Metoprolol

Hartklachten

Snel moe en kortademig.
15-04-2017

Hartritmestoornissen

begonnen voorschrift cardialoog 50mg, last van (spier-)pijnen in nek, achterhoofd en schouder. Maanden fysiotherapie, niet geholpen. In overleg met huisarts naar 25 mg. Schouderpijn weg, maar pijn in de nek gebleven.
12-04-2017

Metoprolol (metoprolol)

Gebruik dit medicijn al jaren, het verlaagd de bloeddruk 1x per dag 50 mg en mijn onderbloeddruk zakt van 100 naar 80. Heeft voor mij geen merkbare bijwerkingen, maar het kan ook zo zijn dat ik er niets van merk omdat ik er aan gewend ben? Ik gebruik het al meer dan 10 jaar.
09-04-2017

Hartklachten

Ik was de laatste maanden bij de minste inspanning doodmoe. De cardioloog vermoedt een agina pectoris en heeft derhalve een hartcatheterisatie aangevraagd en denkt dat ik een dotterbehandeling zal moeten ondergaan. Tot die tijd moet ik o.a. dus metoprolol slikken. Na 1e inname, duurde het geen uur of ik werd duizelig en draaierig. Gebruik het nu vier dagen, maar sta te d[lees meer...]raaien en te tollen op de benen en durf geen auto meer te rijden. Hierover vind ik niets terug in de bijsluiter. In mijn geval is het middel erger dan de kwaal en omdat ik in het weekend geen specialist kan bereiken die een beslissing wil nemen en de apotheker dit niet mag, stop ik eigenhandig met onmiddellijke ingang met deze troep.
08-04-2017

Metoprolol (metoprolol)

Nauwelijks bijwerkingen. Had geen invloed op bloeddruk.
04-04-2017

Hartinfarct

veel pijn in rug en benen
19-03-2017

Angina pectoris

Ik vind het troep, word er ontzettend moe van, slapeloosheid, duizeligheid en een droge mond.
16-03-2017

Aangeboren hartafwijking

ik weet niet of dit medicijn de oorzaak is,van het hyperventileren, maar ik weet wel dat het niet helpt tegen hartritmestoringen die ik helaas heb..
03-03-2017

Metoprolol (metoprolol)

Geslikt tegen migraine. Na een aantal maanden werkte het perfect en had ik geen aanvallen meer. Nu heb ik echter zoveel last van de bijwerkingen dat ik nog wat anders ga proberen; Candesartan. Mocht dat niet helpen, dan keer ik terug naar Metoprolol want migraine wil ik echt niet meer en neem ik de bijwerkingen voor lief
28-02-2017

Metoprolol (metoprolol)

ik gebruik 2 maal daags 100 mg metropolol, maar krijg bijwerkingen: duizelig, slaap slecht, ben gewoon mezelf niet. Nu kan ik niet zomaar stoppen, maar is mijn vraag is er een ander middel die ook de bloeddruk verlaagt in combinatie met bloedverdunners?
17-02-2017

Metoprolol (metoprolol)

Het was bijna de dood van mijn moeder geweest dit medicijn, toen zij vorig jaar ziekenhuis in en ziekenhuis uit ging, binnen een paar maanden, zei de Co-assistent, wij stoppen alle medicijnen en ze gaat naar de Hospice, want ze zou binnen 3 maanden tijd overlijden. Tot onze grote verbazing knapte ze zienderogen op en voelt ze zich beter dan ooit, ze heeft nu een eigen appa[lees meer...]rtement op verzorgingstehuis, ze heeft geen slaapapneu meer, ze slikt alleen nog maar plastabletten en paracetamol voor de artrosepijn, de bloeddruk is erg goed.
17-02-2017

Hartkloppingen

medicijn gaan gebruiken tegen hartkloppingen, in het begin werkte het goed, maar kreeg na een aantal maanden heftige hartkloppingen, dubbele dosis voorgeschreven. daarna werd ik extreem moe, erg duizelig, slecht slapen, oorsuizen, hoofdpijn en depressief. nu aan het afbouwen, heb gelijk veel meer energie. nog geen hartkloppingen gehad.
08-02-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ruim drie jaar gebruikt tegen migraine en verschillende doses gebruikt. Omdat het steeds minder effectief werd, werd de dosis steeds hoger. Altijd migraine blijven houden tijdens gebruik. Laatste maanden 3-4 keer per week last. Daarbij veel last van bijwerkingen: extreme vermoeidheid en duizeligheid. Blij dat ik mee gestopt ben.
05-02-2017

Angina pectoris

Tig keer heb ik gevraagd voor een alternatief middel voor de metoprolol. Bestaat volgens huisarts en specialist niet. Van het begin af aan kamp ik met zware moeheid hoofdpijnen, energieverlies, slaapstoornissen. Je krijgt het dringende advies om af te vallen, maar de metoprolol houdt je hartslag op een laag niveau, al train je je het apezuur, je valt niet af. Het demotivee[lees meer...]rt om hiervoor te gaan. Ik heb op 200 mg gezeten, diagnose angina pectoris, na veel zeuren nu op 2x daags 50 mg, slik er acetylsalicelzuur tabletten, valsartan en atorvastatine bij. Heb eerder het gevoel van de regen in de drup te zijn gekomen. Medicatiebeleid heeft voorkeur boven dotteren,ondanks alle problemen.
31-01-2017

Aangeboren hartafwijking

vanaf 31 weken zwangerschap opgenomen in het ziekenhuis met een hartslag van boven de 230. sindsdien aan het rommelen geweest met medicatie. bij mij helpt het totaal niet!!! last van bijwerkingen en het idee dat het veel vaker gebeurd. ben nu 5 maanden geleden bevallen van een gezonde dochter en de klachten zouden moeten verdwijnen na mijn zwangerschap, zou door de horm[lees meer...]onen komen. helaas is het alleen maar verergerd. meerdere malen per dag last van mijn hartslag die uit het niets uren 230 slagen per minuut maakt. mijn lichaam raakt hierdoor uitgeput. ze willen me nu gaan opereren. Iemand hier ervaring mee ??
28-01-2017

Metoprolol (metoprolol)

Ik ben een man van 60 jaar. Mensen moeten eens leren niet alles over 1 kamp te scheren. Ieder mens is anders. En ik gebruik dit middel nu inmiddels ruim 2 weken en heb werkelijk geen enkele bijwerking, slaap goed, val, door o.a. sporten, gewoon af, train 4 x per week zonder enige moeite, sport al mijn hele Leven, geen hoofdpijn, zelfs geen koude handen en/of voeten. Ik nee[lees meer...]m dit middel 1 x daags 50MG om 06.00 uur in voor ik naar mijn werk ga. Drink gewoon in het Weekend een lekkere o.a Whiskey of 3. Totaal geen last. En mijn bloeddruk was binnen 5 dagen 82 x 128, en had 1 x Hartritmestoornissen. Waren ook in 3 dagen weg. Topmiddel dus wat ik altijd zal blijven gebruiken. Voel mij werkelijk Supergoed. De mensen die klagen over gewichtstoename moeten misschien eens hun Levensstijl gaan aanpassen.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum