Quetiapine

quetiapine

Psychische klachten (9 meningen)
Onrust (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

05-02-2019

ADHD

Ik slikte al 13 jaar ritalin, maar ik werd zeer geagiteerd, opgejaagd, heel erg druk, bleef praten en luisterde haast niet meer. Toen besliste de psychiater om quetiapine voor te schrijven, slik het nu enkele weken en iedereen, incluis mezelf, vind dat ik veel rustiger ben. Alleen de 2 bovengenoemde bijwerkingen, moeheid en verkouden, neem ik voor lief aan.
04-02-2019

Quetiapine (quetiapine)

ik ben over stapen van temzepam naar dit middel. wan temzepam daar moest steen meer van neem. ik slapener rustig door en ik hebben niet eke dag nog.
28-01-2019

ADD

Na jaren slecht in slaap vallen, eindelijk een middel waar ik als een blok van slaap, s nachts wordt ik enkele keren wakker , maar slaap daarna moeiteloos verder. Wel droom ik heel veel en word ik moeizaam wakker . Als ik eenmaal opsta , ben ik wel snel weer allert en voel me redelijk uitgeslapen. Alleen blijft er een lichte waas van lichte sufheid altijd wat hangen, maar [lees meer...]oke, beter dan kapot moe zijn en amper slapen, ik begon met 100 Mg, toen 75, nu 50 Mg. Soms 25. Ik hoop ooit wel zonder te kunnen. Maar voor nu. Een prima medicijn die rust geeft en me heerlijk laat slapen.
27-01-2019

Quetiapine (quetiapine)

Was al jaren zwaar depressief, erfelijk en opvoeding. Toen ik zo zwaar in de put zat dat ik niet meer wilde leven heb ik aan mijn psychiater gevraagd om medicatie. heb toen escatilopram en quetiapine voorgeschreven gekregen. Er is een wereld voor mij opengegaan, ben veranderd in een stabiel optimistisch mens. Geen stemmingswisselingen en depressies meer!... Ook niet m[lees meer...]eer angstig, mijn depressie ging gepaard met een angststoornis. Wel wat afgevlakte en vergeetachtiger geworden, maar dat neem ik voor lief. Het leven is weer aangenaam!!
25-01-2019

Quetiapine (quetiapine)

bij mij is 3 jaar geleden longkanker ontdekt.Ik was compleet de weg kwijt! Operatie, chemo en bestralingen. Gaat nu goed met me, maaaaar de angst gaat niet meer weg. Voordat ik ziek werd was het al een crime om normaal te kunnen slapen, maar tijdens/ na de kanker was het helemaal hopeloos. van de psychiater quetiapine gehad. 25 mg en daar de helft van...12,5 mg!! Iedere a[lees meer...]vond innemen een klein uurtje voor je naar bed gaat en ik sliep EN slaap nog steeds als een roos voor zeker 6 uur. Heerlijk. Het gekke is ,ik droom nooit meer sinds ik het gebruik maar ik merk wel dat ik toch wel vergeetachtig ben geworden, daar maak ik me wel zorgen om. Maar niet kunnen slapen......
09-01-2019

Traumatisch hersenletsel

Alsof een olifant op mijn hoofd is gaan zitten, terwijl ik onder water ben. 20 uur later nog last. Gruwelijke ervaring, ik zal dit pilletje nooit meer nemen ! Ik had slecht 1 tablet van 25 mg. genomen, 10 uur s'avonds en ben om half 12 gaan slapen,. Wel heb ik geslapen, maar toen ik wakker werd voelde ik mij loodzwaar en had ik verschrikkelijke hoofdpijn, ik was nerg[lees meer...]ens meer toe instaat, hierbij voelde ik een spierspanning op de benen om gek van te worden, deze gruwelijke ervaring begon pas na 16 uur langzaam af te nemen, maar de volgende 2 dagen was ik nog niet in orde. Fatsoenlijke woorden schieten de beschrijving helaas te kort.
06-01-2019

Overspannen/burn-out

Heel goed medicijn, geeft echt rust!
03-01-2019

Quetiapine (quetiapine)

Een positieve notie voor degene die samen met velen van ons de eenzame tocht op het internet aan is gegaan zoekende naar een oplossing.. Jarenlang sliep ik beroerd. Inslapen ging nauwelijks. Ik lag uren wakker met paniekaanvallen. Dit resulteerde onder andere in angststoornissen, depressie en verslaving aan allerlei middelen en alcohol. Uiteraard hielp dat niet. Ook aller[lees meer...]lei medicatie geprobeerd zoals Zolpidem, Dormicum/midazolam en twee soorten antidepressiva. Uiteindelijk ben ik tevreden met Quetiapine 25mg voor het slapen gaan, bij veel spanning 50mg. Ik ben kalmer en sta weer iets normaler in het leven. Een levensreddend voor mij dit middel. Veel succes met zoeken en houd hoop, ik geloof dat er ook voor jou een geschikt medicijn (samen met therapie!!!) is om weer op te kunnen bloeien en uiteindelijk mogelijk weer zonder!
30-12-2018

Psychische klachten

Escitalopram 20mg en deze quetiapine 50mg versterken elkaar en geven me zeer rustige toestand in mijn hoofd. Drang om op te jagen is stukken minder en functioneer prima al ben je wat suffer natuurlijk. Ben ook nog maar enkele dagen bezig met de 50mg savonds te nemen. Ze werken zeer lang (vertraagde afgifte) en ik denk wel 24 uur.
26-12-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ben altijd een zeer nerveus en angstig individu geweest, op het randje van dwangmatig en neurotisch. Dit als gevolg van een jeugd vol stress. Ik ben altijd tegen het gebruik van medicijnen geweest maar toen mijn zus op gruwelijke wijze vermoord werd door haar ex-partner begon ik af en toe te hyperventileren. Ik ontwikkelde ook een angststoornis dat er mij zelf iets gelijks[lees meer...]aardigs zou kunnen overkomen en ging onmiddellijk in therapie bij een psycholoog (gesprekstherapie) en psychiater voor mijn angstaanvallen en agressieve gevoelens tegen mannen in het algemeen/ Na 6 maanden therapie (zonder medicatie) kreeg ik heel erge suïcidale gedachten. Toen heeft mijn psychiater gezegd dat ik toch beter dit middel kon nemen, vooral voor een goede nachtrust. Ik neem het nu 3m een uur voor ik slapen ga. Het werkte vanaf de eerste nacht en buiten het feit dat ik als een roosje had geslapen waren er geen bijwerkingen. Ik heb gedurende deze periode 2x mijn dosis verdubbeld naar 50mg maar dat gaf meteen onrustige benen aan in bed. Ik werd precies meer geëxiteerd dan anders, dus ik ben maar braaf bij 25mg gebleven. Ik beschouw het als een slaapmiddel.
06-12-2018

Overspannen/burn-out

Had ik dit maar eerder gekregen! Erg blij dat ik het nu krijg. Ik had een burn-out waarbij ik constant 'aan' stond, ik kon niet meer uit de stress-stand. Tegelijkertijd was ik uitgeput. Ik werd supervroeg wakker, elke keer met een stressgevoel/ paniekgevoel door heel mijn lichaam. Al maanden lang. Dit verbeterde nauwelijks, maar nu is het heel erg afgenomen door de quet[lees meer...]iapine.
14-11-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Dit medicijn gekregen omdat ik moeite had werkelijkheid van waan te onderscheiden. Dit werkte niet, maar door maar 50mg te gebruiken sliep ik wel heel goed. Ik kan me weinig herinneren van het opbouwen van de medicatie maar het afbouwen is me makkelijk vergaan. Ik sliep met medicatie half uur na inname wat me heel goed geholpen heeft in moeilijke stressvolle tijden (therap[lees meer...]ie). Afbouwen heb ik geleidelijk gedaan. Slapen lukte eerder absoluut slecht zonder medicatie maar na 2 weken was dit redelijk gestabiliseerd. Andere afbouw bijwerkingen waren dat ik enorme jeuk kreeg en wat emotioneel labiel werd. Maar nu na 6 weken nergens meer last van.
13-11-2018

Quetiapine (quetiapine)

Ik heb dit middel van een Psychiater gekregen toen ik een maand opgenomen was met zeer zware burnout. Ik kon totaal niet meer slapen en was erg gespannen angstig, wat elkaar versterkte als in een visieuze cirkel. Ik kreeg gelijk 100 mg en was daar zeer stoned en relaxed van en kon er langzaam aan weer beetje bij beetje meer van slapen. Daarbij kreeg ik Sertraline 100 mg. B[lees meer...]eiden slik ik nu nog steeds en zonder klachten of bijwerkingen. Maar...sinds twee jaar heb ik ze gehalveerd dus nu nog 500 miligram van beiden. De ene slik ik in de ochtend de Seroquel in de avond. Een uurtje voor het slapen gaan maakt het zeer slaperig. Doorslapen doe ik nooit maar lig ook niet meer lang wakker, een uitzondering daargelaten. Seroquel kan soms ook flink duizeligheid geven dus let op voor vallen e.d. In het begin kun je er aardig stoned en dronken van worden (moeite met praten enzo) maar bij mij zijn de bijwerkingen na een week of 8 zo goed als verdwenen. Nog steeds, na al die jaren zeer tevreden. Met de Sertraline zou ik graag stoppen maar dat is nog niet gelukt. Hoe het afwennen van Seroquel zal zijn ... geen idee, dat probeer ik nog niet. Naar een halve tablet is prima gelukt, misschien binnenkort naar een kwart :-)
07-11-2018

Quetiapine (quetiapine)

Ik gebruik het middel in lage dosering naast Sertraline 100mg ivm angst en depressieve klachten. Door de aanhoudende slaapproblemen heb ik sinds een aantal maanden 25 Mg Seroquel er bij gekregen. Dit maakt een enorm verschil. Mijn angst en somberheid zijn weg en ook het piekeren is verminderd. Mijn emoties zijn meer gereguleerd. Dat geeft veel rust. Het slapen gaat nu aanz[lees meer...]ienlijk beter. Ik heb doordoor ook een betere concentratie en ben veel minder vermoeid waardoor ik mijn werk en gezinsleven beter aankan. Het verhoogt de kwaliteit van mijn leven. Ik hoef minder hard te werken om mijn dagelijkse ding te kunnen doen. Het gaat allemaal stukken makkelijker en ben er ontzettend blij mee. Als bijwerking heb ik alleen verstopping. Wel houdt de huisarts me voorlopig onder controle en checkt mijn bloedwaarden. Bij de eerste check was alles in orde.
17-10-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Sinds juli 2012 slik ik Quetiapine 25 nu voor het slapen gaan. Ik sliep altijd slecht vanwege chronische ptss. Ik slaap nu snel in en slaap ook door. 's Morgens ben ik er wel duf van maar ik sta nooit vroeg op. Ondanks dat ik echt heel blij ben met dit medicijn, word ik 's nachts nog vaak wakker door óf de nachtmerries (die had ik al voor ik met Quetiapine begon overigen[lees meer...]s) óf door mijn te hoge alertheid. Ik heb er nooit bijwerkingen van gehad.
27-09-2018

Onrust

Ik neem het voor onrust.maar ik vraag me af of het helpt voor lichamelijke onrust

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum