Metoprolol

Hartritmestoornissen (92 meningen)
Hartklachten (14 meningen)

16-01-2018

Boezemfibrilleren

Werkte in het begin redelijk. Maar gaf geen stabiel gevoel. Was ook altijd moe en niet vooruit te branden. Altijd koude handen en voeten. Veel transpireren bij de kleinste inspanning.
09-01-2018

Metoprolol (metoprolol)

Beetje duf in hoofd, soms duizelig, koude handen, lage hartfrequentie
28-12-2017

Hoofdpijn

Ik slik al zeker 20 jaar Metoprolol 2xdgs 100 mg. beviel altijd goed, maar sinds ca. twee jaar bijna iedere ochtend bij wakker worden matig/ernstig hoofdpijn. Pijn begint in de nacht tussen ca. 3 en 6 uur tijdens het slapen. Huisarts heeft nu Valsartan voorgeschreven, maar nu heb ik erge hartkloppingen, bloeddruk te hoog, hartslag te hoog en of er een steen op mijn borst [lees meer...]rust. ik hap regelmatig maar adem bij gewone inspanning ....niet goed dus voor mij... overweeg terug te gaan naar Metoprolol, want de hoofdpijn is niet weggegaan met overstappen andere medicatie. middel is nu erger dan de kwaal ( hoofdpijn)
22-12-2017

Metoprolol (metoprolol)

Op mijn 40e werd te hoge bloeddruk geconstateerd. Dacht eerst aan stress gerelateerde bloeddruk, maar dit blijkt erfelijk te zijn bij mij. Na gebruik van de metoprolol nu al jaren een perfecte en constante bloeddruk. Enige nadeel is dat het medicijn psoriasis heeft ge-triggered. Staat in de bijsluiter en is bevestigd door mijn huisarts (hij heeft ook op dermatologie gewer[lees meer...]kt in een ziekenhuis) Daar kom je helaas niet meer van af want het is een chronische huidziekte. Maar goed...beter dit dan een hartaandoening of CVA want hoge bloeddruk is een sluipmoordenaar!! Je komt daar pas achter als het te laat is.
02-12-2017

Hartfalen

Voorgrschreven na systolisch hartfalen. Langzaam dosis opgevoerd tot 2x50mg in 3maanden. Erg tevreden
01-12-2017

Hartritmestoornissen

Hallo "Lotgenoten" Graag wil ik mijn ervaringen met het gebruik van Metoprolol met u delen. Enkele jaren geleden kreeg ik van de een op de andere dag ast van flinke hartritmestoornissen ( boezemfladderen ) en werd doorverwezen naar de specialist die me Metoprolol voorschreef. Meteen na de eerste inname kreeg ik last van vervelende bijwerkingen die aan bleven houden en b[lees meer...]leef last houden van ritmestoornissen hoewel minder dan voorheen. Ook de bijverschijnselen werden na verloop van tijd minder. Via Internet nam ik kennis over het gebruik van medicinale CBD en Cannabisolie en de invloed daarvan op het hart, bloedvaten en ritmestoornissen. Er is inmiddels wereldwijd veel onderzoek gaande naar de werking van Cannabisolie met zeer positieve resultaten. Tijd dus om de huisarts eens op te zoeken met de vraag naar een recept voor de olie. Hij was zoals bleek totaal onbekend met de olie maar schreef me op mijn verzoek wel een recept voor en bestelde de medicinale CBD olie bij een van de weinige Apothekers die dit product leveren. De olie was overigens erg duur maar werkte wel. Dit was dan ook de reden om zelf olie te gaan maken. Dat laatste doe ik inmiddels al bijna een jaar voor eigen gebruik en het werkt. Sinds die tijd heb ik dan ook geen enkele ritmestoornis meer gehad! Mocht u meer informatie willen of heeft u vragen, dan kunt u me altijd een berichtje sturen. hartelijke groet, C. (privé gegevens verwijderd - Mijnmedicijn.nl)
09-11-2017

Hartinfarct

Hartinfarct. Dotteren inclusief 2 stents.
24-10-2017

Hartinfarct

23-10-2017

Hartritmestoornissen

Moet deze innemen tegen atriumfribilleren, maar kan niet vooruit ben doodmoe. Huisarts zegt dat die klachten tijdelijk zijn. Iemand enig idee hoelang die vermoeidheid blijft?
16-10-2017

Aangeboren hartafwijking

Heb dit medicijn 2 jaar gebruikt met als gevolg zware netelroos. Ik had 30 jaar netelroos en ben daarvan afgekomen toen ik mijn vullingen uit de kiezen had vervangen door witte vullingen. In 2009 begonnen met metapolol toen kwam ik zelf in het Radboudziekenhuis terecht, ze wilde mij hele dure spuiten geven tegen de zwellingen. Totdat ik het in verband bracht met de hartta[lees meer...]bletten. Ik ben toen gelijk gestopt en de netelroos was over.
16-10-2017

Gestopt.
17-09-2017

Atriumfibrilleren

Ik kreeg veel last van hartflutters en atriumfibrilleren en werd opgenomen in het ziekenhuis waarna het hartritme werd hersteld, vervolgens moest ik metoprolol slikken waar ik erg moe van was en kortademig. Na verloop van tijd gaat het lichaam hieraan wennen en gaat het wel beter, maar ik bleef toch behoorlijk beperkt, na een dag werken was ik meestal toch behoorlijk moe. [lees meer...]Ben inmiddels overgestapt op de verapamil wat ik beter verdraag en heb me eigen opgegeven voor een ablatie.
16-09-2017

Metoprolol (metoprolol)

ik zit al jaren vanwege tia's en hoge bloeddruk aan metoprolol eerst 1 keer per dag 100 mg, nu laatste tijd 200 mg. Ik ben constant moe, mn bloedruk gaat omhoog, onrustig, slaap slecht. Heeft iemand daar ook ervaring mee en wie weet een beter middel voor bloeddruk verlagen zonder symptomen?
07-09-2017

Angina pectoris

Al lange tijd had ik last van pijn op mijn borst, was kortademig, en erg moe. Na onderzoeken in het ziekenhuis kreeg ik te horen dat mijn hart niet voldoende zuurstof krijgt. Nu heb ik sinds kort deze medicijnen en ik voel me stukken beter. Ik heb totaal geen last van enige bijwerkingen.
23-08-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik kreeg eerst metoprolol van Sandoz, dit gebruik ik al ongeveer 3 jaar, daar had ik geen bijwerkingen van, maar i.v.m. het feit dat de verzekeraar alleen goedkoper merk vergoedt, kreeg ik in april het merk Ratiopharm. Ik wist eerst niet wat er toch met me aan de hand was, ik werd eind juni helemaal niet goed, net of ik zwaar overspannen werd, van de één op de andere dag b[lees meer...]ij het opstaan. Maar opeens bedacht ik vandaag! dat ik toen een ander merk gekregen had, dat zal de boosdoener zijn. Stom om dat niet eerder te bedenken. Ik heb snel de apotheek en de dokter gebeld en mag nu weer van Sandoz en nu maar afwachten.
20-08-2017

Hartritmestoornissen

Ik ben/was een gezond persoon tot ik behoorlijke hartritmestoornissen en hartflutters kreeg, meestal na zware inspanning, alcohol gebruik of stress. Inmiddels merk ik wel dat na verloop van tijd dat de storingenen sneller terugkomen. Ik gebruik inmiddels 1 tablet van 50 Mg metoprolol. De storingen blijven weg, maar ik kan geen druppel alcohol verdragen. De eerste 2 maanden[lees meer...] moest mijn lichaam enorm wennen aan de metoprolol, moe kort van adem en droge ogen. Met de vermoeidheid gaat het inmiddels wel een stuk beter. Binnenkort moet ik terug naar de cardioloog en ben benieuwd of ze me aan de metoprolol houden of adviseren een ablatie te doen.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum