amoxicilline / clavulaanzuur

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (35 meningen)
Keelontsteking (19 meningen)
Urineweginfectie (17 meningen)
Infectie (wond) (17 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Nierbekkenontsteking (10 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (9 meningen)
Tandvleesontsteking (9 meningen)
Kaakontsteking (9 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (4 meningen)
Amandelontsteking (4 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

26-03-2017 | Man | 58
Darmontsteking
Had last van misselijkheid, diarree, buikpijn en hoge polsslag. Arts constateerde ontsteking aan de endeldarm, De polsslag en bloeddruk waren binnen 24 uur weer normaal maar de buikpijn is toegenomen, diarree gebleven en heb er maagpijn bij cadeau gekregen. Ik weet natuurlijk niet hoe het met de ontsteking is gesteld. Voel me doorlopend beroerd en ben tot weinig in staat.[lees meer...] Verleiding is groot te stoppen, maar ik hou nog even vol. Resistente bacteriën is toch wel een grote zorg, daarom.

22-03-2017 | Man | 53
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Diarree meteen al met de eerste pillen, heftige allergie met de laatste pil. Diarree kon wel goed worden onderdrukt met remmers. De heftige allergie reactie aan het einde was wel een teleurstelling. Ik heb ingevuld, dat het middel matig effectief was, ik moest het preventief nemen, dus ik kon niets meten. Misschien heeft het geholpen, maar dat zal ik nooit weten.

09-03-2017 | Vrouw | 56
Luchtweginfectie
Ik heb van deze antibiotica bijwerkingen, heb daar bij andere antibiotica nagenoeg geen last van gehad. Meer plassen (urine laten onderzoeken dacht aan een blaasontsteking) was het dus niet dus waarschijnlijk de amoxycline. Naar gevoel in de buik dus kortom zou blij zijn dat de kuur morgen afgelopen is.

19-02-2017 | Man | 54
amoxicilline / clavulaanzuur (250/62,5mg)
Tandvleesontsteking
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen door de tandarts vanwege een ontstoken kies. Wat een gruwelijk middel. Ik ben nu al 3 dagen van slag en ik ben ook nog even in shock geweest. Nooit nooit nooit nooit meer gebruiken en ik vind het schandalig dat dit middel nog zo ruim voorgeschreven wordt. Wat een martelgang.

07-02-2017 | Vrouw | 32
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Zelfs met het innemen van eten eigenlijk nog steeds last van misselijkheid. Was bereid dat uit te zitten, maar werd overgevoelig tijdens gebruik.

05-02-2017 | Man | 38
Blindedarmontsteking
Voorgeschreven wegens een toen nog onbekende ontsteking in de buik, wat later appendicitis (blindedarmontsteking) bleek te zijn. Na twee dagen begon ik over mijn beide benen een rode uitslag te krijgen. Het jeukte en jeukte en jeukte! Ik moest me inhouden om niet mijn hele huid eraf te krabben. Ik kreeg de volgende dag gelukkig aparte allergischereactieremmers tegen de jeu[lees meer...]k en die hielpen gelukkig. Maar oh oh, wat vreselijk was die jeuk, ik had liever die blindedarmontsteking gehad!

31-01-2017 | Man | 54
Keelontsteking
Na 2 pillen direct gehele spijsvertering kapot. Waterige diarree 1ste dag, daarna iets minder waterig, om diarree te verminderen probiotica beginnen te slikken. Effect van de kuur was 0, geen verbetering. Continu vieze smaak in de mond van deze antibiotica. Heb 't idee dat mijn afweersysteem ook een flinke klap krijgt van dit medicijn waardoor je eigenlijk kunt zeggen dat [lees meer...]het middel erger is dan de kwaal. Heb met andere antibiotica veel minder last van bijwerkingen gehad. Voor mijn nooit geen Amoxicilline/Clavulaanzuur meer!

29-12-2016 | Vrouw | 37
Keelontsteking
Na het lezen van de reacties durfde ik er niet aan te beginnen, maar omdat ik zo'n keelpijn had moest ik wel. Ik had niet bang hoeven zijn, want ik heb GEEN bijwerkingen gehad. En de keelpijn werd zeer snel minder, dus ik was heel blij met het medicijn.

11-12-2016 | Man | 67
Bijbalontsteking
Middel twee keer gebruikt voor wortelpunt-ontsteking en bijbal-ontsteking. Pijnklachten verdwijnen snel. Bekende bijwerking is buikloop. Dat maar even voor lief nemen. Volgens de huisarts is dit een universeel middel voor nogal wat verschillende infecties.

18-07-2016 | Vrouw | 19
Keelontsteking
Ik was net met mijn kuur begonnen toen ik al deze negatieve reacties las, ik schrok me rot en was bang voor bijwerkingen. Echter heeft de antibiotica prima zijn werk gedaan en heb ik absoluut geen last gehad van ook maar 1 bijwerking. Voor mij dus een prima antibiotica!

29-06-2016 | Man | 71
Blaasontsteking
na een maal innemen voelde ik me de andere dag echt beroerd maar toch nog een keer genomen toen ging het echt fout vanaf savonds 6 uur tot andere morgen koude rillingen hartritme storing tot 4 uur sochtens overgeven echt zooo ziek gelijk gestopt maar na 5 dagen nog steeds erge maagpijn ga morgen maar naar de huisarts toe hebben dit nog meer mensen gehad

28-06-2016 | Vrouw | 27
Ontsteking in de borst
Dit middel had geen effect op de onsteking in mijn lichaam.

25-06-2016 | Vrouw | 70
Infectie (wond)
Op 5 mei 2016 stootte ik mijn scheenbeen tegen een stenen muurtje. De huisarts zag de wond twee keer per week . Toch ontstond een ontsteking. deze werd behandeld met amoxicilline capsules 3keer per dag 500 mg 7 dagen. O p 11 juni bleek onder de wond korst allemaal pus te zitten. De huisarts op Ameland(Ballum) liet het hele onderbeen inpakken, ik kreeg amoxicilline clavu[lees meer...]laan zuur voorgeschreven. Op de derde dag kreeg ik er een candida infectie bij veroorzaakt door de clavulaan zuur denk ik want bij alleen amoxicilline had ik het niet. De kuur werd een dubbele kuur en de canesten gyno 3 werd ook herhaald. Beide medicijnen werketen uitstekend. Al met al, de hele goede zorg en de medicatie hebben hun werk goed gedaan. Eindelijk is de wond echt dicht en bijna genezen. ps aanvankelijk wilde mijn huisarts mij fluconazol voorschrijven, maar bij 1 keer eerder gebruik kreeg ik erge pijn en kramp in mijn slokdarm.

25-06-2016 | Man | 55
Urineweginfectie
Ammoxiline werkt op zich goed maar de toevoeging van clavelaanzuur kan als je een lage weerstand hebt schimmel infectie veroorzaken laat je dan niet afschepen met een zalfje want dat helpt niet vraag gelijk om die capsule dan ben je in 1 dag van die vreselijke jeuk af succes.

29-05-2016 | Vrouw | 56
Luchtweginfectie
na twee dagen al meer lucht en minder groen gekleurd slijm, dus werkt goed.

04-03-2016 | Vrouw | 58
Longontsteking
Verkoudheid of virus overgaand in een ontsteking in de longen met hoge koorts en benauwdheid. Koorts werd wel gauw minder, benauwdheid is niet over.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum