quetiapine

Onrust (13 meningen)
Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

02-01-2021 | Man | 28
quetiapine (25mg)
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen nadat temazepam niet meer voldoende werkte als inslaper. Het piekeren probeerde ik op te lossen d.m.v alcohol, dit ging ten kosten van de kwaliteit van slaap en het is natuurlijk ongezond. Quetiapine werkt tot nu toe zeer goed als inslaper, bijwerkingen die ik ervaar zijn veel en realistisch dromen (wat overigens geen probleem is[lees meer...]) en het door willen slapen zodra mijn wekker gaat, met dit middel kan ik makkelijk 10 tot 12 uur slapen zonder wekker. tot nu toe is dit een goede oplossing, alleen jammer dat kort slapen geen optie is met dit middel.

30-12-2020 | Vrouw | 47
quetiapine (6,25)
Middel is erg prettig in gebruik. Ik krijg het voor slapeloosheid en gebruikt nu 6,25 mg. Het duurt ruim 2 uur voordat het werkt maar kan dan paar uur prima slapen. Heel blij mee.

11-12-2020 | Vrouw | 45
Overspannen/burn-out
Sinds enkele maanden slik ik 25 mg qeutiapine voor het slapen. Ik slaap er gemiddeld 6 uur op, wat dus heel fijn is. Echter merk ik dat ik wel veranderd ben. Vooral het stuk snel geïrriteerd staat me niet aan. Ook vanaf dag 1 een zoete smaak in de mond en hoofdpijn bovenop het hoofd, wat met pijnstillers nauwelijks weg gaat. Ik merk ook dat ik meer vergeet en dat ik minde[lees meer...]r verantwoordelijkheid neem in wat ik doe. Natuurlijk kan het ook door de burnout komen, maar de 1e 4 maanden had ik daar geen last van. Kan nu soms niet meer logisch nadenken en heb mijn werk echt totaal los moeten laten. Herkend iemand mijn klachten? Wil graag stoppen, maar ben bang dat ik dan weer slecht slaap. Terwijl slaap belangrijk is voor het herstel!

07-12-2020 | Man | 40
quetiapine (200mg)
Ik nam smorgens 200mg snelwerkend. Om 12.00 een 200 mg retard en bij het slapen gaan 200 mg snelwerkend en 200 mg retard en mirtazepine 45mg. ben nu aan het afbouwen maar begon me na 5 dagen zo slecht te voelen stroom schokjes momenten van duizelig enorm veel naar toilet iemand enige tips of is de hoeveelheid te hoog? Neem ook nog 20 mg seroxat.

04-12-2020 | Man | 55
quetiapine (100)
Wondermiddel ik slaap gewoon weer 6 uur achter elkaar geen last van bijwerkingen

03-12-2020 | Man | 60
quetiapine (25mg)
Ik had bij de huisarts om Quetiapine gevraagd na aanraden van mijn therapeut, omdat veel mensen goede ervaring hadden. Toen ik in de avond het eerste tabletje van 25mg in nam begon na een half uur de ellende. Ik kreeg ineens een opgejaagd gevoel, heb uren lang erg liggen rillen. Mijn hart heeft zeker 8 uur enorm hard geklopt en zag constant flitsen in mijn hoofd. Alsof [lees meer...]ik vergif ingenomen had. Ik heb toen na een paar uur een tablet van 50mg oxazepam genomen om tot rust te kunnen komen. Ik heb een vriendin opgebeld die ook dit middel gebruikt. Zij kent mijn bijwerkingen niet. Nu ga ik contact met huisarts opnemen om te vragen of ik moet doorgaan of stoppen

01-11-2020 | Vrouw | 17
quetiapine (100mg)
Ik pak het al twee weken in combinatie met 10mg Sipralexa en 10 mg Abilify. Ik heb door mijn angststoornis slapeloosheid door constant piekeren, wat dit product enorm mee helpt. Ik neem het in om 9u en lig in bed te slapen om 10u wat perfect is. Het enige nadelige is dat ik elke dag vroeg opsta (6u-7u) wat ik vrij irritant vind zeker in het weekend wanneer uitslapen kan...[lees meer...] Bovendien ben ik de gehele dag moe en slaperig (moet wel rekening houden met dat ik ook andere medicatie pak zoals vermeld, dus niet zeker weet welke bijwerkingen van wat komen). Over het algemeen werkt het product goed, het is gewoon zeer lastig dat vroeg opstaan want soms ben ik nog moe en kan ik niet terug slapen.

27-10-2020 | Man | 35
quetiapine (100mg)
Sowieso aankomen tot 30 kilo. En bijna doof aan 1 oor plus tinitus. Verder slaap ik nu perfect , alleen heel veel dromen. En regelmatig zo heftig dromen dat ik helemaal gespannen wakker wordt! En dan dus al kapot naar mijn werk vertrek.

26-10-2020 | Vrouw | 22
quetiapine (100mg)
Quetiapine heb ik op 100mg een paar jaar geslikt voor het slapen. Anders sliep ik gewoon niet, totale slapeloosheid. En ja, het werkte weldegelijk. Maar ik moet ieder jaar op bloed controle, om mijn suikerspiegel te controleren. Ik ben in het begin 10kg aangekomen. Daar heb ik veel moeite mee gehad. Maar het was de keuze: slank blijven of niet slapen. Ik vind het toch [lees meer...]naar om ieder jaar gecontroleerd te moeten worden, wetende wat er met je lijf kan gebeuren. Werkzaam? Zeker. Bijwerkingen zijn alleen behoorlijk serieus en moet je niet onderschatten. Nu heb ik besloten om eens te gaan kijken naar andere slaap ondersteuning. Stoppen met deze troep dus. Maar het afbouwen is ook een hel. Ontwenningsverschijnselen zijn echt heel pittig. Buikpijn, misselijk, ziekig gevoel, pijn, en uiteraard weer de slapeloosheid. Blijft een lastige overweging. Kiezen voor bijwerkingen maar wel slapen, of minder goed slapen maar geen risico’s?

23-10-2020 | Man | 21
quetiapine (25mg)
Neem dit 7 maanden en sindsdien 20kilo bijgekomen.. voor de rest helpt het wel met me in slaap vallen maar ik krijg enorm veel honger na inname..

14-10-2020 | Man | 51
quetiapine (25mg)
Ik gebruik nu een zeer lage dosis van 1 tablet van 12,5 mg per dag een uur voor het slapengaan. Ik slaap daar ongeveer 6 uur op en wordt soms in de nacht 1 keer wakker maar slaap dan snel weer in. Ik heb op advies van mijn behandelaar begonnen omdat oxazepam geen effect meer had en we de dosis daarvan niet wilde verhogen. Ik ben in oktober 2019 begonnen met een dagelijks[lees meer...]e dosis van 50 mg. Dat is in juni 2020 verlaagd naar 25 mg per dag en in augustus verlaagd naar 12,5 mg. Dit wil ik voorlopig zo laten. De dosis is voor dit medicijn nu heel erg laag en de bijwerkingen zijn met deze dosis te verwaarlozen. Ik ben blij met dit medicijn en met name de lage dosis die ik nu gebruik.

10-10-2020 | Vrouw | 66
quetiapine (25mg)
Ik had vroeger seroquel om te slapen heb nu serogel tegen angstl omdat oxzepam niet meer helpt ik 4 dagen 3 dagen 25 mg geslikt ik kon je het niet geloven dat het in ene stopte nu zit ik weer met angst heel erg en slaap tablet helpt ook niet meer ben ten einde raad ik weet het niet meer, alle pillen stoppenl bij mij zo kan ik nliet leven lig nu in kliniei ik weet het ni[lees meer...]et meer herkend iemand dit

26-09-2020 | Vrouw | 51
quetiapine (400mg)
Manisch-depressieve stoornis
De medicijnen helpen mij wel mijn wisselende stemmingen te reguleren en ik kon sinds jaren weer goed slapen. Ik slikte jaren lang 600 mg, sinds dit jaar afgebouwd naar 100mg . Het grote nadeel is dat ik wel 30 kg ben aangekomen door de jaren heen. Daarnaast ben ik overdag niet vooruit te branden, ben erg moe en heb in de nacht onrustige benen. Nu wil ik graag ook sto[lees meer...]ppen met de laatste 100mg en hoop dat het afvallen makkelijker zal gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik besef dat het gezonde voeding en voldoende beweging natuurlijk van belang zijn. Maar hoe goed ik mijn best ook doen het lukt bijna niet om af te vallen.

22-09-2020 | Vrouw | 36
quetiapine (100mg)
ik gebruik het na een burnout met paniek en depressie , en het werkt voor mij echt heel goed . 50mg op de avond en 50mg op de dag. Zelfs mijn lorazepan afkunnen bouwen a 3mg per dag. Nu willen ze na net stabiel zijn afbouwen ... Geprobeerd maar zeker nog niet klaar voor moet dan wel wat langer weer op me zelf kunnen vertrouwen . Sliep gelijk slecht en had zo veel mee[lees meer...]r spanning met wakker worden.

15-09-2020 | Vrouw | 66
quetiapine (50mg)
In 2000 1 keer een psychose gehad, die zich enkel uitte in vermoeiheid en acherdocht. Niet zo vreemd die achterdocht als je een ex had die je voortdurend gek maakte en zelf zo gek als een deur was. Ik ontmoette hem toen ik 16 was en zo groen als gras. Vraag me nog steeds af of je dat acheraf gezien wel onder een psychose moet zetten Zij hebben me eerst zyprexa voorgesch[lees meer...]revenen binnen een half jaar was ik van een slanke vrouw in een olifant veranderd. Ik wilde er vanaf en kreeg toen seroquel. De kilo´s vlogen er weer vanaf, maar toch bleef ik 8 kilo zwaarder dan ik normaal zou zijn. Ik had wel wat meer vel op mn buik doordat ik zo dik was geweest en heb toen dat vel weg laten halen, omdat ik het walgelijk vond. (die kosten heb ik ook weer zelf moeten maken door de stomminteiten van de GGZ) Eerste paar jaar vond ik het fijn die rust door die pillen maar gegeven moment begon ik die bijwerkingen zeer vervelend te vinden en vroeg om verlaging van 400 mg naar 300.Ook de vermoeiheid werd me teveel, want ik had al in de gaten dat ik enorm veel moest sporten om niet zwaarder te worden dan die 8 kilo. Is beter van niet zeiden ze, want dan krijg je weer een psychose. Ik zette door en wilde per se lager en kreeg mn zin. 300 dus en afkickverschijnselen, die ik ze niet vertelde,omdat ik instinctief begreep dat ze het dan weer zouden gooien op: je krijg weer een psychose. Ging goed voor een paar jaar en weer begin die vermoeiheid op te spelen. Ik wilde weer lager naar 200. Kon niet zeiden ze weer als een kapotte grammofoonplaat. Doorgezet en naar 200 Weer vervelende nare afkickverschijnselen, maar die gingen ook weer weg. Enfin weer later naar 100 op eigen verzoek uiteraard, want hulp bij afbouwen krijg je beslist niet. Weer niks aan de knikker. Kon mn verhaal over verdriet amper kwijt, want dat zei de hulpverlener: vind zo erg voor je ik wil de medicijnen weer verhogen zodat je niks voelt. Wat een ongelofelijke slechte hulpverlener ben je eigenlijk als je zoiets doet. Wilde dus weg bij de GGZ . Kreeg dit jaar steeds meer pijn op de borst en was al langer kortademig en bij daarvoor bij de huisarts geweest die er niks mee deed dan alleen de nieren nakijken. In april dit jaar weer zoń aanval en met spoed naar de huisarts. Gelukkig kreeg ik een invaller die wel zo gochem was de cardioloog te bellen. Moest direct naar het ziekenhuis en heb een stent gekregen. (kranslagader zat bijna dicht, maar heb geen hartinfarct gehad) Wilde toen direct van de quatiapine af en zei dat tegen de huisarts. Vond ie geen goed idee want het is toch maar een lage dosis (zat toen op 100 mg) Ik werd zo boos dat ik zei: slik ze verdomme zelf) Dat viel niet in goed aarde bij dit stuk arrogant en heb nog steeds last van de onwil van die arts. Enfin toch doorgezet en de enige hulp die ik gehad heb (door zelf te vragen en door te zetten ) is iemand die bij de apotheek werkt die me vertelde dat ik die 25 mg in 100 ml water kon doen en zo langzamerhand minderen. Heb ik gedaan en ben er nu helemaal van af. De ontrekkingsverschijnselen waren redelijk mild moet ik zeggen vergeleken bij de afbouw van 400 naar 300 en van 300 naar 200 en van 100 naar 25. Die laatste 25 is redelijk mild verlopen. Ben helemaal niet geprikkeld alleen het slapen was wat lastig. Dat heb ik opgevangen door overdag mezelf flink moe te maken en als ik dan een nacht 1 of 2 uur geslapen had was ik de volgende nacht zo gruwelijk moe dat ik dan wel 5 uur sliep Intussen gaat het slapen steeds beter en beter. Maar ik heb er wel wat van overgehouden van dat jarenlange slikken van quatiapine. Mijn handen zitten onder de atrose. De reumatoloog was verbaasd hoe erg het was. Ik kan de man nu zo zeggen waar het van komt. Van de quatiapine. Niemand in de familie heeft artrose. Niemand heeft aderverkalking. Nu slik ik momenteel helemaal niks meer. Ik moet eigenlijk bloedverdunner slikken levenslang, maar ik krijg naast de atrose van de handen een stekende pijn door die bloedverdunners en het lijkt op jicht. Mijncholestrerol was al flink verlaagd toen ik nog op 50 mg quatiapine zat en mn suiker ook. Ik vermoed nu ik er helemaal vanaf ben dat ie nog veel lager zal zijn. Ik snap dat er mensen zijn geen leven hebben zonder deze pillen, maar ik schat dat er veel meer mensen zijn zoals ik die bij een gedegen goede menselijke hulp na een korte periode gebruik van dit middel zonder die pillen kunnen. Wat een ongelofelijke druiloren zijn het bij de GGD. Ik heb die gasten 20 jaar van brood voorzien zo zie ik het. Mijn handen en nog meer dingen zijn verpest, maar door mijn discipline van gezond eten en sporten heb ik zelf de schade nog weten te beperken en ziet niemand wat aan me wat ik doorgemaakt heb. Waardoorde heren doktoren denkenL nou het valt wel mee met die pillen. Nou nee. Zéér gevaarlijk middel en als mensen die dit middel slikken dit lezen dan zouden ze eens goed moeten nadenken of het wel nodig is dit middel te blijven slikken en andere wegen zoeken zoals sporten en mensen om je heen die wat toevoegen aan je leven inplaats van afbreken. Dit middel mag niet meer dan 2 jaar gegeven worden bij ik schatp 30 procent van de clienten. Je lichaam gaat kapot aan dit middel

09-09-2020 | Vrouw | 54
quetiapine (25)
Ik kreeg het om te slapen 75 mg daarbij 30 mg lerivon....ik werd met de dag depressiever...beginnen afbouwen...deze nacht niets genomen...toch vrij goed geslapen...nu voel mij wel opgejaagt en zweten....hoelang zou dit duren

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (561) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (517) - Antibiotica - penicillines breedspectrum