Quetiapine

quetiapine

Onrust (10 meningen)
Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

27-09-2018

Onrust

Ik neem het voor onrust.maar ik vraag me af of het helpt voor lichamelijke onrust
24-08-2018

Quetiapine (quetiapine)

Jarenlange steeds slechtere slaap. Soms maar 2 uur per nacht. Door rusteloosheid in burn-out helemaal kon ik uiteindelijk helemaal niet meer slapen. Wist niet dat oxazepam daar uiteindelijk juist slechte invloed op had. Nu quetiapine 25 Mg gekregen en afbouwen oxazepam. Na aanvankelijk twee drukke nachten met veel dromen bij de start met quetiapine nu eindelijk heerlijk sl[lees meer...]apen. Wat een verademing!! Waarom wisten we dit niet eerder. Geen dufheid en kater nadien. Duurt ruim uur voordat het werkt. Maar heerlijke rust in mijn lijf en hoofd. Ik voel me na een paar nachten slaap eindelijk weer mensch...
24-08-2018

Quetiapine (quetiapine)

Begon 6 maanden geleden met deze medicatie, eerst 25mg, dat 3 dagen geprobeerd, kon eindelijk slapen na 4 maanden niet geslapen te hebben . Toen overgestapt naar 50mg met verlengde afgifte, kon gelijk 8 uur per nacht slapen. Zat ook nog aan de Oxazepam, ben later naar ochtend 50mg xr en avonds 50mg xr gegaan en zit nu op avond 100mg xr en sochtends 50mg xr. De oxazepam afg[lees meer...]ebouwd van 20mg naar 0mg, blij dat ik daar vanaf ben, bah wat een troep! Iedere opbouw van Quetiapine is in het begin vervelend, hou daar rekening mee en gun het de tijd!!!!! De eerste 2 weken worden je symptomen erger lijkt het wel. Het lijkt wel hoe erger de symptomen tijden opstarten of verhoging hoe beter de medicatie uiteindelijk gaat werken, weet niet of dat zo is maar voelde wel zo. Na ongeveer 2 a 3 weken begint het zijn werk te doen, en hoe moeilijk de eerste 2 weken ook zijn hou vol! Ik heb geen bijwerkingen, tenminste niet dat ik weet. In het begin last van nachtmerries maar die nemen ook af. Als ik snachts er uit moet om te plassen dan ben ik zo suf dat ik mijn bed weer in duik en rustig weer doorslaap tot een uur of 9 a 10. Quetiapine heeft mijn leven gered, ik kon niet slapen zonder vanwege heftige angst. Nu slaap ik weer en ook genoeg, alleen dat is al levensreddend want van niet kunnen slapen word je ook knettergek. Advies: lees mijn bericht en niet de negatieve, ik zat op een acute dagopvang en daar slikte meer dan de helft deze medicatie en allemaal naar tevredenheid. Door de spookverhalen op internet wilde niemand met deze medicatie beginnen, en achteraf zeggen we allemaal : levensreddende medicatie... De positieve verhalen dringen minder goed tot je door als je in crisis verkeerd , begin anders rustig en bouw het langzaam op. Ik heb nu echt geen bijwerkingen, niet eens een droge mond, geen gewichtstoename niks.... En ik deed het in mijn broek toen ik de eerste pil nam, niks aan het handje. Tip: drink elke dag minimaal 1,5 liter water en stop met caffeine.
11-08-2018

Quetiapine (quetiapine)

Na vele jaren erg slecht slapen heb ik eindelijk een medicijn gekregen dat werkt. Ik slaap redelijk makkelijk in nu en wordt nog wel wakker in de nacht maar slaap dan ook weer in. Ik ben er erg blij mee, mijn kwaliteit van leven is zoveel beter. Ik heb weer energie om dingen te ondernemen en ben niet meer de hele dag doodmoe.
10-08-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ben altijd al een slechte slaper geweest , als kind al. Heb in het verre verleden wel eens een paar keer een korte periode benzo 's gebruikt maar zonder resultaat. Helaas in mijn werk een aantal keer een trauma opgelopen en daardoor PTSS symptomen, nog slechter slapen, nachtmerries, piekeren en met periodes gevoelsafvlakking wat naar een depressie neigde. Ik werk ze[lees meer...]lf in de psychiatrie en zag veel patiënten baat hebben bij dit middel. Toen ik zelf uiteindelijk een burn out kreeg heb ik mijn behandelaar gevraagd dit medicijn voor te schrijven. In het begin was ik de gehele dag suffig, wat ik toen prettig vond omdat de box van Pandora was open gegaan en er heel veel prikkels gedempt werden. Na een paar weken voelde ik mij overdag helderder. 'S nachts sliep ik door. En ik sliep makkelijk in omdat het piekeren geblokkeerd wordt door vermoeidheid. Geen nachtmerries meer en geen hyperventilatie. Als ik al wakker word dan is dat maar een paar minuten. S morgens ben ik niet moe of suf en voel mij energieker dan ik mij ooit gevoeld heb. Kortom voor mij een van de beste behandeling mij op medisch gebied ooit heeft geholpen. Ik gebruik het als slaapmiddel. Ik heb ervaren dat ik Door het gebruik een langere periode om de slapen in 24uur moet inplannen. Hierdoor slaap ik zeer goed en word ook niet suf wakker.
19-06-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik slik nu al 9 jaar 50mg overdag en 200 mg voor het inslapen. Het is mijn redding geweest, qua prikkeldempende werking. Ik ben nog helder genoeg , kan bijv. gewoon mediteren, gevoelsleven is nog intakt. Eerste 2 weken is het wennen (duizelig en beroerd), erna verandert het, ga je het effect voelen en treedt meer rust in, dus niet meteen de moed laten zakken als het n[lees meer...]iet meteen werkt. Ik ben zelf zo'n 12 kilo aangekomen in de loop der jaren. Misschien mede door de quetiapine, ik hoor/lees dat vaak. Tegelijk daarmee steeg de last van de bijwerkingen: bloedsuikerstijging, cholesterol richting gevarenzone ed. Ik ben het laatste jaar af gaan vallen, hoe moeilijk ook soms met medicatie, ..ben nu weer 12.5 kilo lichter en heb opvallend minder last van de bijwerkingen. Bloedwaarden zijn weer de goede kant op aan het gaan. Mijn (leken ;-)) advies: probeer op gewicht te blijven, hoe lastig ook! Medicatie is soms een noodzakelijk kwaad wat net kan helpen, en bij mij zijn bijwerkingen beduidend minder nu ik weer op normaal gewicht ben.
24-05-2018

Quetiapine (quetiapine)

ik gebruik sinds kort quetiapine nadat ik meer dan een jaar 7 antidepressivas per dag geslikt heb die niets hielpen. ik heb al lang psychische hulp nodig en heb echt alles al geprobeert. van psychologen tot echt langdurige opnames maar niets hielp. uiteindelijk was de afhankelijke persoonlijkheiddsstoornis vastgesteld en kwamen we tot de conclusie dat ik manisch depressief[lees meer...] ben, vanaf ik dit product ben beginnen gebruiken is alles beter beginnen gaan. in huil veel minder en mijn zelfmoordgedachten waar ik elke dag tegen moest vechten zijn sterk gemindert. het is makkelijk in gebruik en is zeker niet hoog in prijs. zeker een aanrader om te proberen als je in de knoop zit met jezelf!
23-05-2018

Quetiapine (quetiapine)

IK slik het nu 5 dagen en heb 5 nachten heerlijk doorgeslapen. Na een jaar lang gebroken nachten van 3uur slaap. Mijn ervaring is kort maar krachtig
11-05-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik ben begonnen dit pillen te slikken omdat ik PTSS heb na mijn uitzending Iraq in 2003. Wat is dit een troep zeg. Je slaap er wel heel goed op, maar dat is alles mee gezegd. De eerste drie dagen was ik misselijk en duizelig en alles ging zo langzaam voor mij. Na die dagen ging het wel, ik leek wel een zombie maar dat is ook logies slikte op die dag 6 pillen om m[lees meer...]aar niet terug te schieten in mijn gebeurtenissen in Iraq. vervolgens in January ben ik overgestapt naar Zapiclon. en dat gaat veel beter maar ook daar heb ik bij werkingen van. Ik moet het er maar mee doen de rest van mijn leven met pillen slikken tegen mijn PTSS en daar heb ik vrede mee.
04-04-2018

Quetiapine (quetiapine)

Na een aantal weken grote problemen te hebben gehad met slapen en ‘s nachts waanideeën te hebben gehad door een praktijkondersteuner 25 mg voorgeschreven gekregen. Heerlijk om weer te kunnen slapen! Na een tijd kreeg ik de waanideeën overdag en kreeg ik ook de XR 50 mg. voorgeschreven. Het heeft maanden geduurd voor ik van de bijwerkingen af was, maar het gebruik bevalt me[lees meer...] nog steeds prima. Na en tijdens sporten wel snel en veel spierpijn en over het algemeen minder spierkracht, maar dat neem ik voor lief. Ik ben een stuk rustiger, kan me overdag tijdens het werk beter concentreren en slaap prima. Fijn dat de scherpe kanten er af zijn.
15-03-2018

Quetiapine (quetiapine)

De pillen zijn erg klein en makkelijk in te slikken. Heb ze iets langer dan een maand geleden gekregen tegen slaapproblemen. Werd vaak al na een halfuurtje moe, en na een uur viel ik echt in slaap. Effectief, en ik heb ook geen last meer gehad van nachtmerries. Alleen vind ik het nog heel moeilijk om op te staan in de ochtend. Bijna elke dag te laat op school hierdoor. Wan[lees meer...]neer ik bijvoorbeeld om 11 uur in slaap val, lukt het me ook echt niet om voor 9 uur op te staan. Betekent dus dat als ik om 7 uur wil opstaan, ik al om 9 uur moet slapen, wat erg onhandig is aangezien ik 's avonds nog dingen moet afmaken. Ook heb ik sinds het gebruik van deze medicijnen veel meer een eetlust dan hiervoor. Ben binnen een maand bijna 3 kilo zwaarder geworden. Verder voel ik me de hele ochtend vaak nog erg suf, en voel ik me pas echt ''wakker'' in de middag. Toen ik dit bij de psychiater had vermeld, werd gezegd dat het bijwerkingen van de eerste paar weken zouden kunnen zijn, maar ik gebruik ze nu ruim een maand, en ik denk dat ik er toch mee wil stoppen.
05-03-2018

Onrust

Gebruik het nu ongeveer 3 maanden 2x50mg. Voorgeschreven omdat ik mezelf voor het eerst in me leven niet in de hand had. Plusjes: Amper nare flashbacks van vroeger, makkelijk in slaap vallen(piekeren verdwenen), niet teveel bij dingen nadenken. Minnetjes: Vaak droge smoel, niet echt een gevoel dat ik nog leef(geestelijk). Heftig dromen gebeurd ook welleens wat i[lees meer...]k soms wel als fijn ervaar, omdat het ook leuke dingen kunnen zijn.
02-03-2018

Bipolaire stoornis

Tot nu toe het beste medicijn voor mijn bipolaire stoornis. Ik heb andere medicijnen geprobeerd waaronder lythium en haldol deze hadden erg veel vervelende bijwerkingen voor mij.
01-03-2018

Quetiapine (quetiapine)

Net als veel anderen hier krijg ook ik Quetiapine voorgeschreven om te slapen. Met 2 tabletten van 25mg slaap ik 5 van de 7 nachten na een uurtje rustig in. Als het slapen in een stijgende lijn voort blijft zetten zoals de afgelopen weken hoop ik af te mogen bouwen. Er zijn hier wat reacties over off label gebruik of überhaupt het gebruik van antipsychotica in zijn algemee[lees meer...]nheid, maar het langere tijd niet kunnen slapen is ook funest voor je gezondheid. Iedereen hier zou graag zonder medicatie willen, maar soms heb je even geen keuze.
28-02-2018

Quetiapine (quetiapine)

Lees dat t voor psychoses is ofzo nou ik heb ze gekregen om te kunnen slapen en ze werken super. Je moet wel in bed gaan liggen als je ze hebt ingenomen en proberen te gaan slapen. Anders word je wel raar van de tabletten ja.. maar heb nergens last van als je gewoon gaat slapen. Sochtends alleen beetje duf maar dat is zo over.
20-02-2018

Stemmingswisselingen

Had naast angsten en depressieve gevoelens voor 2006 erg last van stemmingswisselingen, niet echt manische perioden, meer hypomaan. Lithium hielp niet, Seroquel wel. Reageerde er wel vrij heftig op, 100 mg is voor mij de max en vlak voor het slapen innemen. Nu heb ik geen bijwerkingen. In maart 2017 tijdelijk overgestapt op Olanzapine, toen stortte ik helemaal in. Gauw wee[lees meer...]r terug. Helaas was er veel meer nodig, waaronder de Citalopram door Sertraline vervangen, maar zie daarvoor de review bij Sertraline. Seroquel 100 mg is mede de reden dat ik vanaf 2006 tot begin 2017 redelijk stabiel was en nu weer ben en kan functioneren in de maatschappij.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum