Tramadol

tramadol

Pijn (algemeen) (84 meningen)
Hernia (80 meningen)
Artrose (57 meningen)
Reuma (23 meningen)
Fibromyalgie (17 meningen)
Gewrichtspijn (14 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (10 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Complicatie na operatie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

05-04-2019

03-04-2019

Lage rugpijn

Dit is pas echte troep. Ik heb veel soorten medicatie geslikt dus kan wel wat hebben, maar ik raad iedereen tramadol ten zeerste af. Na de 1e paar doseringen al misselijk, dubbel zien, draaierig, en ontzettende jeuk. Zeg slapen maar gedag met dit middel. Je raakt jezelf volledig kwijt, wat er over blijft is een zombie. Afschuwelijk middel en de pijn? Die was er gewoon nog.[lees meer...]
17-03-2019

Tramadol (tramadol)

Begon na opname in ziekenhuis. Slik het voor energie. Maar nu al 8 jaar 1 of 2 per dag..als ik werk 2. Eerste 2 weken wennen. Veel overgeven. Probeer doorheen tegaan. Je lichaam moet wennen. Daarna paar keer soms gestopt om niet meer te hoeven dan bij starten geen last meer van misselijkheid. Wel bij stoppen onrust en koud warm wisseling maar 1 nacht. Ontwenning want[lees meer...] is verslavend middel. Ik slik het niet voor de pijn. Maar voor energie. Door sarcoidose soort van chronisch vermoeiend. Ook soort pijn. Moe uitgeschakeld. Kan daardoor 32 uur werken. Geen klap erna omdat je door vermoeidheid heen gaat. Merk wel na 6 uur is uitgewerkt. Bestaan ook druppels maar nooit gehad.
10-03-2019

Botbreuk

door dit medicijn kwam mij oude kwalen weer te voor schijn en kreeg er ook hartritme storing bij met het gevolg ziekenhuis opnamen
10-03-2019

Tramadol (tramadol)

Na voet operatie (hallux valgus). Werkte perfect, geen pijn, geen bijwerkingen, hooguit een beetje suf.
03-03-2019

Hoofdpijn

Ik heb al 10 jaar last van hoofdpijn en bijna alles al geprobeerd. Mijn HA heeft tramadol voorgeschreven. Verlicht inderdaad mijn pijn. Merk wel dat het zeer verslavend in en dat ik niet meer zonder kan. Ik krijg dan last van afkickverschijnselen. Omdat de oorzaak van mijn hoofdpijn nog niet is opgelost blijf ik in overleg met mijj dokter tramadol slikken. Als ik had gewet[lees meer...]en dat het zo verslavend was was ik er niet aan begonnen. Heb nu een dubbel gevoel want ik heb voor het eerst in 10 Jaar geen hoofdpijn.
02-03-2019

Rugklachten

in eerste instantie direct effectief, toch heb ik het idee dat door gewenning een hogere dosis nodig is, maar dat weet ik niet zeker omdat ik het nu pas een week gebruik.
25-02-2019

Rugklachten

Ik heb last van hevige rugpijn en bilpijn in de nacht. Overdag deze pijn niet, maar sinds kort overdag last van rechter been en voet met tintelingen in de tenen. MRI scan gehad. Sprake van ingedrukte wervels en wervels met weinig tussen ruimte. Rond de L 5 is een verdoving vloeistof in een zenuw gespoten. Heeft niet geholpen en de neuroloog heeft dossier gesloten. Volgens [lees meer...]neuroloog sprake van tendomyogene klachten. M.a.w.: pijn wordt veroorzaakt door extreme spierspanning en zenuw prikkeling. Ikzelf zeg dat er duidelijk wat in de knel zit en vraag een second opinion. Medicatie is Tramadol 100 mg retard, 1 tablet per dag. Voor mij nacht. Maar dat red ik niet > 200 mg per nacht geeft enige verlichting. Mijn vraag is: twee tabletten voor het slapen gaan: of eerst 1 tablet en de andere wanneer nummer 1 uitgewerkt is? 1tablet werkt hooguit 5 uren.
16-02-2019

Jicht

Dit middel destijds voorgeschreven in combinatie met colchicine tegen chronische jichtaanvallen. De combinatie is zeer goed. Alleen van Tramadol heb je steeds een hogere dosering nodig omdat je lichaam vrij snel aan de dosering went en de aanvallen steeds heftiger worden. Sinds ik mijn jicht onder controle heb, ben ik er gelijk mee gestopt. Geen afkickverschijnselen (geluk[lees meer...]kig).
16-02-2019

Lage rugpijn

Ik schrik gewoon van sommige bijwerkingen van mensen. Ik heb helemaal geen bijwerkingen. Hetgeen wat ik hier lees met suïcidale neigingen koopgedrag en nog meer van die rare dingen.....ben bang dat dat niet door de tabletten komt maar in eigen hoofd zit. Misschien beter om langs een andere dokter te gaan. Degene die dit soort dingen erop zet maakt een ander doodsbang...[lees meer...]..en dat is toch echt niet nodig!!!! Ik gebruik tramadol voor mijn rug, in het begin heel effectief maar na jaren gebruik is de werking écht aan het verminderen helaas. Ik heb ook geen bijwerkingen gehad.
31-01-2019

Tramadol (tramadol)

dit middel is niet goed die een verslaafd zijn geweest of nog verslaafs zijn en als 1 dag bent verget nou dan voel je echt niet goed hoort ik wil eigelijk van deze medicatie af . ik hoop dat ik jullie kan overtuigen om er meet stoppen want ik heb net een uitspraak is gedaan over ik wil er mee stoppen dat de huiarts mij wat anders geeft die niet veslaafd is voor mij
28-01-2019

Gewrichtspijn

Toen ik net begon was ik laaiend enthousiast, bijna geen bijwerkingen , enkel een paar keer wat obstipatie . Maar verder zeer effectief en pijnstillend en het gaf een boost energie. Inmiddels van af en toe 50 Mg, naar drie x daag 50 , en nu drie x daags 100. Waarvan 100 retard voor de nacht. De werking is steeds minder en als ik een dosis vergeet wordt ik moe en misselij[lees meer...]k . Dus ik slik al de helft om me “normaal” te voelen, ik ben nu aan het afbouwen en richt me op natuurlijke pijnstillers en afleiding. Dit houd ik geen jaren meer vol. Liever iets meer pijn dan verslaafd zijn aan deze chemische pillen, advies, neem ze een korte periode voor hevige pijn, of heel af en toe, raak er niet gewend aan, je komt er amper af zonder detox verschijnselen.
28-01-2019

Tramadol (tramadol)

hoe ik kom van deze medicaite af want ik zak soms gewoon door mijn benen heen en dat is heel eng en weetje erg ik heb een verslaaving probleem en toch schrijf de huisarts mij tramadol voor
20-01-2019

Hernia

Ivm aanleg voor verslaving extreme hel om te stoppen: ernstig depressief, twee suicidepogingen gedaan. Tijdens gebruik vaak hypomaan: dingen kopen, gevaarlijk gedrag, ontremd, etc. Nu, ivm overstap naar Lyrica, rustig en begeleid afbouwen via de specialist. Ik raad dit middel echt af bij mensen met een verslaving en gevoeligheid voor psychische aandoeningen. En als je h[lees meer...]et slikt en wil stoppen: langzaam afbouwen, nooit in 1x (zoals zo makkelijk gezgd wordt over veel middelen (anti depressiva idem dito)
15-01-2019

Chronisch pijnsyndroom

09-01-2019

Tramadol (tramadol)

Ik ben met een lage dosis begonnen , geen baat ,verhoogt , totaal geen baat . Integendeel , ik krijg enorme jeuk en begin te zweten ,zo erg dat ik van kledij moet veranderen . Voor mij is het net ecstasy , ik kan totaal niet slapen,geen minuut . Ik heb zoveel medicijnen nog extra genomen , niets helpt . Ermee leren leven , makkelijker gezegd dan gedaan .

Amoxicilline (485) - Antibiotica - penicillines breedspectrum