Tramadol

tramadol

Pijn (algemeen) (84 meningen)
Hernia (80 meningen)
Artrose (57 meningen)
Reuma (21 meningen)
Fibromyalgie (15 meningen)
Gewrichtspijn (14 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (9 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Aangezichtspijn (5 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Complicatie na operatie (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

Tramadol

Arjen Walstra (26-04-2013)

31-10-2017

Rugpijn

zonder tabletten geen pijn meer
29-10-2017

Artrose

Vreselijk middel! Na jarenlang gebruik door pijn in benen na meerdere operaties compleet verslaafd. Zo erg dat de dokter mijn medicatie stop heeft gezet en ik nu het middel afneem via internet. Ik kan niet zomaar stoppen, vreselijke ontwenningsverschijnselen. Begin er nooit aan! Als pijnstiller heeft het maar kort gewerkt, daarna werd het echt als een drug voor me. Ben nu [lees meer...]bezig weer op eigen houtje af te bouwen, want ik wil dit niet meer maar blijft moeilijk.
22-10-2017

Artrose - gewrichtsaandoening

21-10-2017

19-10-2017

Rugklachten

ernstige rugklachten als gevolg van te hevig sporten en geen pijnstiller hielp afdoende, wel tramadol. Beetje duf als bijwerking. Zeer tevreden.
06-10-2017

Tramadol (tramadol)

Na een ongeval blijvende pijn in linkerbilstreek naar beneden toe. Na diverse lokale injecties toch tramadol voorgeschreven. Na een paar dagen is de misselijkheid weg. De pijn wordt vrij snel onderdrukt, maar er blijft wel wat achter. Neem halverwege de week en in het weekend wat extra maar kan daardoor niet in de auto o.i.d stappen, ben dan toch te dizzy ! Ik blijf er [lees meer...]een beetje duizelig onder wat in het verkeer en op mijn werk toch af en toe problemen geeft. Ik drink nauwelijks alcohol maar kan het vergelijken met de consumptie van twee of drie biertjes. Wil er liever van af maar pogingen daartoe lukten niet.
05-10-2017

Gewrichtspijn

Zeer veel gewrichtspijn door Essure. Tramadol voorgeschreven gekregen in afwachting van operatie. Paracetamol werkte niet, Tramadol haalt de ergste pijn weg waardoor ik kan zitten, liggen en lopen (enigszins). Over het algemeen zeer tevreden.
04-10-2017

Lage rugpijn

Kon geen zuinig gesprek meer voeren. Voelde alsof ik dronken was. Pijn werd absoluut niet minder.
17-09-2017

Lage rugpijn

Sind jaren heb ik rugklachten uiteindelijk na lang omzwerven kreeg ik van de huisarts tramadol. Wat een wondermiddel na ca 2 1/2 uur voel ik de werking en ik kon lopen zonder pijn. Ik word er moe van maar dat is een bijwerking die ik voor lief neem. Nu heb ik naast de rugpijn ook andere pijnklachten, reuma klachten en erge buikpijn. Tramadol helpt mij om een dag door [lees meer...]te kunnen komen. Het is wel een zwaar middel, maar met een dosering van 100 tot 200 mg per dag ben ik blij dat ik enigzins kan functioneren. Elke dag creperen van pijn is ook niet wat ik wil. Nu kan ik tenminste een stukje lopen met de hond, kan ik mijn eigen huisje in eigen tempo schoonmaken, blijf ik van anderen niet meer afhankelijk.
09-09-2017

Acute inflammatoire polyneuropathie

Mijn neuropathie speelt zich in de voeten die enerzijds gevoelloos geworden zijn (afgelopen vakantie bijvoorbeeld enkele minuten in ijskoud gletsjerwater mee gezeten; voelde alsof ik warme sokken aanhad). Pijn in de voeten, vooral in rust, lijkt soms alsof er met en mes in je voeten gestoken wordt waaraan nog een draai gegeven wordt. Ik slik al langer amitriptyline en dat [lees meer...]helpt een beetje. Tramadol doet niets voor mij. In tegendeel: de pijn verergert en ik word er uitermate suf van. Van de veronderstelde pijnstillende werking van Tramadol, merk ik helemaal niets. Ook niet na het nemen van een tweede pil, een paar uur later.
08-09-2017

Gewrichtsontsteking

Mijn schouder deed nog bijna net zoveel pijn. De bijwerkingen zijn zo vreselijk dat ik dit middel nooit meer wil gebruiken. Ik ging een aantal dagen na gebruik op vakantie en was bang dat ik niet door de douane zou komen omdat ik mij nogal vreemd gedroeg. Het spul bleef bij mij tot na gebruik vier dagen rommelen ondanks dat ik maar 1 dag heb gebruikt.
03-09-2017

Tramadol (tramadol)

Dit middel is met 400 mg totaal niet vergelijkbaar als codeïne. Het is 2x zwaarder en dus chemische morfine. Ik praat wel over 2x 200 mg. Zo staat er mogelijke bijwerking ademdepressie, dat geeft alleen morfine en mensen die afvallen van dit spul en kunnen niet eten. Dat kan echt niet te vergelijken zijn met codeïne, dat voelt men immers niets van, psychiaters schrikken va[lees meer...]n dit spul. Ik hem adem attacks gekregen bij cold turkey afkicken!
07-08-2017

Nek- / rughernia

Ik neem sinds 2 jaar Tramadol omwille van nek- en rughernia's en artrose, in steeds stijgende dosis vermits je gewend raakt aan het product en de pijn weer doorbreekt, waardoor je de dosis moet verhogen. Met het verhogen van de dosis, krijg je ook steeds meer last van de bijwerkingen. Vooral de impact op concentratie en energie is bij mij enorm hinderlijk. Anderzijds is h[lees meer...]et momenteel het enige middel wat me door de dag brengt.
12-07-2017

Tramadol (tramadol)

Ik gebruik Tramadol al 6 jaar. Ik heb zenuwpijn in mijn voeten als gevolg van zuurstoftekort nadat ik 72 minuten gereanimeerd ben toen ik een hartstilstand had. De tramadol haalt bij mij de pijn niet weg maar haalt wel de scherpe kantjes er vanaf zodat ik normaal kan functioneren. Ik ben begonnen met 2 keer per dag een capsule van 50 mg. Ondertussen slik ik er 1 van 150 mg[lees meer...] (retard) en 1 van 100 mg 's avonds (ook retard) daarnaast gebruik ik nog extra capsules voor wanneer ik het niet red tot mijn volgende dosis. Dat komt er op neer dat ik elke dag 1 of 2 extra capsules van 50 mg slik. Ik merk dat ik steeds meer ga gebruiken, heb morgen zelfs een afspraak bij de huisarts om de dosis maar weer eens te verhogen want pijnvrij zal ik nooit zijn maar wil wel gewoon kunnen functioneren. De bijwerkingen die ik heb zijn maagklachten en ik heb het vaak warm. Van sufheid of duizeligheid heb ik gelukkig totaal geen last.
06-07-2017

Middenoorontsteking

Ivm hevige pijn door middenoronsteking dit middel gekregen. Ben nog zieker geworden door de bijwerkingen. Maar werkte wel zeer effectief tegen de pijn
06-07-2017

Gewrichtspijn

Door pijnlijke bijwerking van Simvastine ( gewrichtspijn m.n bij het opstaan en tuinieren) Simavastine) mee gestopt en heb nu Crestor gekregen Nog geen bijwerkingen ervaren, maar de pijn is ook nog niet geheel verdwenen. Pijn is voor 75% verminderd door het middel Tramadol HC1 50 PCH . Mijn leven is nu aangenamer geworden en kan nu o.a. mijn hobby uitoefenen zonder daar[lees meer...]bij gelopen moeten worden om overeind te komen.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum