tramadol

Pijn (algemeen) (84 meningen)
Hernia (81 meningen)
Artrose (63 meningen)
Reuma (23 meningen)
Gewrichtspijn (17 meningen)
Fibromyalgie (17 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (12 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Artrose van de wervelkolom (6 meningen)
Complicatie na operatie (2 meningen)
Ziekte van Bechterew (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

10-07-2018 | Vrouw | 26
tramadol (50mg)
Heb het 1 maand gepakt 50mg tramadol. In begin werkte het goed alleen hoofdpijn en last van hart en bloeddruk was moe maar kon ni goe slape. Toen ik was gestopt op maandag 9juli kreeg ik Barstende hoofdpijn, last van evenwicht, benen zwaar, benen en armen tintelen, last van hart en bloeddruk, grote pupillen en moe ik hoop dat het snel overgaat want is geen prettig gevoel

04-07-2018 | Man | 63
Heupslijtage
Slijtage van beide heupen en dus veel pijn. Tramadol gekregen van de huisarts, samen met paracetamol innemen. Helpt wel maar zeer veel bijwerkingen, duizelig, misseijk, wazig zien, last van darmen (verstopping), plasproblemen, maar het ergste van alles dat ik niet meer slaap sinds ik tramadol ben gaan gebruiken. Ik ben er nu weer mee gestopt, wat een rotmedicijn! Kan nu ei[lees meer...]ndelijk weer slapen!

16-06-2018 | Man | 70
tramadol (50mg)
Ischias, pijn van linker bil tot aan de tenen. Lopen niet mogelijk. Na ongeveer 5 dagen was het begin lopen ( schuifelen ) weer mogelijk . Last van opstipatie en slechter zien na het stoppen ( afbouwen ) werd alles weer als voorheen.

07-06-2018 | Man | 38
Rugklachten
Voor mijn zijn dit super capsules. Werken goed tegen mijn rug en buikklachten. Voordat ik deze capsules gebruikte had ik veel pijn en was daardoor ook een hoop energie kwijt. Nu kan ik weer normaal functioneren en geven ze me een lekkere boost. Heb weer overal zin in. Slapen wordt wel wat lastiger en gebruik daarnaast wel zolpidem als slaapmiddel. Tramadol is echt een uitk[lees meer...]omst voor mij alleen het afkicken van dit medicijn is echt een hel. Jammer genoeg kan ik hierover mee praten. Tot nu toe gebruik ik ze weer en zie ik er ook erg tegen op als ik dit medicijn ooit zal moeten missen.

04-06-2018 | Vrouw | 45
Fibromyalgie
Ik kreeg tramadol ivm rugklachten. Per abuis ontdekte ik dat mijn klachten van fibromyalgie (Mn in de nacht) aanzienlijk minder werden! Nu rustiger in mijn lijf, niet meer helemaal pijnlijk/stijf bij wakker worden. Lekkerder in mijn vel, ietwat meer energie. Ik slik nu dagelijks 3 tabletten.

31-05-2018 | Vrouw | 47
tramadol (200mg)
Buikpijn
Heb sinds een gastric bypas ondragelijke pijnen, tramadol hielp niet dus daarna overgestapt op fentanylpleisters en abstral

13-05-2018 | Man | 58
Polyneuropathie
Zeer tevreden ik heb diabetes en veel last van Neuropatische pijnen vooral in de voeten eerst paracetamol gebruikt geen effect. Ben toen overgestapt op advies van de huisarts op Tramadol 50 mg 3 keer daags de pijnen zijn een stuk minder of zelfs helemaal weg. En verder totaal geen last van bijwerkingen.

09-05-2018 | Man | 48
Hernia

27-03-2018 | Vrouw | 62
Artrose

14-03-2018 | Vrouw | 60
Peesontsteking schouder
Blijft veel pijn houden, vooral s nachts , slik het met Dicloffinac en paracetamol.

11-03-2018 | Vrouw | 37
Gekneusde ribben

11-03-2018 | Vrouw | 48
Ziekte van Crohn
Na half uur lijkt t alsof ik met n moker omver geslagen wordt. Kan alleen nog maar liggen en me liefst niet bewegen omdat ik dan super draaierig en misselijk wordt. Kan t niet hebben als iemand tegen me praat. Geeft ook weer misselijkheid

10-03-2018 | Vrouw | 42
Spierpijn
Na een aanrijding lag mijn nek in puin. Enkel een beginnende nekhernia te zien. Maar bij pijn aanvallen regelmatig flauwvallen. Zelfs met bevallingen zulke heftige pijnen niet meegemaakt. Ik krijg een deel voorgeschreven en een deel van een vriend. Nu weet ik hoe dom het is maar vd arts kreeg ik niets bij terwijl het alleen maar slechter werd. Nu na maanden revalidatie en[lees meer...]z gaat het met de klachten een stukje beter. Het nare is dat ik gewend ben geraakt aan de tramadol. Ik heb ook dagen dat ik er 2 ipv 4 gebruik. Maar ik merkt dat ik ze nu vooral neem tegen de ontwenningsverschijnselen ipv de pijn. Voor de pijn zou ik met een paar x per week voldoende hebben. Ik heb mezelf dit aangedaan maar heb geen idee hoe ik ervan af kom.

02-03-2018 | Man | 18
tramadol (50mg/ml)

18-02-2018 | Man | 28
Rugpijn
na diagnose dubbele breuk ruggenwervels (L1/S1) eindelijk pijn bestrijdings traject. Duurde lang maar uiteindelijk uitgekomen bij Tramadol. Als stand alone medicatie mbt pijnbestrijding was dit onvoldoende. Omdat ik nog wil en kan werken en ivm met soort werk absoluut niet hoger kan/mag in de opiaten toch verder gekeken voor “boosters”. Na verscheidenen combinaties [lees meer...]uiteindelijk uitgekomen op: 4x Tramadol (50mg), 4x diclofenac (50mg) en 8x paracetemol (500mg). Wel nog aparte medicatie voor het slapen op slechte dagen, maar over het algemeen kan ik een redelijk normaal leven lijden met deze combinatie. Wel belangrijk om ook maagbeschermers te gebruiken. En zeker in het begin heel erg oppassen met het autorijden en bedienen van machines. Ik kan wel alles normaal doen, maar merk wel een suf/verdoofd gevoel. Soms een ietwat vertraagde gedachtengang. (Ik slaap door pijn vrij weinig, max 4 uur per nacht, dit zal uiteraard ook invloed hebben)

15-02-2018 | Man | 48
Pijn (algemeen)
Klachten van nek, schouder en arm. In de eerste paar dagen klachten, daarna goed middel tegen extreme pijnen. Aangezien ik alcoholist ben leek het alsof ik een trip maakte. Erg grappig, de indianen kwamen uit mijn stopcontact en aangezien ik alleen ben, werd het nog gezellig ook! ;-)

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum