Metoprolol

Hartritmestoornissen (93 meningen)
Hartklachten (15 meningen)

13-06-2019

Metoprolol (metoprolol)

Vorig jaar Metoprolol voorgeschreven vanwege wekelijkse migraineaanvallen. De eerste weken waren een ramp. Ik kon niet opstaan of moest mij ergens aan vasthouden omdat het zo duizelde. Ook merkte ik verzuring tijdens inspanning, maar heb toch doorgezet. In het laatste jaar slechts een aantal keer een migraineaanval gehad dus snel onder controle was met een neusspra[lees meer...]y. Wel veel last van normale hoofdpijn gehad, maar of dit van het medicijn kwam weet ik niet aangezien ik al een tijdje chronisch hoofdpijn heb. Ben nu aan het afbouwen van 100mg naar 50mg en dan naar 25mg om vervolgens helemaal te stoppen. Het grote nadeel van dit medicijn vind ik de eerste bijwerking maar daar moet je echt even doorheen bijten. Daarnaast ben ik 8kg aangekomen, zonder dat mijn voeding of trainen is aangepast. Daar baal ik enorm van, ben erg benieuwd hoe dat zometeen gaat als ik gestopt ben.
10-06-2019

Metoprolol (metoprolol)

Heb metoprolol 25 mg succinaat drie dagen genomen. Kreeg vrijwel direct enorme spierkrampen en spierstijfheid. Tevens hard oorsuizen. Slikte het medicijn tegen extra systoles en licht verhoogde bloeddruk. De derde dag afgebouwd naar 12,5 mg. Bijwerkingen toen iets minder maar nog steeds aanwezig. Ik stop met dit voor mij vreselijke middel. Bijwerkingen werden zo erg dat ik[lees meer...] naar de EH ben geweest.
10-06-2019

Metoprolol (metoprolol)

Medicijn drie dagen ingenomen. Bijwerkingen werden steeds erger. Zo erg dat ik naar de Eerste Hulp ben geweest. Nooit geen betablockers meer voor mij. Slikte metoprolol voor extra systoles en licht verhoogde bloeddruk.
19-05-2019

slechte ervaring.
15-05-2019

Metoprolol (metoprolol)

Gebruik metoprolol voor boezemfibrilleren. Ik werd erg somber tijdens het slikken van metoprolol in overleg met cardioloog over gestapt naar verapamil . Vrij vlot geen noemenswaardige klachten van de somberte meer.
12-05-2019

Verdikte of verwijde hartspier

geen positieve ervaring mee
11-05-2019

Aangeboren hartafwijking

Meerdere jaren metoprolol gebruikt ivm hartritmestoornissen. Ik kreeg ineens last van benauwdheid. Kreeg pufjes, maar het werd steeds erger. Uiteindelijk opgenomen in het ziekenhuis. Ze hadden geen idee wat het was. Weer pufjes. Tot aan de dag dat ik ineens heel zenuwachtig werd en een strakke band om mijn borst voelde. Ik kreeg een halve pil tegen de zenuwen. Herinner me [lees meer...]dat ik op de rand van mijn bed zat, daarna niets meer. Ze vonden me op de grond, ademhaling zo goed als niet, helemaal blauw en koud. Ik heb drie dagen in coma gelegen. Daarna kwamen ze tot de ontdekking dat het astma was, een bijwerking van de metropool. Ik heb het maar net overleefd. Ben nu astmapatient en puf drie keer per dag. Regelmatig nog benauwd. Dus begin nooit met dit medicijn.
06-05-2019

Metoprolol (metoprolol)

Medicijn werd door cardioloog voorgeschreven voor te hoge bloeddruk (145/90) en hartritme verstoringen (soms). Middel is wel effectief, want bloeddruk is nu gemiddeld 118/75. Tegen hartritme storingen werkt het niet echt. Bijwerkingen zijn zeer vervelend, vooral loopneus en tranende ogen.
05-05-2019

Hartritmestoornissen

3e keer dat ik gedurende een langere tijd metropolol gebruik, altijd van de fabrikant Sandoz, telkens gestopt omdat de nachtmerries uiteindelijk dusdanig ernstig worden dat ik niet meer durf te geaan slapen, en ook geweldadige gedachtengangen krijg doordat ik totaal gesloopt ben van het slaapgebrek, alles wordt me teveel na een tijdje dit medicijn te gebruiken en ik kan ni[lees meer...]ets meer hebben. Aangezien ik normaliter een totaal vriendelijk mens ben en totaal niet agressief en meestal vrolijk, en van dit medicijn langzaamaan innerlijk verander in een monster (mede door de meest bizarre levendige bloederige dromen), heb ik besloten maar wederom te stoppen met dit medicijn. Ik hoop dat ik een andere manier kan vinden om mijn hartritmestoornissen onder controle te krijgen, want di medicijn wil ik eigenlijk liever nooit meer gebruiken.
02-05-2019

Metoprolol (metoprolol)

Ik heb al jaren last van migraine. Hiervoor vanalles geprobeert en uiteindelijk hielpen triptanen goed. Maar op een gegeven moment verviel ik van hoofdpijn in hoofdpijn als bijwerking en slikte ik wel meer dan 10 triptanen per maand. Overgestapt op metaprolol. Sindsdien geen hoofdpijn gehad meer! Wel voel ik 2x per maand nog ‘iets op de achtergrond’ , maar is geen pijn te [lees meer...]noemen. Voelde me in de eerste dagen erg duizelig en wazig, ook lezen lastig. Naarmate ik het langer gebruik lijken bijwerkingen wat te verdwijnen. Koude handen en soms duizeligheid blijft. Ik slik savonds omdat ik sochtends te veel bijwerkingen voel na 2 uur na inname. Ik ben toevallig deze week een dag vergeten. En had de dag erna direct wel weer de bijwerkingen zoals boven genoemd. Consistent slikken is dus van belang.
22-04-2019

Metoprolol (metoprolol)

Ik heb al geklaagd bij apotheek - klacht neergelegd bij Lareb - FDA in Amerika schrijft - dit medicijn NOOIT aan mensen over 70 voorschrijven - de bijwerkingen zijn te intensief en gevaarlijk voor deze groep. mijn lichaam hield op met werken, klappen in mijn nek en hoofd, benen wilden niet meer, longen wilden niet meer, ijskoud, trillingen, duizelig duizelig, hoofdpijn, h[lees meer...]artkloppingen, enz enz - bijwerkingen werden steeds erger over vijf dagen
03-04-2019

Hartritmestoornis

Ik kreeg het medikament voor het eerst toen ik (hoge bloeddruk) in 1982 zwanger wilde worden en het niet schadelijk voor de baby zou zijn. Daarna 100 mg jarenlang ingenomen wegens hoge bloeddruk. Met 56 jaar hartritme stoornis gekregen en het medikament in combinatie met een ander hartmiddel tot nu toe ingenomen. Chronisch depressief, sinds 1983 gewichtstoename, en alle [lees meer...]andere opgenoemde bijwerkingen. Nooit geweten dat dit veroorzaakt zou kunnen zijn door het medikament. Geen arts heeft mij ooit daarover geiïnformeerd, ik heb zoveel moeite met het vechten tegen de stemmingsstoornis en de gewichtstoename, dat ik eigenlijk liever aan hartfalen doodga, want dit is niet uit te houden. Zoveel vergooide jaren!
01-04-2019

Metoprolol (metoprolol)

Pieken van hoge bloeddruk blijven bestaan, nu een ander middel.
10-03-2019

Metoprolol (metoprolol)

In eerste instantie een afname van frequentie van aanvallen. Sinds 2016 nam de frequentie weer toe.
09-03-2019

Metoprolol (metoprolol)

Voor de tweede dag dit medicijn. Bloeddruk gezakt van 158/96 naar 99/77. Ik heb dit middel erbij gekregen naast enalapril en chloortanidine. Normaal heb ik bijna nooit bijwerkingen van medicijnen. Maar nu dus wel. Kan nog niet zeggen dat ik mij beter voel.
14-02-2019

Metoprolol (metoprolol)

heb soms idee dat ik flauw val!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum