Hypertensie

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Hoge bloeddruk (2208)   Hydrochloorthiazide

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hypertensie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hypertensie

06-10-2023 | Vrouw | 60
Hypertensie
Verhaal van twee andere gebruikers zeer herkenbaar: ik kreeg Amlodipine voorgeschreven in verband met hoge bloeddruk. Het doet wat het doen moet. De bloeddruk is inmiddels prima. Maar voor mij misschien nog wel belangrijker: na meer dan 40 jaar geregeld migraine aanvallen heb ik nu letterlijk nooit meer hoofdpijn.

Telmisartan

02-08-2023 | Man | 63
telmisartan
Hypertensie
Na drie dagen begon ik vermoeid te raken. Ik moest een paar uur naar bed elke dag om de dag door te komen. Na 7 dagen mee gestopt en twee dagen later totaal geen last meer. Dit is geen middel wat geschikt is voor mij, in ieder geval wil ik dit niet vanwege deze bijwerking. Het had wel wat positief effect op mijn bloeddruk

17-05-2023 | Vrouw | 74
Hypertensie
Dit middel gekregen tegen hypertensie en drukgevoel op borst . Kreeg oedeem in beide enkels ( bijverschijnsel ) van dit middel , maar verdween na 3 wkn . Lichaam moet er aan wennen . Van een bloeddruk van 160 / 100 nu een bloeddruk van 120 / 60 . Dus ben zeer tevreden over dit middel . Voorheen slikte ik Lisinopril 30 mg , maar dat werkte niet meer na jarenlang gebruik [lees meer...]. Dus i.o.m huisarts daarmee gestopt . Slik de Amlodipine s avonds , ivm evt duizeligheid . Dit ook op advies van de apotheek .

Belsar

06-03-2023 | Vrouw | 64
olmesartan medoxomil / hydrochloorthiazide
Hypertensie
Gemakkelijk in te nemen. Helpt goed. Nu normale bloeddruk. Hopelijk gaat de vermoeidheid voorbij.

Enalapril

16-01-2023 | Man | 69
enalapril(aat)
Hypertensie
Gebruik dit medicijn nu 5 dagen en werkt perfect bij mij. Mijn bloeddruk is nu normaal geworden en geen enkele last van bijwerkingen.

17-04-2021 | Man | 66
Hypertensie
ivm hoge bloeddruk in ziekenhuis geconstateerd, 216/110, gestart met enalapril 10 mgr en amlodepine 10 mgr, na 2 dagen weinig resultaat Bloeddruk daalde amper en veel bijwerkingen, zoals duizelig en pijn schouders/nek en rugpijn ook koude handen/voeten en tintelingen iom huisarts, alleen amlodepine 10 mgr gebruiken Klachten blijven hetzelfde en merk nog geen vooruitg[lees meer...]ang. bij geen verandering stop ik met alodepine, je krijgt alleen meer klachten en geen verbetering.

Entresto

04-04-2021 | Man | 73
sacubitril / ​valsartan
Hypertensie
Covid infectie, 7 dagen hoge temp, met atriumfibrilleren lage frequentie 30-20 en 0 per min als gevolg, cardioversie met succes, normaal sinusiritme met 1 e grids AV blok, RR 240/ 140 na gebruik van 2 tabl Entresto was RR vrijwel normaal 155/97 dosering werd verhoogt naar 2x2 na het eten geringe bijwerkingen gedurende 1 week, 1 x verlamd,doof li onderbeen met klapvoet. [lees meer...]Echter na pacemaker implantatie niet gegeten wel 2 tabl ingenomen, s ochtends halfzijdige verlamming met afasie die in de loop van de dag na veel drinken ,wegtrok. Li been en voet zijn nu na 4 weken nog niet geheel hersteld. Duur middel met spectaculaire werking en afschuwelijke bijwerking.

22-03-2021 | Vrouw | 41
Hypertensie
Ik gebruik Nifedipine gereguleerde afgifte 2x daags 10mg. Nu is het tijdelijk niet meer bestelbaar en heb ik daarvoor in de plaats Coracten SR capsules gekregen. Dit zijn dus geen tabletjes maar gevulde capsules met gereguleerde afgifte. Nu heb ik het gevoel dat mijn bloeddruk gedurende de dag sneller weer wat omhoog gaat dan met het gebruik van tabletjes. Ik kan ook ge[lees meer...]en enkele review vinden en heb daar niet zo'n goed gevoel bij. Is er iemand met dit medicijn bekend?

Telmisartan

20-02-2021 | Vrouw | 72
telmisartan
Hypertensie
De bijwerkingen zijn dusdanig van aard dat de bijwerkingen bijna erger zijn dan de kwaal. Ermee gestopt. Huisarts is ingelicht en probeert oplossing te vinden.

Enalapril

18-02-2021 | Vrouw | 46
enalapril(aat)
Hypertensie
Deze medicatie jaren gebruikt, nu al 3 jaar niet meer. Bloeddruk was toch weer te hoog 150/99 Dus opnieuw gestart. Meteen droge hoest, heel heftige hoofdpijn en de spierpijn rondom de longen is onhoudbaar!

Kaliumlosartan

16-01-2021 | Vrouw | 67
losartan
Hypertensie
De eerste 4 weken kreeg ik losartan kalium 50 mg. PCH. Behalve wat darmklachten had ik geen bijwerkingen. Daarna was het medicijn merkloos en een klein wit pilletje geworden. Na 2 weken dit kleine pilletje geslikt te hebben kreeg ik elke dag meer klachten. Meer galbulten, een branderig gevoel in mijn tandvlees van mijn onderkaak alsof ik daar blaren had, wat niet zo was.[lees meer...] Verkouden, hoesten, pijn in mijn nierstreek, dikke urine, veel aandrang om te plassen en tijdens het wandelen verloor ik regelmatig druppels urine. Daarna ook als ik thuis was. Ik werd stijf, kreeg overal pijn zelfs in mijn rechter enkel en elke avond na het eten werd ik koud en rillerig alsof ik geen energie meer had om mijn eten te verteren. De diarree werd ook steeds erger. Gelukkig had ik geen hoofdpijn en keelpijn dat was wel fijn in deze corona tijd. Met Kerst gestopt, daarna voelde ik me gelijk weer beter.

Ramipril

29-11-2020 | Vrouw | 45
ramipril
Hypertensie
Gestart met Ramipril, na dag of 5 begon de rusteloosheid, gejaagdheid met name in borststreek sensaties voelen, vooral snachts. Tensie was goed na dag of 10. Maar de bijwerkingen waren zo naar dit kon niet doorgaan. Hart bonzen in mijn hals en ook hoorbaar in hoofd. Mocht stoppen en na paar dagen geen klachten meer. Ga nu ws over op ander medicijn. Naast de familielid gebr[lees meer...]uik ik ook metoprolol 100 mg. Miss combinatie? Normaliter geen bijwerkingen van de metoprolol die ik al 10 jaar gebruik, wel deze opgehoogd van 50 naar 100 mg sinds start ramipiril.

09-10-2020 | Vrouw | 31
Hypertensie
Heb het 7 jaar gebruikt zonder problemen gewisseld van leverancier en ik heb allemaal bijwerkingen..

Bisoprolol

01-10-2020 | Man | 36
bisoprolol
Hypertensie
Ik gebruik bipressil met 5mg bisoprolol sinds 2 jaar. Sinds 6 maanden heb ik last van een druk op de borst en gevoel van kortademigheid. Covid testen ondergaan, deze waren negatief. Vermoeden van hyperventilatie, kine gevolgd, naar een psychotherapeut, benzo s en antidepressiva geslikt... niets hielp. Tot ik op de bijsluiter van bipressil brochospasmen zag staan... Ik ben [lees meer...]meteen gestopt met mijn medicatie en heb een afspraak gemaakt met mijn cardioloog. Medicatie is nu aangepast. En weg waren de klachten. Ik heb 2 huisartsen gezien, door 4 verschillende artsen getest op covid en bij een psychiater geweest... blijkbaar kent niemand de bijwerkingen van betablokkers. Het had me 6 maanden miserie en geld gespaard.

Losartan / Hydrochloorthiazide

09-09-2020 | Man | 54
losartan / hydrochloorthiazide
Hypertensie
Amlodipine gestopt ivm maagzuur/slokdarmbeschadiging. Losartan voorgeschreven, bloeddruk weer veel te hoog terwijl dit met Amlodipine wel onder controle was.

27-08-2020 | Man | 62
Hypertensie
Zeer sterke gewichtstoename, werd er en ben er nog heel erg inmobiel van en zeer veel vocht vasthouden. Daar waarvoor ik deze heb voorgeschreven gekregen had totaal niet zijn werking.

26-08-2020 | Man | 62
Hypertensie
Bloeddruk zakte niet, oedeem werd zelfs erger. Maar het ergste was een enorme gewichtstoename van wel 10 kg in half jaar. Dringend gevraagd om deze te mogen stoppen, cardioloog was het hier direct meer eens

16-07-2020 | Vrouw | 50
Hypertensie
binnen enkele dagen zware reumatische pijnen in gewrichten die al jaren rustig waren. bijgevolg moeilijk lopen, moeizaam gebruik van handen; flink vocht vasthouden (daar had ik diuretica voor, die dus niets uithalen)

11-07-2020 | Man | 61
Hypertensie
Door internist voorgeschreven terwijl al bekend was dat hydrochloor ode niet werk bij mij was al overgestapt naar Furosemide maar internist vond het belangrijk om weer hydrocloortiazide te geven. Hypertensie is ook niet verbeterd na het wijzigen had eerst ramipril. Waarmee ik veel minder bijwerkingen had.

Bisoprolol

09-07-2020 | Man | 74
bisoprolol
Hypertensie
Bisoprolol gebruik ik samen met hydrochloorthiazide en perindopril om mijn licht constant verhoogde bloeddruk onder controle te krijgen. Helaas heb ik al snel last gekregen van slaapproblemen.Het inslapen gaat niet Daarnaast ook last van veel winderigheid en lichte diarree. Ik probeer het nog een week . Als de slaapproblemen blijven aanhouden dan zal ik moeten uitk[lees meer...]ijken naar een andere oplossing.

Metoprolol

19-06-2020 | Man | 62
metoprolol
Hypertensie
Na een hartklep vervanging Is de dosis verhoogd naar 100 mg. Van wege tachycardie. Maar de werking bleek onvoldoende.

Carvedilol

19-06-2020 | Man | 62
carvedilol
Hypertensie
Ik kan er verder nog niet veel over zeggen ik ben er net mee begonnen.

02-06-2020 | Vrouw | 67
Hypertensie
pas na ca. 4 maanden zijn de klachten begonnen, ik twijfel of ik deze medicatie nog langer zal slikken...naast Amlodipine slik ik ook 2xdgs 50 mg. Metoprolol...

Propranolol

20-05-2020 | Man | 20
propranolol

Labetalol

11-05-2020 | Vrouw | 54
labetalol
Hypertensie
Door hypertensieve crisis in ziekenhuis terecht gekomen 9 weken geleden. Daardoor hersen-, en oogschade opgedaan. Sindsdien op deze medicatie. Door de 600 mg betablokker per dag ben ik, fysiek, nergers toe in staat. Beetje wandelen met de hond gaat nog net als het tempo laag blijft. Binnenkort overleg met huisarts om op andere medicatie over te stappen.

Olmetec

18-04-2020 | Vrouw | 75
olmesartan
Hypertensie
Goed geholpen, bloeddruk blijft stabiel

Perindopril

07-04-2020 | Vrouw | 42
perindopril
Hypertensie
Prettig middel. Bloeddruk netjes. Erge overslagen verdwenen.

Captopril

03-02-2020 | Man | 70
captopril
Hypertensie
Dit geneesmiddel geeft geen negatieve bijwerkingen.

Perindopril / Amlodipine

22-01-2020 | Vrouw | 57
perindopril / amlodipine
Hypertensie
Na het innemen van deze medicatie kon in binnen 2 dagen niet meer lopen van de pijn die in mijn ledematen en rug heel de dag raasde.

Enalapril / Hydrochloorthiazide

22-01-2020 | Vrouw | 57
enalapril / hydrochloorthiazide
Hypertensie
Sinds ik deze medicatie gebruik kan ik geen normaal gesprek voeren zonder meerdere keren te hoesten, urineer ook vaak kleine beetjes tijdens zo een hoestbui waardoor ik niet graag naar buiten ga of op bezoek bij een ander, ondanks nieuwe bril en lenzen kan ik vaak mijn hobby niet meer uitoefenen omdat ik niet goed zie op 30 cm afstand, wat ik voor het gebruik wel kon.