ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 4 van 6

03-08-2015

Bipolaire stoornis

Ik gebruik het nu een aantal maanden, voel me hierdoor niet meer hypomaan! Wel voel ik me iets afgevlakt en door mijn toenamen in gewicht ben ik ook wat onzeker geworden waardoor ik toch meer op de achtergrond sta. dit klinkt nu allemaal heel negatief, maar dit middel heeft me redelijk stabiel door een moeilijke periode heen geholpen. Ik ben nu aan het afbouwen, en ik mo[lees meer...]et zeggen dat doen we heel geleidelijk en rustig aan, maar verloopt goed.
30-07-2015

Aangezichtspijn

Ach, ik weet niet ik krijg 's avonds 1 tabletje om in te nemen van het medische personeel in de daklozenopvang, het is voorgeschreven door een psychiater, ofschoon ik wel verzocht had geen psychiaters meer op mij af te sturen, maar bij ons thuis ook, werd dat niet begrepen, ik ga er nu grif op in omdat het geen spuit is, maar een tabletje, misschien hoop ik er wel iets [lees meer...]goeds van, maar vind het zwak van mezelf dat ik er op in gegaan ben, en zeker van de mijnen.
29-07-2015

Olanzapine (olanzapine)

Ik moet denk ik via de zorgverzekeraar toch betalen voor het middel, denk ik, ik heb een nota ontvangen, die ik niet voor de gestelde datum betalen kon, ik was ook liever niet bij een zodanige specialist in consult gegaan, want ben het nooit met hen eens geweest en zal het ook nooit worden. Ik slaap in de daklozenopvang, want ben een waardevol familielid kwijtgeraakt. Ik h[lees meer...]eb formulieren ingevuld en gebeld i.v.m. de rekening, men was bij de zorgverzekeraar kalmerend en zei dat ik de nota rustig een week te laat kon voldoen. Ik vertrouw de specialistische bevolkings-, of zorggroep in zijn geheel niet. De pschychiatrie. Ik slik die pil elke avond om half-acht, uit hun hand, en moet hier tussen mensen rondhangen waar ik niet om gevraagd heb, en taal aanhoren die ik niet gewenst heb.
07-07-2015

Bipolaire stoornis

Ik slik nu 12 jaar olanzapine. Dosering wisselde tussen 10 en 2,5 milligram. Nu zit ik al jaren op 5 Mg. Ik herken heel veel van de bijwerkingen die genoemd worden: altijd moe, veel moeite met opstaan 's morgens, heel vaak slaperig. Ook heb ik continu trek in eten, m.n. Zucht naar zoet en koffie. Ook heb ik het idee dat mijn hartritme erdoor beïnvloed wordt, maar artsen ku[lees meer...]nnen gelukkig niet echt hartproblemen vaststellen. Toch ben ik wel tevreden over het medicijn: het werkt: ik heb geen psychose meer gehad, ondanks behoorlijk stressperiodes en ingrijpende gebeurtenissen afgelopen 12 jaar. Ook heb ik veel minder last van schommelingen in mijn stemming: niet meer echt depressieve of hyper- periodes gehad. Ook heb ik minder last van piekeren en geen last meer van over elkaar heen buitelende gedachtenassociaties die ik had , die niet te stoppen leken. Bovendien heb ik gemerkt dat de bijwerkingen een heel stuk te verminderen zijn als je goed voor jezelf zorgt! Je moet echt letten op gezond eten! Zo weinig mogelijk snoepen! Neem iets hartigs als je trek hebt. En blijf sporten en bewegen! Het medicijn remt oa de aanmaak van serotonine, dit is een stofje waar je blij van wordt. Maar dit wordt ook aangemaakt als je sport, en wordt ook door je darmen aangemaakt, waardoor dat gezonde eten zo belangrijk is! Ook kun je tai chi of chi gong doen om in balans en gezond te blijven, dit helpt mij heel erg goed.
10-05-2015

Olanzapine (olanzapine)

Helpt bij aanval van lichte paniek of angst.
25-03-2015

Psychische klachten

Ik ben Kevin en ik ben 20 jaar. 6jaar hevig drugs en medicatie verslaafd. Door een overdosis hallucineren bleef ik in ontnuchterde toestand trippen (bleef ik hallucineren) mede met perceptie en persisterende hallucinaties. Na tal van Antipsychotica geprobeerd te hebben ( haldol truxal) nu naar zyprexa. Begonnen met 2.5 Mg dat maakte de hallucinaties en stemmen een stuk min[lees meer...]der, opgebouwd naar 7.5 en sindsdien I.c.m SSRI heb ik geen angst en paniek aanvallen meer, ben ik uit psychose en heb ik weer een leven voor de boeg. Tuurlijk, ik ben de hele dag moe, kan echt ontzettend moeilijk opstaan maar de psychiater zei dat ik over een paar weken mag beginnen met afbouwen. Wel ben ik flink wat aangekomen maar toch. Waard.
04-02-2015

Olanzapine (olanzapine)

veel te lang verhaal, nu ben ik bijna 39 en al psychische problemen van 7-8 jarige leeftijd, voor zover ik weet heb ik altijd met angsten en al wat paniekstoornissen, rondgelopen tot mijn neuropsychiater me zyprexa 15 mg (het dubbele van wat ik nu nog neem, heb jaar of 2 erovergedaan om tot 10 mg te komen) neem zowel soft als harddrugs en nog een hele resem aan legale medi[lees meer...]cijnen. vele desintoxicatie pogingen, opnames ondergaan en nu 2 the point: neurolepticum, op 10 dagen +- 10 kg bijgekomen zonder meer voedselinname (eerder een opgezwollen lichaam + het gezicht zwelt ook enorm), ook nog enorme eetlust die je ervan krijgt +30 kg op 3 maanden. ook zwaar slaapmiddel vind ik (vroeger sliep ik 6-8h, herinner me nog de 1e maal dat ik het genomen had >12 uur aan 1 stuk doorgeslapen, maar angsten en paniekstoornissen waren weg, maar altijd moe en het werkt op je libido ook enorm. dat was het zo ongeveer, want om het zo te zeggen heb ik een dik kladblok nodig om mijn verhaal te doen, maar hoop dat ik hier sommige mensen mee geholpen heb.
08-01-2015

Dysthymie

Ik ben nu 17 en gebruik dit medicijn nu al een aantal maanden. Het heeft me ook echt geholpen om dingen minder te overdenken en wat meer rust in mijn hoofd te creëren. In het begin slikte ik een hogere dosis, maar deze zorgde ervoor dat ik ontzettend duizelig werd. Toen ben ik terug gegaan naar 5mg.
Pagina 4 van 6

Mirena (2034) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (832) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (439) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (437) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (360) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!