Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

27-08-2022 | Vrouw | 60
oxycodon (30mg)
Lage rugpijn
Ik heb insufficiente breukjes in mijn heiligbeen opgelopen door bestralingen en reuma. Heel veel pijn daardoor in rug , heup en been, vooral rechts. Begonnen met 5 mg langwerkend, 2 keer per dag maar dat hielp al snel niet meer . Nu op 30mg en nog veel pijn. S'ochtends gaat het best goed maar in de loop van de dag heel moe en naar. Weet niet zo goed wat ik nog kan doen , [lees meer...]nog meer oxycodon wil ik niet. Ben heel bang hier net meer vanaf te komen.

04-09-2021 | Man | 66

13-10-2019 | Vrouw | 57
Lage rugpijn
Van de huisarts gekregen om te kunnen slapen 's nachts. Hielp niet maar in combinatie paracetamol wel enig effect.

22-05-2019 | Vrouw | 66
oxycodon (20ug)
Lage rugpijn
Enige tijd geleden een ruggenwervel gebroken. Daarna eerst oxycodon daarna morfinepleisters. Pleisters werkten nauwelijks en daarom ben ik gestopt. Kreeg erge afkickverschijnselen en daarom over op 10 mg pleister. Nu weer gestopt -al drie weken geleden- en het is net alsof de afkickverschijnselen steeds erger worden. Ben heel erg onrustig, steeds bang om te vallen, gee[lees meer...]n concentratie, vreselijk veel transpireren. Kan de hele dag wel in bed liggen en kom negens aan toe. Afspraken kom ik niet na, want dat kan ik niet. Verder enorm trillende handen, erg afgevallen, en vreselijk moe. Alles is me te veel. Vraag me af hoe lang dit nog duurt want ik wil absoluut niet meer aan die pleisters beginnen.

09-04-2019 | Man | 71
Lage rugpijn
Medicijn helpt redelijk tegen de rugpijn, (en andere lichte gewrichtspijnen vooral wegens mijn leeftijd) maar ik vind de inwerking op de psyche zeker zo belangrijk. Ja, het versuft een beetje, maar het is een aangename versuffing: ik kom ervan tot rust -- een rust die vele uren aanhoudt en die je onverschillig maakt wat die pijn betreft. Dit aspect is zeker van[lees meer...] wezenlijk belang, want pijn is een vreemd iets. Ieder beleeft het anders, maar voor mij is dit een heel goed middel. Als ik zo die - somtijds vreselijke verhalen van anderen lees, wordt ik treurig. Beste mensen, mede-lijders, het ga jullie goed hoop ik en als ik kon toveren, zou ik alle pijn willen wegnemen. Sterkte, Albert.

21-05-2018 | Vrouw | 54
Lage rugpijn
3 jaar met volle tevredenheid gebruikt, de kortwerkende en de langwerkende. Nooit meer dan max totaal 30 mg per dag. De werking werd wel steeds minder, daarom nu gestopt, 5 mg per 3 dagen minderen. Totaal GEEN afkickverschijnselen gehad, was bang geworden door alle verhalen, maar dat was dus beslist niet nodig. Wel nu uiteraard weer lage rugpijn door slijtage. Ik hoop dat [lees meer...]de pillen weer werken als ik een tijdje zonder leef, maar dat weet ik dus niet. Ik schrik van de hoeveelheden die anderen gebruiken. Overigens werkt Teva en Lanacher het beste en Aurobindo en Actavis het slechtst: misselijkheid.

08-04-2018 | Man | 55
oxycodon (60mg)
Lage rugpijn
2012 na een aantal jaren soms hevige rugpijn naar een specialist verwezen die constateerde dat de rug onderin versleten was. Chirurg wilde vanwege mijn leeftijd (50) nog geen brug plaatsen. Naar een pijnspecialist verwezen en na vele medicijnen te hebben uitgeprobeerd op oxycodon uitgekomen in 2013. Na een jaar gestopt omdat de klachten minder werden. Had toen wel last van[lees meer...] lichte bijwerkingen maar die waren na een week verdwenen. Door toename van de pijn na een half jaar toch weer oxycodon gaan gebruiken ondertussen een aantal operaties gehad maar helaas zonder resultaat. Ik ben in het begin laag ingestapt (2x daags 20 Mg) klachten waren niet helemaal weg maar ik kon s,nachts in ieder geval doorslapen. Door gewenning steeds meer gaan innemen en zit momenteel op 3x 60 Mg langwerkend. Moeten 12 uur werken maar na 8 uur komt de pijn weer hevig terug. Nadeel is dat het bijna 2 uur duurt voor het noemenswaardig werkt en na 8 uur neemt het al weer af. Na een rugprik zonder resultaat probeer ik ondanks de pijn toch af te bouwen maar dit valt vies tegen. Heb last van onrust, depressie, slechte eetlust en warm/koud. Waarschijnlijk het middel te lang gebruikt waardoor die bijwerkingen nu heftiger zijn dan de eerste keer. Helaas slaap ik nu ook weer slecht door de pijn dus ik zal moeten kiezen tussen 2 kwaden.

06-03-2018 | Man | 62
Lage rugpijn
Gebruik 1 keer per dag en neem dit s, morgen s in. Merk goed als deze is uitgewerkt maar neem geen 2e en accepteer de avond en nacht de pijn. Wat de toekomst brengt weet ik niet maar ben nu best tevreden over dit medicijn.

03-03-2018 | Vrouw | 60
Lage rugpijn
Voor een gebroken ruggewervel gebruikt, haalt de pijnpieken weg maar is zeer lastig omtrent de bijwerkingen omdat het in het begin vele bijwerkingen geeft, langzaam afbouwen is zeer gewenst. Als je zoveel pijn hebt ben je blij dat dit middel er is. Zou het alleen niet willen gebruiken voor chronisch gebruik. Het doet meer in je hoofd als je vermoed.

30-01-2018 | Vrouw | 56
oxycodon (15mg)
1 tas optillen uit de auto en niets meer kunnen, en dat al 3 jaar

16-10-2017 | Vrouw | 54
oxycodon (5)
Lage rugpijn
De kortwerkende geven mij extra energie, van de langwerkende word ik erg moe. Ik gebruik het nu al een jaar, 14 kilo afgevallen. Ik begon met 1 a 2 pillen pd, inmiddels toch al 3, soms 4, ik wil niet verder ophogen. Werkt redelijk tegen de pijn, maar voel me toch ook wel gedrogeerd. Maar ik kan in ieder geval blijven werken nu.

30-08-2017 | Man | 52
Lage rugpijn
Gebruik dit product eenmaal per dag, 's avonds voor het slapen gaan om de nacht door te komen. Begon eerst ook 2maal daags, ook in de ochtend maar gevolg dat ik de hele dag versuft was continu wegviel. Wel last van verstopping dus van de huisarts zakjes movicolon gekregen om daar niet ook nog problemen mee te krijgen.

27-08-2017 | Man | 55
oxycodon (10mg/ml)

21-08-2017 | Man | 55
Lage rugpijn
Mijn rug is op verschillende niveaus vast gezet en deze operaties hebben helaas niet afdoende geholpen. Na vele rondzwervingen en specialisten artsen te hebben bezocht, blijft er alleen pijnbestrijding nog maar mogelijk. Ook slik ik hierbij vrij heftige oxycodon 60 mg per dag. Nu ervaar ik diverse bijwerkingen zoals zweten, duizeligheid, gewichtstoename.

03-04-2017 | Man | 28
Lage rugpijn
Ik ben in oktober 2016 geopereerd, een plif operatie (Posterieure Lumbale Intercorporele Fusie), een zware operatie van 6 uren waar ze schroeven in mijn rug hebben geplaatst.(afschuiving ruggenwervel) ik neem nu al dik 9 maanden oxycodon, het helpt me zeker, de pijn kan mijn redelijk doen verdwijnen, je voelt je er ook goed bij. Tot het is uitgewerkt. voel me slap, moe, o[lees meer...]nwennig. het werkt dus verslavend.

01-04-2017 | Man | 50
Lage rugpijn
Het medicijn helpt maar matig. Het nare is dat je er afhankelijk van wordt maar wat wil je? Artsen zeggen wel max. 3 maand. Is dan de pijn weg? Nee!! Ik blijf dus fijn oxycodone gebruiken, want hier doen ze niks in de ziekenhuizen. Ik heb mijn bekken scheef staan, waardoor ook mijn rug scheef staat. Men wil mij dus nu helpen met steunzolen, wat geen meter helpt. Revalidat[lees meer...]ie? waardeloos helpt niet. Als dit medicijn er niet was kon ik niks. En in de huidige tijd maken artsen en specialisten zich er makkelijk vanaf. Volgens mij komt dit door de overheid. Helpt het niet meer? gaan we de dosis verhogen. Helpt het nog niet, voorruit dan maar nog een verhoging. Zo werkt dat tegenwoordig. Het is om te huilen!! Heb je hevige pijn is dit nog de beste oplossing. Klaar!!