tramadol

Pijn (algemeen) (84 meningen)
Hernia (81 meningen)
Artrose (63 meningen)
Reuma (23 meningen)
Gewrichtspijn (17 meningen)
Fibromyalgie (17 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (12 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Complicatie na operatie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

15-09-2019 | Man | 60
tramadol (100mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Slikte pramipexol. werkt bijna niet meer. Na ziekenhuis opname kreeg ik tramadol voor iets anders. leek of ik minder klachten had. Na 48 uur niet slapen een tablet genomen. Voel nu niets en Slaap als een roosje.

10-09-2019 | Man | 53
Reuma
Overstappen van tramadol naar Fentanyl was makkelijk. Voor de 300mg tramadol ging ik over op 12ug pleisters 2x per 3 dagen eerst, dat bleek te weinig. Nadat ik was afgebouwd van de tramadol moest de juiste dosering gevonden worden wat fentanyl betreft en ik ben nu op een dosering van 37ug = 3 pleisters van 12.5 per 2 dagen en voel me daar eindelijk stabiel bij als het wat [lees meer...]beter gaat zorg ik dat ik de dosering van om de 2 naar om de 3 dagen opschroef... Als het dan nog langer goed gaat ga ik naar de 2 pleisters per 2 dagen... Maar als de pijn door het weer ofzo weer erger wordt schroef ik het weer op naar 3 pleisters per 3 dagen en als dat nog niet lekker gaat weer naar de 3 pleisters per 2 dagen. Op deze manier blijft de dosering van 3 pleisters optimaal werken, en treed er nooit echt gewenning op. Dus ik ben niet bang dat mijn dosering omhoog moet. En je kan altijd weleens een dag of 2 hebben dat het echt erg is met de pijn , maar als ik dan al aan het maximale zit zeg ik gewoon tegen mezelf dat dit de limiet is en zet ik door... Dan hoef je nooit bang te zijn dat je er echt aan verslaafd raakt. Ik lees veel verhalen van mensen die eerst 1 daarna 2 en 3 en noem maar op plots aan de 200 ug zitten en dat is erg hoog en gevaarlijk. Probeer niet te snel omhoog te gaan met de dosering, en als je pijn blijft houden naar de arts terug en bespreek met hem of haar hoe nu verder... Nooit zelf gaan aanrommelen, ik heb dit altijd met de arts besproken en die zei dat ik goed bezig was.

16-08-2019 | Man | 45
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Bij plotselinge erge darm krampen en pijn helpt tramadol je er door heen. Ik gebruik het dan meestal 1 dag ( 3x 50 mg) en dan is het ergste weer voorbij, voor dat een nieuwe aanval komt. Bij mij meestal 1x in de 2 weken dat ik de Tramadol echt nodig heb. Ben blij dat ik het altijd thuis heb liggen.

31-07-2019 | Vrouw | 53
tramadol (50mg)
Ik had pijn door overbelasting van mijn kaakspieren. Deze pijn werd door de maanden heen steeds erger, andere maatregelen zoals de fysio hielpen niet meer. Ook pijnstillers zoals ibuprofen icm paracetamol hielpen niet. Uiteindelijk heb ik aan de huisarts gevraagd om een zwaardere pijnstiller. Ik kreeg toen 2 keer daags tramadol voorgeschreven. Binnen 4 dagen was ik van de [lees meer...]pijn af. Sindsdien heb ik ook geen pijnstillers meer nodig gehad. Het was voor mij binnen korte tijd een zeer effectief middel. Mijn kaakspieren zijn ook weer volledig ontspannen. Ik heb tramadol na 1 dag alleen 's nachts geslikt, want ik werd er wel wat suf van, maar 's nachts sliep ik heerlijk relaxed. Ik vond de verpakking nogal lastig door te drukken.

31-07-2019 | Vrouw | 52
tramadol (50mg/ml)
Slijmbeursontsteking

19-07-2019 | Man | 39
Hernia
In verband met toenemende pijn van 1 capsule per 24h naar 4 a 5 capsules gedurende 12 weken. Tramadol verliest vrij snel zijn werking na een paar weken waardoor je meer nodig hebt voor hetzelfde effect. De eerste 2 weken merk je dat het lichaam tijd nodig heeft om eraan te wennen. Erg duf en afwezig. Dit is ‘s nachts best fijn maar overdag niet. Toch best veel nare bijwe[lees meer...]rkingen. Dunne of hele dikke ontlasting. Weinig eetlust. Zweten. Ontwenningsverschijnselen. Op zich zonder problemen gestopt. Wel 1 a 2 welen afgebouwd. Je merkt op een gegeven moment wel fat je er van afhankelijk wordt en dat je in de stress raakt als de medicatie bijna op is. Blij dat ik er vanaf ben, maar het heeft me wel door een moeilijke pijnlijke tijd heen geholpen.

15-07-2019 | Vrouw | 35
tramadol (50mg)
Door instabiliteit opgelopen tijdens zwangerschap (zat in een rolstoel), nog steeds veel pijn in onderrug, benen en op slot slaan van mijn benen. In combinatie met een trauma waarvoor therapie nodig was, werd de pijn heftiger met de tijd, dacht ik. In overleg met huisarts tramadol gekregen om de tijd te overbruggen met therapie. Het werkte niet echt, maar moest opbouwen n[lees meer...]aar 200 gr pd en toen dat ook niet werkte en ik buikpijn kreeg moest ik het alsnog een kans geven en kreeg zakjes voor de buikpijn. Bleef niet werken na 3 maanden, maar stoppen in 1 keer lukte inmiddels niet meer. Vreselijke ontwenning: zweten, griep gevoel, niezen, gapen, toegenomen angst en negatieve gevoelens. Nam na overleg met dokterspost weer in en kreeg de bijwerkingen en ontwenning door elkaar en hallucinaties erbovenop. De dokter gevraagd om hulp bij afbouwen. Dokter nr 7 inmiddels zegt: eigen schuld dikke bult, jij nam het toch in? Oh en je hebt vast jezelf wijs gemaakt dat je pijn hebt, want anders werkte het wel.. Dan maar zelf afbouwen: eerst geen pil en dan twee keer wel. Langzaam steeds minder. Dodelijke bijwerkingen en ontwenning: elke keer met trekkende kaken in de trein naar mijn werk, super vrolijk en de volgende dag super kortaf chagrijnig en veel extra pijn. Steeds een pil eraf en verder. Laatste huisarts zegt: wist je dat zo'n 30% van de mensen geen pijnstillende effect ervaart van tramadol? Bij jouw familie werkt het ook niet, dus kan wel eens genetisch zijn.. dank u dokter.. Ik ben eindelijk klaar vandaag! Nooit meer tramadol. Ben blij dat ik 7 kilo kwijt ben, als ik dan iets positiefs moet noemen, maar zo had het niet gehoeven.

07-07-2019 | Vrouw | 28
Nekklachten
Het is in mijn nek geschoten, paracetamol helpt niet dus tramadol. Echter zijn de bijwerkingen heftig en het resultaat matig.

24-06-2019 | Vrouw | 58
Rugpijn

23-06-2019 | Man | 72
tramadol (50mg)
Overgestapt van Oxicodon naar tramadol. Alles iets minder. Maar ook verslavend en vraag naar meer.

27-05-2019 | Man | 30
tramadol (300mg)

27-05-2019 | Vrouw | 30
tramadol (200mg)
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb me urenlang suf gegoogled maar ik kan het antwoord op mijn vraag nergens vinden. Mijn vraag is: wat merk je in je beleving voor verschil tussen tramadol 50mg (gewone) en tramadol retard 200mg? Ik weet dat retard vertraagde afgifte is, maar geeft 200mg retard over de gehele dag gezien dan hetzelfde effect als 4x (één om de zes uren) 50mg gewone, of een sterker effect[lees meer...]: ervaar je continu die 200mg zegmaar?

17-05-2019 | Man | 28
tramadol (100mg)
Medicatie werkt prima en zorgt er voor dat ik goed kan functioneren. Helaas alleen last van Obstipatie en misselijkheid. Hier gebruik ik Psylliumvezels en Domperidon voor. Dit bij elkaar werkt prima.

17-05-2019 | Man | 49
Artrose - gewrichtsaandoening
ben er pas mee begonnen i.v.m operatie voor gewrichtsdistractie.heb wel last van bijwerkingen zoals bloedneus hoofdpijn slapen

14-05-2019 | Man | 62
Pijn (algemeen)
daar ik een aardige hoeveel heid inneem 3x50mg is het na jaren helaas bij mij niet meer werkzaam duurt zeker een paar uur voor ik iets voeld dat de pijn lichter wordt ik heb een zeer grote wond aan mijn rechterkant van mijn voet die niet meer te genezen valt ik heb ook tromboze aanleg (erg) vandaar mijn doorbloeding erg lang aam is (vaatje kleppen gaan zeer langzaam werken[lees meer...])een kous jaren aangehad hielp ook niks.dokters staan voor een raadsel niemand kan mij nu genezen

05-05-2019 | Vrouw | 29
tramadol (50mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum