Metoprolol

Hartritmestoornissen (93 meningen)
Hartklachten (15 meningen)

26-03-2018

Hartritmestoornis

wegens hart ritme problemen kreeg ik Metoprolol, werken prima, bijwekingen zo goed als geen, zeer tevreden, langzame afgiften van Sandoz. Prima merk Sandoz en effective.
23-03-2018

Hartinfarct

Van Meteoprolol kreeg ik last van oorsuizen, vermoeidheid, stemmingswisselingen, vergeetachtigheid , aankomen in gewicht en rare bulten op mijn hiel en duimen.. De Arts zei me dat dat niets te maken had met het gebruik van dit medicijn, maar dat het Artrose was.. Ik had daar nog nooit eerder last van gehad.. Sinds september 2017 mocht ik van de Cardioloog stoppen met dit [lees meer...]medicijn.. De zg artrosebulten op mijn hielen zijn weg.. Op de duim is nauwelijks nog iets te zien..Het oorsuizen is er nog wel..maar wordt al minder en ik ga er van uit dat alle klachten gaan verdwijnen . Ik ben blij dat ik het niet meer hoef te slikken.. Nu maar weer proberen om af te vallen.
22-03-2018

Hartkloppingen

Ik nam het omdat ik extra systolen had.Met extra systolen werkt goed maar de bijwerkingen waren veel te veel zoals zeer laag bloeddruk (95 en 55,laag temperature (35,3°)De hele dag voeld ik me duizelig , onrustig en bang.Kon bijna niets doen.Nu gestopt.
23-02-2018

Metoprolol (metoprolol)

Ik heb een aantal jaren 25mg per dag gebruikt.De bijwerkingen waren dode vingers (fenomeen van Raynaud) en minder goede erecties. Voor mij een reden om over te stappen naar een ander middel(amlodipine (5 mg)) ; waarbij deze bijwerkingen verdwenen.Mijn bloeddruk werd wel lager maar met amlodipine zelfs beter.
26-01-2018

Metoprolol (metoprolol)

heb ongeveer 20 jaar Metropolol geslikt, 1 tablet per dag in de ochtend. Bijwerkingen waren er wel als snel dode vingers en koude voeten maar heb dit niet als echt lastig ervaren. Na ruim 20 jaar mocht ik afgelopen sept. 2017 stoppen omdat mij bloeddruk stabiel bleef en dat is hij nu nog, zonder medicijnen. Nu ik gestopt ben voel ik mij volgens mij wel fitter. Maar voor d[lees meer...]e rest heb ik dit niet als een vervelend medicijn ervaren.
17-01-2018

Metoprolol (metoprolol)

Slik nu ruim een jaar metoprolol tegen migraine. Had elke dag hoofdpijn en zo'n 3 keer in de week heftige migraine. Nu nauwelijks nog migraine, hoogstens 1 keer in de 2 a 3 maanden. Merk wel dat ik er wat duizelig door ben, trillende handen (vooral bij inspanning) en ik krijg het niet snel warm. Maar... de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Moet ze wel in de avond i[lees meer...]n nemen, in de ochtend zijn de bijwerkingen heftiger.
16-01-2018

Boezemfibrilleren

Werkte in het begin redelijk. Maar gaf geen stabiel gevoel. Was ook altijd moe en niet vooruit te branden. Altijd koude handen en voeten. Veel transpireren bij de kleinste inspanning.
09-01-2018

Metoprolol (metoprolol)

Beetje duf in hoofd, soms duizelig, koude handen, lage hartfrequentie
28-12-2017

Hoofdpijn

Ik slik al zeker 20 jaar Metoprolol 2xdgs 100 mg. beviel altijd goed, maar sinds ca. twee jaar bijna iedere ochtend bij wakker worden matig/ernstig hoofdpijn. Pijn begint in de nacht tussen ca. 3 en 6 uur tijdens het slapen. Huisarts heeft nu Valsartan voorgeschreven, maar nu heb ik erge hartkloppingen, bloeddruk te hoog, hartslag te hoog en of er een steen op mijn borst [lees meer...]rust. ik hap regelmatig maar adem bij gewone inspanning ....niet goed dus voor mij... overweeg terug te gaan naar Metoprolol, want de hoofdpijn is niet weggegaan met overstappen andere medicatie. middel is nu erger dan de kwaal ( hoofdpijn)
22-12-2017

Metoprolol (metoprolol)

Op mijn 40e werd te hoge bloeddruk geconstateerd. Dacht eerst aan stress gerelateerde bloeddruk, maar dit blijkt erfelijk te zijn bij mij. Na gebruik van de metoprolol nu al jaren een perfecte en constante bloeddruk. Enige nadeel is dat het medicijn psoriasis heeft ge-triggered. Staat in de bijsluiter en is bevestigd door mijn huisarts (hij heeft ook op dermatologie gewer[lees meer...]kt in een ziekenhuis) Daar kom je helaas niet meer van af want het is een chronische huidziekte. Maar goed...beter dit dan een hartaandoening of CVA want hoge bloeddruk is een sluipmoordenaar!! Je komt daar pas achter als het te laat is.
02-12-2017

Hartfalen

Voorgrschreven na systolisch hartfalen. Langzaam dosis opgevoerd tot 2x50mg in 3maanden. Erg tevreden
01-12-2017

Hartritmestoornissen

Hallo "Lotgenoten" Graag wil ik mijn ervaringen met het gebruik van Metoprolol met u delen. Enkele jaren geleden kreeg ik van de een op de andere dag ast van flinke hartritmestoornissen ( boezemfladderen ) en werd doorverwezen naar de specialist die me Metoprolol voorschreef. Meteen na de eerste inname kreeg ik last van vervelende bijwerkingen die aan bleven houden en b[lees meer...]leef last houden van ritmestoornissen hoewel minder dan voorheen. Ook de bijverschijnselen werden na verloop van tijd minder. Via Internet nam ik kennis over het gebruik van medicinale CBD en Cannabisolie en de invloed daarvan op het hart, bloedvaten en ritmestoornissen. Er is inmiddels wereldwijd veel onderzoek gaande naar de werking van Cannabisolie met zeer positieve resultaten. Tijd dus om de huisarts eens op te zoeken met de vraag naar een recept voor de olie. Hij was zoals bleek totaal onbekend met de olie maar schreef me op mijn verzoek wel een recept voor en bestelde de medicinale CBD olie bij een van de weinige Apothekers die dit product leveren. De olie was overigens erg duur maar werkte wel. Dit was dan ook de reden om zelf olie te gaan maken. Dat laatste doe ik inmiddels al bijna een jaar voor eigen gebruik en het werkt. Sinds die tijd heb ik dan ook geen enkele ritmestoornis meer gehad! Mocht u meer informatie willen of heeft u vragen, dan kunt u me altijd een berichtje sturen. hartelijke groet, C. (privé gegevens verwijderd - Mijnmedicijn.nl)
09-11-2017

Hartinfarct

Hartinfarct. Dotteren inclusief 2 stents.
24-10-2017

23-10-2017

Hartritmestoornissen

Moet deze innemen tegen atriumfribilleren, maar kan niet vooruit ben doodmoe. Huisarts zegt dat die klachten tijdelijk zijn. Iemand enig idee hoelang die vermoeidheid blijft?
16-10-2017

Aangeboren hartafwijking

Heb dit medicijn 2 jaar gebruikt met als gevolg zware netelroos. Ik had 30 jaar netelroos en ben daarvan afgekomen toen ik mijn vullingen uit de kiezen had vervangen door witte vullingen. In 2009 begonnen met metapolol toen kwam ik zelf in het Radboudziekenhuis terecht, ze wilde mij hele dure spuiten geven tegen de zwellingen. Totdat ik het in verband bracht met de hartta[lees meer...]bletten. Ik ben toen gelijk gestopt en de netelroos was over.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum