Tramadol

tramadol

Pijn (algemeen) (84 meningen)
Hernia (80 meningen)
Artrose (57 meningen)
Reuma (21 meningen)
Fibromyalgie (15 meningen)
Gewrichtspijn (14 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (9 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Aangezichtspijn (5 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Complicatie na operatie (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

Tramadol

Arjen Walstra (26-04-2013)

28-01-2019

Tramadol (tramadol)

hoe ik kom van deze medicaite af want ik zak soms gewoon door mijn benen heen en dat is heel eng en weetje erg ik heb een verslaaving probleem en toch schrijf de huisarts mij tramadol voor
20-01-2019

Hernia

Ivm aanleg voor verslaving extreme hel om te stoppen: ernstig depressief, twee suicidepogingen gedaan. Tijdens gebruik vaak hypomaan: dingen kopen, gevaarlijk gedrag, ontremd, etc. Nu, ivm overstap naar Lyrica, rustig en begeleid afbouwen via de specialist. Ik raad dit middel echt af bij mensen met een verslaving en gevoeligheid voor psychische aandoeningen. En als je h[lees meer...]et slikt en wil stoppen: langzaam afbouwen, nooit in 1x (zoals zo makkelijk gezgd wordt over veel middelen (anti depressiva idem dito)
15-01-2019

Chronisch pijnsyndroom

09-01-2019

Tramadol (tramadol)

Ik ben met een lage dosis begonnen , geen baat ,verhoogt , totaal geen baat . Integendeel , ik krijg enorme jeuk en begin te zweten ,zo erg dat ik van kledij moet veranderen . Voor mij is het net ecstasy , ik kan totaal niet slapen,geen minuut . Ik heb zoveel medicijnen nog extra genomen , niets helpt . Ermee leren leven , makkelijker gezegd dan gedaan .
09-01-2019

Tramadol (tramadol)
Hereditaire motorische en sensorische neuropathie

Ik heb al jaren een neuropathie onder mijn voeten. Geeft het gevoel alsof je op glasscherven loopt. Gebruik nu 200 mg retard. Nadeel is dat je gaat gewennen aan de hoeveelheid tramadol waardoor na een langere periode een hogere dosis is vereist om nog effectief te zijn. Neemt de pjn niet geheel weg maar kan wel weer normaal functioneren in mijn dagelijks leven.
02-01-2019

Rugklachten

Na een aantal verschillende medicijnen geprobeerd te hebben kreeg ik tramadol voorgeschreven. De eerste weken heel blij met dit medicijn. Volledig van mijn klachten af en nauwelijks last van bijwerkingen. Tot drie weken terug. Toen kreeg ik mijn eerste ‘aanval’. Het begon met hele erge hoofdpijn en overgeven. Voor de rest duizelig en waanbeelden. Deze aanvallen komen nu st[lees meer...]eeds vaker en de werking van de tramadol wordt minder goed. Ik ben genoodzaakt om deze medicijnen te slikken, anders teveel pijn. Maar ik vind het echt rotzooi en wil hier zo snel mogelijk vanaf!!
28-12-2018

Endometriose

Na jaren doormodderen nu eindelijk een pijnstiller waardoor ik weer normaal kan functioneren! Onderdrukt de pijn voor 90%. Gebruik 2 a 3 dagen p/m. Voel me vaak (fijn) zweverig en vrolijk na gebruik. Kom wel slechter in slaap, af en toe gekke dromen.
26-12-2018

Rugpijn

Helpt bij mij al jaren echt heel goed. Anders was ik bedpatient geworden. Ik heb hoge rugpijn (thoracaal) omdat ik Morbus Scheuermann gehad heb een daarnaast een (lich.) te zware baan. Van de tabletten zijn eerst het gladde omhulsel-laagje verdwenen - wrsch. om kosten te besparen. Dus later wel wat stroef om in te nemen. Maar nu hoorde ik verleden week dat de 100mg table[lees meer...]tten van Centrapharm uit het assortiment zijn!! Van een ander merk kreeg ik bijwerkingen! (Paraestesiën) Echt ZO balen.
25-12-2018

Tramadol (tramadol)

Na een tafelzaagincident ben ik 2 vingers geamputeerd. Om de dag comfortabel door te komen kreeg ik een schema van de dokter: 2 keer contramal retard per dag met daarop nog eens 4 tradonals 50mg per zuigtablet. Ik kwam de dag inderdaad herl erg comfortabel door: geen pijn bij de kinesist en weinig bij de wondzorg. Ernstige constipatie, dat wel. Door fantoompijnen kreeg ik [lees meer...]Lyrica (ook voor opletten) voorgeschreven en doordat we torn al bijna twee maanden verder waren voelde ik niet meer de nood om die zware pijnstillers te nemen. Ik wilde ook absoluut niet verslaafd raken aan die tramadol. Blijkt dat ik na slechts twee maanden gebruik letterlijk moet afkicken! Plotse zweetaanvallen, stemmingwisselingen, slapeloosheid, rusteloosheid voor het slapen gaan, griepachtige symptomen. Ik ben nu de vijfde dag ver en mijn humeur wisselt nog steeds en de slapeloosheid bereikt hopelijk zijn piek. De rusteloosheid is wel al veel geminderd. Ik ben blij dat ik dit middel had tijdens het herstel maar verwacht je aan afkickverschijnselen!!!
16-12-2018

Tramadol (tramadol)

Ik neem al bijna 2 jaar tegen de pijn in mijn knie. Het haalt net de scherpe randjes eraf, maar blijf al deze tijd gewoon last van doorbraak pijn te hebben en voor de droge ontlasting laxerend middel gekregen. Heel vervelend, maar je kan niet alles hebben. Voor mijn gevoel zal ik zal ik ervan af moeten zodra mijn leefsituatie dat toelaat. Ps: er was een tijd geleden iets[lees meer...] misgegaan met mijn herhaalrecepten, waardoor ik anderhalve dag zonder kwam te zitten. Ik had overal pijn en dan niet te spreke over het aantal bezwete shirts die ik alsmaar moest vervangen. En het hielp keer bij de tandarts voor een ingreep waar ik uiteindelijk de verdoving niet nodig vond. De pijn zat op een laag pitje. Effectief maar verslavend.
16-12-2018

Tramadol (tramadol)

Nadat ik vreselijke hoofdpijn kreeg, zo best dat ik noet meer kon praten en geen licht en geluid kon verdragen heb ik een aantal onderzoeken gehad waaronder de mei dan etc, gelukkig geen ernstige dingen gevonden maar ik moest van die hoofdpijn af die ik sinds de geboorte van mijn kindje had. Ibrofen etc hielp niet. Mogelijk kwam het door ijzer/bloed tekort of door de oper[lees meer...]atie maar uiteindelijk tramadol gekregen. Heftig spul maar het is mijn redding geweest Door het medicijn mocht ik geen borstvoeding meer geven
22-11-2018

Tramadol (tramadol)

Ik heb tramadol gekregen ivm pijn na nekhernia operatie en deze veel te lang gekregen van huisarts met het gevolg dat ik er aan verslaafd ben geworden en meer nodig had voor te slapen want zonder lag ik uren wakker Ook kreeg ik verschrikkelijke jeuk van op heel mijn lichaam, en ik had tijdens inname zoveel last van ontlasting dat ik soms dagen geen ontlasting had. Ik had[lees meer...] ook voor de ontlasting bisacodyl maar die 2 bij elkaar was tegen strijdig, kortom indien deze medicijnen voor geschreven worden neem niet te lang in want ze zijn verslavend en zijn ook nog eens slecht voor longen lever en andere functies. Ik heb ipv tramadol ivm slapen inslapers gekregen voor 10 dgn en goddank er van af zodat mijn jeuk bijna weg is, ook al beter in slaap val en het belangrijkste veel beter ontlasting heb
14-11-2018

Chronisch pijnsyndroom

Ik heb interstitiele cystitis oftewel blaaspijnsyndroom, een chronische ziekte die veel pijn veroorzaakt. Eerder dit jaar heb ik tramadol voorgeschreven maar bij mij doet het niks. Pijn wordt geen greintje minder. Ook heb ik 0 bijwerkingen. Dat is wel fijn natuurlijk maar ik heb liever een middel dat (bij mij) werkt.
20-10-2018

Tramadol (tramadol)

Ik gebruik tramadol nu sinds juni van dit jaar als pijnbestrijding in combinatie met paracetamol. Ik moet dit wel samen gebruiken omdat ik last heb van open wonden aan de binnenkant van mijn enkels,die zeer pijnlijk zijn en het mij onmogelijk maken om goed te kunnen lopen.Tramadol is voor een middel wat mij een soort van verdoving geeft in mijn benen en hoofd waardoor ik [lees meer...]iets beter kan slapen en functioneren.
12-10-2018

Artritis psoriatica

Ik heb hier vier reumatologen, een neuroloog, 3 huisartsen en een aantal ziekenhuisopnames aan moeten laten vooraf gaan om tot de conclusie te komen die ik al wist. Ik heb Psoriasis Arthritis, reumatoïde artritis, fibromyalgie en astma bronchial, wat mij er direct toe brengt dat ik niet alle medicijnen en pijnstillers kan nemen. Ik heb geen pijnloze dagen. Tramadol helpt[lees meer...] niet. Alleen dat je er ontzettend van begint te zweten, samen genomen met prednisone. Rivotril om de zenuwpijn te ontspannen heeft bitter weinig succes. MTX heb ik moeten onderbreken wegens een zware depressie, angstaanvallen en astma. Sindsdien vertrouw ik niets meer. Ik weet mij op dit moment geen raad meer. Laat u aub geen Tramadol aansmeren. Ik had eerst de 150mg en nam er 4 per dag. Deed niets. Nu de 200mg retard. Het probleem is ook dat de artsen niet luisteren. Ze schrijven maar voor.
27-09-2018

Hernia