Metoprolol

Hartritmestoornissen (93 meningen)
Hartklachten (15 meningen)

13-05-2017

Verhoogde hartslag

tot nu toe (gelukkig) eenmalig moeten nemen na ruim 5 uur een verhoogde hartslag te hebben. Wel waarschuwde de huisarts dat het mijn astma kon triggeren wat helaas ook zo is; de dag nadien nogal benauwd. Maar het hart was een uur na inname weer gekalmeerd
10-05-2017

Hartklachten

Begonnen met 25mg , dit hielp niet en als snel over gegaan op 50mg , ook 50mg was vrij snel niet effectief meer en zat ik op de 100mg. Heel erg veel last gehad van bijwerkingen, o.a extreme moeheid, benauwdheid , huiduitslag, stemmingswisselingen , koude handen en voeten , verkleuring van de handen, onrustig etc.
09-05-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik heb sinds het gebruik ervan niet of nauwelijks nog migraine aanvallen gehad. Wel wat lichte vermoeidheid en soms wat duizeligheid, maar niet extreem. Ik heb er veel baat bij.
06-05-2017

Hartkloppingen

Jaar geleden begon deze aandoening, soms werd ik wakker in de nacht met hartkloppingen en begon erger te worden. Toen heb ik 2 week metroprolol gebruikt en heb geen nieuwen gehaald. Dit gebeurde meestal in het weekend wanneer ik wodka+energy drink of gewoon blikje energy. Had er nog nooit van me leven last van gehad, enige dat ik overdags wel eens hartkloppen had vanwege[lees meer...] opstaan of andere lichte inspanningen. Jaar later werd het erger, zo erg dat ik het gevoel kreeg dat ik dood ging! Mijn ouders bed uit geroepen, hebben mij uurtje of 2proberen rustig te houden maar het stopte maar niet. Ben ik naar de spoed dienst geweest, dat ook nog eens half uur van ons vandaag was met de auto. Volgens dokter had ik hartritmestoornis, en dat het waarschijnlijk hyperventilatie was. Toen heb ik oxazepam voorgeschreven gekregen zodat ik kon slapen en te ontspannen. Dag later naar de huisarts geweest en alles uitgelegd, en heeft die mij metroprolol voorgeschreven wat ik dus jaar geleden ook gebruikt had vanwege dit. Sindsdien ik het gebruik uur voor dat ik naar bed ga is het niet weer gebeurd, wel vreemd dat ze zeggen dat dit hyperventilatie is want ik kan hier niks over vinden dat metroprolol hier goed voor is. Ja bijwerking is dat ik iets kortadmig word, maar dat denk ik terminste want me borst voelt koud aan en me hartslag zit dan rond de 45-50. Zodra ik uit de mond adem gaat het helemaal goed, ook slaap ik al me hele leven met open mond zonder problemen. Maar overdags als ik achter de laptop zit of bank dan adem ik nu wel uit de neus en zit mijn hartslag rond de 60-70 dus dat is wel allemaal prima. Ook wil ik vermelden dat ik rook, maar sinds 3 jaar geleden, of dat het probleem kan zijn weet ik niet maar ik wil er wel mee stoppen in ieder geval.
26-04-2017

Hartkloppingen

Onverklaarbare hartkloppingen. Waarbij soms erg pijnlijk/hinderlijk. (Bloeddruk is al laag) Duizelingen, blauwe/oranje handen. Zeer tevreden over het medicijn. De klachten zijn nagenoeg verdwenen. En steken zelden de kop op. Hartritme is meer in balans.
21-04-2017

Hartklachten

Vanaf 2005 gebruik ik na het dotteren elke dag 25 mg metoprolol. Tot nu toe heb ik er geen enkele bijwerking van bemerkt.
19-04-2017

Snel moe en kortademig.
15-04-2017

Hartritmestoornissen

begonnen voorschrift cardialoog 50mg, last van (spier-)pijnen in nek, achterhoofd en schouder. Maanden fysiotherapie, niet geholpen. In overleg met huisarts naar 25 mg. Schouderpijn weg, maar pijn in de nek gebleven.
12-04-2017

Metoprolol (metoprolol)

Gebruik dit medicijn al jaren, het verlaagd de bloeddruk 1x per dag 50 mg en mijn onderbloeddruk zakt van 100 naar 80. Heeft voor mij geen merkbare bijwerkingen, maar het kan ook zo zijn dat ik er niets van merk omdat ik er aan gewend ben? Ik gebruik het al meer dan 10 jaar.
09-04-2017

Hartklachten

Ik was de laatste maanden bij de minste inspanning doodmoe. De cardioloog vermoedt een agina pectoris en heeft derhalve een hartcatheterisatie aangevraagd en denkt dat ik een dotterbehandeling zal moeten ondergaan. Tot die tijd moet ik o.a. dus metoprolol slikken. Na 1e inname, duurde het geen uur of ik werd duizelig en draaierig. Gebruik het nu vier dagen, maar sta te d[lees meer...]raaien en te tollen op de benen en durf geen auto meer te rijden. Hierover vind ik niets terug in de bijsluiter. In mijn geval is het middel erger dan de kwaal en omdat ik in het weekend geen specialist kan bereiken die een beslissing wil nemen en de apotheker dit niet mag, stop ik eigenhandig met onmiddellijke ingang met deze troep.
08-04-2017

Metoprolol (metoprolol)

Nauwelijks bijwerkingen. Had geen invloed op bloeddruk.
04-04-2017

Hartinfarct

veel pijn in rug en benen
19-03-2017

Angina pectoris

Ik vind het troep, word er ontzettend moe van, slapeloosheid, duizeligheid en een droge mond.
16-03-2017

Aangeboren hartafwijking

ik weet niet of dit medicijn de oorzaak is,van het hyperventileren, maar ik weet wel dat het niet helpt tegen hartritmestoringen die ik helaas heb..
03-03-2017

Metoprolol (metoprolol)

Geslikt tegen migraine. Na een aantal maanden werkte het perfect en had ik geen aanvallen meer. Nu heb ik echter zoveel last van de bijwerkingen dat ik nog wat anders ga proberen; Candesartan. Mocht dat niet helpen, dan keer ik terug naar Metoprolol want migraine wil ik echt niet meer en neem ik de bijwerkingen voor lief
28-02-2017

Metoprolol (metoprolol)

ik gebruik 2 maal daags 100 mg metropolol, maar krijg bijwerkingen: duizelig, slaap slecht, ben gewoon mezelf niet. Nu kan ik niet zomaar stoppen, maar is mijn vraag is er een ander middel die ook de bloeddruk verlaagt in combinatie met bloedverdunners?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum