amoxicilline / clavulaanzuur

Blaasontsteking (64 meningen)
Longontsteking (35 meningen)
Keelontsteking (19 meningen)
Urineweginfectie (16 meningen)
Infectie (wond) (15 meningen)
Oorontsteking (13 meningen)
Nierbekkenontsteking (10 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (8 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Ontsteking in de borst (7 meningen)
Kaakontsteking (6 meningen)
Middenoorontsteking (4 meningen)
Amandelontsteking (3 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Prostaatontsteking (2 meningen)

Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

29-06-2016 | Man | 71
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Blaasontsteking
na een maal innemen voelde ik me de andere dag echt beroerd maar toch nog een keer genomen toen ging het echt fout vanaf savonds 6 uur tot andere morgen koude rillingen hartritme storing tot 4 uur sochtens overgeven echt zooo ziek gelijk gestopt maar na 5 dagen nog steeds erge maagpijn ga morgen maar naar de huisarts toe hebben dit nog meer mensen gehad

28-06-2016 | Vrouw | 27
Ontsteking in de borst
Dit middel had geen effect op de onsteking in mijn lichaam.

25-06-2016 | Vrouw | 70
Infectie (wond)
Op 5 mei 2016 stootte ik mijn scheenbeen tegen een stenen muurtje. De huisarts zag de wond twee keer per week . Toch ontstond een ontsteking. deze werd behandeld met amoxicilline capsules 3keer per dag 500 mg 7 dagen. O p 11 juni bleek onder de wond korst allemaal pus te zitten. De huisarts op Ameland(Ballum) liet het hele onderbeen inpakken, ik kreeg amoxicilline clavu[lees meer...]laan zuur voorgeschreven. Op de derde dag kreeg ik er een candida infectie bij veroorzaakt door de clavulaan zuur denk ik want bij alleen amoxicilline had ik het niet. De kuur werd een dubbele kuur en de canesten gyno 3 werd ook herhaald. Beide medicijnen werketen uitstekend. Al met al, de hele goede zorg en de medicatie hebben hun werk goed gedaan. Eindelijk is de wond echt dicht en bijna genezen. ps aanvankelijk wilde mijn huisarts mij fluconazol voorschrijven, maar bij 1 keer eerder gebruik kreeg ik erge pijn en kramp in mijn slokdarm.

25-06-2016 | Man | 55
Urineweginfectie
Ammoxiline werkt op zich goed maar de toevoeging van clavelaanzuur kan als je een lage weerstand hebt schimmel infectie veroorzaken laat je dan niet afschepen met een zalfje want dat helpt niet vraag gelijk om die capsule dan ben je in 1 dag van die vreselijke jeuk af succes.

29-05-2016 | Vrouw | 56
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Luchtweginfectie
na twee dagen al meer lucht en minder groen gekleurd slijm, dus werkt goed.

04-03-2016 | Vrouw | 58
Longontsteking
Verkoudheid of virus overgaand in een ontsteking in de longen met hoge koorts en benauwdheid. Koorts werd wel gauw minder, benauwdheid is niet over.

22-02-2016 | Man | 77
Urineweginfectie
Gedurende 3 weken na de kuur op veel verschillende plekken op mijn lichaam jeuk, dan weer hier en dan weer daar van hoofdhuid tot en met de voeten. Rode vlekken op de huid zijn te verhelpen met een speciale zalf via de huisarts. 2 weken na de kuur dagelijkse maagpijn. Heeft ongeveer 1 week geduurd. Werd daarna langzaam minder.

15-02-2016 | Man | 17
amoxicilline / clavulaanzuur (500/50mg)
Bijholteontsteking
Het middel werkte over het algemeen prima, echter kreeg ik over mijn hele lichaam rode vlekken nadat de kuur was gestopt. De rode vlekken kwamen overal op mijn lichaam waar ik contact heb gehad met iets (bijvoorbeeld op de band van de onderbroek). De vlekken jeukte enorm en het leek enorm veel op gordelroos. Onprettige bijwerking, goede behandeling.

04-01-2016 | Vrouw | 19
amoxicilline / clavulaanzuur (50/12,5mg/ml)
Blaasontsteking
Dit 7 dagen genomen, blaasontsteking was gelijk weg. Wel ben ik nu al bijna 2 maanden kotsmisselijk met maagkramp, volgens huisarts darmflora etc overhoop.

25-12-2015 | Vrouw | 51
Tandvleesontsteking
In verband met mij kunstprothese moest ik in een keer 6 x500mg in ene keer innemen ..mijn ene knie laat al los en ik zit er nu beter op ...dat ze eerder antibiotica geven ..want artsen geven het niet gauw..misschien dat daardoor de knie los laat en de meeste artsen me niet serieus nemen omdat ik vrij jong ben met 2 knie protheses ..maar de medische wereld is toch gestoord[lees meer...] aan het worden meeste nemen geen tijd meer voor patiente verz willen dat de boel word belazerd zij verdienen en gaan over lijken (letterlijk).

23-11-2015 | Vrouw | 54
Verkoudheid
na 4 weken steeds terugkerende neus- en keelverkoudheid met elke keer opnieuw pijn in de keel, kaak, bijholtes en oren, plus daarnaast een niet aflatende hoest, was het na een kuur doxycycline tijd voor iets stevigers. 3x per dag 500/125 mg van dit middel. En eerlijk: het werkt uitstekend ! Al na 1 dag geen slikproblemen meer, en na 2 dagen ook nog maar af en toe een hoe[lees meer...]stje, wat nu na 5 dagen eigenlijk geheel over is. Iets last van rommelende buik en zachte ontlasting (wel innemen na een maaltijd!). Maar dat weegt me absoluut op tegen de eerdere klachten en hoe moe ik was na al dat gehoest en gesnuit. Ik ben zeer tevreden met dit middel.

06-11-2015 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Ik kreeg dit middel vanwege een flinke blaasontsteking met veel pijn in mijn zij (richting nieren). Mijn derde blaasontsteking en tevens de ergste. In het verleden heb ik verschillende antibiotica gekregen, maar omdat ik mogelijk zwanger was, kreeg ik nu amoxicilline met clavulaanzuur. Na een aantal dagen merkte ik verbetering. Aangezien ik toch nog veel pijn had, kreeg ik[lees meer...] deze kuur voor tien in plaats van vijf dagen. Tijdens de kuur had ik last van bijwerkingen als hoofdpijn en misselijkheid. Een beetje vervelend, maar volgens de apotheker kon dit geen kwaad. Tegen het einde van de kuur had ik geen klachten meer van de blaasontsteking. Helaas kwamen de klachten na het beëindigen van de kuur binnen een aantal dagen weer terug en kreeg ik weer een ander middel voorgeschreven.

30-10-2015 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Ik had steeds terugkomende blaasontstekingen en heb eerst Furabid, toen Monuril en daarna Amoxicilline/Clavulaanzuur gehad. De klachten werden nog erger en mijn darmen waren helemaal van slag. Mijn geestelijke en lichamelijke weerstand was nog lager. Geen van de drie middelen heeft geholpen. Uiteindelijk ben ik genezen door voedingssupplementen (chlorella, gerstegras en m[lees meer...]ulti-vitaminen), probiotica en ontspanningsoefeningen.

21-10-2015 | Vrouw | 35
Bacteriële infectie
Naar de huisarts geweest met klachten als bijna niet meer kunnen slikken, hoofdpijn, koorts, koude rillingen, algehele malaise etc. CRP waarde geprikt, was 400, veel te hoog, bacteriele infectie dus. Direct antibiotica gekregen en de volgende dag ging het al ietsje beter. Wel meteen diarree erbij gekregen, maar was al zooo blij dat die andere klachten minder waren geworden[lees meer...]. De dag na het eindigen met antibiotica weer diarree. Hopelijk is dit snel over. Ik ben wel meteen de eerste dag van de antibiotica begonnen met het nemen van Actimel en Yakult. Natuurlijk niet tegelijkertijd, maar tussen de doseringen door.

19-10-2015 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Heb voorheen wel vaker Amoxicilline voorgeschreven gekregen en dit hielp altijd prima, maar opeens heeft mijn lichaam er blijkbaar een overgevoeligheid voor ontwikkeld. Ik kreeg over mijn hele lichaam rode vlekjes, beginnend in mijn hals en gezicht.

15-10-2015 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
wel last van diarree, en moe. voor de rest doet het medicijn bij mij na 3 dagen wel zijn werk goed gelukkig !

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (556) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (511) - Antibiotica - penicillines breedspectrum