Tramadol

tramadol

Pijn (algemeen) (84 meningen)
Hernia (79 meningen)
Artrose (57 meningen)
Reuma (21 meningen)
Fibromyalgie (15 meningen)
Gewrichtspijn (14 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (9 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Aangezichtspijn (5 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Complicatie na operatie (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

Tramadol

Arjen Walstra (26-04-2013)

17-09-2017

Lage rugpijn

Sind jaren heb ik rugklachten uiteindelijk na lang omzwerven kreeg ik van de huisarts tramadol. Wat een wondermiddel na ca 2 1/2 uur voel ik de werking en ik kon lopen zonder pijn. Ik word er moe van maar dat is een bijwerking die ik voor lief neem. Nu heb ik naast de rugpijn ook andere pijnklachten, reuma klachten en erge buikpijn. Tramadol helpt mij om een dag door [lees meer...]te kunnen komen. Het is wel een zwaar middel, maar met een dosering van 100 tot 200 mg per dag ben ik blij dat ik enigzins kan functioneren. Elke dag creperen van pijn is ook niet wat ik wil. Nu kan ik tenminste een stukje lopen met de hond, kan ik mijn eigen huisje in eigen tempo schoonmaken, blijf ik van anderen niet meer afhankelijk.
09-09-2017

Acute inflammatoire polyneuropathie

Mijn neuropathie speelt zich in de voeten die enerzijds gevoelloos geworden zijn (afgelopen vakantie bijvoorbeeld enkele minuten in ijskoud gletsjerwater mee gezeten; voelde alsof ik warme sokken aanhad). Pijn in de voeten, vooral in rust, lijkt soms alsof er met en mes in je voeten gestoken wordt waaraan nog een draai gegeven wordt. Ik slik al langer amitriptyline en dat [lees meer...]helpt een beetje. Tramadol doet niets voor mij. In tegendeel: de pijn verergert en ik word er uitermate suf van. Van de veronderstelde pijnstillende werking van Tramadol, merk ik helemaal niets. Ook niet na het nemen van een tweede pil, een paar uur later.
08-09-2017

Gewrichtsontsteking

Mijn schouder deed nog bijna net zoveel pijn. De bijwerkingen zijn zo vreselijk dat ik dit middel nooit meer wil gebruiken. Ik ging een aantal dagen na gebruik op vakantie en was bang dat ik niet door de douane zou komen omdat ik mij nogal vreemd gedroeg. Het spul bleef bij mij tot na gebruik vier dagen rommelen ondanks dat ik maar 1 dag heb gebruikt.
03-09-2017

Tramadol (tramadol)

Dit middel is met 400 mg totaal niet vergelijkbaar als codeïne. Het is 2x zwaarder en dus chemische morfine. Ik praat wel over 2x 200 mg. Zo staat er mogelijke bijwerking ademdepressie, dat geeft alleen morfine en mensen die afvallen van dit spul en kunnen niet eten. Dat kan echt niet te vergelijken zijn met codeïne, dat voelt men immers niets van, psychiaters schrikken va[lees meer...]n dit spul. Ik hem adem attacks gekregen bij cold turkey afkicken!
07-08-2017

Nek- / rughernia

Ik neem sinds 2 jaar Tramadol omwille van nek- en rughernia's en artrose, in steeds stijgende dosis vermits je gewend raakt aan het product en de pijn weer doorbreekt, waardoor je de dosis moet verhogen. Met het verhogen van de dosis, krijg je ook steeds meer last van de bijwerkingen. Vooral de impact op concentratie en energie is bij mij enorm hinderlijk. Anderzijds is h[lees meer...]et momenteel het enige middel wat me door de dag brengt.
12-07-2017

Tramadol (tramadol)

Ik gebruik Tramadol al 6 jaar. Ik heb zenuwpijn in mijn voeten als gevolg van zuurstoftekort nadat ik 72 minuten gereanimeerd ben toen ik een hartstilstand had. De tramadol haalt bij mij de pijn niet weg maar haalt wel de scherpe kantjes er vanaf zodat ik normaal kan functioneren. Ik ben begonnen met 2 keer per dag een capsule van 50 mg. Ondertussen slik ik er 1 van 150 mg[lees meer...] (retard) en 1 van 100 mg 's avonds (ook retard) daarnaast gebruik ik nog extra capsules voor wanneer ik het niet red tot mijn volgende dosis. Dat komt er op neer dat ik elke dag 1 of 2 extra capsules van 50 mg slik. Ik merk dat ik steeds meer ga gebruiken, heb morgen zelfs een afspraak bij de huisarts om de dosis maar weer eens te verhogen want pijnvrij zal ik nooit zijn maar wil wel gewoon kunnen functioneren. De bijwerkingen die ik heb zijn maagklachten en ik heb het vaak warm. Van sufheid of duizeligheid heb ik gelukkig totaal geen last.
06-07-2017

Middenoorontsteking

Ivm hevige pijn door middenoronsteking dit middel gekregen. Ben nog zieker geworden door de bijwerkingen. Maar werkte wel zeer effectief tegen de pijn
06-07-2017

Gewrichtspijn

Door pijnlijke bijwerking van Simvastine ( gewrichtspijn m.n bij het opstaan en tuinieren) Simavastine) mee gestopt en heb nu Crestor gekregen Nog geen bijwerkingen ervaren, maar de pijn is ook nog niet geheel verdwenen. Pijn is voor 75% verminderd door het middel Tramadol HC1 50 PCH . Mijn leven is nu aangenamer geworden en kan nu o.a. mijn hobby uitoefenen zonder daar[lees meer...]bij gelopen moeten worden om overeind te komen.
27-06-2017

Chronisch pijnsyndroom

Veel pijnstillers getest vanwege chronische (pijn 6 jaar) en slijtage. Niks werkte maar dit middel werkt voor mij geweldig. Ik kan ineens weer dingen ondernemen en slaap veel beter. Dit komt deels door minder pijn s nachts maar ik denk dat het me ook wat ontspant. Ik heb wel eens gehoord van iemand die het ook gebruikte dat zij er geestelijk heel onrustig door werd. Maar i[lees meer...]k heb het tegenovergestelde. Het maakt me ontspannen zonder dat ik er suf van word. Verder gelukkig geen bijwerkingen. In de eerste drie weken viel het zwaar om mijn maag maar dat heb ik niet meer. Ik neem het wel na een maaltijd.
22-06-2017

Tramadol (tramadol)

Opeens werd ik wakker met stijve nek. Week aangezien tot de pijn alsmaar heviger werd en pijnstillers niet werkte. Nu hevige pijn in schouder wat uitstraalt naar arm elleboog en pols.
09-06-2017

Neurofibromatose

Tramadol deed me enorm vermageren (5kg op 2 maanden).
31-05-2017

Lage rugpijn

Ik heb jaren lang pijn in mijn stuit. Sinds 2014 ben ik tramadol gaan gebruiken, het werkt goed tegen de pijn. Maar ik krijg een brandende gevoel in mijn ogen, dokter is van mening dat het niet door tramadol komt. Hij heeft me naar de oogarts verwezen. Ik ben benieuwd of oogklachten bij de bijwerking hoort.
24-05-2017

Tramadol (tramadol)

Ik heb al 9 jaar zenuwpijn in me linkerhand. Nu dit maar eens proberen, heb het al ooit eerder gehad.
23-05-2017

Botbreuk

Een jaar geleden had ik een ernstig ongeval een verbrijzelde enkel (links) en rechts een enkel die op drie plaatsen gebroken is. Voor mij persoonlijk is dit de beste medicatie! Als ik lichte huishoudelijke taken wil doen, wat nog steeds moeilijk is, dan helpt deze medicatie me om 's avonds nog eten te kunnen maken. Natuurlijk is rust ook belangrijk, maar ik denk als de med[lees meer...]icatie niet helpt, dat je beter iets lichter neemt. Ik ken mensen die een bulging hebben en daarvoor morfine pleisters nemen, dat is toch te gek voor woorden? Ik ben verpleegkundige en ik vind dat je best de lichtste medicatie probeert en als dat niet helpt, pas overstappen naar iets zwaarders. Iemand die door zijn rug gaat, dat is spier gerelateerde pijn. En dan neem je beter een spieronstspanner 's avonds en overdag zaldiar of contramal. Rusten is in dezé situatie nog de beste oplossing. Het is omdat je je lichaam overbelast hebt. Ontstekingen op je spieren is iets heel anders dan breuken. Bij een hernia zou je dit wel kunnen gebruiken, omdat dit je zenuw blokkeert. Het is in feite als patiënt belangrijk dat je de pijn zelf kan herkennen. En dan is het soms een zoektocht naar medicatie die je kan helpen, maar tis niet omdat je de verkeerde medicatie nam voor je diagnose, dat die medicatie plots slecht is. Wees blij dat het niet helpt. Blijkbaar is je probleem dan minder erg of je dacht. Ik hoop hiermee wat duidelijkheid rondom deze medicatie te brengen. Groetjes en veel beterschap!
21-05-2017

Rugklachten

Ik kreeg Tramadol na een heftige spitaanval waarbij de pijn dwars door andere medicatie heen kwam. Ik voelde me met Tramadol zwaar gedrogeerd. Ik voelde me opgejaagd, duizelig en vervreemd van mezelf. De pijn was inderdaad weg, maar na slechts één capsule, duurde het tot de volgende dag(!!) voordat ik me psychisch weer normaal voelde. Heel vreemd en onprettig, net alsof ik[lees meer...] niet helemaal mezelf was. Nooit meer dus voor mij, dan nog liever pijn!!
15-05-2017

Tramadol (tramadol)

de middel is erger da de kwaal als ik er mee wil stoppen dan krijg ik vaak te horen ga maar naar je psychiater terwijl ik geen een heb! Bijwerkingen: verstoorde persoonlijkheid, vaak de weg kwijt, slapeloosheid 3 a 4 nachten wakker angst en paniek, koud zweet en vaak de gedachte een voltooid leven met geen toekomst perspectief.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum