metoprolol

metoprolol (25mg)
slechte ervaring.

15-05-2019 | Man | 59
metoprolol (100mg)
Gebruik metoprolol voor boezemfibrilleren. Ik werd erg somber tijdens het slikken van metoprolol in overleg met cardioloog over gestapt naar verapamil . Vrij vlot geen noemenswaardige klachten van de somberte meer.

12-05-2019 | Man | 56
Verdikte of verwijde hartspier
geen positieve ervaring mee

11-05-2019 | Vrouw | 70
Aangeboren hartafwijking
Meerdere jaren metoprolol gebruikt ivm hartritmestoornissen. Ik kreeg ineens last van benauwdheid. Kreeg pufjes, maar het werd steeds erger. Uiteindelijk opgenomen in het ziekenhuis. Ze hadden geen idee wat het was. Weer pufjes. Tot aan de dag dat ik ineens heel zenuwachtig werd en een strakke band om mijn borst voelde. Ik kreeg een halve pil tegen de zenuwen. Herinner me [lees meer...]dat ik op de rand van mijn bed zat, daarna niets meer. Ze vonden me op de grond, ademhaling zo goed als niet, helemaal blauw en koud. Ik heb drie dagen in coma gelegen. Daarna kwamen ze tot de ontdekking dat het astma was, een bijwerking van de metropool. Ik heb het maar net overleefd. Ben nu astmapatient en puf drie keer per dag. Regelmatig nog benauwd. Dus begin nooit met dit medicijn.

06-05-2019 | Man | 67
metoprolol (50mg)
Medicijn werd door cardioloog voorgeschreven voor te hoge bloeddruk (145/90) en hartritme verstoringen (soms). Middel is wel effectief, want bloeddruk is nu gemiddeld 118/75. Tegen hartritme storingen werkt het niet echt. Bijwerkingen zijn zeer vervelend, vooral loopneus en tranende ogen.

05-05-2019 | Man | 53
Hartritmestoornissen
3e keer dat ik gedurende een langere tijd metropolol gebruik, altijd van de fabrikant Sandoz, telkens gestopt omdat de nachtmerries uiteindelijk dusdanig ernstig worden dat ik niet meer durf te geaan slapen, en ook geweldadige gedachtengangen krijg doordat ik totaal gesloopt ben van het slaapgebrek, alles wordt me teveel na een tijdje dit medicijn te gebruiken en ik kan ni[lees meer...]ets meer hebben. Aangezien ik normaliter een totaal vriendelijk mens ben en totaal niet agressief en meestal vrolijk, en van dit medicijn langzaamaan innerlijk verander in een monster (mede door de meest bizarre levendige bloederige dromen), heb ik besloten maar wederom te stoppen met dit medicijn. Ik hoop dat ik een andere manier kan vinden om mijn hartritmestoornissen onder controle te krijgen, want di medicijn wil ik eigenlijk liever nooit meer gebruiken.

02-05-2019 | Vrouw | 43
metoprolol (50mg)
Ik heb al jaren last van migraine. Hiervoor vanalles geprobeert en uiteindelijk hielpen triptanen goed. Maar op een gegeven moment verviel ik van hoofdpijn in hoofdpijn als bijwerking en slikte ik wel meer dan 10 triptanen per maand. Overgestapt op metaprolol. Sindsdien geen hoofdpijn gehad meer! Wel voel ik 2x per maand nog ‘iets op de achtergrond’ , maar is geen pijn te [lees meer...]noemen. Voelde me in de eerste dagen erg duizelig en wazig, ook lezen lastig. Naarmate ik het langer gebruik lijken bijwerkingen wat te verdwijnen. Koude handen en soms duizeligheid blijft. Ik slik savonds omdat ik sochtends te veel bijwerkingen voel na 2 uur na inname. Ik ben toevallig deze week een dag vergeten. En had de dag erna direct wel weer de bijwerkingen zoals boven genoemd. Consistent slikken is dus van belang.

22-04-2019 | Vrouw | 72
metoprolol (50mg)
Ik heb al geklaagd bij apotheek - klacht neergelegd bij Lareb - FDA in Amerika schrijft - dit medicijn NOOIT aan mensen over 70 voorschrijven - de bijwerkingen zijn te intensief en gevaarlijk voor deze groep. mijn lichaam hield op met werken, klappen in mijn nek en hoofd, benen wilden niet meer, longen wilden niet meer, ijskoud, trillingen, duizelig duizelig, hoofdpijn, h[lees meer...]artkloppingen, enz enz - bijwerkingen werden steeds erger over vijf dagen

03-04-2019 | Vrouw | 65
Hartritmestoornis
Ik kreeg het medikament voor het eerst toen ik (hoge bloeddruk) in 1982 zwanger wilde worden en het niet schadelijk voor de baby zou zijn. Daarna 100 mg jarenlang ingenomen wegens hoge bloeddruk. Met 56 jaar hartritme stoornis gekregen en het medikament in combinatie met een ander hartmiddel tot nu toe ingenomen. Chronisch depressief, sinds 1983 gewichtstoename, en alle [lees meer...]andere opgenoemde bijwerkingen. Nooit geweten dat dit veroorzaakt zou kunnen zijn door het medikament. Geen arts heeft mij ooit daarover geiïnformeerd, ik heb zoveel moeite met het vechten tegen de stemmingsstoornis en de gewichtstoename, dat ik eigenlijk liever aan hartfalen doodga, want dit is niet uit te houden. Zoveel vergooide jaren!

01-04-2019 | Vrouw | 64
metoprolol (12,5mg)
Pieken van hoge bloeddruk blijven bestaan, nu een ander middel.

10-03-2019 | Vrouw | 58
metoprolol (100mg)
In eerste instantie een afname van frequentie van aanvallen. Sinds 2016 nam de frequentie weer toe.

09-03-2019 | Man | 45
metoprolol (50mg)
Voor de tweede dag dit medicijn. Bloeddruk gezakt van 158/96 naar 99/77. Ik heb dit middel erbij gekregen naast enalapril en chloortanidine. Normaal heb ik bijna nooit bijwerkingen van medicijnen. Maar nu dus wel. Kan nog niet zeggen dat ik mij beter voel.

14-02-2019 | Vrouw | 69
metoprolol (50mg)
heb soms idee dat ik flauw val!!

08-02-2019 | Vrouw | 36
metoprolol (50mg)
Werd voor geschreven voor mijn hoge bloed en een te hoge hartslag in de rust.. Daar werkt het prima daar voor alleen jammer voor die vele extra kilo's die je er gratis bijkrijgt helaas gebruik ik ze nog steeds.. Ga vragen om een andere..

04-02-2019 | Man | 70
Angina pectoris
In 2012 een astma-cardiale gehad, daarvoor o.a. Sotalol en Amlopidine voorgeschreven gekregen. 2e kerstdag 2018 opgenomen met longontsteking. Daar werd geconstateerd dat de pompkracht van mijn hart niet goed was en ook dat het fibrileerde. Daarop werd de oude medicatie verwijderd en kreeg ik Metoprolol 100, Perindopril 4 mg. en Epleronon 25mg. Nu heb ik met de Metoprolol[lees meer...] het volgende probleem. Ik heb COPD en sinds 1,5 week heb ik het behoorlijk benauwd. Ik slik 's morgens 'n furosemide waardoor de klachten wat verminderen. Mijn adem, wanneer ik ga liggen, gaat op en neer, dan weer héél zachtjes en dan weer met volle teugen naar binnen. Het lijkt wel 'n achtbaan. Hierdoor slaap ik nauwelijks en loop wat op en neer door het huis. En over de vermoeidheid, de droge mond en de plasproblemen heb ik dan maar even niet. Soms denk ik wel eens, ik schei uit met die troep, dan ga ik liever dood aan 'n hartstilstand dan aan benauwdheid. Met de Sotalol en de Amlodipine had ik nooit problemen.

23-01-2019 | Man | 72
Hartritmestoornissen
Sinds december 2017 Metoprolol 50 mg gebruikt voor bevordering hartslag en bloeddruk. De specialisten zeggen dat het werkt dus sluit ik me er maar bij aan. Per 31 mei 2018 verlaagd naar 25 mg. Gemakkelijk in te nemen. Bijwerking koude handen en koude voeten. Dat is erg vervelend. Daarom per 31 mei 2018 gewisseld naar Nobivolol 2.5 mg. Ook hiermee koude handen en voeten en [lees meer...]nu een koude neuspunt. Zelfs de afgelopen mooie zomer. Of het effectief is weet ik niet maar de cardioloog zegt van wel. Dus!

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum