Bij  DepressieX

Fibromyalgie (55 meningen)
Slapeloosheid (40 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Hernia (10 meningen)
Reuma (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

08-02-2016 | Vrouw | 62
amitriptyline (10mg)
Na ca twee jaar gebruik van Amitryptiline voor depressie moest ik stoppen, omdat ik last kreeg van vreselijke vraatzucht. Heel jammer, want dit middel hielp erg goed tegen de zenuwpijnen in mn rug vanwege n stenose.

25-08-2017 | Vrouw | 64
Depressief
Het duurt een aantal weken eer het werkt. Maar ik voel me er goed bij

22-09-2016 | Vrouw | 65
Depressief
Hallo ik ben Bolletje, 65 jaar, en nadat ik afgelopen winter voor de 42 x een zeer stevige winterdepressie heb gehad, die overgegaan is naar een gewone depressie, uiteindelijk een herseninfarct gekregen, waardoor ik nu dus weer in een depressie zit. Dat komt bij 79% van mensen met deze ervaring voor. Ik heb het met depressies flink voor m´n kiezen gehad. Ik slaap ook erg [lees meer...]slecht, altijd al gedaan maar na het infarct lig ik 3-4 uur wakker. Nu loop ik bij een neuropsychiater en die heeft me Amitriptyline 25 voor geschreven en sinds kort slik ik dat, maar merk nog geen verbetering w.b. mijn stemming en het slapen. Nu weet ik dat het de tijd nodig heeft maar ik wil me zo graag eens eindelijk lekker in m´n velletje voelen zitten. Dus zullen ze moeten verhogen. Het maakt me niets meer uit wat ik moet slikken als ik me maar lekker ga voelen. Als het maar gaat helpen tegen mijn )winter)depressies en dadelijk lekker gaan genieten van m´n oude dag.

24-06-2013 | Man | 66
amitriptyline
amitriptilyne heb ik een halfjaar gebruikt en was zeer tevreden met dit medicijn,de eerste week[en] wat suf, maar dat was redelijk snel verdwenen,ook het afbouwen leverde me geen enkel probleem op

27-12-2014 | Vrouw | 67
Depressief
Ik heb tryptizol ongeveer 10 jaar gebruikt, hij werkte erg goed. Plotseling begon ik slecht te zien, vooral als ik tv keek, ik zag de ondertiteling dubbel. Ik ben toen gestopt, maar al spoedig, na een paar maanden ging het weer bergafwaarts met mijn depressiviteit. Maar met mijn ogen kon ik weer goed zien. Ik ben een tijdje in therapie geweest, maar dit hielp niet. Ik [lees meer...]kreeg hyperventilaties en paniekaanvallen. Toch nog een tijdje zo doorgesukkeld, uiteindelijk ben ik na 2 jaar weer met de tryptizol begonnen. Ik merk wel, dat als je ouder wordt, dat je toch een hogere dosis zou moeten innemen, dit middel werkt minder goed, dan voorheen. Volgens mij is het innemen van nog hogere dosis op oudere leeftijd niet verstandig, daar je dan meer kans hebt om te vallen, het werkt spiervrslappend.

05-10-2015 | Man | 68
amitriptyline (25mg)
Ik heb het middel begin jaren '90 gekregen voor mijn depressieve klachten. Meteen na het starten werd ik echt depressief en ik voelde me erg ziek. Na een week heb ik toen het gebruik moeten staken. Later, toen ik steeds meer pijnklachten kreeg, heb ik het nogmaals geprobeerd, in een lagere dosering. Ik ben er niet echt achtergekomen of het nu wel of niet (een beetje) hielp[lees meer...], maar omdat ik toch wel last had van bijwerkingen (algemene gevoelens van malaise, grieperig gevoel) ben ik, na overleg met mijn psychiater, gestopt. Ik heb een aantal antidepressiva gebruikt (nu paroxetine) en mijn advies is om met een lage dosis te beginnen en (itt tot wat sommige artsen zeggen) meteen te stoppen als je je beroerd gaat voelen. Bij mij werkten alleen die antidepressiva die slechts heel weinig bijwerkingen brachten (droge mond of zo is natuurlijk geen probleem, en - wellicht - kan er ook geleefd worden met mindere seksuale prestaties?). Niet ingaan op ideeën van 'je moet er doorheen'. Dat heb ik gedaan en dat werd niets.

22-09-2018 | Man | 74
Depressief
Het duurde lang voor er aan gewent te zijn, ik begon met 10 mg na een paar maanden werd het 2x 10 mg per dag. Nog later werd het en nu nog, 25 mg per dag. DE gewenning vergt tijd, het resultaat is geen manische aanvallen en geen hoofdpijn meer.

11-05-2019 | Vrouw | 76
amitriptyline (10mg)
Erge pijn in voet vooral kleine teen. Kan geen schoenen aan. Depressief doordat ik de hele winter en nu nog niet in staat ben om met schoenen te lopen. Door neuroloog amitriptyline voorgeschreven. Nu bijna 2 weken gebruikt voor het slapen, maar kan niet slapen , erg onrustig en ontstoken oog. Heb vorig jaar een staaroperatie gehad. Kan dat er mee te maken hebben.? Ik wor[lees meer...]d er angstig van

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum