ADD

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ADD

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ADD

Concerta

10-04-2024 | Vrouw | 45
ADD

emotioneel verhoogde hartslag verminderde eetlust

Ik ben in januari na diagnose add op 45 jarige leeftijd, gestart met methylfenidaat. Per toeval als eerste met Concerta 27 mg. Daarna kreeg ik allerlei B merken. Ik blijk toch gevoelig voor de hulpstoffen erin dus met medische noodzaak krijg ik nu (na lang aandringen bij de apotheek) weer Concerta. Ik zit nu op 54 mg maar als ik het dan druk heb merk ik toch verhoogde hart[lees meer...]slag en dat ik sneller van 0-100 schiet in mijn emotie als ik ineens super down of droevig (had ik nooit voorheen-vrij beheerst). Dus nu doe ik soms een dag de 36 mg (helaas doet dit minder met mn focus en concentratie) maar geeft minder tot geen bijwerkingen. Voordeel van Concerta is echt de focus en eindelijk gewoon een planning kunnen maken in m’n hoofd en m’n productie op werk is echt zoveel beter! Minder afleiding. Top. Oh ja en val in slaap als een blok. En dat voor een piekeraar. In het begin was eetlust afname een dingetje. Kan soms wat maagklachten hebben:moet ervoor waken dat ik niet na inname tijd niks eet en dan in avond ineens veel en ook suiker behoefte. Je knopje van trek is een beetje van slag dus wel zaak dat je goed en gezond, verdeeld blijft eten. Verder zie ik het zo als m’n leven ipv 6 een 8 kan zijn met dit pilletje dan heel graag;) Hoop wel dat de werking zo blijft. Begreep dat er gewenning kan optreden, dus zaak om soms even pauze in te lassen. Althans zo vertelde de psych mij.

06-04-2024 | Vrouw | 31

droge mond

Ik lees je verhaal en sluit me er compleet bij aan , ook cocaïne verslaafd geweest, dit was inderdaad ook mijn ultieme rustgevende medicijn , helaas werd dit niet vergoed 🤣 Na het afkicktraject overgegaan op elvanse en tentin , inmiddels 70mg langwerkend en gemiddeld 5 tentin erbij , ik geniet van de lichte high die het soms geeft maar dit is naar kort. Qua concentrati[lees meer...]e helpt het me een heel klein beetje , mits iets me interesseerd. Ik denk zelf dat we enigzins het gevoel van cocaïne willen behalen , dit medicijn bestaat helaas niet en ik ben bang dat we die 'droom' moeten laten varen ...

24-03-2024 | Vrouw | 51

hoofdpijn

Eerst Methylfenidaat gebruikt, niet fijn, hartkloppingen en onrustig gevoel. Hierna Dexamfetamine, werkte prima, maar ik vergat het en kreeg een rebound, werd er heel warrig van. Hierna Elvanse. Even homeopathische middelen gebruikt, maar hier merkte ik niks van en kon me slecht concentreren, vooral met gesprekken. Nu toch weer terug bij de Elvanse en werkt goed. Ik kan me[lees meer...] weer concentreren en kom weer uit mijn woorden. Eigenlijk geen bijwerkingen. Blij mee!

28-02-2024 | Vrouw | 17

droge mond

28-02-2024 | Vrouw | 17
ADD

droge mond hartkloppingen verminderde eetlust moeite met slapen

28-01-2024 | Vrouw | 49
Vol hoofd, focus, prikkelverwerking

23-01-2024 | Vrouw | 29
ADD
Toen ik op mijn 27ste een nieuwe studie binnen de anesthesie begon, lukte het mij niet meer te functioneren zonder adhd medicatie. Mijn klachten werden dusdanig erg dat ik ‘vastliep’ wanneer ik afgeleid raakte of overprikkeld was. Hierdoor bevroor ik tijdens mijn handelen. Hierna onder behandeling van de psychiater gestart met ritalin. Hier ervaarde ik sterke bijwerkingen [lees meer...]van bij lage dosering zoals een gejaagd gevoel en zweten. Hierna overgestapt op dexamfetamine. De dosering van 2 maal per dag 10mg dexamfetamine bleek effectief te zijn voor mijn ADD klachten alleen ik vergat de medicatie vaak in te nemen. Vandaar ben ik overgestapt op lisdexamfetamine 30 mg Ivm de gebruiksvriendelijkheid van 1x per dag 1 capsule. Dit leek onvoldoende effect waardoor de ADD klachten alleen maar versterkte. De dosering is verhoogd naar 40 mg. Ook deze dosering lijkt voor mijn ADD klachten niet voldoende maar de bijwerkingen ervaar ik wel. Hierdoor wil ik niet hoger in dosering. Naar waarschijnlijkheid zal ik terug gaan naar de dexamfetamine.

17-01-2024 | Vrouw | 32
ADD
Dag, Sinds November gestart met eerste de kortewerkende varianten (3x10) maar dit gaf teveel rebound effect (huilen en emotineel na uitwerking). Dus overgestapt naar 36 mg 1x. Dit gaf al veel meer rust maar de effectiviteit achteruit en slaperig in de middag. Dus nu sinds kort overgestapt naar 54 mg 1x. Ervaar meer rust, fijn dat ik het maar 1x p.d. moet innemen en niet[lees meer...] meer dat heen en weer van 3x per dag innemen. Dus ik ben benieuwd of de effectiviteit hoog blijft na een aantal maanden op deze dosis.

28-12-2023 | Man | 20
ADD
Ik begon dit medicijn te slikken omdat er sprake was van een redelijk zware depressie waarvan gedacht wordt dat mijn ADD hieraan ten gronde lag. Voor mij werkt het geweldig, ik voel me aanzienlijk veel beter omdat ik heel veel minder pieker, ik heb een veel betere focus en heb meer rust in mijn hoofd over het algemeen. Ik heb bovendien bijna geen bijwerkingen behalve een b[lees meer...]eetje hoofdpijn af en toe. veel mensen ervaren verlies van eetlust met dit medicijn maar ik heb door dit medicijn eigenlijk mijn eetlust juist weer terug gekregen omdat ik nooit honger had omdat ik altijd gestresst was. Ik vond het zelf heel spannend om medicijnen te gaan slikken maar het is heel goed uitgepakt. Tegen de mensen die het ook spannend vinden om medicijnen te gaan slikken wil ik dan ook zeggen: het is niet zo dat je alle bijwerkingen die genoemd worden ook krijgt, de meeste mensen hebben er maar een paar lichte en sommige mensen helemaal geen. Overleg goed met je psychiater en probeer het gewoon in een periode waarin je verder niets moet. Het kan wat aanpassen van leefstijl nodig hebben omdat ik nu bijvoorbeeld minder prikkels nodig heb, maar het heeft me heel veel gebracht dit te gaan slikken.

Medikinet

18-12-2023 | Vrouw | 16
ADD
Tot 5 havo mijn examenjaar heb ik altijd moeite gehad met het halen van voldoendes, had het idee dat mijn hoofd anders was dan die van andere klasgenoten die dan een 8 haalden en ik een onvoldoende. In de laatste toetsweek moest ik zo hard mijn best doen dat ik van vroeg tot laat dagenlang leerde. Dit jaar ben ik onderzoek gaan doen en er kwam add uit, we hadden gelijk bes[lees meer...]loten om voor medicatie te gaan. Ik begon toen het schooljaar weer startte na de zomervakantie, waarin ik de eerste 2 weken last had van bijwerkingen die ongeveer na maand over waren en het resultaat was duidelijk zichtbaar na mijn eerste toetsweek waarin ik gelijk allemaal zevens en achten had gehaald. Daarna overgestapt op een langer werkend medicijn, wat voor mij geen toegevoegde waarde had en de bijwerkingen alleen maar erger maakten. Nu sinds 3 weken geleden ongeveer teruggegaan op medikinet, weer alle bijwerkingen helaas opnieuw. Waar ik het meeste van last heb en blijf hebben is het misselijk zijn, als ik misselijk word dan neem ik iets kleins te eten en daarna gaat het weer, maar na het eten van iets groters of het avondeten wordt ik heel misselijk. Het misselijk worden van eten zorgt dat ik niet alle vrijheid meer heb die ik eerst wel had. De spijt is dus heel groot van het overstappen van de langere versie. Ik ben nu opzoek naar een oplossing Blij met de resultaten maar niet met de bijwerkingen

06-12-2023 | Vrouw | 40

14-11-2023 | Man | 46
ADD
Ik ben begonnen met 3x 10 mg van Mylan, daarna i.o. naar 3 x 20 mg. bij Mylan nauwlijks bijwerkingen en een goede focus en hoofd terug. bij het 2e recept teva gekregen, bijwerkingen hoge vermoeidheid, geen focus / wazig.

11-11-2023 | Man | 28
ADD
Gewoon top. Niks op aan te merken. Het enige aparte is dat ik 4x daags 2 tabletten van 5mg heb, in plaats van 4x daags 1 tablet van 10mg. Zie ze van meer dan 5mg ook nooit voorbij komen. Maar goed, gebruik dus 60 tabletten per week. Indien ik 5mg per dosering gebruik heb ik last van rebound.

Wellbutrin XR

10-11-2023 | Man | 64
bupropion
ADD
Ik heb deze medicatie aangeraden gekregen vanuit de psychiater van de GGZ. Dit voor mijn ADD en de hele dag "aan staan". Ik was op zoek naar meer rust in mijn hoofd. Ik heb in het verleden een CVA gehad en gebruik hierdoor de rest van mijn leven diverse andere medicatie. Hierdoor zijn er weinig combinaties die samengaan en Bupropion was een eerste keuze van de psychiater [lees meer...]uit dit beperkte assortiment. Uiteindelijk heeft deze medicatie mij na een kleine twee maanden gebruik niets positiefs gebracht en ik ben recent overgestapt op andere medicatie (Brintellix)

Brintellix

10-11-2023 | Man | 64
vortioxetine
ADD
Ik gebruik dit middel nu voor de tweede week. Eerste week 5mg/dag, 2e week (nu dus) 10 mg. Ik gebruik dit vanwege ADD, voor meer rust in mijn hoofd. De meest voorkomende bijwerkingen zoals misselijkheid en maag/darm problemen heb ik niet gehad. Wel een lichte hoofdpijn welke steeds minder aan het worden is. Ik slaap beduidend beter, rustiger, en ervaar minder spanningen [lees meer...]s 'nachts. Ik droom iets meer (geen angstige dromen gelukkig tot op heden). Ik lijk wat onhandiger, stunteliger te zijn, en iets "ruwer" auto te rijden. Het lijkt wat minder gedoseerd allemaal. De enige echt vervelende bijwerking vind ik de jeuk over het hele lichaam, en het meest heftig op borst/buik en rug. Ik probeer dit met insmeren wat tot rust te brengen. Tot op heden ben ik tevreden, en vooral het beter slapen geeft me meer energie en levensvreugde overdag. Ik zal later, bij langduriger gebruik, mijn ervaringen nogmaals delen. Ik heb eerder Bupropion gebruikt, dit gaf mij geen verlichting. Omdat ik een CVA heb gehad, is het te kiezen medicatie assortiment voor mij erg klein. Ik heb deze medicatie via de psychiater; zij had meerdere clienten met ADD/ADHD die baat hadden bij Brintellix (Vortioxetine).

Amfexa

31-10-2023 | Vrouw | 23
ADD
Toen hij de apotheek werd verteld (inmiddels een paar jaar geleden) dat ik vanaf nu Amfexa kreeg i.p.v. de merkloze dexamfetamine (waar ik altijd zeer tevreden over was) dacht ik er niet zoveel van. Het was immers gewoon dezelfde werkzame stof: dexamfetamine, dus ik had er niet eens bij stilgestaan dat het zo anders kon vallen. Toen ik Amfexa begon te nemen snapte ik niet [lees meer...]wat er ineens mis met me was. Ik heb eigenlijk nooit last van mentale problemen of instabiliteit, maar toen ik Amfexa kreeg was ik elke dag (aan het eind van de dag) klaar om mezelf van een gebouw te gooien. Ik had heel erg last van hartkrampen en had in rust standaard een hartslag van boven de 150 bpm. Daarnaast was de effectiviteit laag; ik werd er heel erg opgejaagd van, zag wazig en had eigenlijk altijd hoofdpijn. Ik werd dusdanig vlak aan het eind van de dag dat ik nauwelijks in staat was om te praten/een gesprek te voeren. Ik raad niemand dit medicijn aan. Ik heb gelukkig nu - na heel veel moeite te hebben gedaan - merkloze dexamfetamine terug en dat is een enorme verademing; de werking van de twee is niet eens vergelijkbaar.

16-10-2023 | Vrouw | 38
ADD
Ik slik het ivm ADD, en soms erge opstartproblemen heb. Enige vervelende is dat de gewone Dexamfetamine plaats heeft moeten maken voor de Tentin. Eerst kon ik nog aan de gewone Dexamfetamine komen via een bepaalde Apotheek waarvan ik de naam niet meer weet, maar daar werd het dan bereid, en van daaruit ging het dan naar mijn eigen Apotheek hier in mijn wijk. Nu ook dat ni[lees meer...]et meer kan heb ik geen andere keus dan de Tentin, maar heb toch een klein beetje het idee dat deze iets anders werkt dan… Van Ritalin vloog bijv mijn hele eigen spontane persoonlijkheid compleet weg en kon niet echt lol meer hebben bij het doen van leuke dingen, alsof ik een robot was en over de rebound nog niet eens gesproken, like waar ik een ADD’er ben, werd ik dan ineens zo druk dat het net leek alsof ik ineens dikke ADHD gekregen had, en me nog nooit eerder zo “all over the place” gevoeld als toen, en dat mijn hele spontane ik weg was vond ik helemaal naar, alsof ik totaal afgestompt was en alleen nog maar negatieve emoties kon ervaren… dus daarom toen Dex geprobeerd en dat was een stuk beter, daarmee bleef ik tenminste nog een beetje mezelf en was mijn spontane ik niet volledig verdwenen… wel vind ik dat de oude Dexamfetamine een soort van iets “chiller” leek aan te voelen en zonder de werking/stimulans te verliezen of af te doen nemen, en vind ik de tentin toch anders binnen komen. Alsof het een klein beetje tussen de Ritalin en de oude Dex in zit, maar dan wel meer neigend naar de oude Dex. Het is niet dat ik met de Tentin zo afgestompt ben en haalt het niet mijn hele eigen spontaniteit weg, maar toch vind ik het kwa gevoel toch een klein beetje anders dan de oude Dex. Vind het lastig te zeggen wat dan precies maar het is een bepaald gevoel wat ik moeilijk onder woorden kan brengen maar bijdeze zo goed als ik kon gedaan. Zijn er nog mensen die vandaag de dag nog steeds aan de oude Dexamfetamine kunnen komen, via een andere bepaalde Apotheek oid?? Dan hoor ik het graag!

Dexamfetamine

27-09-2023 | Man | 26
ADD
Apotheek bereide dexamfetamine was gewoonweg uitstekend

27-09-2023 | Man | 26
ADD
Tentin is in mijn ervaring echt iets anders dan apothekers bereide dexamfetamine van voorheen. Eind van mijn tienertijd eindelijk de diagnose ADD gekregen (inattentive ADHD). Zoals wel vaker vallen we niet zo op. Ik kreeg toen DMB bereide dexamfetamine van 2 mg. Dit was echt een verademing en ik nam afhankelijk van wat de dag van mij vroeg 2 of 3 stuks. Een tijd ge[lees meer...]stopt tussendoor door schuldgevoelens over afhankelijkheid van medicatie, en nu aan het eind van mijn masterstudie toch weer begonnen met hulp en medicatie. Dexamfetamine kwam ineens in een doosje met breektabletten van 5mg onder de naam tentin. Tijd lang genomen want ik had echt steun nodig bij mijn concentratie, echter komt dit middel met een heel ander gevoel binnen. Mijn ervaringen (die ik met 'de oude' dex bijna niet had) zijn: - Meer het gevoel een robot te zijn die z'n taken moet uitvoeren - een soort onwel gevoel op de achtergrond dat er iets niet helemaal goed zit - sneller in een hyperfocus terechtkomen die nog moeilijker is om uit te komen - zeer grote vermindering in de eetlust - moeite in slaap te komen - moeite om normaal over te komen in gesprekken. Ben nu overgestapt op dexamfetamine van de regenboog apotheek en hoewel dit niet 100% hetzelfde aanvoelt als 'de oude' is dit vele malen beter dan tentin!

17-09-2023 | Vrouw | 27
ADD
Na de diagnose als volwassene heb ik zoals veel mensen direct de kortwerkende methylfenidaat voorgeschreven gekregen. Dit begon bij 3x 5mg per dag maar na een week overgegaan naar 10mg. Dit werkte in het begin vrij goed. Echter bouwde ik zeer snel een bepaalde tolerantie op. Op dit punt kreeg ik ook last van hart gerelateerde bijwerkingen. Op aanraden van de psychiater bes[lees meer...]loten om naar 15mg te gaan omdat mijn concentratie niet beter werd. Hier ging het heel snel bergafwaarts. Mijn hart bonsde bijna mn borst uit, ik kreeg dagelijks last van paniekaanvallen en ik was vermoeider dan ooit. Ook veranderde ik in een totaal ander persoon. Ik werd ook alles boos en chagrijnig terwijl dit totaal niet in mijn aard zit en ik nooit boos word. De conclusie was uiteindelijk dat methylfenidaat niet het medicijn voor mij is en ben hierna overgestapt naar Elvanse (lisdexamfetamine) en dat werkt perfect!

17-09-2023 | Vrouw | 27
ADD
Na mijn ADD diagnose op volwassen leeftijd eerst methylfenidaat voorgeschreven gekregen en na een hele nare met die medicijnen periode overgestapt op Elvanse. Wat een verschil zeg! De hele dag door kan ik mijzelf concentreren en ik moet soms timers zetten om te tijd niet te vergeten. Verder heeft het geen negatieve invloed op mijn stemming wat bij methylfenidaat wel an[lees meer...]ders was. Het voordeel is ook dat deze (bij mij) 14 uur werkt en dus alleen 1 capsule hoef te nemen. Het begint heel geleidelijk en werkt heel geleidelijk uit waardoor je geen rebound hebt. De bijwerkingen die ervaar zijn na een drukke dag wel flinke vermoeidheid en verminderde eetlust. Hierdoor ben ik wel in een maand tijd 6kg afgevallen (maar dat kon ik ook wel missen ;) ) en eet een heel stuk minder. Drinken doe ik veel meer door dat ik wel last heb van een droge mond. Deze bijwerkingen neem ik voor lief gezien de positieve effecten met dit medicijn bijna al mijn ADD klachten verhelpen!

17-09-2023 | Man | 27

12-09-2023 | Man | 41
ADD
Afgelopen jaar add stempel gekregen. Nu gewend aan de medicatie. Stuk minder chaos en rust + overzicht. Minder vergeetachtigheid op de dag en veel minder prikkels. 25 jaar eerder moeten weten, maar dat is achteraf

02-09-2023 | Man | 62
ADD
Als je neerslachtig en depressief voelt kan dit aan de dosering liggen. Verminderen.

Dexamfetamine

11-08-2023 | Vrouw | 26
ADD
Na vele diagnose's kreeg ik op een jongere leeftijd te horen dat ik ADD had. Mijn behandelaar van toen had toen de ritalin voorgesteld.. dat deed niks dus toen over gestapt naar DEXAMFETAMINE FNA MR dat mijn apotheek bereidde toen. Ik nam hiervan 2 capsules (5mg per capsule) omdat een hele capsule niks deed. Concentratie ging goed met leren op school was alles echt top. [lees meer...]Bijna alles dan. Ik voelde me alleen erg suf erdoor. Dat iedereen zomaar over me heen kon lopen. Daardoor werd ik gepest enzovoort. Had hierdoor besloten om te stoppen met het innemen van de DEXAMFETAMINE . En dacht ik dat mijn brein het zelf kon doen. Nou het ging steeds slechter op school. Dus nam ik het af en toe in. Maar uiteindelijk was ik er best klaar mee want helaas wou de sufheid gevoel maar niet weggaan. Jaren later.. ging het slecht met mijn hoofd. Dus ook slechter op school met concentreren..organiseren gewoon alles wat er mis kan gaan als je ADD hebt. Dus besloot ik hulp weer eens hulp te zoeken. Mijn nieuwe behandelaar schreef weer Ritalin en dat liet mij alleen happy voelen.. maar het gaf mij Niet de concentratie en rust in mijn hoofd dat de DEXAMFETAMINE FNA MR deed. Ik besloot de dosis van de Ritalin te verhogen.. dat triggerde met mijn chronisch pijn en ik begon pijn te krijgen op plekken die ik normal niet krijg. Dit heb ik uiteindelijk besproken met mijn behandelaar en die adviseerde om er mee te stoppen. Daarna heb ik een lange pauze genomen van alles. Begonnen zelf dosering toe te passen met natuurlijke producten. Dat ging mwa.. ben ik weer naar mijn behandelaar gegaan En zijn we naar de Amefexa Dexamfetamine overgestapt dat deed ook niets dan alleen pijn met mijn chronisch pijn.. daarna weer een pauze van helemaal niks.. daarna zijn we naar de Tentin Dexamfetamine gegaan.. en dat heeft mijn chronisch pijn NOG meer getriggerd dan ze allemaal bij elkaar pijn in mijn vingers zoals ik bij de Amefexa had. En eetlust werd slechter.. Dus had ik weer maanden pauze genomen.. Ik had later de Elvanse lisdexamfetamine geprobeerd..op een lagere dosis begonnen ( volgens mij op 20 mg) dat deed niks dan alleen happy gevoel.. maar nog steeds erg veel drukte in mijn hoofd volgens mij zelfs erger dus ook geen concentratie. En kon moeilijk naar de wc..We hebben de dosis toen verhoogd naar 30 mg en nog steeds heel veel drukte( veel praten en druk in mijn hoofd). Daarna naar 40 mg.. heel veel energie en concentratie werd redelijk.. niet top maar redelijk.. en nog steeds veel praten.. ook begon toen te merken dat ik meer last kreeg van mijn Endometriosis.. buiten mijn ongesteldheid om. Ik wist toen niet dat het daar aan lag. En vroeg aan mijn behandelaar of we naar 50 mg konden gaan hopend dat mijn concentratie zou verbeteren... maar dat liet me ook echt Te druk worden.. dus ook niet kunnen slapen de hele nacht enzovoort. En ik begon meer last te krijgen van mijn Endometriosis.. maar wist nog steeds niet dat het door de medicijnen kwam. We zijn weer terug naar 40 mg gegaan. En begon steeds meer pijn te krijgen. En dit keer was het een andere pijn die ik nog nooit had gevoeld. Het voelde alsof mijn baarmoeder in de knoop was..ik kon geen stap zetten van de pijn. Ik ben toen Ashwaghandha capsule gaan drinken en dat is de enigste die heeft geholpen met pijn vermindering die dag. Ik besloot toen te stoppen met de Elvanse om te kijken hoe ik me verder voelde..en het ging beter met de pijn. Alleen helaas is de pijn niet meer weggegaan tot de dag van vandaag.. Ik moet steeds Ashwaghanda blijven innemen om soms te kunnen functioneren met de pijn op sommige dagen buiten mijn ongesteldheid. Terwijl dit vroeger niet zo was. Ook sinds ik ben gestopt met de Elvanse is mijn ADD ook nog erger geworden dan voorheen..( veel praten, en drukte in het algemeen). Ik heb een tijdje pauze van alles genomen.. Ik ben later begonnen met Dexamfetamine van de Regenboog apotheek ( kortwerkende) 5mg tabelletjes. Ik neem hier van...andere half. ( 7.5 mg) Concentratie is niet heeeel top maar wel redelijk. En nog steeds erg chaotisch..Ook energie is ook niet zoo top zoals ik dat ervaarde met de Elvanse. Maar ik heb wel motivatie om vele dingen te doen. Alleen merkte ik hartkloppingen en vond ik het te kort werken. Maar nam het toen ook met andere natuurlijke medicijnen zoals de visolie etc, magnesium etc.( alleen bij deze medicatie nam ik deze vitamines en niet bij de vroige medicaties..) Ik vroeg de dokter of we de langere versie konden proberen van de DEXAMFETAMINE van de regenboog apotheek ( Dexamfetamine retard.. ) en begon daarmee met 20 mg .. maar kreeg nog erger last van hartkloppingen veel energie maar slechter concentratie dan de kortwerkende versie. En ook last van mijn chronische pijn dus ben ermee gestopt. Ik ben overstapt naar de DEXAMFETAMINE 10 mg Retard( langwerkende)ook van de Regenboog apotheek(. Heb het eerst voor 2 dagen geprobeerd.. maar veel bijwerking zoals last van mijn chronisch pijn.. En Concentratie is ook niet vooruit gegaan. Dus met advies van de apotheek heb ik het toen geprobeerd te combineren met de kort werkende. ( dus 5 mg van de kort werkende ) en 10 mg van de lang werkende) dus totaal 15mg op een dag. En dat doet ook helemaal niets. Werd drukker en had ook meer pijn. Dus had toen weer weken pauze genomen van alles. Ik heb gisteren, na zo langer tijd nog een keer de kans gegeven( de 10 mg Retard Dexamfetamine Regenboog apotheek) en weer geen concentratie. En had ook wel last van mijn chronisch pijn . Maar ik wil deze medicijn ook een kans geven zoals bij de andere medicijnen.. dus ik bijt er doorheen voor 1 of twee weken en hopelijk raakt mijn lichaam eraan gewend.. want uit mijn onderzoek kreeg ik te horen dat bij de retard medicijnen de werking zich langzamer opbouwt dan bij de kortwerkende medicijnen. Als de Dexamfetamine retard weer niet werkt.. ga ik terug naar de 5mg kortwerkende( van de regenboog ) en dit keer ook zonder de vitamines het nog een keer proberen. Met al deze gedoe met switchen van medicijnen hier en daar. Zou ik heel graag terug willen gaan naar de eerste Dexamfetamine die ik had gebruikt van vroeger.. de DEXAMFETAMINE Fna Mr.. het was misschien niet perfect maar tenminste ging dingen veel beter met me kwa concentratie en met mijn hoofd. Ik ben een student.. en het lukt mij nauwelijks met school door hoe het nu allemaal gaat met mijn hoofd en heb daardoor zelfs een vertraging opgelopen. En zoals jullie lezen heb ik van alles geprobeerd.. zonder medicijnen en met andere soorten medicijnen. Dus als iemand dit leest van het Parlement die hierover. Ik hoop dat jullie de apothekers weer de kans kunt geven om Dexamfetamine FNA Mr te kunnen bereiden voor mensen die lijden zoals mij. Ik zou ook graag de mensen die tips hebben, ook jullie advies willen horen. - Een verwarde meid -

Modiodal

10-07-2023 | Vrouw | 30
modafinil
ADD
Sinds ik modafinil gebruik is er een wereld voor me opengegaan. Het staat bekend als de limitless drug. Van de film limitless. Je bent gefocust. Je cognitieve prestaties gaan omhoog je kan veel langer door werken, je stemming verbetert, je zelfvertrouwen groeit, je kan multitasken, je begrijpt dingen veel sneller. Ik vind het echt een wondermiddel Helaas word het door art[lees meer...]sen niet altijd voorgeschreven omdat het officieel niet erkend word als medicijn tegen add of adhd. In amerika is het wel officieel erkend. Het medicijn werkt ontzettend goed. ///////////RED Mijn medicijn.nl Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.//////////////

27-06-2023 | Man | 38
ADD
Attentie voor omgeving verbeterde aanzienlijk met concerta. Niet tot nauwelijks anatomische bijwerkingen. Wel na een periode ondervonden dat emoties niet goed hun weg uiten en op kunnen stapelen. Dat kan tot onderliggende stressklachten leiden en lichamelijke problemen op den duur. Voorlopig dus even gestopt, maar kan ook in veel situaties waar alertheid vereist is tot ver[lees meer...]betering leiden.

Medikinet

11-05-2023 | Vrouw | 41
ADD
Sinds kort de diagnose ADD gekregen op mijn 41ste na levenslange struggles. Deze medicatie is een enorme game-changer voor mij gebleken! Ik ben hier zeer positief over! Ik slaap beter doordat ik overdag normale energie weer heb om dagelijkse zaken op te pakken, meer motivatie en energie om te sporten - minder drang naar ongezonde suikers, minder impulsief etc. Ik ben gewoo[lees meer...]n energieker, kom beter de dag door , focus is beter, meer rust in mijn hoofd. Ben zeer tevreden. Voor mensen met ADD dus wat mij betreft echt een aanrader…

24-04-2023 | Man | 30
ADD
Elvanse gaan slikken na aanhoudende concentratieproblemen en terugkerende depressieve klachten. Jaren lang Ritalin geslikt, maar hier kreeg ik na 2+ jaar te veel last van bijwerkingen (afvallen, misselijk, slecht slapen, hoofdpijn, kaakklemmen, hartkloppingen). Andere medicatie ook geprobeerd, maar hadden niet het gewenste effect. Elvanse werkt voor mij nu prima in lag[lees meer...]e dosis i.c.m. anti depressiva. Weinig bijwerkingen en verbeterde concentratie.

07-04-2023 | Man | 24
ADD
Ik zie op dit platform de meest uiteenlopende meningen. Dat is logisch aangezien elk medicijn anders reageert op andere personen. Hier is mijn mening. Het geeft me uiterste concentratie en zin om te werken. Het maakt me vrolijk en praterig. Het werkt dus. Het nadeel is dat dit werkt met piekmomenten en dalmomenten. Het ene moment ben je top en vrolijk en soms bijna hyper. [lees meer...]Het andere moment kan je in slaap vallen en wil je niks. Ik slik het nog maar kort en merk nu al wel bijwerkingen. Dat is het gevoel alsof je speed hebt gesnoven, de lichte euforie met een aardige dosis onrust. Ik zit nog maar op mijn inwerk dosis 10mg 3x daags en ik merk nu al dat dit te veel is. Blijven experimenteren, blijven proberen en anders je medicatie veranderen. Voor nu nog een tijdje aankijken.