quetiapine

Onrust (11 meningen)
Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

04-01-2020 | Man | 42
quetiapine (50mg)
Slapen zul je, maar dit spul legt je zo stil dat je de volgende dag, hoe hard je ook probeert, niet in je normale doen komt en productief kunt zijn. Hels is het, al meerdere malen over de rooie gegaan van ergernis zo remmend is de werking.

28-12-2019 | Man | 33
quetiapine (25mg)
Wat een drama dit middel. Veel meer nachtmerries en slechter slapen dan zonder medicatie. Bekaf en somber de volgende dag. Slechts 1 nacht geprobeerd. Nu tevreden over alprazolam ondanks de afhankelijkheid.

21-12-2019 | Vrouw | 21
Bipolaire stoornis
Begonnen met 25mg voor het slapen, merkte effect maar deed niet genoeg, ondertussen opgebouwd naar 100mg 's avonds en 100mg voor overdag om rustig te blijven. Merk enorm verschil in het slapen door deze medicatie, kan niet meer zonder. Daarnaast ook weinig last van bijwerkingen, alleen droge ogen en een droge mond.

17-12-2019 | Man | 36
ADD
Veel moeite gehad met in slaap komen. Sinds ik dit slik slaap ik een stuk beter. Ongeveer een week wat duffig geweest maar dat is nu over. Ik zweer erbij!

13-11-2019 | Man | 63
quetiapine (25mg)
Ik gebruik deze medicijnen voor slecht slapen. Voor de eerste keer een kwart tablet genomen hiervan werd ik zeer onrustig, volgens mij mogen deze tabletten niet worden gedeeld. Op bijsluiter staat ook in zijn geheel doorslikken

11-11-2019 | Man | 52
quetiapine (25mg)
Geeft meer rust en enige stabiliteit omtrent stemming. aanvang was 0,25 mg nu 0,125 mg. Bijwerking iets gewichtstoename. Droge mond. Stoelgang enigszins vertraagd. Slaap hier redelijk tot goed op, gezien lage dosering. Gebruik in combinatie met 0,75 mg. Nortriline.

08-11-2019 | Vrouw | 42
quetiapine (800mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis

24-10-2019 | Vrouw | 63
Dwangstoornis
Naast Paroxetine slik ik Quitiapine 75 mg per dag. Duurde een week of 8 voor ik resultaat merkte. Nu veel minder dwanggedachtes en meer rust in mijn hoofd! Slapen gaat sinds lange tijd prima!!! Ben erg blij met dit medicijn.

09-10-2019 | Man | 50
quetiapine (100mg)
Psychische klachten
Rustiger in mijn hoofd, voorheen maalde ik de hele dag over van alles en kreeg ik soms rare gedachten/neigingen. Hiervoor 4 jaar psychotherapie gehad in combinatie met verschillende anti depressievaas, echter werkte dit niet en werd ik er dik van. Toen zelf Seroquel aangedragen op aangeven van een kennis. Mijn psychiater vond het een goed idee en heeft toen seroquel voorge[lees meer...]schreven. Ik knapte zienderogen op en werd veel stabieler in mijn gedrag en het malen werd een stuk minder en ik slaap er erg goed op. Gebruik dit middel inmiddels al 20 jaar. Ik vraag mij wel regelmatig af of ik er niet eens een keertje mee kan stoppen?

01-10-2019 | Man | 24
quetiapine (25)
Ik gebruik dit medicijn al bijna een jaar, en het werkt erg goed! Ik neem 12,5 of 25 verschild per avond. In het begin had ik even last van bijwerkingen deze zijn helemaal verdwenen. Enigste min punt heb de hele dag zin om te eten.

22-09-2019 | Man | 61
Tinnitus
Sinds ik Tinnitus heb (nu ca. 5 maanden) heb ik veel op en neer gaande problemen. Slapen ging goed tot Antes in beeld kwam, daar raakte ik zelf niet meer in slaap en slik sindsdien (12-9-2019) 50 mg. Quetiapine. 's Ochtends wordt ik altijd heel angstig wakker maar ik weet iet waar dat aan licht. Waarschijnlijk de angst om weer een hele dag tinnitus te ondergaan, ik moet[lees meer...] op zoek naar iets dat mijn emotie daaromtrent afremt, daar slik ik nu Lozarezepam voor, maar dat is natuurlijk ook geen oplossing voor de lange termijn. Ik overweeg een AD om van de Quetiapine en de Lorazepam af te komen.

04-09-2019 | Vrouw | 24
quetiapine (25mg)
Ik was begonnen met 25 mg quetiapine omdat ik zeer slecht sliep en daardoor helemaal gek werd. 25 mg werkt fantastisch. Een tijdje na inname ben ik knockout en slaap ik aan 1 stuk door tot laaaat. Ik ben wel overgestapt naar 12.5 mg omdat ik van 25 mg heel duf bleef heel de dag, en heel moe. Alsof ik heel de dag nooit echt wakker wordt en ik merkte ook dat ik s avonds inee[lees meer...]ns super veel eetlust kreeg. 12.5 werkt ook heel goed!

31-08-2019 | Vrouw | 25
quetiapine (12,5)
Ik heb dit middel 9 nachten gebruikt in een dosering van 12,5 MG tegen mijn slapeloosheid. Echter reageer ik heel heftig op dit medicijn en heb ik besloten vanwege de bijwerkingen te stoppen. Ik ben ontzettend moe en duf en dit trekt pas ‘s avonds weg. Iedere ochtend ben ik misselijk en heb ik amper eetlust. Ik ben in 1,5 week 3 KG afgevallen en de ergste bijwerking is gig[lees meer...]antische duizeligheid/zweverigheid waardoor ik amper de deur meer uit durf.

09-08-2019 | Vrouw | 39
quetiapine (200mg)
Bipolaire stoornis
Ik heb borderline en bipolaire stoornis type 2, waardoor veel stemmingswisselingen en slecht in slaap komen. Dat gaat nu super dankzij de quetiapine. Echter, wel traag en zwaar gevoel in de ochtend. Ik vind dat ik niet afvlak, maar gewoon rustiger word. Dat is fijn. Gek is dat ik al jaren hooikoorts heb en sinds 2 jaar kattenallergie, wat door de quetiapine zo goed als ver[lees meer...]dwenen is! Wel heb ik nog steeds astma (lichte vorm. Inspanningsastma). Zeker aan te bevelen! Ik gebruik hiernaast wel sertraline 100 mg.

31-07-2019 | Vrouw | 26
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Het heeft me heel erg geholpen in stresssituaties en wanneer ik heel emotioneel was. Ik gebruikte eerst 50mg en de langdurende werking, nu ben ik aan het afbouwen en gebruik ik de kortdurende werking om goed te kunnen slapen en om overdag helder te zijn.

26-07-2019 | Man | 52
quetiapine (12,5)
Dit middel heeft me niet geholpen, eerder meer klachten gegeven. s'morgens een enig gevoel van opgesloten te zitten in jezelf en depressie is groter geworden.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum