Tramadol

tramadol

Pijn (algemeen) (84 meningen)
Hernia (80 meningen)
Artrose (57 meningen)
Reuma (23 meningen)
Fibromyalgie (15 meningen)
Gewrichtspijn (14 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Aangezichtspijn (5 meningen)
Complicatie na operatie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

Tramadol

Arjen Walstra (26-04-2013)

02-03-2019

Rugklachten

in eerste instantie direct effectief, toch heb ik het idee dat door gewenning een hogere dosis nodig is, maar dat weet ik niet zeker omdat ik het nu pas een week gebruik.
25-02-2019

Rugklachten

Ik heb last van hevige rugpijn en bilpijn in de nacht. Overdag deze pijn niet, maar sinds kort overdag last van rechter been en voet met tintelingen in de tenen. MRI scan gehad. Sprake van ingedrukte wervels en wervels met weinig tussen ruimte. Rond de L 5 is een verdoving vloeistof in een zenuw gespoten. Heeft niet geholpen en de neuroloog heeft dossier gesloten. Volgens [lees meer...]neuroloog sprake van tendomyogene klachten. M.a.w.: pijn wordt veroorzaakt door extreme spierspanning en zenuw prikkeling. Ikzelf zeg dat er duidelijk wat in de knel zit en vraag een second opinion. Medicatie is Tramadol 100 mg retard, 1 tablet per dag. Voor mij nacht. Maar dat red ik niet > 200 mg per nacht geeft enige verlichting. Mijn vraag is: twee tabletten voor het slapen gaan: of eerst 1 tablet en de andere wanneer nummer 1 uitgewerkt is? 1tablet werkt hooguit 5 uren.
16-02-2019

Jicht

Dit middel destijds voorgeschreven in combinatie met colchicine tegen chronische jichtaanvallen. De combinatie is zeer goed. Alleen van Tramadol heb je steeds een hogere dosering nodig omdat je lichaam vrij snel aan de dosering went en de aanvallen steeds heftiger worden. Sinds ik mijn jicht onder controle heb, ben ik er gelijk mee gestopt. Geen afkickverschijnselen (geluk[lees meer...]kig).
16-02-2019

Lage rugpijn

Ik schrik gewoon van sommige bijwerkingen van mensen. Ik heb helemaal geen bijwerkingen. Hetgeen wat ik hier lees met suïcidale neigingen koopgedrag en nog meer van die rare dingen.....ben bang dat dat niet door de tabletten komt maar in eigen hoofd zit. Misschien beter om langs een andere dokter te gaan. Degene die dit soort dingen erop zet maakt een ander doodsbang...[lees meer...]..en dat is toch echt niet nodig!!!! Ik gebruik tramadol voor mijn rug, in het begin heel effectief maar na jaren gebruik is de werking écht aan het verminderen helaas. Ik heb ook geen bijwerkingen gehad.
31-01-2019

Tramadol (tramadol)

dit middel is niet goed die een verslaafd zijn geweest of nog verslaafs zijn en als 1 dag bent verget nou dan voel je echt niet goed hoort ik wil eigelijk van deze medicatie af . ik hoop dat ik jullie kan overtuigen om er meet stoppen want ik heb net een uitspraak is gedaan over ik wil er mee stoppen dat de huiarts mij wat anders geeft die niet veslaafd is voor mij
28-01-2019

Gewrichtspijn

Toen ik net begon was ik laaiend enthousiast, bijna geen bijwerkingen , enkel een paar keer wat obstipatie . Maar verder zeer effectief en pijnstillend en het gaf een boost energie. Inmiddels van af en toe 50 Mg, naar drie x daag 50 , en nu drie x daags 100. Waarvan 100 retard voor de nacht. De werking is steeds minder en als ik een dosis vergeet wordt ik moe en misselij[lees meer...]k . Dus ik slik al de helft om me “normaal” te voelen, ik ben nu aan het afbouwen en richt me op natuurlijke pijnstillers en afleiding. Dit houd ik geen jaren meer vol. Liever iets meer pijn dan verslaafd zijn aan deze chemische pillen, advies, neem ze een korte periode voor hevige pijn, of heel af en toe, raak er niet gewend aan, je komt er amper af zonder detox verschijnselen.
28-01-2019

Tramadol (tramadol)

hoe ik kom van deze medicaite af want ik zak soms gewoon door mijn benen heen en dat is heel eng en weetje erg ik heb een verslaaving probleem en toch schrijf de huisarts mij tramadol voor
20-01-2019

Hernia

Ivm aanleg voor verslaving extreme hel om te stoppen: ernstig depressief, twee suicidepogingen gedaan. Tijdens gebruik vaak hypomaan: dingen kopen, gevaarlijk gedrag, ontremd, etc. Nu, ivm overstap naar Lyrica, rustig en begeleid afbouwen via de specialist. Ik raad dit middel echt af bij mensen met een verslaving en gevoeligheid voor psychische aandoeningen. En als je h[lees meer...]et slikt en wil stoppen: langzaam afbouwen, nooit in 1x (zoals zo makkelijk gezgd wordt over veel middelen (anti depressiva idem dito)
15-01-2019

Chronisch pijnsyndroom

09-01-2019

Tramadol (tramadol)

Ik ben met een lage dosis begonnen , geen baat ,verhoogt , totaal geen baat . Integendeel , ik krijg enorme jeuk en begin te zweten ,zo erg dat ik van kledij moet veranderen . Voor mij is het net ecstasy , ik kan totaal niet slapen,geen minuut . Ik heb zoveel medicijnen nog extra genomen , niets helpt . Ermee leren leven , makkelijker gezegd dan gedaan .
09-01-2019

Tramadol (tramadol)
Hereditaire motorische en sensorische neuropathie

Ik heb al jaren een neuropathie onder mijn voeten. Geeft het gevoel alsof je op glasscherven loopt. Gebruik nu 200 mg retard. Nadeel is dat je gaat gewennen aan de hoeveelheid tramadol waardoor na een langere periode een hogere dosis is vereist om nog effectief te zijn. Neemt de pjn niet geheel weg maar kan wel weer normaal functioneren in mijn dagelijks leven.
02-01-2019

Rugklachten

Na een aantal verschillende medicijnen geprobeerd te hebben kreeg ik tramadol voorgeschreven. De eerste weken heel blij met dit medicijn. Volledig van mijn klachten af en nauwelijks last van bijwerkingen. Tot drie weken terug. Toen kreeg ik mijn eerste ‘aanval’. Het begon met hele erge hoofdpijn en overgeven. Voor de rest duizelig en waanbeelden. Deze aanvallen komen nu st[lees meer...]eeds vaker en de werking van de tramadol wordt minder goed. Ik ben genoodzaakt om deze medicijnen te slikken, anders teveel pijn. Maar ik vind het echt rotzooi en wil hier zo snel mogelijk vanaf!!
28-12-2018

Endometriose

Na jaren doormodderen nu eindelijk een pijnstiller waardoor ik weer normaal kan functioneren! Onderdrukt de pijn voor 90%. Gebruik 2 a 3 dagen p/m. Voel me vaak (fijn) zweverig en vrolijk na gebruik. Kom wel slechter in slaap, af en toe gekke dromen.
26-12-2018

Rugpijn

Helpt bij mij al jaren echt heel goed. Anders was ik bedpatient geworden. Ik heb hoge rugpijn (thoracaal) omdat ik Morbus Scheuermann gehad heb een daarnaast een (lich.) te zware baan. Van de tabletten zijn eerst het gladde omhulsel-laagje verdwenen - wrsch. om kosten te besparen. Dus later wel wat stroef om in te nemen. Maar nu hoorde ik verleden week dat de 100mg table[lees meer...]tten van Centrapharm uit het assortiment zijn!! Van een ander merk kreeg ik bijwerkingen! (Paraestesiën) Echt ZO balen.
25-12-2018

Tramadol (tramadol)

Na een tafelzaagincident ben ik 2 vingers geamputeerd. Om de dag comfortabel door te komen kreeg ik een schema van de dokter: 2 keer contramal retard per dag met daarop nog eens 4 tradonals 50mg per zuigtablet. Ik kwam de dag inderdaad herl erg comfortabel door: geen pijn bij de kinesist en weinig bij de wondzorg. Ernstige constipatie, dat wel. Door fantoompijnen kreeg ik [lees meer...]Lyrica (ook voor opletten) voorgeschreven en doordat we torn al bijna twee maanden verder waren voelde ik niet meer de nood om die zware pijnstillers te nemen. Ik wilde ook absoluut niet verslaafd raken aan die tramadol. Blijkt dat ik na slechts twee maanden gebruik letterlijk moet afkicken! Plotse zweetaanvallen, stemmingwisselingen, slapeloosheid, rusteloosheid voor het slapen gaan, griepachtige symptomen. Ik ben nu de vijfde dag ver en mijn humeur wisselt nog steeds en de slapeloosheid bereikt hopelijk zijn piek. De rusteloosheid is wel al veel geminderd. Ik ben blij dat ik dit middel had tijdens het herstel maar verwacht je aan afkickverschijnselen!!!
16-12-2018

Tramadol (tramadol)

Ik neem al bijna 2 jaar tegen de pijn in mijn knie. Het haalt net de scherpe randjes eraf, maar blijf al deze tijd gewoon last van doorbraak pijn te hebben en voor de droge ontlasting laxerend middel gekregen. Heel vervelend, maar je kan niet alles hebben. Voor mijn gevoel zal ik zal ik ervan af moeten zodra mijn leefsituatie dat toelaat. Ps: er was een tijd geleden iets[lees meer...] misgegaan met mijn herhaalrecepten, waardoor ik anderhalve dag zonder kwam te zitten. Ik had overal pijn en dan niet te spreke over het aantal bezwete shirts die ik alsmaar moest vervangen. En het hielp keer bij de tandarts voor een ingreep waar ik uiteindelijk de verdoving niet nodig vond. De pijn zat op een laag pitje. Effectief maar verslavend.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum