amoxicilline / clavulaanzuur

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (35 meningen)
Keelontsteking (19 meningen)
Urineweginfectie (17 meningen)
Infectie (wond) (17 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Nierbekkenontsteking (10 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (9 meningen)
Tandvleesontsteking (9 meningen)
Kaakontsteking (9 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (4 meningen)
Amandelontsteking (4 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

07-01-2018 | Vrouw | 50
Ontsteking in de borst
Voor en na drainage dit voorgeschreven gekregen. Veel last van diarree op de meest onverwachte momenten. Heel vervelend. Nu deze kuur is afgelopen nog steeds diarree. Ik gebruik ook metformine en had daarbij minimale diarreeklachten. Het lijkt of ik nu meer klachten hiervan houd. Zal het in ieder geval opnemen met mijn POH.

19-12-2017 | Man | 19
Amandelontsteking
Dit bericht zet ik hier neer namens mijn vriend, omdat mijn vriend van dit medicijn NOG STEEDS ZIEK LIGT TE ZIJN, EN ZODANIG ZIEK DAT HIJ ZELF NIETS MEER KAN!!!!!!!!!!!!!! EN DIT NU AL 1,5 WEEK AAN DE GANG IS!!! de veertiende begon mn vriend met deze medicatie naar aanleiding van heel veel keelpijn, niets meer kunnen eten en drinken ook bijna niet meer, extreem hoge koo[lees meer...]rts. eenmaal aangekomen op de spoedpost omdat hij al 1 week koorts had tussen de 41/ 42 graden, kreeg hij deze kuur voorgeschreven vanwege amandelontsteking en angina. ik heb zo goed mogelijk voor hem gezorgd, maar de eerste twee dagen merkte hij niets en hielp t medicijn totaal niet. ik merkte dat na verloop van tijd de koorts zakte en dat hij ietsje minder last had van de klachten. dacht ik. dus niet. de klachten kwamen al snel terug en bovenop de wat ik noem ''normale bijwerkingen'' zoals diarree en hoofdpijn, kreeg hij alle heftige reacties die je je maar kunt bedenken. steeds als hij smorgens zn bed uitkwam leek hij zich even beter te voelen, maar nadat die steeds die klote pillen innam zakte hij gelijk in elkaar. hij begon helemaal te trillen, de koorts nam weer belachelijk hoge waardes aan, kreeg koortstuipen. en begon zodanig veel te zweten dat hij letterlijk zn bed uit dreef en alles nat was. matras nat, kussens nat dekbed nat, alles compleet doorweekt. de druppels lopen letterlijk over zn hele lichaam naar beneden. heb tegen hem gezegd dat we morgen de dokter gaan bellen want ik vind dit echt abnormaal en een schande dat ze hem dit hebben meegegeven. hij heeft amper spierkracht meer, hij kan amper nog lopen naar boven de trap op of staan in de douche, dan moet ik hem ondersteunen en voor in de douche een stoel pakken omdat hij letterlijk door zijn benen zakt. wat die mensen mijn vriend hebben gegeven neem ik ze niet in dank af, het middel is veel en veel extreem veel erger dan de kwaal!!!!!!!!!!!!!!!! hij is dan ook totaal gesloopt heb hem 1,5 week verzorgd en redelijk intensief, het bleef niet bij hem eten opdienen en voor je partner zorgen zoals dat zou moeten bij een ''gewoon'' griepje., hij was op dat moment gewoon gehandicapt. hier baal ik echt van want dit was allemaal niet nodig geweest, hij had verdorie allang beter kunnen zijn. en voor mezelf vind ik dat dan totaal geen probleem verder want voor je partner doe je alles! maar voor hem vind ik het nog het allerergste, hij ligt doodziek te zijn, voor een middel wat niet eens helpt, maar het allemaal nog veel erger maakt.... ik raad dan ook ieder ten zeerste af om dit middel te gaan gebruiken of verder te gebruiken het breekt je hele systeem totaal af!!!! dit zouden ze echt nooit maar dan ook nooit meer mee mogen geven aan mensen, dit is echt schandalig, en de mate waarin je ziek word van dit medicijn is niet normaal. heb mn vriend gezegd dat wat die arts ook zegt we gaan stoppen met deze kuur, want dit word me te heftig. ik kan het niet meer aanzien hoe mijn eigen vriend van wie ik zielsveel hou hier half ligt te stikken omdat er een of andere troela is geweest die dit flutmedicijn heeft voorgeschreven! we zijn nu bij dag 5 van de kuur en hij moet nog een dikke drie dagen. terwijl er heel makkelijk gepraat word over het medicijn door de arts van: het is zo voorbij ladiedadieda, nou dat hebben we geweten! nooit maar dan ook nooit meer laat ik mijn vriend zo vergiftigen door zulke medicatie!

13-12-2017 | Vrouw | 38
Bronchitis
Na 5 dagen prednisolon en 6 dagen gewone amoxi. Deze na huisarts bezoek voorgeschreven gekregen. Bleek nu een acute bronchitis te hebben. Veel benauwd kreeg tijdens de eerste kuur weer koorts 38.5 hoogst gemeten . Nu twee dagen deze kuur en hoesten wordt iets minder . Nog wel wat benauwd maar moet even afwachten wat de kuur doet. Wel erg licht in mijn hoofd en eigenlijk [lees meer...]al de hele dag op bed liggen slapen . Voel wel dat het medicijn aan het rommelen is in mijn luchtwegen .

22-11-2017 | Vrouw | 68
Middenoorontsteking
Gebruik het pas een dag.

14-11-2017 | Vrouw | 24
Tandvleesontsteking
Af en toe voel je je wel even beroerd of zwak. Maar na een dutje voel je wel wat beter.

09-09-2017 | Man | 73
Abces in oksel.

28-08-2017 | Vrouw | 56
Longontsteking
Ik heb dit medicijn gekregen voor een longontsteking. Bijwerkingen: moeheid, misselijk, keelpijn, vaginale schimmel, branderig gevoel, kloppend gevoel in mijn vagina, jeuk, diarree, slecht slapen.

27-07-2017 | Man | 26
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Chlamydia

23-07-2017 | Vrouw | 30
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Trekken van tand of kies
Dit medicijn heb ik voorgeschreven gekregen na het trekken van een kies met ontsteking eronder. Na verloop van tijd werd ik een beetje kribbiger en mijn weerstand begon hard te zakken. Uiteindelijk kreeg de Candida Albicans gistbacterie de overhand en kreeg ik last van blaren op mijn tong en vaginale schimmels. Helaas, het heeft voor mijn gevoel weinig effect gehad.

07-07-2017 | Vrouw | 31
Bacteriële infectie
Ik gebruik deze antibiotica voor geïnfecteerde bijtwonden. Na 1 dag werden de infecties al minder. Vrijwel geen bijwerkingen, behalve de eerste dag wat lichte buikpijn. Ik heb deze AB al een aantal keer eerder gebruikt, toen ook geen bijwerkingen (behalve schimmelinfectie naderhand), terwijl ik op veel soorten medicatie slecht reageer. Voor mij werkt het super!

04-07-2017 | Vrouw | 17
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
misselijkheid, geen eetlust, moe

27-06-2017 | Man | 65
Bacteriële infectie
Heb vanwege ontsteking van een wond in mijn kuit deze medicijnen voorgeschreven gekregen door de huisarts. Vanaf de 2e dag werd ik langzaam steeds meer afwezig en had ook duizelingen. Dit hinderde mij ernstig in mijn functioneren op een voor mij normaal peil, ondanks het feit dat ik lichamelijk gehinderd werd door de ontsteking in de wond aan mijn kuit waarvoor ik met mij[lees meer...]n been moest rusten op een krukje. Ben vanaf dag 2 ernstig in mijn concentratie gehinderd. M.a.w. was zelfs tot 10 dagen na einde kuur ernstig afwezig en vermoeid

03-06-2017 | Vrouw | 30
Longontsteking
i.v.m. een longonsteking deze medicatie voorgeschreven gekregen. Van de eerste twee innames merkte ik nog niets. Maar vanaf de derde inname kreeg ik steeds meer bijwerkingen. Met name de duizeligheid vond ik vervelend. Ik kon werkelijk niets meer. Van bed naar toilet en andersom was de eerste vier dagen alles wat ik qua inspanning deed. Dag vier werd ik lijkbleek/geel. Ik [lees meer...]schrok van mijn spiegelbeeld en heb ik contact gezocht met de huisarts. Ik begon ook te hyperventileren. Bloedgeprikt, kwam gelukkig verder niets bijzonders uit. Schijnt dat ik extreem gevoelig reageer op deze medicatie. Wellicht heeft de ernst van de bijwerkingen ook te maken met je gewicht/postuur? Ik ben klein van postuur en had enigszins het gevoel dat deze dosis te zwaar voor mij was. Inmiddels zit ik op dag 6 en voel mij eindelijk beter (geen koorts) nog wel last van lichte duizeligheid.

08-05-2017 | Vrouw | 25
amoxicilline / clavulaanzuur (1000/100mg)
ik had een behoorlijk ontstoken teen, waar ik aan geopereerd was. het was al een erg langdurig verhaal met de teen. toen kreeg ik dit medicijn. de tweede dag van gebruik, merkte iemand op dat ik opeens helemaal onder de rode vlekken zat. en had al wel door dat ik heel erg veel jeuk had overal. mijn mond begon steeds meer op te zwellen. als ik het niet op tijd door h[lees meer...]ad gehad en nog 1 zo'n pil had gehad was ik misschien wel te laat geweest. 's avonds kon ik nauwelijks nog ademhalen zo opgezwollen was mijn mond keel en gezicht. bij de huisarts direct aantekening gemaakt dat ik hier dus allergisch voor ben.

24-04-2017 | Vrouw | 60
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Na een paar dagen ontsteking vagina/ endeldarm. Erg opgezette schaamlippen en anus. Schimmelinfectie. Niet kunnen slapen 's nachts van de pijn en de jeuk. Zetpillen/ zalf gekregen voor de jeuk. Helpt tot nu toe niet afdoende en de antibiotica heeft ook niet geholpen voor het abces in mijn lies.

31-03-2017 | Man | 64
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Wondroos
Na enkele keren amoxicilline met clavulaanzuur te hebben gebruikt werkte het niet meer. Dit leidde eind 2012 tot een ziekenhuisopname waar ik voor het eerst clindamycine (per infuus) kreeg. Reeds na enige dagen was de pijn bij het lopen volledig verdwenen.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum