amoxicilline / clavulaanzuur

Blaasontsteking (64 meningen)
Longontsteking (35 meningen)
Keelontsteking (19 meningen)
Urineweginfectie (16 meningen)
Infectie (wond) (15 meningen)
Oorontsteking (13 meningen)
Nierbekkenontsteking (10 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (8 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Ontsteking in de borst (7 meningen)
Kaakontsteking (6 meningen)
Middenoorontsteking (4 meningen)
Amandelontsteking (3 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Prostaatontsteking (2 meningen)

Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

08-05-2019 | Man | 68
amoxicilline / clavulaanzuur (1000/100mg)
Trekken van tand of kies
na drie dagen een dikke opgezwollen tong. Pijnlijke keel en uitslag.

30-04-2019 | Man | 52
Urineweginfectie
Vorig jaar ook een kuur gedaan. Werkte goed. Helaas nu opnieuw. Ook nu werkt het weer snel. Dezelfde dag ging het al veel beter en de dag na de start waren de klachten grotendeels voorbij. Net als vorige keer geen bijwerkingen.

27-04-2019 | Man | 74
Preventie van nabloeding
na long punctie is een longbloed over het hoofd gezien na weg halen bloed moesten de medicijnen een longontsteking voorkomen

21-03-2019 | Vrouw | 31
Ontsteking in de borst
0,0 effect op de ontsteking. Voelde me erg ziekjes van de medicatie. Dit is nu de 3e en laatste keer dat ik dit medicijn geprobeerd heb voor deze aandoening.

18-03-2019 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Ik herken de helse pijn en misere van iemand van leeftijd van 25. Ik had laatst weer(laatste keer was aug-sept-18) blaasontsteking. Het is helaas een zwakte in mijn lijf. Ik vermoed dat het bij iedereen anders aanvoelt. Zowel intensiteit als ander soort gevoel. Ik sla bij een fikse ontsteking bijna dubbel van de ellende, en kan moeilijk lopen erdoor. Afgelopen augustus-sep[lees meer...]tember heb ik 4 verschillende kuren gehad. herstel: 2x dezelfde, in totaal 3 verschillende soort AB. hierdoor had ik nu afgelopen bij het opsteken ervan nog een kuur Amoxicilline en ben ermee begonnen, af en toe voel ik nog wat in de blaasstreek, tot nu toe is iig de erge misere afgenomen. Ik bid(ben niet gelovig) dat het voorlopig weer wegblijft. Ik vind het zo ellendig. Ben er sinds jong kind al bekend mee. Ik ben nu 56. grtjs

19-02-2019 | Man | 44
Middenoorontsteking
diepe oorontsteking, mogelijk ook speekselklieren ontstoken maar dat is niet zichtbaar of voelbaar aan buitenkant hoofd en hals, was ook reden om wachten met naar huisarts gaan die toch oorontsteking zag, eerst sofradex druppels gehad die zeven dagen niet werkte nu pijn in hals en diep in wang toegenomen dus de kuur erbij, men hoopt dat er meer zichtbaar is op MRI deze we[lees meer...]ek

14-02-2019 | Vrouw | 19
amoxicilline / clavulaanzuur (625mg)
Keelpijn
maandag, dinsdag heb ik heelveel slijm weg gehaald. Ik kon niet opstaan uit me bed van de pijn dus besloot dan op woensdag naar de dokter te gaan. De dokter schreef mij amoxicilline clavulaanzuur voor. bij de eerste tablet merkte ik al veranderingen, maar heel de dag door vvoede ik trillingen in mijn lichaam. Volgende morgen sta ik op en voelde me misselijkheid en had de n[lees meer...]ijging over te geven dus heb ik eerst gegeten en dan de medicijn in genomen en nog geen 30 sec en begon over te geven misselijkheid dus, duizeligheid en werdt zwak. Dus ben onmiddelijk hiermeer gestopt. misschien werkt het bij mij anders en bij iemand anders weer anders.

14-01-2019 | Vrouw | 43
amoxicilline / clavulaanzuur (1000/200mg)
Vreslijk middel. Ging al over mijn nek als ik het potje open deed. Rook zwaar naar schimmel en kreeg er vreselijk diaree van en huiduitslag. Moest het een week voor en na mijn operatie slikken maar ben er kort na mijn operatie mee gestopt. Gelukkig is alles goed gegaan...

10-01-2019 | Vrouw | 49
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Ik ben door een kalfje gebeten in mijn vinger. Preventief kreeg ik deze kuur. Bij mij pakte dat wonderwel goed uit op een heel ander gebied. Ik heb al jaren vervelende prikkelbare maag-darmklachten en tijdens de kuur verdwenen die volledig, dus precies het omgekeerde van wat ik had verwacht. Ik ben zeer verbaasd en heb geen verklaring hiervoor. Ik vraag mij af of ik dit mo[lees meer...]et bespreken met de huisarts.

19-11-2018 | Vrouw | 24
Ontsteking (mond)
Redelijk effectief dus het kortdurende ongemak (7 dagen) van de bijwerkingen valt hierbij in het niet. De diarree/maagklachten kunnen grotendeels voorkomen worden door de antibiotica echt in te nemen voor de maaltijd.

24-10-2018 | Vrouw | 63
amoxicilline / clavulaanzuur (1000/100mg)
Kaakontsteking
Tintelingen en zeer vermoeid gevoel in de armen en benen, nare hoofdpijn. Oorsuizen. tintelende tong. onaangenaam gevoel over het hele lichaam,

28-09-2018 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Allerlei vieze bacteriele infecties dankzij onkundige huisarts en ondersteuning, assistenten, zorgpersoneel en omgeving na verhuizing door gedwongen opname GGZ waar de patienten en personeel erg onhygienisch waren ook in gedrag en uitspraken. Luchtwegen infecties, huidinfecties, maag-, darm infecties met zwakke weerstand en pijnklachten verhuisde in had aantal ingrepen en[lees meer...] medische onderzoeken moeten ondergaan ivm auto immuumziekte en ben zieker geworden dankzij zorg, hulp en de dwangeis van omgeving en artsen in huisartsenpraktijken erheen te gaan. Erg beangstigend ook, die bijwerkingen en de gevolgen, pijn en andere schade naast de onwil medische hulp te verlenen bij ernstige klachten op lichamelijk gebied vanaf eerste moment

20-08-2018 | Man | 62
Longontsteking
Na twee dagen heftig braken etc de huisarts om een andere antibiotica gevraagd. Deze constateerde echter een schockachtige toestand- Ziekenhuisopname vereist.

14-08-2018 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Liep al 3 weken met een blaasontsteking, zonder uitslag in de urine. Na afwachten toch maar antiobiotica gekregen van de dokter en na 1-2 dagen merkte ik dat het minder werd, en na de 4e dag was het zo goed als weg.

21-07-2018 | Man | 68

16-07-2018 | Vrouw | 56
Darmontsteking
Dag 1 keurig begonnen en aangezien ik Amoxilline een fijne snelwerkende antibiotica vind, had ik wederom hoge verwachtingen. Echter snel begon ik blaartjes te voelen, vooraan achter mijn voortanden tegen mijn gehemelte, het werden er snel meer en ze werden ook groter. Mijn voortanden gingen erg pijn doen. De dag erna ook de zijkanten van mijn tong en de buitenkant van m[lees meer...]ijn mond in de hoeken uitstralend naar de rest van mijn lippen. Ik deed wat research en besloot gelijk te stoppen. Inmiddels waren de blaren al erg groot en kon ik niet meer normaal praten en sliste. Dikke kans dat het nog erger zou worden en een groot risico zou kunnen worden voor me, met stikken tot gevolg. De blaren slinken nu langzaam maar het gaat de goede kant op, de tandpijn is weg en helaas is de buikpijn wel weer terug want zowaar, daar hielp het erg goed tegen, de 2e dag al. Dus het zal de Clavulaanzuur zijn waar ik allergisch voor ben.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (556) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (511) - Antibiotica - penicillines breedspectrum