk ook makkelijker op gewicht. Ben nu zo ongeveer een maand vrij van de olanzapine. Het afbouwen was best[lees meer...] wel zwaar. In elke tweede week van de afbouwfase had ik een of twee nachten iets minder slaap, omdat mijn lichaam moest wennen aan het missen van bepaalde stoffen. Ik let nu goed op dat ik 's avonds geen cafeïne en chocola neem en beperk het gebruik van beeldschermen 's avonds. Als ik me hieraan houd en ook trouw ontspanningsoefeningen doe voor ik ga slapen dan lukt het me meestal redelijk goed om in slaap te vallen. Als ik pieker, schrijf ik in mijn dagboek en ook heb ik een vast ritueel voor het slapengaan: mijn handen insmeren met creme. Dit geurtje bedwelmt wat, zodat je ook weer makkelijker slaapt. Het gaat stukje bij beetje de goede kant op. Tegelijkertijd met het stoppen van de pillen ben ik begonnen op de sportschool. Extra beweging helpt ook om beter in slaap te vallen en je piekert ook minder, omdat je afgeleid bent. En met het sporten ben ik ook al ongeveer een kilo lichter geworden in één maand. Ik doe nu twee keer pilates per week, voor de rest nog niks, omdat ik de energie daarvoor nog mis. Deze oefeningen doe ik 's avonds. Het helpt me ontspannen, omdat je bij deze oefeningen je goed moet concentreren. Natuurlijk is het ook weer zo dat twee avonden minder bankhangen ook je gewicht makkelijker op peil houdt. Hopelijk heb je hier wat aan.
11-03-2016

ADHD

Is zeer gevaarlijk middel met ernstige bijwerkingen. Zyprexa heeft verschillende ernstige bijwerkingen, zoals hartfalen, longontsteking,aanmerkelijke gewichtstoename ,en diabetes
08-03-2016

Olanzapine (olanzapine)

Dit middel in 2014 gekregen, omdat ik vanwege angst niet meer kon slapen. Een maand opgenomen geweest. Het middel hielp mij weer aan een dag en nachtritme. Had al eerder willen stoppen, maar dat mocht niet van de arts. Deze bracht de startdosering van 10 mg terug naar 2,5. Omdat de arts vorig jaar augustus 2015 stopte, heeft hij me nog een recept via de huisarts gegeven vo[lees meer...]or 2,5 mg. Per september ben ik zelf begonnen met het halveren van de pillen. Dit ging vijf weken lang zo goed dat ik probeerde er helemaal mee te stoppen, maar dat ging niet goed. Daarom ging ik per oktober 2015 weer over op een halve pil per dag. Dit is dus 1,25 mg per dag. Dit is tot en met februari dit jaar zo goed bevallen dat ik naar de huisarts ben gegaan om te vragen voor een afbouwschema. Ik heb eerst twee weken om de dag een halve pil ingenomen. Dit ging goed. Slik nu sinds een week twee dagen niet en een dag wel. Tot nu toe gaat het goed. Als het goed blijft gaan, mag ik vanaf volgende week zonder. Ik merk nu al dat ik makkelijker op gewicht blijf. Ook lijken mijn emoties weer langzaam terug te komen, al is het bij vlagen. Ter ondersteuning heb ik hulp gezocht bij een psycholoog. Ik zie wel hoe het verder loopt. Ik weet nu in ieder geval dat ik functioneer bij een veel lagere dosering dan de kleinste pil die er is van dit middel. Hopelijk komt de fabrikant met een kleinere dosering, zodat mensen niet zelf met een mesje de pillen hoeven halveren als ze langzaam willen afbouwen. Ik merkte dat ik reeds vijf maanden goed blijf functioneren bij een dosering van slechts 1,25 mg per dag. Ik hoop dat men mensen die hiermee willen stoppen meer begeleiding zou kunnen geven, want het is best lastig hiervan af te geraken. Nu heb ik alles zelf moeten regelen en zelf initiatief moeten nemen omdat de oorspronkelijke specialist niet meewerkte. Uiteindelijk heb ik de eerste stap zelf gezet (halveren). Tegelijkertijd hulp gezocht bij een psycholoog. Sinds vorige maand heb ik hulp van de huisarts met een afbouwschema. Fingers crossed!
14-02-2016

Olanzapine (olanzapine)

Na de seroquel is dit een hele verademing.
05-02-2016

Bipolaire stoornis

Sinds vijf weken slik ik Olanzapine tegen psychose en manie. Voorheen gebruikte ik Seroquel. Voordat ik begon was ik sterk manisch en psychotisch. Na een dag of vijf begon het middel te werken en nu voel ik me heel rustig en evenwichtig. Ik moet wel vaak rusten/ slapen maar dat is goed. De bijwerkingen die ik heb zijn: honger hebben, een droge mond, vergeetachtig zijn. I[lees meer...]k heb veel vertrouwen in dit middel, ik heb me sinds jaren niet zo goed gevoeld.
01-12-2015

Olanzapine (olanzapine)

Vorige week na een periode van weinig slaap ivm ontsteking schouder na een traumatische gebeurtenis last gekregen van angst en paniekaanvallen. Waarschijnlijk was het "emmertje" bijna vol en was het de druppel die hem deed overlopen. De angst hield aan en hierdoor ben ik bij een psychiater beland. Ik kreeg toen voorgeschreven: 3 x daags 0,5 mg lorazepam, 2 x daags 2,5 mg o[lees meer...]lanzapine, voor het slapen 25 mg quetiapine. Om er geen lang verhaal van te maken, hier mijn vraag: Ik gebruik olanzapine nu 1 week. Kun je na een week gebruik ineens stoppen met dit medicijn of moet je het zelfs dan nog afbouwen. De lorazepam ben ik al aan het afbouwen en de quetiapine heb ik maar 2 dagen gebruikt, omdat ik moeilijk in slaap kwam (niet). Alvast bedankt voor de reacties.
13-10-2015

Olanzapine (olanzapine)

Dit middel heb ik voorgeschreven gekregen vanwege een angststoornis (5mg). Omdat je het niet te lang mag gebruiken, heb ik het sinds een week afgebouwd. Het mag gezegd worden dat het mij een tijdje rust heeft gegeven. Ik sliep 12 uur per dag, at heel veel en leefde helemaal in mijn eigen wereldje. Maar: sinds het afbouwen begonnen de problemen. Ik viel in een gat. Een heel[lees meer...] heel diep gat. Voel me vele malen slechter dan voor ik het gebruikte. Heb tot op de dag van vandaag extreme moeite om eraf te komen. De ontwenningsverschijnselen zijn echt extreem heftig. Ook word je er suïcidaal van. Misschien heb ik heel erg pech met deze ervaring. Maar ik wil anderen graag waarschuwen. Het middel heeft bij mij meer kapot gemaakt dan goed gedaan.
Pagina 2 van 5

Mirena (1977) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (805) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (414) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (409) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!