quetiapine

Onrust (13 meningen)
Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

16-08-2020 | Vrouw | 58
quetiapine (25mg)
Mijn angststoornis dook weer op nadat ik een virus kreeg na een operatie. Waarschijnlijk was mijn weerstand slecht. Neus en oren zaten dicht, constant kuchen en geblokkeerd gevoel in de keel. Ging hierdoor hyperventileren en kreeg tinnitus. Kon niet meer slapen en de angst- en paniekaanvallen begonnen. Toen brak ook de corona gekte aan en zijn mijn angsten in een neerwaart[lees meer...]se spiraal gekomen en kreeg allerlei rare luchtweg klachten, waaronder slijm ophoping achter in de keel, wat ik heel nerveus en paniekerig van word. Quetiapine gekregen om te slapen. Ik slik een ½ tablet van 25mg, dus 12½mg. Helaas is mijn tinnitus verergerd sinds het gebruik, en je raadt het al: nu durf ik het niet meer te slikken :(((. Tinnitus staat niet in de bijsluiter, maar het is echt harder aanwezig sinds het gebruik. Misschien dat iemand zich hierin herkent. Ik sliep er wel uitstekend op. 6 uurtjes. Beter iets dan niets. Nu weer op zoek naar een andere oplossing.

16-08-2020 | Vrouw | 58
quetiapine (25mg)
Om te kunnen slapen slik ik bijna elke avond 12,5mg quetiapine (½ tablet), soms 18mg (¾ tablet). Ik slaap er gemiddeld 6 uur op, beter dan niets.

19-07-2020 | Man | 31
quetiapine (100mg)
Deze medicatie gekregen na een korte ziekenhuisopname door heel erge onrust in mijn hoofd en slapeloosheid. Ik ken Seroquel van vroeger als slaaptablet. Dit is begonnen als aanvullende medicatie op mijn escitalopram en als noodmedicatie voor erge onrust, niet meer kunnen stoppen met malen en opdringerige gedachten. Deze medicatie is voor mij nu nog een zwaard dat[lees meer...] aan twee kanten snijdt. Het heeft me in het ziekenhuis weer een paar rustige nachten gegeven maar nu is de onrust toch weer terug. De bijwerkingen zijn nu een afvlakking van gevoel en een enorm draaiduizelig gevoel met extra angsten. Ik reageer heel heftig op de start van dit medicijn. Het idee van deze medicatie is om even een moeilijke tijd door te komen en hopen dat het stemmings stabiliserend gaat werken . Ik heb nog overleg welke kant deze medicatie op gaat. Maar voor nu is het uitzitten denk ik? Ik kan dit medicijn nog lastig beoordelen wat betreft mijn eigen klachten zijn en wat de bijwerkingen van deze medicatie doen. 1 ding is zeker deze medicatie laat me duidelijk anders voelen , alleen is dat nu nog niet de gewenste manier. Zijn er mensen die ook erg zombie , afgevlakt waren in het begin? Of levensechte dromen, soms droom ik normaal maar het kan ook zo zijn dat ik enorm verwarrende en erg ontregelende helse nachtmerries kan hebben. Ook heb ik slaapverlamming gehad met hallucinaties. Ik zoek mensen die hun ervaring kunnen delen met mij en of dit medicijn uiteindelijk stemmingsregulerend is gaan werken. En of er mensen zijn bij wie de bijwerkingen uiteindelijk af zijn gezwakt. Ook kan ik overdag nog niet functioneren en lijk ik wel een beetje verlamd en draaiduizelig

30-06-2020 | Man | 41
quetiapine (50mg)
Na een halfjaar lang aan de opiaten te hebben gezeten doordat ik ernstige pijn had als gevolg van een tumor die mijn wervel had gebroken is mijn natuurlijk slaapritme klaarblijkelijk verstoord. Geen enkel middel hielp mij om te slapen en ik kreeg quetiapine voorgeschreven omdat het me suf zou maken. De eerste nachten sliep ik daadwerkelijk, maar voelde al snel een waas [lees meer...]over me heen komen en was overdag erg onrustig en zelfs angstig. Inslapen werd al snel moeilijker. Ik kreeg een oncontroleerbare drang om mijn ledematen te bewegen en dat leek wel een spasme. Ik ging vaak even in de woonkamer zitten 's nachts om maar niet in bed te blijven rollen, maar voelde me daar ook totaal niet meer op mijn gemak. Ik viel pas na uren ongemak in slaap en was de volgende ochtend niet in staat om mijn ogen open te krijgen en niet vooruit te branden. Uiteindelijk voelde ik mezelf een ander mens worden... Ik werd neerslachtig, kreeg sombere gedachten en reageerde gewoon niet als mijn partner tegen me begon te praten. Ook begon ik suïcidale gedachten te krijgen en dat had ik voorheen absoluut niet. Ik ben net hersteld van kanker en ben dankbaar dat ik mag leven. Ik ben ik overleg gestopt en binnen een dag heb ik het gevoel dat ik weer leef en voel me weer normaler. Het is voor mij echt onvoorstelbaar dat dit middel zoiets kan veroorzaken. Mijn hartslag was ook behoorlijk onrustig en na wat speurwerk op internet is het al snel duidelijk dat dit middel door de jaren heen toch al behoorlijk vaak in opspraak is geweest. Mijn tip is om echt kritisch te zijn als een arts het middel suggereert. Ook in lage doseringen.

28-06-2020 | Vrouw | 48
Onrust
Door overprikkeld zijn begin van de nacht piekeren,onrust. Om te slapen gebruik ik zopicolon 15mg, quetiapine 50mg kortwerkent, lorazepam 5mg. 22.30 naar bed sliep denk ik rond 23u. 3.30u alweer wakker. Nam da 2.5mg lorazepam. En was 6 u wakker en het piekeren begon weer. Sinds 3 dagen langwerkende quetiapine retard 50mg. Resultaat zelfde als kortwerkent. Ik denk zelf gebr[lees meer...]uik al maanden kortwerkunde quetiapine naar langwerkende dus zou nu beter moeten slapen met langwerkend.

21-06-2020 | Vrouw | 40
quetiapine (200mg)
Postnatale depressie
Na 6 weken stopte ik met borstvoeding ik kreeg hierdoor een huilbaby ?( niet wetend dat me kleine meisje koemelkallergie had ! arts en consultatiebureau zeiden gewoon een baby huilt soms ....Ja maar niet de hele dag ...hierdoor raakte ik in een postnale depressie .. kreeg mirtazapine en quetepine ..in het begin voelde ik me heel raar net een zombie maar na een paar wek[lees meer...]en sliep ik beter en werd ik rustiger . dus voor mij was dit een redmiddel ! achteraf had me dochtertje toch een koemelkallergie ...moeder instinct is dus altijd goed ;-)

14-06-2020 | Vrouw | 21
quetiapine (400mg)
Autisme
slik dit al sinds mijn 17e 1 keer per dag 2 tabletten van 400mg retard (langwerkend), in combinatie met topiramaat en fluoxetine. ben nu 21 en kan er niet mee stoppen momenteel. heb autisme, ptss en depressie. bijwerkingen die ik ervaar zijn dat ik vaak erg tril, soms ongecontroleerde bewegingen maak ik verlies soms n beetje mn balans als ik opsta. ik slik het nu al zo la[lees meer...]ng dat ik niet echt weet of ik er duf van wordt. het valt me op dat weinig mensen hier net als ik 800mg per dag ervan slikken.

04-06-2020 | Vrouw | 28
quetiapine (12,5)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik gebruik nu deze medicijn voor ongeveer 2 weken (kort), daarvoor gebruikte ik niks omdat ik eerst geen medicatie wou hebben ivm ik ook hooggevoelig ben. Dat kan ook averechts werken. Ik gebruik quetiapine voor mijn onrust/slapeloosheid en slik 12,5mg. Het werkt gelukkig wel en kan ik met wel nog beetje moeite in slaap vallen zonder dat ik loop te piekeren, af en toe ont[lees meer...]waak ik nog wel vanuit mijn diepe slaap maar daarna val ik gelijk weer in slaap (soms ook niet). Dit medicijn brengt voor mij wel echt verschil aangezien ik al sinds januari amper tot niet meer kon slapen of hele heftige dromen/nachtmerries had..

03-06-2020 | Vrouw | 28
quetiapine (25mg)
Ik kreeg deze voor de onrust/ slapeloosheid. Het helpt voor geen meter en de bijwerkingen zijn heel heftig. Ik ben nu gelukkig aan het afbouwen maar daar ook veel last van. Misselijk, diarree, hartkloppingen, niet kunnen slapen. Ik zou dit spul nooit maar dan ook nooit aanraden. Ik werd hier veel zieker en angstiger van dan ik al was.

12-05-2020 | Man | 34
Tinnitus
Heb sinds enkele maanden last van een flinke piep in mijn li-oor (Tinnitus). Na een paar weken ontzettend gefrustreerd, boos en wanhopig te hebben rondgelopen...bereikte ik een punt dat ik 5 nachten achter elkaar totaal niet meer kon slapen, en letterlijk mn vuisten kapot sloeg tegen de muren. Temazepam, en oxapam deden niks. Ik heb Quetiapine voorgeschreven gekregen door[lees meer...] de huisarts om te helpen die frustratie, en wanhoop agressie in te dempen...en te zorgen dat ik weer kan slapen. Ik neem 2x25mg een uur voor de nacht. Ik ben tevreden over het effect in de zin dat ik minder last heb van die opborrelende frustratie die steeds erger word, en ik makkelijker in slaap kan vallen. Ook als ik 's nachts wakker word, ben ik minder snel geneigd om me op te gaan liggen winden door die piep, en val dus ook weer makkelijker terug in slaap. Qua bijwerking zijn er wel een paar dingen. Als het na ongeveer een uurtje werkt, krijg ik last van erg rusteloze benen en armen. Moét dan echt opstaan en bewegen. Wat voor mij helpt is om dan een kwartiertje onder de douche te gaan staan (met het licht uit..een persoonlijke rare gewoonte) voor ik naar bed ga. De ernstigste bijwerking ervaarde ik toen ik van 25mg, naar 50mg ging. Ik sliep nog steeds slecht, en had samen met mn bezoek 4 pilsjes gedronken. Een uur nadat ik het ingenomen had, en onder de douche stond..kreeg ik ineens een beklemmend gevoel op mn borst. Dit werd steeds erger, en had het gevoel dat ik niet meer genoeg lucht binnen kreeg. Ik werd duizelig, en het voelde alsof mijn hart steeds langzamer begon te kloppen...en het beklemmede gevoel op mn borst zette om in pijn. Ik ben uit de douche gestrompeld met het gevoel dat ik ieder moment mijn bewustzijn ging verliezen. Ik ben op mijn bed gaan zitten, en na ongeveer een minuutje of 2..wat als een waas voorbij ging, trok het weer weg en voelde ik me weer eigenlijk weer een stuk beter. Dit was een erg angstige ervaring, maar doordat het medicijn al goed aan het werken was ben ik...heel stom en onnadenkend...uitgeput gaan liggen en gaan slapen. De volgende dag gelukkig gewoon wakker geworden, maar had het gevoel door het oog van de naald gekropen te zijn...maar voelde me des al niet te min weer prima. Dit was helaas net in de tijd dat coronaslachtoffers met bosjes aan het vallen waten, en heb de volgende dag dus alleen telefonisch overleg gehad met de huisarts...en die zei dat als ik nergens meer last van had, ik gewoon die medicatie weer kon nemen --> ZONDER erbij te drinken. Moest terugbellen als zich er nog een keer zoiets voordeed, of dat als andere klachten op dat gebied zou krijgen. Dit is gelukkig nooit meer gebeurd, maar blijf voortaan wel uit de buurt van alcohol zolang ik dit gebruik!

08-05-2020 | Man | 50
quetiapine (25mg)
De reden van het gebruik is insomnia. Het gebruik om die reden is z.g. off-label voorschrijving door arts aangezien andere slaapmiddelen zoals oxazepam geheel niet meer werkten. Om niet aangewezen te zijn op het verhogen van de dosis 'pammetjes' kwam de arts met het voorstel een lage dosis quatiapine te gaan gebruiken. Al in de eerste week kon ik in plaats van 1 uur een uu[lees meer...]r of 3-4 slapen. Daar was ik al heel blij mee na maanden geheel niet of nauwelijks te hebben geslagen. Nu zo'n 5 maanden later slaap ik 7 a 8 uur goed. Ik slaap diep en heb ook weer dromen. Ik heb echt een normaal slaappatroon. Ik ben 's morgens redelijk goed uitgerust. Er is geen sprake van bijwerkingen, althans ik kan er tot nu toe niks van merken. Quatiapine is een antipsychotica en eigenlijk niet bedoeld voor de behandeling van insomnia. De grote voordelen zijn dat het in de lage dosis van 2 x 25 mg per dag - een uur voor het slapengaan - niet verslavend is, geen bijwerkingen lijkt te hebben en uitstekend effect sorteert. Een aanrader voor mensen met slaapproblemen die geen baat (meer) hebben bij 'pammetjes'.

06-05-2020 | Man | 62
quetiapine (0.25Mg)
Ben angstig na ernstige gebeurtenis heb sinds kort quatiapine ik voel nog niet echt verbetering . Gebruik ook niet veel 2x0.25 En wat is de invloed van cafeïne

05-05-2020 | Vrouw | 24
quetiapine (25mg)
Ik ben hiermee begonnen omdat ik drie weken achter elkaar niet sliep. Hierdoor last van angst en paniek en ben toen begonnen met 25 mg quetiapine (vooral omdat dit medicijn niet verslavend werkt). Eerst had ik erg last van bijwerkingen wanneer het medicijn uitwerkte (hartkloppingen, trillen, niet meer kunnen nadenken, paniek, angstig en verward als ik nachts wakker werd & [lees meer...]overprikkeld) waardoor ik niet zoveel kon ondernemen, maar deze zijn na 2/3 weken weg gegaan. Of dit nog een na-effect was van het weinig slapen voordat ik begon hiermee is natuurlijk ook een mogelijkheid! Na twee weken heb ik ook pas voor het eerst een hele nacht door geslapen. Ik slaap nu beter waarbij ik sommige nachten nog steeds niet goed slaap als ik veel aan mn hoofd heb, maar over het algemeen een stuk beter dan wanneer ik een keer een nachtje de quetiapine niet slik. Soms helaas wel een beetje duf nog 's ochtends van het medicijn en moeite met opstaan omdat het toch wel 12 uur werkt, maar over het algemeen erg tevreden!

04-05-2020 | Vrouw | 49
quetiapine (150mg)
Neem 100 prothiaden 200 sulpride 150 mg quitapine 1 zolpidem ben de volgende dag suf loom lui

02-05-2020 | Vrouw | 24
quetiapine (12,5)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
i.v.m met mijn ptss heb ik dit medicijn toegevoegd gekregen met andere medicijn wat ik al had. Het moest werken voor rust in mijn hoofd. Ik neem het elke avond om 22.00 in. Ik sliep de eerste keren als een blok in slaap. dat duurt nu ook elke keer langer. Mijn nacht rust is nu wel goed. geen nachtmerries meer. ik heb wel ineens last van hoofdpijn-aanvallen zeg maar. Ik ben[lees meer...] ook in meer in me zelf gekeerd en heb meer woede-uitspattingen. Ook ben ik suf en soms trillen mijn oogleden???? Ik ervaar ook een rare pijnlijke spierpijn in mijn benen, die had ik ineens toen ik wakker werd vanochtend. Eerst volgende afspraak maar even met mijn psycholoog bespreken dat ik deze troep niet meer hoef!! bah bah. PS het lekker slapen bevalt me wel !

08-04-2020 | Man | 51
Onrust
Werkt goed, goed slapen met 50 mg. wel enorm dromen soms goed maar meestal slecht, Verslavend. Probeer nu te stoppen maar ik heb zeer veel bijwerkingen, kan niet meer slapen, zweten. Zal toch proberen.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (561) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (517) - Antibiotica - penicillines breedspectrum