ziekte

Hypertensie

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Hoge bloeddruk (1738)   Hydrochloorthiazide

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hypertensie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hypertensie

Nifedipine

09-10-2020 | Vrouw | 31
Hypertensie
Heb het 7 jaar gebruikt zonder problemen gewisseld van leverancier en ik heb allemaal bijwerkingen..

Bisoprolol

01-10-2020 | Man | 36
bisoprolol
Hypertensie
Ik gebruik bipressil met 5mg bisoprolol sinds 2 jaar. Sinds 6 maanden heb ik last van een druk op de borst en gevoel van kortademigheid. Covid testen ondergaan, deze waren negatief. Vermoeden van hyperventilatie, kine gevolgd, naar een psychotherapeut, benzo s en antidepressiva geslikt... niets hielp. Tot ik op de bijsluiter van bipressil brochospasmen zag staan... Ik ben [lees meer...]meteen gestopt met mijn medicatie en heb een afspraak gemaakt met mijn cardioloog. Medicatie is nu aangepast. En weg waren de klachten. Ik heb 2 huisartsen gezien, door 4 verschillende artsen getest op covid en bij een psychiater geweest... blijkbaar kent niemand de bijwerkingen van betablokkers. Het had me 6 maanden miserie en geld gespaard.

Losartan / Hydrochloorthiazide

09-09-2020 | Man | 54
losartan / hydrochloorthiazide
Hypertensie
Amlodipine gestopt ivm maagzuur/slokdarmbeschadiging. Losartan voorgeschreven, bloeddruk weer veel te hoog terwijl dit met Amlodipine wel onder controle was.

27-08-2020 | Man | 62
Hypertensie
Zeer sterke gewichtstoename, werd er en ben er nog heel erg inmobiel van en zeer veel vocht vasthouden. Daar waarvoor ik deze heb voorgeschreven gekregen had totaal niet zijn werking.

26-08-2020 | Man | 62
Hypertensie
Bloeddruk zakte niet, oedeem werd zelfs erger. Maar het ergste was een enorme gewichtstoename van wel 10 kg in half jaar. Dringend gevraagd om deze te mogen stoppen, cardioloog was het hier direct meer eens

Nifedipine

16-07-2020 | Vrouw | 50
Hypertensie
binnen enkele dagen zware reumatische pijnen in gewrichten die al jaren rustig waren. bijgevolg moeilijk lopen, moeizaam gebruik van handen; flink vocht vasthouden (daar had ik diuretica voor, die dus niets uithalen)

11-07-2020 | Man | 61
Hypertensie
Door internist voorgeschreven terwijl al bekend was dat hydrochloor ode niet werk bij mij was al overgestapt naar Furosemide maar internist vond het belangrijk om weer hydrocloortiazide te geven. Hypertensie is ook niet verbeterd na het wijzigen had eerst ramipril. Waarmee ik veel minder bijwerkingen had.

Bisoprolol

09-07-2020 | Man | 74
bisoprolol
Hypertensie
Bisoprolol gebruik ik samen met hydrochloorthiazide en perindopril om mijn licht constant verhoogde bloeddruk onder controle te krijgen. Helaas heb ik al snel last gekregen van slaapproblemen.Het inslapen gaat niet Daarnaast ook last van veel winderigheid en lichte diarree. Ik probeer het nog een week . Als de slaapproblemen blijven aanhouden dan zal ik moeten uitk[lees meer...]ijken naar een andere oplossing.

Metoprolol

19-06-2020 | Man | 62
metoprolol
Hypertensie
Na een hartklep vervanging Is de dosis verhoogd naar 100 mg. Van wege tachycardie. Maar de werking bleek onvoldoende.

Carvedilol

19-06-2020 | Man | 62
carvedilol
Hypertensie
Ik kan er verder nog niet veel over zeggen ik ben er net mee begonnen.

02-06-2020 | Vrouw | 67
Hypertensie
pas na ca. 4 maanden zijn de klachten begonnen, ik twijfel of ik deze medicatie nog langer zal slikken...naast Amlodipine slik ik ook 2xdgs 50 mg. Metoprolol...

Propranolol

20-05-2020 | Man | 20
propranolol

Labetalol

11-05-2020 | Vrouw | 54
labetalol
Hypertensie
Door hypertensieve crisis in ziekenhuis terecht gekomen 9 weken geleden. Daardoor hersen-, en oogschade opgedaan. Sindsdien op deze medicatie. Door de 600 mg betablokker per dag ben ik, fysiek, nergers toe in staat. Beetje wandelen met de hond gaat nog net als het tempo laag blijft. Binnenkort overleg met huisarts om op andere medicatie over te stappen.

Olmetec

18-04-2020 | Vrouw | 75
olmesartan
Hypertensie
Goed geholpen, bloeddruk blijft stabiel

Perindopril

07-04-2020 | Vrouw | 42
Hypertensie
Prettig middel. Bloeddruk netjes. Erge overslagen verdwenen.

Captopril

03-02-2020 | Man | 70
captopril
Hypertensie
Dit geneesmiddel geeft geen negatieve bijwerkingen.

Perindopril / Amlodipine

22-01-2020 | Vrouw | 57
perindopril / amlodipine
Hypertensie
Na het innemen van deze medicatie kon in binnen 2 dagen niet meer lopen van de pijn die in mijn ledematen en rug heel de dag raasde.

Enalapril / Hydrochloorthiazide

22-01-2020 | Vrouw | 57
enalapril / hydrochloorthiazide
Hypertensie
Sinds ik deze medicatie gebruik kan ik geen normaal gesprek voeren zonder meerdere keren te hoesten, urineer ook vaak kleine beetjes tijdens zo een hoestbui waardoor ik niet graag naar buiten ga of op bezoek bij een ander, ondanks nieuwe bril en lenzen kan ik vaak mijn hobby niet meer uitoefenen omdat ik niet goed zie op 30 cm afstand, wat ik voor het gebruik wel kon.

13-01-2020 | Man | 62

Kaliumlosartan

31-12-2019 | Man | 51
losartan

Coversyl

26-12-2019 | Man | 18
Hypertensie
Werkt zeer effectief. Al na het eerste uur voor ik het innam bloeddruk 14 terwijl daarvoor 16 a 17. Had dit middel veel vroeger moeten nemen op 14 jaar al.

Perindopril

14-10-2019 | Vrouw | 52
Hypertensie
Neem de pil gelijk als je wakker word voor het eten.ik heb hem ooit gedacht om dezelfde tijd in te nemen(10uur) vanwege me wisseldiensten.maar dat werkt niet.gewoon wakker en innemen.ik doe dat nu al 10 jaar.

13-10-2019 | Man | 67
Hypertensie
Geen enkele bijwerking en ik gebruik het al jaren Maar ik beweeg veel en eet gezond, weinig koolhydraten en daardoor hou ik mijn gewicht op een goed BMI

Ramipril

16-07-2019 | Vrouw | 50
ramipril
Hypertensie
Het is bij mij idem dito, elke keer een ander merk van de apotheek maar die Sandoz, ik breek ze door midden en ga bijna elke morgen over mijn nek

Adalat

06-07-2019 | Vrouw | 50
Hypertensie
Na 25 jaar gebruik altijd heel tevreden geen bijwerkingen en bloeddruk onder controle. De laatste jaren zelf moeten betalen daar interpolis geen vergoeding gaf. Voor 10 euro per maand altijd kunnen werken geen kosten voor de gemeenschap. Nu is het niet meer aan te komen en alternatief nifedeprine sandoz verschrikkelijke bijwerkingen ondraaglijke hoofdpijn. Nu.moet ik maa[lees meer...]r zien.

Clonazepam

02-07-2019 | Vrouw | 31
clonazepam
Hypertensie
Zeer ernstige bijwerkingen, na 1 week gebruik moest ik het aan de kant leggen. Kreeg het voorgeschreven voor hartkloppingen wat waarschijnlijk een reactie was op Betmiga (blaasmedicatie). De paniek brak uit, dus moest doorgaan met slikken. Totaal 3 maanden gebruikt en tijdens deze 3 maanden 4 stoppogingen gedaan die faalden wegens zeer snelle lichamelijke afhankelijkheid.[lees meer...] Kreeg steeds meer zeer ernstige bijwerkingen. Uiteindelijk met behulp van taperingstrips eraf gekomen met veel pijn en moeite. Meer dan 30 symptomen gehad onder het afbouwen. Inmiddels 4 maanden verder en nog steeds heel erg ziek en arbeidsongeschikt.

25-06-2019 | Vrouw | 51
Hypertensie
Eerste weken raar gevoel in mijn hoofd steken en hoofdpijn duizelig wazig zien. Daarna opeens heftige uitslag vnl op mn onderbenen en voeten. Licht op mn armen. Jeuk en voelde heel warm en ongemakkelijk aan. Nu opgezwollen handen en voeten. Kan er geeneens lang op staan pijnlijk.Schoenen pas ik niet meer in. Gebeld ga nu stoppen en kijken of alle bijwerkingen snel weggaan.[lees meer...] Dan kijken hoe verder...

Lisinopril

07-06-2019 | Vrouw | 66
lisinopril
Hypertensie
De keelklachten waren zo ernstig, dat ik begon te twijfelen of er iets ernstigs aan de hand was in mijn keel. Ik had slikklachten en een hele vervelende kuch. Niet alleen ik, maar ook mijn kinderen werden ongerust. Doorverwezen naar KNO-poli en onderzocht, gelukkig was er alleen irritatie. Wel gelijk gestopt met die rotpilletjes.

Vasexten

24-04-2019 | Vrouw | 46
barnidipine
Hypertensie
Ik krijg een uur na inname lang aanhoudende en stevige hoofdpijn. Neem ik het eind etenstijd in dan word ik 's ochtends wakker van de hoofdpijn. Een gejaagd gevoel, blozen, warm gezicht. Rond mijn enkels tekenen zich kleine puntbloedingen af waarvan ik weet dat het zeer lang duurt voor ze weg trekken omdat ik dit bij Amlodipine ook had. Mijn bloeddruk daalt wel, maar pas [lees meer...]10 uur na inname. Ik heb het twee weken geprobeerd maar de bijwerkingen verdwijnen niet. Ze worden wel minder heftig.

Nebivolol

12-04-2019 | Man | 72
nebivolol
Hypertensie
Na in behandeling te zijn geweest voor darmkanker en operatief verwijderen van tumor op 27.05.2015 en verschillende sessies (12) chemotherapie zijn problemen met bloeddruk begonnen. Ik nam eerst nobiten 5 mg met matig effect - nadien heeft huisdokter op 19.03.2019 Nobiretic 5 mg - 12,5 mg voorgeschreven bloeddruk gedaald doch soms nog met hoogtes tot 175/90 hartslag soms [lees meer...]50 veel te weinig.Evaluatie na 19.04.2019 door huisarts. Momenteel enkele vervelende bijwerkingen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2424)
Depressie (1973)
Angst & paniekstoornis (1882)
Hoge bloeddruk (1374)
Blaasontsteking (986)