tramadol

Pijn (algemeen) (84 meningen)
Hernia (81 meningen)
Artrose (63 meningen)
Reuma (23 meningen)
Gewrichtspijn (17 meningen)
Fibromyalgie (17 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (12 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Complicatie na operatie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

27-04-2019 | Man | 60
Wervelkanaalstenose
In combinatie met Paracetamol voldoende verlichting om dag en nacht door te kunnen komen.

25-04-2019 | Vrouw | 55
tramadol (300mg)
werkzaamheid zeer groot in aanvang gebruik dat verdwijnt na bepaalde tijd, camoufleert andere klachten, artrose, slaapproblemen, liesbreuken, algemene ouderdomsverschijnselen, andere mogelijke ziektes

24-04-2019 | Vrouw | 35
tramadol (100mg)
Ik kan u vertellen dat ik dit middel aan niemand zou aanbevelen. Het is een middel dat mij lichamelijk en geestelijk helemaal kapot heeft gemaakt. Er was steeds meer van het middel nodig om hetzelfde effect te krijgen.En dat heeft niks te maken met wat er in het hoofd zit! Heel veel mensen ervaren dit middel als zeer verslavend en dat is het, ik kan er over mee praten. Moe[lees meer...]st 3 maanden een kliniek in om hiervan clean te worden en ik kan u vertellen dat was de grootste nachtmerrie in mijn leven! 1 tablet is teveel 40 tabletten te weinig denk hier maar is over na.

19-04-2019 | Vrouw | 23
Nierbekkenontsteking
Nadat diclofenac en naproxen niet bleken te werken bij mijn nierbekontsteking, tramadol voorgeschreven gekregen. 36 uur lang niet mezelf geweest en daarna Per direct gestopt terug op naproxen. Geen controle meer over eigen lichaam, constant moe maar niet diep kunnen slapen, desondanks niet in staat ogen open te houden, in een soort constante roes, erg onprettige ervaring.

17-04-2019 | Man | 57
Reuma
Goed werkende pijnstiller. Als je wil afbouwen , of een dosis vergeet, zeer vervelende bijwerkingen(afkickverschijnselen) Groepsgevoel, extra pijn, rugklachten, oververmoeid, Bij gebruik van dit medicijn neemt de vermoeidheid toe,

10-04-2019 | Vrouw | 46
tramadol (200mg)
Syndroom van Ehlers-Danlos
Ik heb deze tramadol odis als extra medicatie samen met mijn pijnpleister. Zonder zou t leven niet draaglijk zijn en vermits ik al aan de hoogste dosis zat in mijn pleister was dit de enige optie. T maakt de pijn iets draaglijker maar weg zeker niet. T grootste nadeel waardoor ik t tot t minimum beperk om de extra med bij te nemen is misselijkheid, maaglast en vertraging v[lees meer...]an darm spieren. Zelfs t gevoel dat ik moet plassen lijkt minder, voel t nog wel maar veel later as vroeger waardoor ik altijd zorg dat ik kort bij toilet verblijf of thuis blijf

05-04-2019 | Vrouw | 46

03-04-2019 | Vrouw | 36
Lage rugpijn
Dit is pas echte troep. Ik heb veel soorten medicatie geslikt dus kan wel wat hebben, maar ik raad iedereen tramadol ten zeerste af. Na de 1e paar doseringen al misselijk, dubbel zien, draaierig, en ontzettende jeuk. Zeg slapen maar gedag met dit middel. Je raakt jezelf volledig kwijt, wat er over blijft is een zombie. Afschuwelijk middel en de pijn? Die was er gewoon nog.[lees meer...]

17-03-2019 | Vrouw | 37
tramadol (50mg)
Begon na opname in ziekenhuis. Slik het voor energie. Maar nu al 8 jaar 1 of 2 per dag..als ik werk 2. Eerste 2 weken wennen. Veel overgeven. Probeer doorheen tegaan. Je lichaam moet wennen. Daarna paar keer soms gestopt om niet meer te hoeven dan bij starten geen last meer van misselijkheid. Wel bij stoppen onrust en koud warm wisseling maar 1 nacht. Ontwenning want[lees meer...] is verslavend middel. Ik slik het niet voor de pijn. Maar voor energie. Door sarcoidose soort van chronisch vermoeiend. Ook soort pijn. Moe uitgeschakeld. Kan daardoor 32 uur werken. Geen klap erna omdat je door vermoeidheid heen gaat. Merk wel na 6 uur is uitgewerkt. Bestaan ook druppels maar nooit gehad.

10-03-2019 | Man | 52
Botbreuk
door dit medicijn kwam mij oude kwalen weer te voor schijn en kreeg er ook hartritme storing bij met het gevolg ziekenhuis opnamen

10-03-2019 | Vrouw | 59
tramadol (50mg)
Na voet operatie (hallux valgus). Werkte perfect, geen pijn, geen bijwerkingen, hooguit een beetje suf.

03-03-2019 | Vrouw | 30
Hoofdpijn
Ik heb al 10 jaar last van hoofdpijn en bijna alles al geprobeerd. Mijn HA heeft tramadol voorgeschreven. Verlicht inderdaad mijn pijn. Merk wel dat het zeer verslavend in en dat ik niet meer zonder kan. Ik krijg dan last van afkickverschijnselen. Omdat de oorzaak van mijn hoofdpijn nog niet is opgelost blijf ik in overleg met mijj dokter tramadol slikken. Als ik had gewet[lees meer...]en dat het zo verslavend was was ik er niet aan begonnen. Heb nu een dubbel gevoel want ik heb voor het eerst in 10 Jaar geen hoofdpijn.

02-03-2019 | Vrouw | 55
Rugklachten
in eerste instantie direct effectief, toch heb ik het idee dat door gewenning een hogere dosis nodig is, maar dat weet ik niet zeker omdat ik het nu pas een week gebruik.

25-02-2019 | Man | 64
Rugklachten
Ik heb last van hevige rugpijn en bilpijn in de nacht. Overdag deze pijn niet, maar sinds kort overdag last van rechter been en voet met tintelingen in de tenen. MRI scan gehad. Sprake van ingedrukte wervels en wervels met weinig tussen ruimte. Rond de L 5 is een verdoving vloeistof in een zenuw gespoten. Heeft niet geholpen en de neuroloog heeft dossier gesloten. Volgens [lees meer...]neuroloog sprake van tendomyogene klachten. M.a.w.: pijn wordt veroorzaakt door extreme spierspanning en zenuw prikkeling. Ikzelf zeg dat er duidelijk wat in de knel zit en vraag een second opinion. Medicatie is Tramadol 100 mg retard, 1 tablet per dag. Voor mij nacht. Maar dat red ik niet > 200 mg per nacht geeft enige verlichting. Mijn vraag is: twee tabletten voor het slapen gaan: of eerst 1 tablet en de andere wanneer nummer 1 uitgewerkt is? 1tablet werkt hooguit 5 uren.

16-02-2019 | Man | 35
Jicht
Dit middel destijds voorgeschreven in combinatie met colchicine tegen chronische jichtaanvallen. De combinatie is zeer goed. Alleen van Tramadol heb je steeds een hogere dosering nodig omdat je lichaam vrij snel aan de dosering went en de aanvallen steeds heftiger worden. Sinds ik mijn jicht onder controle heb, ben ik er gelijk mee gestopt. Geen afkickverschijnselen (geluk[lees meer...]kig).

16-02-2019 | Vrouw | 44
tramadol (150mg)
Lage rugpijn
Ik schrik gewoon van sommige bijwerkingen van mensen. Ik heb helemaal geen bijwerkingen. Hetgeen wat ik hier lees met suïcidale neigingen koopgedrag en nog meer van die rare dingen.....ben bang dat dat niet door de tabletten komt maar in eigen hoofd zit. Misschien beter om langs een andere dokter te gaan. Degene die dit soort dingen erop zet maakt een ander doodsbang...[lees meer...]..en dat is toch echt niet nodig!!!! Ik gebruik tramadol voor mijn rug, in het begin heel effectief maar na jaren gebruik is de werking écht aan het verminderen helaas. Ik heb ook geen bijwerkingen gehad.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum