Metoprolol

01-08-2017

Werkt goed voor mij.
31-07-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik kreeg 15x 50mg van een (voor mij) onbekend merk mee ivm regelmatige migraine. Dag één rust genomen en een pil ingenomen na opkomst migraine. Gevolg: Kort onwel en na acht uur na innamen in elkaar gezakt vanwege een veelste lage bloeddruk. Ik had drie lagen kleren aan, terwijl anderen in bikini bakten, was in een totaal andere wereld! Ik heb er 14 over, maar wil ze niet [lees meer...]meer gebruiken! Jammer!
25-07-2017

Hartinfarct

Ik kreeg dit middel in het ziekenhuis en na een paar dagen kwamen we erachter dat dit medicijn er de oorzaak van was dat ik apatisch in bed lag, haast niet kon bewegen, moeite had met praten. Ik merkte zelf wel dat ik heel traag sprak maar kon er niks aan doen, was net een zombie. Ik hoop dat andere mensen wel baat hebben erbij, voor mij was het een verschrikkelijke [lees meer...]ervaring. Schijnt wel vaker te gebeuren in combinatie met astma, dat je heftig reageert op Metoprolol. Ik weet overigens niet welke dosering het was.
24-07-2017

Metoprolol (metoprolol)

Voorheen vóór de inname van medicatie metoprololsuccinaat, had ik vrijwel dagelijks veel last van hoofpijnen, 3 á 4 keer per jaar migraine (geen licht en geluid verdragen, misselijkheid), af en toe hartritmestoornis en/of -kloppingen. Dit alles is onder de toezicht van mijn huisarts met bovengenoemde medicatie weggebleven, doordat mijn bloeddruk onder de controle is!
04-07-2017

Hypertensie

Werkt prima, maar herken mezelf niet kwa sloomheid, initiatiefverlies, onverschilligheid, oorpiepen
06-06-2017

Boezemfibrilleren

Gekregen vanwege boezemfibrilleren. Werkt op het beperken van de hartfrequentie en deed dat redelijk goed. Na cardioversie twee dagen normale hartslag gehad, daarna helaas weer terug in boezemfibrilleren.
27-05-2017

Verhoogde hartslag

Vanwege stress heb ik verhoogde hartslag, moet het blijven slikken van de psychiater, zelf wil ik er van af, zoveel bijwerkingen (gewicht aangekomen, veel plassen, onrustig slapen, last van ogen) die ik nooit heb gehad voor dat ik dit middel ging slikken. Ik slik een lage dosis 25 mg, ik wil er steeds over praten maar hij zegt dat ik het moet gebruiken.
26-05-2017

Verhoogde hartslag

In het begin 100 mg. Gevolg bloeddruk 87/60 (hoge bloeddruk had ik nooit). Met 50 mg voelde ik me nog niet lekker. Verminderd tot 25 mg, perfect. Ik koop het in Bangkok, want waar ik woon hebben ze het niet. Het is van StadaPharm (Duits). De arts schreef het voor nadat ik gedotterd was.
19-05-2017

Hartritmestoornissen

Bedoeld effect van de medicatie was voor mij negatief. Ritmestoornissen (en hartkloppingen) bleven ongeveer hetzelfde maar mijn hartslag zakte regelmatig tot onder de 40 tot bijna 30 per minuut. De bijwerkingen waren echt enorm (Hoofdpijn, duizelig, verstrooidheid, energieloos, misselijk algehele malaise). Regelmatig een zombiegevoel, totaal geen zin meer om nog iets te do[lees meer...]en. Na nu ongeveer 1 maand gestopt te zijn met het medicijn en ook nog begonnen met aanvullend vitamine D (Cholecalciferol 800 ie) voel ik me weer zoals voor die tijd en dat is beter dan ik durfde hopen.
16-05-2017

Hartfalen

Ik heb sinds 2012 metoprolol, naast Ramipril en Spirinolacton, vanwege hartfalen. Sindsdien is omdat mijn pompfunktie omlaag ging naar 17% de dosis verhoogd tot 200mg per dag. Daarvan kreeg ik zeer lage bloeddruk en ik was erg moe en kortaf. In overleg met de arts dit verminderd naar 50mg. Pompfunctie was al omhoog gegaan naar 35%. Ik werk fulltime. En het is mijn streven [lees meer...]om er zo min mogelijk medicijnen bij te gebruiken. Maar als eerste wil ik de motoprolol verminderen.
13-05-2017

Verhoogde hartslag

tot nu toe (gelukkig) eenmalig moeten nemen na ruim 5 uur een verhoogde hartslag te hebben. Wel waarschuwde de huisarts dat het mijn astma kon triggeren wat helaas ook zo is; de dag nadien nogal benauwd. Maar het hart was een uur na inname weer gekalmeerd
10-05-2017

Hartklachten

Begonnen met 25mg , dit hielp niet en als snel over gegaan op 50mg , ook 50mg was vrij snel niet effectief meer en zat ik op de 100mg. Heel erg veel last gehad van bijwerkingen, o.a extreme moeheid, benauwdheid , huiduitslag, stemmingswisselingen , koude handen en voeten , verkleuring van de handen, onrustig etc.
09-05-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik heb sinds het gebruik ervan niet of nauwelijks nog migraine aanvallen gehad. Wel wat lichte vermoeidheid en soms wat duizeligheid, maar niet extreem. Ik heb er veel baat bij.
06-05-2017

Hartkloppingen

Jaar geleden begon deze aandoening, soms werd ik wakker in de nacht met hartkloppingen en begon erger te worden. Toen heb ik 2 week metroprolol gebruikt en heb geen nieuwen gehaald. Dit gebeurde meestal in het weekend wanneer ik wodka+energy drink of gewoon blikje energy. Had er nog nooit van me leven last van gehad, enige dat ik overdags wel eens hartkloppen had vanwege[lees meer...] opstaan of andere lichte inspanningen. Jaar later werd het erger, zo erg dat ik het gevoel kreeg dat ik dood ging! Mijn ouders bed uit geroepen, hebben mij uurtje of 2proberen rustig te houden maar het stopte maar niet. Ben ik naar de spoed dienst geweest, dat ook nog eens half uur van ons vandaag was met de auto. Volgens dokter had ik hartritmestoornis, en dat het waarschijnlijk hyperventilatie was. Toen heb ik oxazepam voorgeschreven gekregen zodat ik kon slapen en te ontspannen. Dag later naar de huisarts geweest en alles uitgelegd, en heeft die mij metroprolol voorgeschreven wat ik dus jaar geleden ook gebruikt had vanwege dit. Sindsdien ik het gebruik uur voor dat ik naar bed ga is het niet weer gebeurd, wel vreemd dat ze zeggen dat dit hyperventilatie is want ik kan hier niks over vinden dat metroprolol hier goed voor is. Ja bijwerking is dat ik iets kortadmig word, maar dat denk ik terminste want me borst voelt koud aan en me hartslag zit dan rond de 45-50. Zodra ik uit de mond adem gaat het helemaal goed, ook slaap ik al me hele leven met open mond zonder problemen. Maar overdags als ik achter de laptop zit of bank dan adem ik nu wel uit de neus en zit mijn hartslag rond de 60-70 dus dat is wel allemaal prima. Ook wil ik vermelden dat ik rook, maar sinds 3 jaar geleden, of dat het probleem kan zijn weet ik niet maar ik wil er wel mee stoppen in ieder geval.
26-04-2017

Hartkloppingen

Onverklaarbare hartkloppingen. Waarbij soms erg pijnlijk/hinderlijk. (Bloeddruk is al laag) Duizelingen, blauwe/oranje handen. Zeer tevreden over het medicijn. De klachten zijn nagenoeg verdwenen. En steken zelden de kop op. Hartritme is meer in balans.
21-04-2017

Hartklachten

Vanaf 2005 gebruik ik na het dotteren elke dag 25 mg metoprolol. Tot nu toe heb ik er geen enkele bijwerking van bemerkt.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum