metoprolol

Hartritmestoornissen (100 meningen)
Hartklachten (17 meningen)

15-01-2019 | Vrouw | 44
metoprolol (100mg)
Heeft een tijd goed geholpen maar uiteindelijk niet voldoende

09-01-2019 | Vrouw | 70
Hypertensie
Na jaren gebruikt te hebben sinds afgelopen november ineens last van oorsuizen en daar kom ik niet meer vanaf. Daarvoor naar tevredenheid gebruikt behalve dan dat ik altijd heel veel zweette.

01-01-2019 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Na twee hartinfarcten 2007, bypass operatie 4 omleidingen gehad, maar bleef hartritmestoornissen houden begonnen met 50 Mg . Bleef toch steeds last hebben van zeer onregelmatige hartslag wat ervoorzorgde dat ik niet behoorlijk kon functioneren . Dosis verhoogd naar 100 Mg. En nu gaat het beter alleen bij grote inspanning krijg ik last omdat mijn hartslag laag blijft. Maa[lees meer...]r als ik rustig aandoe gaat het goed. Alleen nog last van moeheid. Maar ritmestoornissen heb ik nog wel alleen in veel mindere mate.

21-12-2018 | Man | 42
Hartritmestoornissen
Fijn medicijn, doet wat het doen moet. Hartslag en bloeddruk omlaag halen. Bijwerkingen kloppen met het geen wat er op de gebruiksaanwijzingen staat. Reeds met 12,5 mg verhoogd, verder geen rare bijwerkingen dan soms wat duizeligheid. Na een week of 4 of 5 ben je aan de bijwerkingen gewend.

06-12-2018 | Man | 63
metoprolol (50)
Hartinfarct
Deze zomer een bypassoperatie gehad met 4 omleidingen en gedotterd met 2 stents.Naar huis met een pretpakket aan medicijnen. w.o de Metoprolol 50 mg met dit medicijn heb ik toch wel enige bijwerkingen ondervonden. Zoals ontzettend moe en lusteloos en ook voor mij heel vreemd een depressief en somber gevoel. Kon afgelopen weken i.o.m cardioloog gaan afbouwen naar 25 mg/1[lees meer...]2,5mg en ben nu gestopt. Hoop dat ik me nu beter ga voelen.

21-11-2018 | Vrouw | 75

28-10-2018 | Vrouw | 71
metoprolol (25mg)
volgens de neuroloog heeft candesartan minder bijwerkingen en metoprolol heeft geen effect met 25 mg.

22-10-2018 | Vrouw | 50
metoprolol (50mg)
Ongeveer na een half jaar heb ik enorme last van tintelingen, koude handen en voeten. Zelfs zo erg dat mijn vingers wit worden. Als ik mijn handen onder de warm water houd dan krijgen ze langzaam weer de normale kleur. Wie heeft hier nog meer ervaring mee ? Het is enorm lastig. Vooral de tintelingen ( Net na het eten ) Groetjes Stresskipje.

22-10-2018 | Man | 76
metoprolol (100mg)
Gebruik sinds 4 mei dit medicijn en het geeft bij mij mogelijk veel bijwerking. De gehele dag transpireren, slaap kort circa 5 uur per nacht en enorm pijnlijke bovenbenen.

09-10-2018 | Vrouw | 20
Hartritmestoornis

25-09-2018 | Vrouw | 41
Hartritmestoornis
Ik moest dit medicijn nemen om mijn hartslag te verlagen voor een ct scan van het hart.Moest 2 dagen voor de scan beginnen met innemen.Vond de tablet een verschrikkelijke ervaring.Had na inname van de eerste tablet al de bijwerking dat ik bijna in slaap viel als ik rustig op de stoel zat,waarschijnlijk omdat de hartslag in rust iets te laag was.Als mij een beetje te veel i[lees meer...]nspande kreeg ik enorm veel pijn op de borst.Na even rustig zitten ging dit wel weer over.Kreeg de 2e dag ook een enorm droge mond.op de dag van de scan had ik ook vervelende spierpijn en omdat mijn hartslag op het moment van de scan niet laag genoeg was,kreeg ik via een infuus meer van dit middel toegediend waarna ik een aantal uren flinke hoofdpijn heb gehad en erg duizelig was.Ben opgelucht dat ik dit medicijn niet voor langere tijd hoef te gebruiken.

24-09-2018 | Vrouw | 61
metoprolol (100mg)
Beste mensen , ik ben nu aan het afbouwen de Metoprolol en ik heb weer alle bijwerkingen nu ik aan het afbouwen ben maar dan nog heftiger . Ik heb oedeem en verder alles wat in de bijsluiter staat . Maandag ga ik naar de huisarts en ik ben nu 7 weken verder met een halve tablet , ik moest ze doorbreken . Ik voel mij echt wanhopig en ik vraag mij af hoe lang die bijwerkinge[lees meer...]n van het afbouwen duren . Ik kan bijna niet lopen van het vocht over mijn hele lichaam plus de rest narigheid . Ik ben benieuwd hoeveel gram ik nu moet gaan slikken om af te bouwen . Ik hou u graag op de hoogte .

23-09-2018 | Vrouw | 79
Waardeloos medicijn. Gebruik nu weer Sandoz. Is uitstekend

13-09-2018 | Vrouw | 51
Hartritmestoornissen
Na eerder geprobeerd te hebben voor hartritmestoornissen jaren geleden, nu na meerdere invasieve behandelingen en nu pacemakerafhankelijk zijn opnieuw geprobeerd om overgebleven ritmestoornissen in elk geval te verminderen. Bijwerkingen waren net als de eerste keer heftig en werden van dag tot dag nog erger: ritmestoornissen bleven en werden meer, slapeloosheid, kortademig[lees meer...], zware ademhaling, spierpijn/krampen, enorme spierspanning, druk in hoofd/lichte hoofdpijn, slechter zicht, sterk transpireren, snel duizelig, tinnitus, koude intolerantie. Geen optie om ermee door te gaan.

26-08-2018 | Man | 23
metoprolol (100mg)
ik kreeg deze medicijnen voorgeschreven ter behandeling van migraine aanvallen. De frequente bleef echter hetzelfde en na verloop van tijd kreeg ik steeds meer last van bijwerkingen. Mijn hartslag daalde geleidelijk aan, tot onder de 40 slagen per minuut. Ik voelde me erg vermoeid en sporten werd lastig door een verminderde conditie. In eerste instantie bleef het aantal mi[lees meer...]graine aanvallen hetzelfde, maar na verloop van tijd ging het van 2 keer per maand naar wekelijks. Ook kreeg ik last van slapeloosheid en een neerslachtig gevoel.

21-08-2018 | Man | 26
metoprolol (50mg)
Prima medicijn, had altijd met de warmte last van migraine, aan het begin van de hittegolf al heel frequent een aantal aanvallen gehad, door de huisarts dit middel voorgeschreven gekregen en tot nu toe nergens meer last van gehad. Wel wat bijwerkingen, maar liever dat dan migraine.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum