amoxicilline / clavulaanzuur

Blaasontsteking (64 meningen)
Longontsteking (35 meningen)
Keelontsteking (19 meningen)
Urineweginfectie (16 meningen)
Infectie (wond) (15 meningen)
Oorontsteking (13 meningen)
Nierbekkenontsteking (10 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (8 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Ontsteking in de borst (7 meningen)
Kaakontsteking (6 meningen)
Middenoorontsteking (4 meningen)
Amandelontsteking (3 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Prostaatontsteking (2 meningen)

Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

04-07-2017 | Vrouw | 17
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
misselijkheid, geen eetlust, moe

27-06-2017 | Man | 65
Bacteriële infectie
Heb vanwege ontsteking van een wond in mijn kuit deze medicijnen voorgeschreven gekregen door de huisarts. Vanaf de 2e dag werd ik langzaam steeds meer afwezig en had ook duizelingen. Dit hinderde mij ernstig in mijn functioneren op een voor mij normaal peil, ondanks het feit dat ik lichamelijk gehinderd werd door de ontsteking in de wond aan mijn kuit waarvoor ik met mij[lees meer...]n been moest rusten op een krukje. Ben vanaf dag 2 ernstig in mijn concentratie gehinderd. M.a.w. was zelfs tot 10 dagen na einde kuur ernstig afwezig en vermoeid

03-06-2017 | Vrouw | 30
Longontsteking
i.v.m. een longonsteking deze medicatie voorgeschreven gekregen. Van de eerste twee innames merkte ik nog niets. Maar vanaf de derde inname kreeg ik steeds meer bijwerkingen. Met name de duizeligheid vond ik vervelend. Ik kon werkelijk niets meer. Van bed naar toilet en andersom was de eerste vier dagen alles wat ik qua inspanning deed. Dag vier werd ik lijkbleek/geel. Ik [lees meer...]schrok van mijn spiegelbeeld en heb ik contact gezocht met de huisarts. Ik begon ook te hyperventileren. Bloedgeprikt, kwam gelukkig verder niets bijzonders uit. Schijnt dat ik extreem gevoelig reageer op deze medicatie. Wellicht heeft de ernst van de bijwerkingen ook te maken met je gewicht/postuur? Ik ben klein van postuur en had enigszins het gevoel dat deze dosis te zwaar voor mij was. Inmiddels zit ik op dag 6 en voel mij eindelijk beter (geen koorts) nog wel last van lichte duizeligheid.

08-05-2017 | Vrouw | 25
amoxicilline / clavulaanzuur (1000/100mg)
ik had een behoorlijk ontstoken teen, waar ik aan geopereerd was. het was al een erg langdurig verhaal met de teen. toen kreeg ik dit medicijn. de tweede dag van gebruik, merkte iemand op dat ik opeens helemaal onder de rode vlekken zat. en had al wel door dat ik heel erg veel jeuk had overal. mijn mond begon steeds meer op te zwellen. als ik het niet op tijd door h[lees meer...]ad gehad en nog 1 zo'n pil had gehad was ik misschien wel te laat geweest. 's avonds kon ik nauwelijks nog ademhalen zo opgezwollen was mijn mond keel en gezicht. bij de huisarts direct aantekening gemaakt dat ik hier dus allergisch voor ben.

24-04-2017 | Vrouw | 60
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Na een paar dagen ontsteking vagina/ endeldarm. Erg opgezette schaamlippen en anus. Schimmelinfectie. Niet kunnen slapen 's nachts van de pijn en de jeuk. Zetpillen/ zalf gekregen voor de jeuk. Helpt tot nu toe niet afdoende en de antibiotica heeft ook niet geholpen voor het abces in mijn lies.

31-03-2017 | Man | 64
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Wondroos
Na enkele keren amoxicilline met clavulaanzuur te hebben gebruikt werkte het niet meer. Dit leidde eind 2012 tot een ziekenhuisopname waar ik voor het eerst clindamycine (per infuus) kreeg. Reeds na enige dagen was de pijn bij het lopen volledig verdwenen.

26-03-2017 | Man | 58
Darmontsteking
Had last van misselijkheid, diarree, buikpijn en hoge polsslag. Arts constateerde ontsteking aan de endeldarm, De polsslag en bloeddruk waren binnen 24 uur weer normaal maar de buikpijn is toegenomen, diarree gebleven en heb er maagpijn bij cadeau gekregen. Ik weet natuurlijk niet hoe het met de ontsteking is gesteld. Voel me doorlopend beroerd en ben tot weinig in staat.[lees meer...] Verleiding is groot te stoppen, maar ik hou nog even vol. Resistente bacteriën is toch wel een grote zorg, daarom.

22-03-2017 | Man | 53
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Diarree meteen al met de eerste pillen, heftige allergie met de laatste pil. Diarree kon wel goed worden onderdrukt met remmers. De heftige allergie reactie aan het einde was wel een teleurstelling. Ik heb ingevuld, dat het middel matig effectief was, ik moest het preventief nemen, dus ik kon niets meten. Misschien heeft het geholpen, maar dat zal ik nooit weten.

09-03-2017 | Vrouw | 56
Luchtweginfectie
Ik heb van deze antibiotica bijwerkingen, heb daar bij andere antibiotica nagenoeg geen last van gehad. Meer plassen (urine laten onderzoeken dacht aan een blaasontsteking) was het dus niet dus waarschijnlijk de amoxycline. Naar gevoel in de buik dus kortom zou blij zijn dat de kuur morgen afgelopen is.

19-02-2017 | Man | 54
amoxicilline / clavulaanzuur (250/62,5mg)
Tandvleesontsteking
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen door de tandarts vanwege een ontstoken kies. Wat een gruwelijk middel. Ik ben nu al 3 dagen van slag en ik ben ook nog even in shock geweest. Nooit nooit nooit nooit meer gebruiken en ik vind het schandalig dat dit middel nog zo ruim voorgeschreven wordt. Wat een martelgang.

07-02-2017 | Vrouw | 32
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Zelfs met het innemen van eten eigenlijk nog steeds last van misselijkheid. Was bereid dat uit te zitten, maar werd overgevoelig tijdens gebruik.

05-02-2017 | Man | 38
Blindedarmontsteking
Voorgeschreven wegens een toen nog onbekende ontsteking in de buik, wat later appendicitis (blindedarmontsteking) bleek te zijn. Na twee dagen begon ik over mijn beide benen een rode uitslag te krijgen. Het jeukte en jeukte en jeukte! Ik moest me inhouden om niet mijn hele huid eraf te krabben. Ik kreeg de volgende dag gelukkig aparte allergischereactieremmers tegen de jeu[lees meer...]k en die hielpen gelukkig. Maar oh oh, wat vreselijk was die jeuk, ik had liever die blindedarmontsteking gehad!

31-01-2017 | Man | 54
Keelontsteking
Na 2 pillen direct gehele spijsvertering kapot. Waterige diarree 1ste dag, daarna iets minder waterig, om diarree te verminderen probiotica beginnen te slikken. Effect van de kuur was 0, geen verbetering. Continu vieze smaak in de mond van deze antibiotica. Heb 't idee dat mijn afweersysteem ook een flinke klap krijgt van dit medicijn waardoor je eigenlijk kunt zeggen dat [lees meer...]het middel erger is dan de kwaal. Heb met andere antibiotica veel minder last van bijwerkingen gehad. Voor mijn nooit geen Amoxicilline/Clavulaanzuur meer!

29-12-2016 | Vrouw | 37
Keelontsteking
Na het lezen van de reacties durfde ik er niet aan te beginnen, maar omdat ik zo'n keelpijn had moest ik wel. Ik had niet bang hoeven zijn, want ik heb GEEN bijwerkingen gehad. En de keelpijn werd zeer snel minder, dus ik was heel blij met het medicijn.

11-12-2016 | Man | 67
Bijbalontsteking
Middel twee keer gebruikt voor wortelpunt-ontsteking en bijbal-ontsteking. Pijnklachten verdwijnen snel. Bekende bijwerking is buikloop. Dat maar even voor lief nemen. Volgens de huisarts is dit een universeel middel voor nogal wat verschillende infecties.

18-07-2016 | Vrouw | 19
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Keelontsteking
Ik was net met mijn kuur begonnen toen ik al deze negatieve reacties las, ik schrok me rot en was bang voor bijwerkingen. Echter heeft de antibiotica prima zijn werk gedaan en heb ik absoluut geen last gehad van ook maar 1 bijwerking. Voor mij dus een prima antibiotica!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (556) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (511) - Antibiotica - penicillines breedspectrum