Quetiapine

quetiapine

Onrust (10 meningen)
Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

16-02-2018

Psychische klachten

na t verlies v paar close vrienden gebruik ik deze vd nacht om door te kunnen slapen, nog wordt ik moe wakker en idd gewenning is er. in t verleden hele hoge doserin gen gehad en gewichttoename en eetlust onvermijdelijk.
14-02-2018

Quetiapine (quetiapine)

Een paar jaar geleden ben ik begonnen met 150mg quetiapine tegen angst, paniek, onrust. Stapje voor stapje afgebouwd naar 25mg. Het heeft me heel erg geholpen: ik kreeg weer plezier in fingen, had energie en zin in werk, hobbies etc en kon veel rustiger, helderder en realistischer denken. Bij afbouw van 25mg naar 12,5mg ging het wat mis: weer behoorlijk last van onrust, an[lees meer...]gsten en niet te stoppen angstgedachten. Op advies van mijn psychiater weer 25mg gaan innemen en ik hoop echter dat ik weer veel beter kan gaan functioneren want constant bang zijn is echter niet fijn.
24-01-2018

Quetiapine (quetiapine)

Het medicijn werkt goed. Zowel in het begin als later zijn er, zonder aanwijsbare reden, nachtmerries en andere heftige dromen op.
19-01-2018

Psychische klachten

Soms beven of er niet bij met mijn gedachten
03-01-2018

Stemmingswisselingen

Gebruik het voor stemmingswisseling/onrust een lage dosis voor het slapen gaan. Ik heb nog nooit zo vast geslapen als de laatste tijd. Heb nauwelijks bijwerkingen. Ben overdag wat rustiger geworden waarschijnlijk grotendeels veroorzaakt door goed slapen, denk ik. Smorgens heb ik wat opstart problemen maar dat vind ik niet erg. Ik ben iemand met altijd erg (te) veel [lees meer...] energie vooral in mijn hoofd.
17-11-2017

Quetiapine (quetiapine)

Dat is wel minder geworden.
13-10-2017

Psychose

Ik kreeg aanvankelijk dit medicijn voorgeschreven door mijn psychiater. Dosis 300 mg elke dag. En dit is nu 8 jaar. Bijwerkingen: enorme dikke buik, buikklachten, niet stil kunnen zitten, gewichtstoename en stemmingswisselingen. In al die 8 jaar is het nog nooit gecheckt of het nog nodig is of uberhaupt er naar kijken. Het word nu door mijn huisarts herhaald. Ik heb al vak[lees meer...]er bij mijn vorige huisarts aangegeven om hier eens naar te kijken. Is nooit gebeurd. Ik ben sinds 2 jaar op eigen houtje de helft gaan minderen. Ik breek het dan doormidden. Ik merkte toen meteen dat ik beter naar de wc kan. Maar de buikklachten blijven, en dan ga je naar je huisarts om je buik te laten controleren krijg je te horen dat er voornamelijk vet in zit. Nou daar ben ik mee geholpen zeg plus het ergste van die buik komt juist door dit medicijn. Ik heb een afspraak gemaakt vandaag bij de huisarts. Ik eis dat het nu eens goed word na gekeken en of dit medicijn nog wel mag. Ik zit al jaren met de bijwerkingen ervan, maar word gewoon niet serieus genomen.
16-09-2017

Bipolaire stoornis

Ik gebruik 12,5 mg Quetiapine. Verleden meer gehad (200). Last van wazig zien, dubbele tong spreken en schoppende benen en duizelig. Nu 12,5 mg. Ik slaap nu door. Is wel belangrijk wanneer je last van je bi-polariteit hebt. Mijn specialist zegt dat wanneer het voor het doorslapen wordt gebruikt dit altijd lage doseringen zijn. Voor antipsychotisch gebruik liggen de doserin[lees meer...]gen veel hoger. Verder gebruik ik lithium, Priadel 1300mg.
09-09-2017

Quetiapine (quetiapine)

Foutje van de apotheek, bij het herhalen van mijn gebruikelijke recept kreeg ik te horen dat de gebruikelijke Seroquel 400 mg xr niet meer te verkrijgen was en ik het maar met dit medicijn moest proberen. Bij het eerste gebruik kon ik direct al een verschil merken, het gaf mij niet het ontspannen gevoel wat ik normaal van de Seroquel krijg, had die avond een barbecue van d[lees meer...]e buurt, ik voelde mij helemaal niet op mijn gemak, dit was anders geen probleem. Ben vroeg op bed gegaan en sliep meteen, dat wel. Ik werd wakker met een enorm gespannen en angstig gevoel, terwijl er niets was die dag om gespannen of angstig voor te zijn. In de loop van de dag begon zich een zeer heftige hoofdpijn te ontwikkelen. Deze hield pas op na dat ik Quetiapine op nieuw had in genomen. Op mijn werk is het echt verschrikkelijk, bij de kleinste inspanning loopt het zweet bij stralen van mijn gezicht. Ik ben opnieuw naar de apotheek geweest, met de mededeling dat dit niks is en dat ik mijn vertrouwde Seroquel weer terug wilde. Ze konden niks voor me doen. Maar ze zijn nog niet van mij af!
20-08-2017

Psychische klachten

Ik heb Quetiapine voorgeschreven gekregen, omdat ik psychisch in de war was/leek. De psychiater twijfelde eraan of ik wel echt psychotisch was, zo vertelde ze mij. Maar de psychiater had het gevoel dat er íets moest gebeuren en daarom heb ik anti-psychotica toegediend gekregen. In het begin was het volgens mij een ander middel, omdat ik toen weigerde om zelf iets te slikke[lees meer...]n. Later werd het Quetiapine (wat ook wel Seroquel heet.. dat is de merknaam). Een andere psychiater, die mij nauwelijks kende, raadde mij bij het afsluiten van de 'behandeling' bij een GGZ-instelling aan om dit medicijn nog zeker 5 jaar te slikken. Dit vond ik een zeer twijfelachtige gang van zaken.. ik ben op het moment nergens in behandeling, en heb op eigen houtje de dosering wat verlaagd.. ik slik de Quetiapine nu eigenlijk vooral vanwege de bijwerking dat ik er goed door slaap. Anders zou ik heel slecht slapen. Dit vind ik zelf eerlijk gezegd niet echt kloppen en ik zou er eigenlijk mee moeten stoppen, vind ik zelf. Ik heb zelf een medische achtergrond dus ik kennis van farmacologie en doe niet zomaar wat. Mijn functioneren sinds het begin van de medicatie is wel ontzettend vooruitgegaan.. daar moet ik eerlijk over zijn.. maar of dat alleen aan de Quetiapine heeft gelegen of aan andere omstandigheden (aandacht en steun) weet ik niet zo goed.
25-07-2017

Tinnitus

Heb dit middel met Esctalopram voorgeschreven gekregen door mijn psychiater. Ik heb namelijk veel klachten van een zeer hinderlijke piep in mijn oren, tinnitus. Kom slecht in slaap, onrust in mijn kop, een gevoel alsof ik in een achtbaan zit. Met deze mecicatie slaap ik wel goed op, maar ben overdags gesloopt. Mijn vrouw is opgenomen geworden voor lange tijd en moest[lees meer...] ik kiezen. Of slecht slapen en gewoon vermoeid zijn of deze medicatie slikken en overdags gesloopt zijn, omdat ik moet rijden en nu ook het huishouden erbij moet doen. Ik slik ze dus nu niet en ga met psychiater overleggen voor iet anders.
19-07-2017

Quetiapine (quetiapine)

In combinatie met 10 Mg diazepam zijn er nu nachten waarin ik kan slapen!!
18-07-2017

Quetiapine (quetiapine)

Het is een a typisch antipsychoticum, terwijl ik depressief ben geraakt door mijn steeds zwakker wordende lichaam door verschillende ziektes en stress. Het heeft veel bijwerkingen en werkt ondermeer op mijn spijsvertering en spierstelsel. Natuurlijk doet het ook een en ander met de hersenen. In combinatie met een cortisoide voel ik me steeds zieker en zwakker worden.
16-07-2017

Drugsverslaving

Ik gebruik dit middel voor een detox van cannabis, naar advies van de verslavingsarts. Het tempert de onrust die je lichaam veroorzaakt dat snakt naar het middel. Nadeel is dat ik me nu onder invloed voel van dit middel (Duizeligheid, sterretjes zien, dubbele tong praten). Alles gaat trager, het lijkt alsof ik onder water zwem en ben niet alert.
13-07-2017

Quetiapine (quetiapine)

Stop ermee. ... Nooit meer. Ben op 3 maanden 14 kg bijgekomen en s nachts wakker worden en ontzettend veel behoefte aan suiker. Nooit een suiker freak geweest, nu extreem.
05-06-2017

Quetiapine (quetiapine)

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum