quetiapine

Onrust (11 meningen)
Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

08-05-2020 | Man | 50
quetiapine (25mg)
De reden van het gebruik is insomnia. Het gebruik om die reden is z.g. off-label voorschrijving door arts aangezien andere slaapmiddelen zoals oxazepam geheel niet meer werkten. Om niet aangewezen te zijn op het verhogen van de dosis 'pammetjes' kwam de arts met het voorstel een lage dosis quatiapine te gaan gebruiken. Al in de eerste week kon ik in plaats van 1 uur een uu[lees meer...]r of 3-4 slapen. Daar was ik al heel blij mee na maanden geheel niet of nauwelijks te hebben geslagen. Nu zo'n 5 maanden later slaap ik 7 a 8 uur goed. Ik slaap diep en heb ook weer dromen. Ik heb echt een normaal slaappatroon. Ik ben 's morgens redelijk goed uitgerust. Er is geen sprake van bijwerkingen, althans ik kan er tot nu toe niks van merken. Quatiapine is een antipsychotica en eigenlijk niet bedoeld voor de behandeling van insomnia. De grote voordelen zijn dat het in de lage dosis van 2 x 25 mg per dag - een uur voor het slapengaan - niet verslavend is, geen bijwerkingen lijkt te hebben en uitstekend effect sorteert. Een aanrader voor mensen met slaapproblemen die geen baat (meer) hebben bij 'pammetjes'.

06-05-2020 | Man | 62
quetiapine (0.25Mg)
Ben angstig na ernstige gebeurtenis heb sinds kort quatiapine ik voel nog niet echt verbetering . Gebruik ook niet veel 2x0.25 En wat is de invloed van cafeïne

05-05-2020 | Vrouw | 24
quetiapine (25mg)
Ik ben hiermee begonnen omdat ik drie weken achter elkaar niet sliep. Hierdoor last van angst en paniek en ben toen begonnen met 25 mg quetiapine (vooral omdat dit medicijn niet verslavend werkt). Eerst had ik erg last van bijwerkingen wanneer het medicijn uitwerkte (hartkloppingen, trillen, niet meer kunnen nadenken, paniek, angstig en verward als ik nachts wakker werd & [lees meer...]overprikkeld) waardoor ik niet zoveel kon ondernemen, maar deze zijn na 2/3 weken weg gegaan. Of dit nog een na-effect was van het weinig slapen voordat ik begon hiermee is natuurlijk ook een mogelijkheid! Na twee weken heb ik ook pas voor het eerst een hele nacht door geslapen. Ik slaap nu beter waarbij ik sommige nachten nog steeds niet goed slaap als ik veel aan mn hoofd heb, maar over het algemeen een stuk beter dan wanneer ik een keer een nachtje de quetiapine niet slik. Soms helaas wel een beetje duf nog 's ochtends van het medicijn en moeite met opstaan omdat het toch wel 12 uur werkt, maar over het algemeen erg tevreden!

04-05-2020 | Vrouw | 49
quetiapine (150mg)
Neem 100 prothiaden 200 sulpride 150 mg quitapine 1 zolpidem ben de volgende dag suf loom lui

02-05-2020 | Vrouw | 24
quetiapine (12,5)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
i.v.m met mijn ptss heb ik dit medicijn toegevoegd gekregen met andere medicijn wat ik al had. Het moest werken voor rust in mijn hoofd. Ik neem het elke avond om 22.00 in. Ik sliep de eerste keren als een blok in slaap. dat duurt nu ook elke keer langer. Mijn nacht rust is nu wel goed. geen nachtmerries meer. ik heb wel ineens last van hoofdpijn-aanvallen zeg maar. Ik ben[lees meer...] ook in meer in me zelf gekeerd en heb meer woede-uitspattingen. Ook ben ik suf en soms trillen mijn oogleden???? Ik ervaar ook een rare pijnlijke spierpijn in mijn benen, die had ik ineens toen ik wakker werd vanochtend. Eerst volgende afspraak maar even met mijn psycholoog bespreken dat ik deze troep niet meer hoef!! bah bah. PS het lekker slapen bevalt me wel !

08-04-2020 | Man | 51
Onrust
Werkt goed, goed slapen met 50 mg. wel enorm dromen soms goed maar meestal slecht, Verslavend. Probeer nu te stoppen maar ik heb zeer veel bijwerkingen, kan niet meer slapen, zweten. Zal toch proberen.

27-03-2020 | Man | 45
quetiapine (50mg)
depressie adhd angststoornis Neem het al jaar of 5 eerst 50mg voor t slapen , inmiddels 400mg per dag slaap uurtje of 12 en dan steeds 200mg nemen en zowaar verdoofd de dag door komen wel de klachten verminderen daardoor alleen de hele dag suf maar helpt wel als je dus gek wordt van drukte in je hoofd door adhd en depresief , door ander lichamelijke klachten afgekeu[lees meer...]rd dus gaat mijn voorkeur uit na dan maar verdoofd wel beter dan gek worden in me hoofd

23-03-2020 | Man | 30
quetiapine (50mg)
Al een x aantal jaren heb ik ondefinieerbare angstaanvallen. Het zijn misschien wel korte psychoses, dat weet ik niet zeker. Nadat de boel een jaar geleden escaleerde, heb ik een afspraak gemaakt met mijn sph. Zelf heb ik toen quetiapine voorgesteld, omdat pammetjes verslavender schijnen. Mijn hoop werd bewaarheid; ik kreeg 50 mg per dag. Eigenlijk zou ik 75 mg per dag[lees meer...] willen, maar ik heb ook nog een depotinjectie paliperidon. Het zou allemaal te veel van het goede worden. Nu een jaar aan de quetiapine. Het heeft me mijn leven voor een groot deel teruggeheven, dit spul is heel potent. Ik word nu wel depressief wakker, heb meestal geen zin er uit te gaan. Dit kan ook aan een onderlinge depressie liggen. Maar de dromen die ik heb zijn 85 % onaangenaam. Verder heb ik de hele dag trek en heb ik dus ook wat overgewicht. Vroeger was ik altijd mager. Al met al is de balans toch positief. Ik wil dit middel blijven gebruiken.

12-03-2020 | Vrouw | 46
quetiapine (25mg)
Kreeg deze tabletten om meer rust te creëren, zodat ik me beter voelde en verder kon met mij ziekte. Een depressieve stoornis, burn-out. Helpt helemaal niet goed en ga ermee kappen. Hoop dat ik van iets anders wel rust krijg!

06-03-2020 | Vrouw | 19
quetiapine (25mg)
Dit middel heb ik gekregen, omdat ik na het stoppen van het gebruik van opiaten (2 jaar lang gebruikt) niet meer kon slapen. Ik kreeg al lorazepam 1mg 1x per dag voor het slapengaan (al een paar maanden), had niet het idee meer dat het werkte in verband met gewenning. En nu kan ik al een week niet slapen vanwege de ontwenning van de opiaten. Mijn arts heeft quetiapine voor[lees meer...]geschreven na overleg met het psychiater. Nam 2 tabletten van 25mg in om 8 uur in de avond, na een uur werd ik erg slaperig en na anderhalf uur kon ik mijn ogen nauwelijks open houden. Grootste nadeel is dat ik dit de dag erna nog voelde, kon niet naar werk omdat ik als een zombie wakker werd in de ochtend, bewoog erg traag en was nog half aan het slapen. Alles ging langs me heen. Heb het idee dat 25mg genoeg had kunnen zijn, 50mg lijkt net iets te veel van het goede te zijn. Bovendien heb ik de hele dag al trek zou aan een stuk door kunnen eten.

27-01-2020 | Man | 45
quetiapine (6.25mg)
ben Quetiapine gaan gebruiken op advies van de psycholoog. Sinds dien een goede nachtrust, 25 is voor mij echter veel te veel. ik gebruik een kwart tablet per nacht, ideaal om de nacht zonder slapeloosheid door te komen. wordt wel gewoon in de nacht wakker als mijn dochter naar de wc wil, maar slaap daarna makkelijk weer door.

17-01-2020 | Vrouw | 44
quetiapine (300mg)
ADD
Toen ik slecht sliep en anorexia kreeg kreeg ik dit middel. Eerst 400 mg. Was zombie. Later 250 mg. Nooit gecontroleerd ea. 20 jaar gebruikt. Veel hartritme stoornissen en slaapapneu met lange ademstops. Per toeval omdat ik naar Amerika ging kwam ik er achter dat het daar verboden is ivm risico's. Je zou er 30 jaar korter van leven. Zo geschrokken dus accuut gestopt. Had i[lees meer...]k het maar eerder gedaan. Geen hart problemen of ademstops meer. Voel me veel beter nu.

15-01-2020 | Vrouw | 24
quetiapine (50mg)
Voorgeschreven door de psychiater omdat ik veel pieker in bed en moeite heb met slapen. Dit middel helpt goed voor het inslapen. Begonnen met 25mg, na een paar weken opgehoogd naar 50mg. Slaap hier fijn op en heb geen last van bijwerkingen de dag erna. In het begin alleen een beetje suffig 's ochtends. Als ik soms erg onrustig word overdag neem ik 25mg extra in. Werkt fij[lees meer...]n voor mij. Juiste dosering is wel belangrijk; bij een te hoge dosering word je extra suf de dag erna.

08-01-2020 | Man | 74

06-01-2020 | Man | 44
Autisme
Ik slaap al jaren zeer slecht tot niet. Dit middel zou moeten helpen bij slapen. Helaas doet het dat niet tot nauwelijks. Ook door de bijwerking van spierstijfheid, waardoor ik mij dwangmatig ga rekken en strekken en mijn ledematen beweeg terwijl ik eigenlijk zou moeten slapen qua gevoel op dat moment. Ook wakker worden is doffe ellende, dat kost heel veel tijd.

06-01-2020 | Vrouw | 18
quetiapine (25mg)
Ik kreeg dit voor geschreven voor milde depressieve klachten. Ik merk tot nu toe weinig verschil met voorheen. Wat ik echter wel merk is dat ik erg vervelende bijwerkingen ervaar, zoals voortdurend trillende oogleden, als ik s'ochtends wakker word (ik nam ze voor het slapen in), ik een soort van roes ervaar en dat ik erg veel hoofdpijn heb. Ook werd ik juist door het geb[lees meer...]ruik van Quetiapine heel erg emotioneel en zijn mijn klachten zelfs toegenomen. Ik ben dus maar op eigen houtje gestopt en ik merk dat ik me een stuk beter voelde dan toen ik ze nog wel gebruikte! Kortom, geen aanrader dus (niet voor mij tenminste). Ze zijn wel fijn om in te nemen aangezien het pilletje erg klein is.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum