amoxicilline / clavulaanzuur

Blaasontsteking (64 meningen)
Longontsteking (35 meningen)
Keelontsteking (19 meningen)
Urineweginfectie (16 meningen)
Infectie (wond) (15 meningen)
Oorontsteking (13 meningen)
Nierbekkenontsteking (10 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (8 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Ontsteking in de borst (7 meningen)
Kaakontsteking (6 meningen)
Middenoorontsteking (4 meningen)
Amandelontsteking (3 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Prostaatontsteking (2 meningen)

Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

13-10-2015 | Vrouw | 52
amoxicilline / clavulaanzuur (1000/200mg)
Blaasontsteking
Amoxiclav genomen voor blaasontsteking. Ten zeerste af te raden. Ik vind het vergif. Ben meer dan 6 weken ziek geweest na het uitnemen van de doos. Braken, kokhalzen, diarree, misselijkheid, .. Veel erger dan de blaasontsteking zelf. Darmflora om zeep, maag volledig ontregeld. Weiger dit medicijn!

10-08-2015 | Man | 33
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Gebruik voor immuundeficiëntie, bij verkoudheid altijd luchtwegen ontstoken. Bij mij niet veel bijwerkingen (amoxicilline/clavulaan mylan). Word er soms een beetje duizelig en moe van. Beetje een brak gevoel.

24-07-2015 | Vrouw | 39
Ontsteking (mond)
Mijn verstandskiezen waren getrokken, een tweede maal werd een wond opengemaakt om schoon te maken. Al voor dat was gedaan, moest ik van kaakchirurg dit gif innemen zonder dat hij me gezien had. Ben na behandeling gestopt, had het gevoel of mijn keel werd dichtgeknepen diaree enz.. vreselijk. Heb van een homeopaat natuurlijke ontstekingsremmer gekregen.

20-07-2015 | Man | 46
Keelontsteking
Ik gebruik coveram 10/10 natrilix 1.5 nebilet 5mg aldactone 50mg voor hoge bloeddruk en kreeg amoxilline/clavulaanzuur voor een keelonsteking. Wel voor mijn verrassing ging mijn bloeddruk omhoog, ik werd echt ziek van was echt een verschrikkelijke ervaring. Ik vertrouw dat spul nooit meer met mijn medicijnen voor bloeddruk is mijn bloeddruk konstant 70/120, maar met de[lees meer...] antibiotica ging het meteen 97/150 staan, verschrikkelijk gevoel, nooit meer.

17-07-2015 | Vrouw | 30
Longontsteking
Voor mij nooit meer dit medicijn, ik heb er een anafylactische shock van gekregen. Ik ben met spoed afgevoerd. Gelukkig is het goed afgelopen.

11-06-2015 | Man | 38
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Op maandag gebeld voor pijn in de benen , heftige infectie , huisarts schrijft amoxiline /clavulaanzuur voor na 2 dagen bloed geprikt voor de ontsteking in de benen . Op vrijdag werd ik gebeld dat de uitslagen niet goed waren nierfunctie was erg slecht , meteen door naar seh . Weer bloedgeprikt , nierfunctie was inmiddels gedaald naar 23% , gelijk opname in t ziekenhuis . [lees meer...]Volgende dag weer bloedgeprikt nierfunctie nu nog maar 9%. Artsen staan voor een raadsel en besluiten prednison te geven via infuus en alvast voorbereidingen te treffen voor dialyse . Uiteindelijk word op maandagavond accuut gestopt met de amoxiline en in de loop van de week herstelde de nierwaardes weer naar normale waarde. Wat een rotzooi , zat bijna aan de dialyse door deze medicijnen .

01-06-2015 | Man | 42
Bijbalontsteking
Kleine onsteking operatief gedaan geen punt. Maar nu deze bende gekregen, megakoorts 1ste nacht, 's morgens n gewrichtspijn van heb ik jou daar op zondag en wazig moe beroerd toen werd ik wakker om 3 uur snachts niet normaal heb staan gille en schreeuwen van de pijn in m been moest t dekbed in mijn mond doen om t dempen duurde 5 min alsof r n mes zat t zagen in mijn spier,[lees meer...] vanochtend huisarts geweest stond in d keuken en t kwam weer 5 sec weer gillen geloof m heb nog nooit in m leven dit soort pijn gehad alsof m been r afgesneden word. Ligt nu in de prullebak. Ik vind dit gif, puur gif. Mensen blijf hier vanaf, levensgevaarlijk.

04-05-2015 | Man | 48
Longontsteking
Kreeg eerst griep, na een week gevolgd door longontsteking. Door huisarts amoxicilline voorgeschreven gekregen maar deze antibiotica had geen enkel effect (hoesten bleef; er kwam weinig tot niets los; temperatuur bleef rond 39,5) behalve dan dat ik er lichte diarree bij kreeg. Na vier dagen terug naar huisarts en andere antibiotica gekregen, amoxicilline met clavulaanzuur.[lees meer...] Ook deze had geen enkel effect, behalve dan dat ik er meer diarree van kreeg. Na drie dagen terug naar huisarts en weer andere antibiotica gekregen, azitromycine, en die sloeg binnen een dag aan, koorts en diarree verdwenen snel, maar nog wel een paar weken nagehoest. Meest waarschijnlijk is dat het een atypische longontsteking was (veroorzaakt door bacterieen niet gevoelig zijn voor penicilline; niet door resistentie maar nooit geweest) maar ziekenhuis waar slijm onderzocht had moeten worden op het soort bacterie, was vergeten dat te doen (wel met excuses) ... . Mijn hypothese is dat het mycoplasma pneumoniae was (legionella was uitgesloten in tests). Onhandig wel, verschillende antibiotica toedienen totdat er een aanslaat. Gelukkig gebeurde dat, maar pas na een week. Het zou mooi zijn als er snelle en goedkope tests (op het soort bacterie) beschikbaar zouden zijn, zodat gericht gelijk de `goede antibiotica voorgeschreven zou kunnen worden.

28-04-2015 | Man | 47
amoxicilline / clavulaanzuur (500/50mg)
Wortelkanaalontsteking. Medicatie hielp niet ook niet na de tweede kuur. Wel een ernstige schimmelinfectie aan de eikel waar ik meer last van had dan de uiteindelijke wortelkanaalbehandeling.

23-04-2015 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Wegens zwangerschap en blaasontsteking dit middel voorgeschreven gekregen. Blaasontsteking leek snel te Verbeteren en ik ervaar weinig bijwerkingen alleen lichte hoofdpijn. Tip: vraag bij de Apotheek Ortiflohr probiotica capsules. Dit werkt tegen diarree en Candida. In b.v. Amerika wordt deze probiotica standaard bij een kuur geleverd.

12-04-2015 | Man | 27
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Duizelingen, high voelen, depressie, mezelf niet meer herkennen

28-03-2015 | Man | 45
Longontsteking
Vooral pijn in de longen nam snel af maar niet benauwdheid en loskomen slijm. Dat zat ook erg dwars. Grootste bijwerking. Darmkrampen en zware diarree. Longontsteking gaat goed.

16-03-2015 | Man | 49
amoxicilline / clavulaanzuur (500mg)
Kaakontsteking
werkt voor mij niet dus laat in hem trekken naar en keur die wel werkt. al voor de derde de zelfde kies ben er nu wel klaar mee van al dat pillen in nemen. dit is iets wat wel helpt

07-03-2015 | Vrouw | 53
Wondroos
Huisarts vond het nodig om een kuur met breed spectrum voor te schrijven. Nou, dat heb ik geweten. Ben sinds vandaag weer een beetje terug op aarde. Heel veel last van maagkrampen, boeren, kokhalzen, niets eten en heel veel slapen. Duizelig, een high en soms depressief gevoel. Ik herkende mezelf niet meer. Alsof ik 3 dagen van de wereld ben geweest. Huisarts gebeld en gel[lees meer...]ijk gestopt met die rotzooi. Heb nu voor 5 dagen flucloxacilline gekregen waar ik wel tegen kan. Wat mij verbaasd is dat ik maar 7 tabletten hebt geslikt, en dat dat zo'n uitwerking heeft. Ongelooflijk. Dat zoiets nog in de handel is.

21-02-2015 | Vrouw | 32
Keelontsteking
Ik kreeg deze kuur voorgeschreven door de KNO-arts. Het leek me een zware kuur voor een lichte keelontsteking, maar toch gestart. Na de eerste pil een onprettig en wazig gevoel, alsof ik wat afwezig was. Gevolgd door een knal in mijn rechteroor en acuut een loopoor. 's Avonds de tweede pil genomen. Wederom een knal. Ik voelde iets knallen in mijn rug linksboven en rechts[lees meer...]onder. Direct daarna bewoog mijn rechterbeen zich verkrampt naar binnen en mijn linkerhand spande zich samen. Vervolgens met ZEER ZWARE spasmen op de Eerste Hulp beland. Urenlang onbedwingbare spasmen gehad. Armen, benen, hoofd, geluiden schreeuwen, handen, voeten, rug. Het was een grote uitputtingsslag. Alles deed mee. Wel was ik er verstandelijk gewoon bij. Ik kon de spasmen enigszins onderdrukken, maar dan trilde ik. Stilzitten was er niet meer bij. Continu een trilling of als ik het niet onderdrukte (wat veel inspanning kostte), grote spasmen. Op de huisartsenpost hebben ze me uren laten wachten en gaven later aan dat dat nooit van het medicijn kon zijn.... Het zou wel een uiting van spanning zijn. Ik kon beter doorgaan i.v.m. resistentie. Vervolgens spierontspanners gehad. Dit hielp enigzins, maar de trillingen kwamen er nog doorheen. Drie verschrikkelijke dagen en nachten heb ik hiermee doorgebracht. Wat duurden die lang.... Een grote uitputtingsslag. De volgende dag door huisarts direct naar Eerste Hulp gestuurd. Huisarts schrok zich te pletter en was bang voor neurologische schade. Op Eerste Hulp dacht men wederom dat het wel een uiting van spanning zou zijn. Wel nog neurologisch onderzoek, daarna mocht ik weer naar huis. 's Nachts nog een keer 112 gebeld omdat spastische aanval maar voort bleef duren. Het was vreselijk naar. Na drie dagen aan de spierontspanners en continu trillen en zware spasmen stopte het. Ik voelde ik me langzaamaan weer mezelf worden. Ik was gesloopt fysiek en ook zwaar teleurgesteld dat ik niet geloofd werd. Be aware!! Dokters zullen niet snel aangeven dat dit kan, want het staat niet in de bijsluiter als waarschuwing. Wát een hel. Ik ben dankbaar dat ik gestopt ben met de kuur en dit verhaal nog na kan vertellen. Achteraf heb ik een arts gesproken die meerdere mensen heeft gezien met deze reactie. Wees gewaarschuwd!! Neem deze kuur nooit, ik vind het puur vergif!

16-02-2015 | Vrouw | 33
amoxicilline / clavulaanzuur
Bronchitis
Na 2 pillen kreeg ik al een nare uitslag op mijn bovenbenen, toen jeuk op mijn knieën, toen verspreidde de uitslag zich over mijn hele lichaam. Het jeukte en deed een beetje pijn. Wat een rot medicijn! Ik ben gelijk overgestapt.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (556) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (511) - Antibiotica - penicillines breedspectrum