Tramadol

tramadol

Pijn (algemeen) (84 meningen)
Hernia (80 meningen)
Artrose (57 meningen)
Reuma (23 meningen)
Fibromyalgie (16 meningen)
Gewrichtspijn (14 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Aangezichtspijn (5 meningen)
Complicatie na operatie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

Tramadol

Arjen Walstra (26-04-2013)

11-03-2018

Ziekte van Crohn

Na half uur lijkt t alsof ik met n moker omver geslagen wordt. Kan alleen nog maar liggen en me liefst niet bewegen omdat ik dan super draaierig en misselijk wordt. Kan t niet hebben als iemand tegen me praat. Geeft ook weer misselijkheid
10-03-2018

Spierpijn

Na een aanrijding lag mijn nek in puin. Enkel een beginnende nekhernia te zien. Maar bij pijn aanvallen regelmatig flauwvallen. Zelfs met bevallingen zulke heftige pijnen niet meegemaakt. Ik krijg een deel voorgeschreven en een deel van een vriend. Nu weet ik hoe dom het is maar vd arts kreeg ik niets bij terwijl het alleen maar slechter werd. Nu na maanden revalidatie en[lees meer...]z gaat het met de klachten een stukje beter. Het nare is dat ik gewend ben geraakt aan de tramadol. Ik heb ook dagen dat ik er 2 ipv 4 gebruik. Maar ik merkt dat ik ze nu vooral neem tegen de ontwenningsverschijnselen ipv de pijn. Voor de pijn zou ik met een paar x per week voldoende hebben. Ik heb mezelf dit aangedaan maar heb geen idee hoe ik ervan af kom.
02-03-2018

18-02-2018

Rugpijn

na diagnose dubbele breuk ruggenwervels (L1/S1) eindelijk pijn bestrijdings traject. Duurde lang maar uiteindelijk uitgekomen bij Tramadol. Als stand alone medicatie mbt pijnbestrijding was dit onvoldoende. Omdat ik nog wil en kan werken en ivm met soort werk absoluut niet hoger kan/mag in de opiaten toch verder gekeken voor “boosters”. Na verscheidenen combinaties [lees meer...]uiteindelijk uitgekomen op: 4x Tramadol (50mg), 4x diclofenac (50mg) en 8x paracetemol (500mg). Wel nog aparte medicatie voor het slapen op slechte dagen, maar over het algemeen kan ik een redelijk normaal leven lijden met deze combinatie. Wel belangrijk om ook maagbeschermers te gebruiken. En zeker in het begin heel erg oppassen met het autorijden en bedienen van machines. Ik kan wel alles normaal doen, maar merk wel een suf/verdoofd gevoel. Soms een ietwat vertraagde gedachtengang. (Ik slaap door pijn vrij weinig, max 4 uur per nacht, dit zal uiteraard ook invloed hebben)
15-02-2018

Pijn (algemeen)

Klachten van nek, schouder en arm. In de eerste paar dagen klachten, daarna goed middel tegen extreme pijnen. Aangezien ik alcoholist ben leek het alsof ik een trip maakte. Erg grappig, de indianen kwamen uit mijn stopcontact en aangezien ik alleen ben, werd het nog gezellig ook! ;-)
01-02-2018

Artrose

Rug, Nek schouder pijn
25-01-2018

Tramadol (tramadol)

Na neurologische aandoeningen in benen en hernia operatie ben ik sinds 15 jaar nooit meer pijnvrij geweest, met Tramadol, super 2 x 50 mg per dag !!!!
14-01-2018

Acute inflammatoire polyneuropathie

Aan mijn onderste 2 ledematen heb ik een constante pijn alsof mijn 2 benen een uitgetrokken elastieken zijn. Ik was van mijn jeugd alcoholist in hoge mate. Nu 53 is dat meerdere jaren voorbij. En het lukt. Psychiater. Alcohol vernietigd onherroepelijk de zenuwuiteinden. Ik neem enkel ''s morgens Slechts.! 1 Tramadol (Sandoz = tablet lichtgroen en wit onderaan). [lees meer...]En ik heb gans de dag geen enkele pijn. Als ik het vergeet is tegen de namiddag die helse pijn terug. Ik heb Tramadol van EG gebruikt en dat lukte niet. Het hoort echt van Sandoz te zijn. 😇
06-01-2018

Spierreuma

Tramadol werkte nauwelijks hoofd deed heel de dag zeer en zo duf
05-01-2018

Wervelkanaalstenose

Na een zeer lange periode van zeer ernstige pijn nu vrijwel zonder pijn. Ik gebruik 1 tot 3 maal daags tramadol 50 in combinatie met 2 butrans 10 pleisters.
21-12-2017

Tramadol (tramadol)

Werking tegen de pijn is matig , veen ontwennings verschijnselen
11-12-2017

Tramadol (tramadol)

Tramadol voorgeschreven door huisarts i.v.m. zeurende zenuwpijn in linkerbeen en pijn bij liggen op beiden heupen als gevolg van kleine hernia. Pijn verdween bij liggen op zowel linker- als rechterheup. Tintelingen in linkerbeen bleven echter. B 12 heeft dit probleem opgelost. Nu RLS geconstateerd. Tramadol werkt goed. Zeer tevreden dus.
09-12-2017

Tramadol (tramadol)

Ik slik nu momenteel 8x50 Mg en 2x200mg per dag, 1jaar lang. Momenteel de laatste maanden geen sex met mijn vriendin. Geen zin,en het lukt totaal niet. Wie heeft daar ook last van,zou ik graag willen horen.
09-12-2017

Rugklachten

Ernstige rugklachten door ongeval, pijn verdween niet met contramal en infiltraties , dus op aanraden dokter in het begin 3 x 50 mg per dag, 5 jaar later nam ik 3 x 150 mg met als gevolg soms pijnlijke nier steken en vele bijwerkingen. Op aanraden van specialist pijnpomp laten plaatsen met ook veel bijwerkingen. Eindelijk na een jaar onderzoeken en diagnoses van 3 speci[lees meer...]alisten en een akkoord van het ziekenfonds een neurostimulator laten plaatsen. Is nu 2 maanden geleden dat hij geplaatst is en ben nog steeds de tramadol aan het afbouwen. Ongeloflijk hoe verslavend dit product is. Ik heb nu nog last duiziligheid en soms trillen. Mensen wees voorzichtig met dit medicijn want het is niet zo goed voor de organen, nieren, lever, zelf het hart, ik kreeg regelmatig 's nachts hartkloppingen. Bij ernstige pijn die niet meer verdwijnt ga op zoek naar een specialist die voorstander is van een stimulator of een andere therapie. Ik heb nu mijn leven voor 90% terug, zeker op sociaal vlak. Ik werk terug medisch halftijds. Soms wil er de pijn nog eens doorkomen bij verandering weer, met een dafalgan 500 mg red ik het dan. Het is spijtig, zeker in Belgiê dat er zoveel verslagen van dokters moeten voorgelegd worden alvorens je een akkoord krijgt voor een stimulator, het zou veel mensen hun leven dragelijker maken. Wat een papiermolen om te bewijzen dat je niets meer kunt door de pijn. Ik heb op het punt gestaan om medicinale wiet te gebruiken indien ze geen akkoord zouden geven om toch eens een goeie dag te hebben.. Gelukkig was het niet nodig. Hopelijk is het in Nederland wat beter op dat gebied. Ik wens jullie veel sterkte want ik weet wat het is om alle dagen die vervelende zeurende rugpijn te hebben. Veel succes aan mijn lotgenoten.
06-12-2017

Nekkramp

Nekkramp, hoofdpijn .. 4 maal daags tramadol en hierbij paracetamol. Kan nog niet slapen door de pijn of normaal functioneren.
02-12-2017

Hernia

6 vergevorderde hernia's beschadigde zenuwbanen artrose in de heup en 2carpeltunelsyndromen dosis moet ik om de 2a3weken verhogen omdat de pijn erdoor komt goed voor even maar is voor mij maar een pleister op een wond hoop rap meer te weten van specialist alleen word ik wel gewaar psygisch minder sterk te zijn en veel minder energiek de zin van het leven begint me na al di[lees meer...]e jaren beetje te ontglippen maar wie weet in februari naar specialist

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum