Ervaringen met Amitriptyline

Spanningshoofdpijn (20 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

26-01-2023 | Vrouw | 19
amitriptyline (25mg)
Ik kreeg dit medicijn eerst voor chronische pijn. Nu heeft het daar nog niet echt voor gewerkt, maar buiten de pijn heb ik ook pds en een angststoornis. Bij mijn pds merk ik dat mijn darmen veek rustiger zijn, waardoor ik ook mildere krampen heb. Op mijn angststoornis merk ik het beste. Ik heb nog wel angst en durf nauwelijk naar buiten, maar ik heb minder last van paniek.[lees meer...] Ook als mijn ptss getriggerd word blijft de paniek eigenlijk wel weg. Ik doe nog wel veek overdenken vanwege mijn angst, maar ik ben een stuk rustiger. Dit is heel fijn. Ik kreeg in het begin nachtmerries totdat ik er eenmaal aan wendde. Toen kreeg ik een hogere dosis en had ik niet echt nachtmerries, maar het waren wel nare dromen. Hier kan ik prima mee om gaan en slaap er gelukkig niet skechter door. Ook is het opstaan in de ochtend lastiger, maar dit heeft tot nu toe geen problemen gegeven. Ik neem deze bijwerking zeker voor lief aangezien het wel effect heeft voor mij.

04-02-2019 | Man | 58
amitriptyline (10mg)
In september 2018 hoorde wij dat mijn vrouw borstkanker had, Mijn eerste vrouw is al aan kanker overleden in het jaar 2002 zij had een tumor in haar hoofd. dus begon mijn film weer overnieuw het verleden van eerste vrouw speelde weer op. Ik kon s'nachts niet slapen, het maalde mij door mijn hoofd, veel angst en stress hoe het verder zou gaan met haar en was bang dat ik haa[lees meer...]r ook kwijt zou raken. Ook mijn kinderen heeft het verleden van mijn eerste vrouw mee gemaakt, en deze vrouw was de vervagende moeder zij waren er ook kapot van. Toen mijn eerste vrouw in 2002 is overleden waren de kinderen in de leeftijd van 6-8 en 11 jaar. Omdat ik zelf Artrose aan de beiden handen heb gebruikte ik 3xdaags de Diclofenac 50mg of de Tramadol 50mg 3xdaags met een maagbeschermer 1xperdag. Nu ik in september 2018 ben begonnen met de AMITRIPTYLINE 10mg die ik alléén s'avonds voor ik na bed ga 1 tablet in neem met water slaap ik de hele nacht goed door en sta s'morgens op zonder pijn klachten aan mijn handen mijn vrouw gaf al aan dat ik s'nacht zeer rustig slaap. Ben overdag niet meer moe en kan nu de ernstige ziekte van mijn vrouw die borstkanker heeft beter op mij nemen, en kan haar zo goed mogelijk helpen waar ik haar kan helpen. Overigens gebruik ik de Diclofinac en de Tramadol en maagbeschermers niet meer.

14-08-2018 | Man | 23
Angst
De eerste week begon het met meer transpireren, kon ik wel mee leven, daarna kwamen de hartkloppingen, vergeetachtigheid, toenemende neerslachtigheid, en uiteindelijk het oorsuizen en het slechte zien werd verergerd. Omdat ik er dus niet lang aan zat maar in 1x gestopt er mee op eigen initiatief. Het lijkt een mooi middel, het werkt ongetwijfeld voor veel, alleen de bijw[lees meer...]erkingen die je er van hebt wegen niet op tegen het positieve effect wat je er van hebt. Ik raad het dus af.

07-04-2016 | Vrouw | 46
amitriptyline (10mg)
Ik heb het voorgeschreven gekregen voor mijn angststoornis en voor zenuwpijn in het gezicht. De zenuwpijn in mijn gezicht komt nu minder vaak voor, maar de pijn is dan maar iets minder. Ik ben er wel rustiger door geworden en heb minder last van angst en mijn stemming is veel beter. Ik heb zo goed als geen bijwerkingen, behalve dat ik 's morgens minder goed op kan staan, o[lees meer...]mdat ik me nog erg slaperig voel, maar het lukt me nog wel om op tijd op te staan.

22-09-2014 | Man | 68
amitriptyline
Ik gebruik deze medicatie al ruim 4 jaar. Neem het rond 20.00 in en slaap er prima op. Wel vaak nare dromen. Verder geen enkel probleem. Gebruik tevens Temazepam 20MG.