Tramadol

tramadol

Pijn (algemeen) (84 meningen)
Hernia (80 meningen)
Artrose (57 meningen)
Reuma (21 meningen)
Fibromyalgie (15 meningen)
Gewrichtspijn (14 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (9 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Aangezichtspijn (5 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Complicatie na operatie (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

Tramadol

Arjen Walstra (26-04-2013)

20-09-2018

Chronisch pijnsyndroom

Voor mijn chronische pijn in mijn rechterschouder gebruik ik nu meerdere medicijnen voor. Alleen de Tramadol is niet voldoende meer. Ik slik nu ook de Amitriptyline 2x2 tabletten van 25 mg en de Pregabaline 2x1 capsules van 150 mg. Zo kan ik redelijk de dag doorkomen
19-09-2018

Gewrichtspijn

Heb Tramadol van Centrafarm, Teeva, Actavis en Sandoz gebruikt en ontdekt dat alleen Sandoz enigszins hielp bij mijn gewrichtspijn.
15-09-2018

Artrose

Ik heb Artrose in alle gewrichten, meerdere hernia's, kanaalstenose en uitgebreide discophatie met extreme denegratie. Ik ben 52 jaar, en nog nooit pijnstilling genoemen, incidenteel alleen Paracetamol. Had angst voor zwaardere middelen, maar geen keuze meer, en toch besloten wat te proberen. Ik heb druppels gevraagd, dat kan ik veel lager doseren, het werkt, ik heb wel[lees meer...] pijn, maar het is draaglijk, bij een hele lage dosis. Ik zweet wel enorm, maar dat stopt na een dik uur (bij mij althans) Verder nog geen last van bijwerkingen. Ik gebruik 2 keer 15mg op een dag. (6 druppels van 2,5mg per keer)
11-09-2018

Chronisch pijnsyndroom

Ik heb heel erge oijn door mijn hele lichaam, zonder duidelijke oorzaak. Toen de pijn niet meer voldoende onderdrukt werd door paracetamol en ibuprofen heb ik tramadol gekregen. Dit heeft een paar jaar goed gewerkt, maar ook dit middel kon de pijn niet meer voldoende onderdrukken. Uiteindelijk ben ik overgestapt op oxycodon. Tramadol werkt eigenlijk prima en als bijwer[lees meer...]king kan ik me alleen de duizeligheid herinneren. De duizeligheid was niet hinderlijk.
09-09-2018

Tramadol (tramadol)

Zenuw beknelt in mijn rug >> Rugpijn links onder en in onderbeen links van scheenbeen. De Tramadol doet vrijwel niks. Andere pijnen waarvoor ik dit niet slik zijn wel minder geworden. Maar ja. 3x per dag Tramadol, 3x per dag Ibuprofen met paracetamol , voor het slapen Oxazepam met paracetamol. Effect = 0, merk geen verschil met wel of niet innemen Bijwerkingen van d[lees meer...]eze dagelijkse cocktail = beetje wiebelig en wazig soms, en minder eetlust Doordrukstrips Tramadol aten zich niet makkelijk door drukken, capsule komt vaak geplet of bijna open uit de srtip
07-09-2018

Artrose

Ik heb op een erg jonge leeftijd Artrose gekregen tussen de L4 en L5. De eerste pijntjes kreeg ik toen ik een jaar of 33 was. Slapen werd al snel een probleem en zo kan ik ook niet lang in één houding zitten of staan. Ik gebruikte de eerste 5 jaar voornamelijk diclofenac. Nu ben ik 41 en gebruik sinds 2 jaar Tramadol. Deze pijnstiller helpt mij heel erg goed. Zonder zou ik[lees meer...] geen oog dicht meer doen en niet meer kunnen werken. Ik neem 's morgens 2 capsules van 50 mg in en 's avonds voor het slapen. Ik kan het iedereen aanraden die ook aan Artrose lijdt in de onderrug.
07-09-2018

Artrose van de wervelkolom

Ik heb zittend balie-werk in een hectische omgeving waar je constant van je werk wordt gehouden en moet switchen tussen telefoon, email, aanloop aan een balie. In een van mijn nekwervels is atrose ontdekt waardoor ik nek, schouder, hoofd en kaakpijn heb die verergert door het werk. Ik neem iedere werkdag om 9 uur 1 tramadol 100mg hcl retard en ieder 90 minuten 1 paracetamo[lees meer...]l 500 mg. Dit is net genoeg om de werkdag door te komen.
27-08-2018

Nek- / rughernia

Ik kreeg Tramadol voorgeschreven voor mijn nekhernia, maar het hielp totaal niets. De pijn bleef even erg helaas.
27-08-2018

Artrose

Ik kreeg tramadol voor pijnstilling S1 gewricht is versleten Na 2 weken merkte ik dat de pijn na inname minder werd alleen ik had ook Ibuprofen 600 en dat versterkte mijn buikpijn ik kreeg een ontsteking aan mijn dikke darm
25-08-2018

Artrose

Ik gebruik tramadol al meer dan een jaar, Ik neem ze meestal enkel wanneer ik werk (zorgkundige) Heb veel lage rugpijn. En het helpt me mijn dag door te komen zonder pijn, Ik kan mij goed vinden in 1x per dag 50 mgr. Ik neem nooit meer.
23-08-2018

Kaakoperatie

Zeer tevreden, geen last meer van pijn. Je word er wel slaperig en sloom van maar dat vond ik op dat moment helemaal niet erg. Stap alleen absoluut niet de auto in als je dit medicijn gebruikt hebt.
22-08-2018

Tramadol (tramadol)

Vanwege het Ehlers Danlos syndroom heb ik chronische pijnklachten. De tramadol werkt hier goed bij. Ik heb alleen de eerste paar dagen lichte bijwerkingen gehad maar daarna niet meer. Ik gebruik indien nodig naast de tramadol ook nog paracetamol en ook gabapentine. Dit is voor mij een goede combinatie.
07-08-2018

11-07-2018

Artrose

Tramadol alleen deed niet veel maar met paracetamol samen veel effectiever. Volgens de omstanders ben ik wat zweverig maar ik merk er zelf niet veel van.
10-07-2018

Tramadol (tramadol)

Heb het 1 maand gepakt 50mg tramadol. In begin werkte het goed alleen hoofdpijn en last van hart en bloeddruk was moe maar kon ni goe slape. Toen ik was gestopt op maandag 9juli kreeg ik Barstende hoofdpijn, last van evenwicht, benen zwaar, benen en armen tintelen, last van hart en bloeddruk, grote pupillen en moe ik hoop dat het snel overgaat want is geen prettig gevoel
04-07-2018

Heupslijtage

Slijtage van beide heupen en dus veel pijn. Tramadol gekregen van de huisarts, samen met paracetamol innemen. Helpt wel maar zeer veel bijwerkingen, duizelig, misseijk, wazig zien, last van darmen (verstopping), plasproblemen, maar het ergste van alles dat ik niet meer slaap sinds ik tramadol ben gaan gebruiken. Ik ben er nu weer mee gestopt, wat een rotmedicijn! Kan nu ei[lees meer...]ndelijk weer slapen!

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum