Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

amoxicilline / clavulaanzuur

jeukende nek rode kleur in gezicht jeukende bult(en) in één gebied duizeligheid jeuk in het gezicht anafylactische shock Jeuk over het hele lichaam misselijkheid algemene malaise acute hoofdpijn

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (37 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Urineweginfectie (18 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Tazocin (3 meningen)

29-04-2021 | Man | 70

27-04-2021 | Vrouw | 24
Amandelontsteking
Na de zoveelste keer een amandel/keelontsteking te hebben in een korte periode (ik kreeg deze zo'n 4 tot 5 keer per jaar). Kon er eindelijk een antibiotica kuur voorgeschreven worden omdat mijn ontstekingswaarde boven de 95 waren en ik mijn mond niet meer goed open kon doen. Het effect van de antibiotica kon ik na 1,5 dag al goed merken. De ontsteking en de pijn namen lang[lees meer...]zamerhand af. Toen ik op de laatste dag van de kuur de laatste antibiotica in wilde nemen zag ik wat rode stipjes op mijn arm. In ongeveer een uur tijd zat mijn hele lichaam vol met rode vlekken en dit ging gepaard met ernstige jeuk. Na gebeld te hebben met de huisarts adviseerde ze mij om koelzalf te smeren en dan dit vanzelf weer afnemen. Wel moest ik de laatste antibiotica pil innemen om de kuur volledig af te ronden. Uiteindelijk heb ik mijn amandelen begin dit jaar laten verwijderen door alle ontstekingen die ik iedere keer opnieuw kreeg. Dit was de beste keuze ooit en sindsdien geen keelpijn of ontstekingen meer gehad.

23-04-2021 | Man | 34
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Ontstoken cyste oorlel met verspreiding naar nek en middenoor. Duurde even voordat het werkte een dag of 4 maar gelukkig deed hef wat het moest doen. Bijwerkingen zijn wat minder prettig maar het middel werkt wel effectief dus dat neem ik dan maar voor lief. Na dag 3 diaree en na dag 6 een schimmelinfectie meestal verdwijnt dit binnen een week weer omdat de bacter[lees meer...]ie schimmelverhouding dan weer langzaam in balans komt

11-01-2021 | Vrouw | 29
Koorts
Na weken onverklaarbare koorts en verhoging amoxicilline/clavulaanzuur gekregen. Heeft uiteindelijk niets gedaan maar dat terzijde. Elke dag 3x 1 tablet en als je er een yakult bijneemt dan valt de diarree ontzettend mee, alleen wat zachte ontlasting gehad. Verder wel duizelig en ontzettend moe en hoofdpijn.

11-01-2021 | Vrouw | 16
Blaasontsteking
Eerste dag zo misselijk dat ik de hele dag naast de wc heb gezeten. Tweede dag begon de hoofdpijn: onverdraaglijk! Bonzende pijn bij elke beweging die ik doe gepaard met duizeligheid. Herkenbaar?

19-11-2020 | Vrouw | 22
Infectie (wond)
Bij de huisartsenpost een tetanusvaccinatie laten zetten na beet van een kat in mijn hand. Om infectie te voorkomen kreeg ik Amoxicilline/Clavulaanzuur 500/125 mg mee naar huis. Een kuur van 5 dagen 3x per dag 1 tablet. Een paar uur na inname eerste tablet al direct bijwerkingen. Ik zit nu een week thuis met een ziek gevoel. Kort geleden nog gestopt met Clindamycine vanweg[lees meer...]e trekken verstandkies. Ik ben heel duizelig en voel me de hele dag door moe, de wond van de beet is niet ontstoken geweest en is keurig hersteld.

16-11-2020 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Na dag 1 al gelijk misselijk en zeurende hoofdpijn,duizelig,savonds maagzuur en vervelende buikpijn ,de volgende dag kwam er bijna zwarte ontlasting bij ,en na 4 dagen ondraaglijke jeuk en branderigheid in mondhoeken en vagina ,en in mijn geval verergerde mijn psoriasis behoorlijk qua plekken en jeuk ,al met al ben ik er niet blij mer .

28-10-2020 | Vrouw | 21
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Amandelontsteking
Begin september 2020 kreeg ik erg dikke klieren in mijn hals en deed slikken pijn. Ik keek in mijn keel en zag dat er zwarte en gele brokken zaten op mijn amandelen die zelf ook heel dik waren geworden. Na een bezoek aan mijn huisarts had ik eerst amoxiciline 1000 mg gekregen zonder clavulaanzuur. Deze was duidelijk niet sterk genoeg aangezien het na 4 dagen nog steeds ve[lees meer...]rergerde. Hierdoor ging ik naar een andere arts waar ik amoxiclav voorgeschreven kreeg. De eerste 2 dagen was er niets aan de hand, ik nam het in zoals vermeld en er was duidelijk vermindering van de amandelontsteking. De derde dag was ik tegen de late namiddag tv aan het kijken en krijg ik stilletjes aan steken in mijn maag. Deze werden telkens heftiger tot dat het precies afzakte naar mijn darmen. Ik kreeg zo een erge krampen en diarree waardoor ik zo erg afzag dat het zelfs tot huilens toe was. Nog nooit heb ik zo erg afgezien van buikpijn en diarree. Het zorgde zelfs voor zweet aanvallen, duizelingen, paniek dat het maar niet over ging en dat ik hevig ging trillen. Ik belde onmiddelijk naar de dokter van wacht want ik durfde geen volgende pil meer nemen ervan. Zij vertelde me dat het een veel te zwaar medicijn voor mij was en ik onmiddellijk terug de gewone amoxicilini moest nemen. Deze heb ik dan ook uitgenomen en de bijwerkingen verdwenen gelukkig. Nu heb ik echter wel het probleem dat de ontsteking 2 keer is teruggekomen en we nog maar 1,5 maand verder zijn. Ik heb dus telkens maar net een week zonder ontsteking Gezeten en al drie keer de amoxicilini moeten uitnemen. De volgende keer dat het weer verschijnt in mijn keel moet ik toch de amoxiclav innemen en doorbijten. Ik kijk door deze ervaring er zeer hard tegenop

26-10-2020 | Man | 73
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Tandvleesontsteking
Vreselijke bijwerkingen. Hele mond vol met schimmel en een half jaar tongbranden gehad.

20-10-2020 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Normaal Furabid of Monoril 3000 mg. Maar deze keer koorts, 38 graden en bleek een andere bacterie te zijn, dus Amoxicilline/Clavulaanzuur 500/125. Eerste dag ging goed, maar kreeg ‘s avonds vreselijk buikpijn. Toch de andere dag weer een capsule, maar meteen naar de wc. Zoveel krampen. Huisarts gebeld en zij vertelde andere bacterie, ik schrijf wel wat anders voor, bleek n[lees meer...]og erger te zijn en weigerde dat. Wat ik dan wilde. Gewoon 10 dagen Furabid. Daar gaat het niet mee over, maar aangezien ik weigerde de Amoxicilline met iets anders erbij in te nemen, schreef zij toch de Furabid voor. Binnen 6 dagen was de blaasontsteking over, heb de kuur van 10 dagen opgemaakt en klaar. De Amoxicilline/Clavulaanzuur kuur niet afgemaakt.

21-09-2020 | Man | 74
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Infectie (wond)
Moest overeind geholpen worden vanaf alles waar ik op zat of lag gedurende pakweg 10 dagen en daarna nog weken gauw vermoeid, zweverigheid en een keer gestruikeld op straat. Ik was er al op tegen maar de huisarts wilde er geen rekening mee houden. Ik had alléén maar een wond aan een vinger die niet ontstoken was, maar stel dat hij zou gaan ontsteken, zei ze.

19-09-2020 | Vrouw | 34
Middenoorontsteking
Ik krijg er schimmel infectie jeuk van antibiotica en extreme maagzuur en diarree met bloed wat een bende voor mij nooit meer deze rotzooi denk je een oorontsteking slechte bacterie te verhelpen de goede bacterieen worden ook afgebroken

18-09-2020 | Vrouw | 33
Oorontsteking
Heeft er iemand ook last van extreme pijnlijke rare maagzuur na gebruik van deze antibiotica met amox met cylvaanzuur?? Dag 3 en zwaar ziek Ik neem altijd pantoprazol maar heb dit nog nooit zo gehad, ik kan er niet van slapen onda t ik minstens denk dat er wat in me slokdarm maag niet goed gaat, klaag niet snel maar wat is dit een troep zeg

01-09-2020 | Vrouw | 82
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Acute inflammatoire polyneuropathie

14-08-2020 | Vrouw | 67
Bacteriële infectie
In Z-H Klebsiella cel opgelopen en heeft geresulteerd in zeer ernstige pijnlijke en open wonden in buikwand. Ik heb na spondolese operatie een dag en nacht op de I C gelegen en dáár komt deze juíst cel voor! Het openbaarde zich na 2 weken thuiskomst, wat een muggenbult dacht ik te zijn ontaarde zich in een vieze etterende plek waarna een ong 5 dagen een tweede bij kwam [lees meer...]die ook ondanks de medicatie, fluoxciline, ook flink ontstak. Eerste plek is door huisarts onder verdoving opengesneden en wat eruit kwam was een stinkende vieze brij waar ik van walgde. Moest de 'gaatjes' 5x per dag uitspoelen wat zeer pijnlijk was. Ik ben nu 7 weken verder en wonden zijn redelijk dicht maar blijven branden! Ben wel bang dat de cel niet uitgeroeid is en het zich zomaar weer kan openbaren. Ik denk er over na een klacht in te dienen bij betreffend Z-H.

21-07-2020 | Vrouw | 56
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Gestoken door een insect (?) waarna vrij snel een grote rode, iets opgezwollen plek ontstond.