Metoprolol

Farmacoterapeutisch Kompas

Pagina 2 van 7
22-10-2018

Metoprolol (metoprolol)

Ongeveer na een half jaar heb ik enorme last van tintelingen, koude handen en voeten. Zelfs zo erg dat mijn vingers wit worden. Als ik mijn handen onder de warm water houd dan krijgen ze langzaam weer de normale kleur. Wie heeft hier nog meer ervaring mee ? Het is enorm lastig. Vooral de tintelingen ( Net na het eten ) Groetjes Stresskipje.
22-10-2018

Metoprolol (metoprolol)

Gebruik sinds 4 mei dit medicijn en het geeft bij mij mogelijk veel bijwerking. De gehele dag transpireren, slaap kort circa 5 uur per nacht en enorm pijnlijke bovenbenen.
09-10-2018

Hartritmestoornis

25-09-2018

Hartritmestoornis

Ik moest dit medicijn nemen om mijn hartslag te verlagen voor een ct scan van het hart.Moest 2 dagen voor de scan beginnen met innemen.Vond de tablet een verschrikkelijke ervaring.Had na inname van de eerste tablet al de bijwerking dat ik bijna in slaap viel als ik rustig op de stoel zat,waarschijnlijk omdat de hartslag in rust iets te laag was.Als mij een beetje te veel i[lees meer...]nspande kreeg ik enorm veel pijn op de borst.Na even rustig zitten ging dit wel weer over.Kreeg de 2e dag ook een enorm droge mond.op de dag van de scan had ik ook vervelende spierpijn en omdat mijn hartslag op het moment van de scan niet laag genoeg was,kreeg ik via een infuus meer van dit middel toegediend waarna ik een aantal uren flinke hoofdpijn heb gehad en erg duizelig was.Ben opgelucht dat ik dit medicijn niet voor langere tijd hoef te gebruiken.
24-09-2018

Metoprolol (metoprolol)

Beste mensen , ik ben nu aan het afbouwen de Metoprolol en ik heb weer alle bijwerkingen nu ik aan het afbouwen ben maar dan nog heftiger . Ik heb oedeem en verder alles wat in de bijsluiter staat . Maandag ga ik naar de huisarts en ik ben nu 7 weken verder met een halve tablet , ik moest ze doorbreken . Ik voel mij echt wanhopig en ik vraag mij af hoe lang die bijwerkinge[lees meer...]n van het afbouwen duren . Ik kan bijna niet lopen van het vocht over mijn hele lichaam plus de rest narigheid . Ik ben benieuwd hoeveel gram ik nu moet gaan slikken om af te bouwen . Ik hou u graag op de hoogte .
23-09-2018

Hartritmestoornissen

Waardeloos medicijn. Gebruik nu weer Sandoz. Is uitstekend
13-09-2018

Hartritmestoornissen

Na eerder geprobeerd te hebben voor hartritmestoornissen jaren geleden, nu na meerdere invasieve behandelingen en nu pacemakerafhankelijk zijn opnieuw geprobeerd om overgebleven ritmestoornissen in elk geval te verminderen. Bijwerkingen waren net als de eerste keer heftig en werden van dag tot dag nog erger: ritmestoornissen bleven en werden meer, slapeloosheid, kortademig[lees meer...], zware ademhaling, spierpijn/krampen, enorme spierspanning, druk in hoofd/lichte hoofdpijn, slechter zicht, sterk transpireren, snel duizelig, tinnitus, koude intolerantie. Geen optie om ermee door te gaan.
26-08-2018

Metoprolol (metoprolol)

ik kreeg deze medicijnen voorgeschreven ter behandeling van migraine aanvallen. De frequente bleef echter hetzelfde en na verloop van tijd kreeg ik steeds meer last van bijwerkingen. Mijn hartslag daalde geleidelijk aan, tot onder de 40 slagen per minuut. Ik voelde me erg vermoeid en sporten werd lastig door een verminderde conditie. In eerste instantie bleef het aantal mi[lees meer...]graine aanvallen hetzelfde, maar na verloop van tijd ging het van 2 keer per maand naar wekelijks. Ook kreeg ik last van slapeloosheid en een neerslachtig gevoel.
21-08-2018

Metoprolol (metoprolol)

Prima medicijn, had altijd met de warmte last van migraine, aan het begin van de hittegolf al heel frequent een aantal aanvallen gehad, door de huisarts dit middel voorgeschreven gekregen en tot nu toe nergens meer last van gehad. Wel wat bijwerkingen, maar liever dat dan migraine.
19-08-2018

Metoprolol (metoprolol)

In eerste instantie hielp het goed ter voorkoming van migraine-aanvallen. Na vele jaren gebruik bleek ik toch ernstige bijwerkingen te hebben. Laatste tijd daalde steeds de hartslag als ik rustig zat of lag dat ik buiten bewustzijn dreigde te raken. Na druk bewegen werd de hartslag weer normaal. Gebeurde steeds vaker en resulteerde in paniekaanval vanwege dreiging om buite[lees meer...]n bewustzijn te dragen. Abrupt gestopt met medicijnen. Mijn gewicht is aan het afnemen. Al 14 kg eraf, alleen door te stoppen met dit medicijnen. Ook ben ik van mijn chronische vermoeidheid af. Migraine heb ik wel maar probeer alle triggers te verkomen. Qau merk zijn er veel wisselingen geweest omdat de apotheek je elke keer weer wat anders mee geeft.
17-08-2018

Metoprolol (metoprolol)

ik heb sinds jaren last van hoge bloeddruk heb nu metoprolol al voor de derde keer een andere fabrikant waarvan ik ontzettend baal en het helpt ook niet echt daarnaast al verschillende medicijnen erbij gehad waaronder het middel valsartan met het kankerverwekkende stofje en dan krijg je als antwoord dat je het kunt vergelijken met het eten van barbecue vlees schandalig vin[lees meer...]d ik dat gelijk mee gestopt en ik heb behoorlijk wat bijwerkingen van metoprolol hoop dat ik er vanaf kan komen maar de huisarst zegt dat je niet zomaar kan stoppen want dan kun je een hartstilstand krijgen lekker dan.
05-08-2018

Hartkloppingen

Voorgeschreven gekregen wegens een sinustachycardie die soms doorschoot naar 200 bpm in rust. Gezien mijn leeftijd maar een geringe dosering nodig om gewenst effect te hebben. momenteel een hartslag van +- 80 in rust zonder plotselinge pieken. Enige bijwerking is duizeligheid bij opstaan (DD orthostatischehypotensie).
20-07-2018

Metoprolol (metoprolol)

Ik gebruik dit nu al een hele tijd als middel tegen hoge bloeddruk en de gevolgen van een stevige burnout. In het begin weinig last van de bijwerkingen maar de laatste tijd is de er sprake van overdreven vermoeidheid dan wel matige conditie. Het is echter de vraag of dit komt door medicijn of door de burnout. De bloeddruk is terug naar 131/86 met een slag van 67
17-07-2018

Metoprolol (metoprolol)

Hoge bloeddruk ontwikkeld als gevolg van chronische hyperventilatie (160/90). Met metoprolol zakte dat langzaam naar 140/80. Het werkte wel enigszins, maar erg onder de indruk was ik niet. Twee nare bijwerkingen: ten eerste ging ik vocht vasthouden. Alles begon op te zwellen en ik kwam 10 kilo aan. Toen m'n voeten te dik waren om in m'n schoenen te passen, ben ik af g[lees meer...]aan bouwen en na een paar maanden was ik de 10 kilo weer kwijt. Andere nare bijwerking: m'n libido verdween volledig. Ook daar was ik niet blij mee. Nooit meer dit spul.
14-07-2018

Metoprolol (metoprolol)

Ik ging naar de huisarts na een acute duizeligheidsaanval. Op dat moment was ik bijna in paniek vanwege de plotselinge duizeligheid. Huisarts nam bloeddruk op en constateerde verhoogde bloeddruk (duhh). En schreef zonder het verder nog over mijn duizeligheid te hebben metoprolol voor. Dat heb ik geweten. Ik kwam van de drup in de regen. Toen werd ik pas echt duizelig, dood[lees meer...]moe, naar in m'n hoofd, spierkrampen, diarree, maar ook obstipatie, gevoel van buiten mezelf staan, ik kon niet meer lopen, ik plaste haast niet meer, mijn gehele functioneren hield op. Ik moest me ziek melden op mijn werk, het kon allemaal niet meer. 6 weken die k-pillen volgehouden, want ja, het zou moeten wennen. Ondertussen rees mijn bloeddruk de pan uit! Werd steeds hoger. Bijwerkingen werden alleen maar erger. Zelf het besluit genomen te stoppen met die troep. In een halve week afgebouwd en gister laatste tablet gehad. Bloeddruk vandaag 61-123. Tadaaa. Vandaag al 2x normaal geplast en een wandeling gemaakt van 2,5 km. Kijk, back to business. Nu een andere arts vinden die kijkt naar mijn duizeligheid, want dat was de klacht waarmee ik in de eerste plaats bij mijn huisarts kwam en die klacht is er nog wel steeds. Wat een rotzooi is die metoprolol gebleken voor mij.
16-06-2018

Metoprolol (metoprolol)

Te hoge bloeddruk...28/5 enapril begonnen. Piepende en suizende oren, beenkrampen Volgens huisarts suizende oren door te hoge bloeddruk. Wel raar want mijn oren begonnen te suizen direct na gebruik. Aangezien ik een gegenaraliseerde angst stoornis heb waarvoor ik de wel juiste medicatie heb, neemt geen huisarts me serieus. Dus over op de metopronol. Nog erger.....hel op[lees meer...] aarde dit. Neem oxazepam (huisarts voorgeschreven voor de bijwerkingen van de metopronol) om te kunnen slapen. Wat een troep allemaal! Probeer nog Cozaar de orginele en anders maar eerder dood door de bloeddruk.
Pagina 2 van 7

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!